• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bluetooth in je klassieker, voor de echte liefhebber

Auteur: maru, gepost 8 februari 2013 om 23:18 – 37 Reacties

Afbeelding Bluetooth in je klassieker, voor de echte liefhebberAfbeelding Bluetooth in je klassieker, voor de echte liefhebberAfbeelding Bluetooth in je klassieker, voor de echte liefhebberAfbeelding Bluetooth in je klassieker, voor de echte liefhebberAfbeelding Bluetooth in je klassieker, voor de echte liefhebberAfbeelding Bluetooth in je klassieker, voor de echte liefhebberAfbeelding Bluetooth in je klassieker, voor de echte liefhebber

net echt
Geen zin meer om naar acht-sporencasettes te luisteren?

Een moderne radio installeren kost allicht wat werk, maar dan kun je eindelijk een keer naar iets anders luisteren. Gewoon je mp3-speler volgooien, aansluiten en genieten. Het grote nadeel is dat een modern (ogend) onderdeel in een oude auto geheel not done is. Gelukkig biedt RetroSound de oplossing.

Volgens de radioboer is Model Two de enige radio met Made-for-iPod label die speciaal voor klassiekers is ontworpen. Hij biedt ook nog eens mogelijkheden voor je hands-free telefoongesprekken. Via Bluetooth kan de hardware met je iOS en Android apparaten communiceren. Gebruik je liever AUX of USB, dan kan dit natuurlijk ook.

Het pakket heeft voor en achter RCA pre-outs, verschillende subwoofer outputs en een ingebouwde 25-Watt vierkanaals RMS versterker. RetroSound belooft dat je de radio in bijna elke klassieker kan plaatsen en heeft hiervoor een arsenaal aan plaatjes en knopjes om ‘m zo veel mogelijk op de originele fabrieksradio te doen lijken. Het 32.000-kleuren LCD display is de enige hint naar zijn werkelijke afkomst, maar voor een prijskaartje van 400 dollar mag je toch wel dat kleine beetje extra verwachten.

In de gallery een aantal fraaie voorbeelden van de mogelijke combinaties. Klik hier voor meer voorbeelden en plaats je bestelling.

Ook interessant!

  • Alfa Romeo liefhebber
    Koop het huis van een echte Alfa Romeo liefhebber
  • De enige echte Lamborghini Countach is terug
  • Gespot - De enige echte Tesla Model S Shooting Brake
  • Gespot - De laatste 'echte' Bentley in een perfecte kleur

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Klassiekers, radio, Retro, sound, Techniek

Vorig bericht: « SsangYong SIV-1 concept is strak
Volgend bericht: Rij zo hard als je wilt langs nieuwe trajectcontrole A58 »

Lees Interacties

Reacties

  1. eduardovich zegt

    8 februari 2013 om 23:33

    Leuk bedacht. Kan me goed voorstellen dat hier markt voor is.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      9 februari 2013 om 12:53

      @eduardovich: Ik juist niet. Wie wil er nou een oldtimer met dit in het dash.
      Das hetzelfde als xenon in de koplampen proppen. Het kan maar het slaat nergens op.

      Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        10 februari 2013 om 14:42

        @911GT2:
        Geloof me, zeker wanneer je lange (vakantie) reizen met je klassieker maakt heb je af en toe ook gewoon behoefte aan een prettige radio waar je ook je eigen muziek op kunt spelen. En het is zonde om het zicht van je interieur daarvoor te verkloten. Dit is op het eerste gezicht gewoon een originele radio, pas wanneer je goed kijkt zie je dat het een nieuwe is. Ideaal voor de klassieker-eigenaar die ook weleens wat kilometers maakt, een goed compromis.

        Login om te reageren
  2. JaxDryke zegt

    8 februari 2013 om 23:41

    Ik vind cassettedecks in je Maserati Gran Turismo veel leuker :P

    [img]http://www.topgear.com.ph/blogs/head-over-wheels/wp-content/uploads/2011/02/Cassette-deck-2.jpg[/img]

    Login om te reageren
    • JaxDryke zegt

      8 februari 2013 om 23:41

      @JaxDryke: http://www.topgear.com.ph/blogs/head-over-wheels/wp-content/uploads/2011/02/Cassette-deck-2.jpg

      Login om te reageren
    • rotjeknor zegt

      9 februari 2013 om 00:21

      @JaxDryke: aaaahh, leuk. Denk alleen niet dat ze t bij Maserati leuk vinden dat jij een radio/cd-speler in je auto zet, van Lexus.

      Login om te reageren
      • JaxDryke zegt

        9 februari 2013 om 10:35

        @rotjeknor: Hoezo niet ?

        Ik heb een 2011 VW Polo GTi met een Audi S8 geluidsinstallatie :P geleverd door PON.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          9 februari 2013 om 10:38

          @JaxDryke:
          Het kan ook andersom zijn in jouw geval. Lekker premium een Polo radio in een A8.

          Login om te reageren
        • rotjeknor zegt

          9 februari 2013 om 17:05

          @JaxDryke: lollig. Maar als je het bekijkt, is een Maserati toch iets té luxe voor een onderdeel van zo’n “simpel” merk als Lexus.

          Login om te reageren
  3. tkroon zegt

    8 februari 2013 om 23:43

    Ziet er netjes uit! Vind 99% van de aftermarket autoradio’s spuuglelijk en het hele interieur verpesten..

    Login om te reageren
  4. potver7 zegt

    8 februari 2013 om 23:58

    Ook geschikt voor auto’s die nog op 6 Volt draaien?

    Login om te reageren
  5. 406_v6 zegt

    9 februari 2013 om 00:01

    Jammer maar Becker was eerder met een retro radio (incl navi) en ipod connectie….

    http://www.mybecker.com/deDE/hauptnavigation/automotive-archiv/mexiko-7948/ueberblick/

    Helaas wordt dit top toestel niet meer gemaakt, op Ebay doen ze tot wel € 2000,-…

    Login om te reageren
    • sacha zegt

      9 februari 2013 om 01:36

      @406_v6: het is mij ook een volslagen raadsel waarom ze die (of zoiets) niet meer maken.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        9 februari 2013 om 09:02

        @sacha: mij ook, leek me een aardig goudmijntje voor ze…

        Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        9 februari 2013 om 15:21

        @sacha: Harmann (tegenwoordig de eigenaar van Becker) heeft de productie van álle consumenten radio’s gestopt, ze borduren -bij Becker- alleen nog maar voort op navigatie apparaten en OEM radio’s… Resultaat is dat vaste grote klanten als Mercedes, BMW en Porsche hun audioapparatuur tegenwoordig elders inkopen. (bijv. Mercedes “doet” het met Panasonic)

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          10 februari 2013 om 19:12

          @406_v6: Ze maken geen after market spullen meer en dat zou de reden zijn dat merken waar al sinds mensenheugenis geen after market spul meer in past weg lopen van hen? Het zal eerder iets met prijs en matige kwaliteit te maken hebben gehad.

          Login om te reageren
    • Robert zegt

      10 februari 2013 om 19:41

      @406_v6: Pioneer heeft ook recent nog een lijn van ‘retro-design’ car-stereo gehad. Jammer genoeg zijn ook deze niet meer leverbaar, maar tweedehands vaak nog wel en dan een stuk goedkoper dan zo’n Becker Mexico.

      De DEH-P77MP:

      De DEH-P88RS2:

      Deze doen het erg goed in jaren ’80 en ’90 youngtimers

      Login om te reageren
  6. RickS zegt

    9 februari 2013 om 00:24

    Heb bewust de originele 80er jaren radio nog in mn saab zitten. Oogt beter en geeft ook een stukje nostalgie. Zit er wel over te denken om evt een tweede (moderne) radio in te bouwen, wel netjes weg gewerkt uiteraard!

    Login om te reageren
  7. lowbird zegt

    9 februari 2013 om 00:25

    Kan mij geen klassieker bedenken die ik mijzelf zou kopen als ik het geld ervoor had, waarin ik muziek zou willen luisteren.

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      9 februari 2013 om 01:40

      @lowbird: Mercedes 190d…

      Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    9 februari 2013 om 03:12

    slecht gedaan ..
    vormgeving van de jaren 50 met LCD cijfertjes uit de jaren 90 !!

    Login om te reageren
    • fortuna zegt

      9 februari 2013 om 14:53

      @lincoln: Hadden ze beter nixie tubes genomen: http://www.google.be/search?hl=en&q=nixie+tube+radio&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.42080656,d.d2k&biw=1440&bih=768&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=TVQWUeqDN8uKhQfn-IDwBA

      Login om te reageren
  9. quattromeister zegt

    9 februari 2013 om 03:55

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  10. mynameisjeroen zegt

    9 februari 2013 om 07:47

    Heet dat ding ‘Model two’? Zal Tivoli Audio leuk vinden.. Ook zo’n subliem merk trouwens.

    Login om te reageren
  11. pvantee zegt

    9 februari 2013 om 09:15

    Ik zou ook niet weten waarom ik zo een radio zo inbouwen. Ik heb nog een originele radio in mijn kever cabrio. Ik luister veel liever naar de motor als naar muziek dan.

    Login om te reageren
  12. fep739 zegt

    9 februari 2013 om 09:37

    in een echte oldtimer luister je naar de motor en de onderdelen die er afvallen terwijl je rijdt :D

    Login om te reageren
  13. sjamp zegt

    9 februari 2013 om 09:45

    Dan liever de originele radio in combinatie met een kleine bluetooth-ontvanger-fm-zender. Zijn echt legio mogelijkheden om oldtimer van een iPod deuntje te voorzien.

    Tijd dat AutoBlog een keer naar de TechnoClassica gaat in Essen. In April is ie weer. Daar staat Jezus zelf autoradio’s te verkopen.

    *Als je niet weet wat ik bedoel, dan ben je nog nooit bij de TechnoClassica geweest*

    Login om te reageren
  14. moveyourmind zegt

    9 februari 2013 om 10:41

    Voor de ware klassiekerliefhebber gaat er natuurlijk niets boven een radio uit dezelfde tijd als de auto. Niet alleen voor het oog, maar ook omdat het geluid oude tijden doet herleven. Voor de liefhebbers die hogere eisen stellen aan geluidskwaliteit is dit wel een mooie oplossing, alleen dat display is not done. Het was mooier geweest als dat scherm een ouderwetse frequentieband met aanwijsnaald zou weergeven.

    Login om te reageren
  15. Bender zegt

    9 februari 2013 om 11:26

    Ik heb ook lange tijd klassieker gereden. Ik laat altijd de originele radio zitten. Achter het dashboard een kleine losse versterker inbouwen, aansluiten op de originele boxen en kabeltje tussen de stoelen uit laten komen om mijn mp3 speler/ipod/iphone aan te sluiten. Verstopt onder het dashboard een schakelaartje om te kiezen tussen de originele radio en versterker.

    Originele looks met moderne sound. Voor minder dan €80,- klaar. En natuurlijk zonder sporen na te laten weer uit te bouwen.

    Login om te reageren
  16. Hupke zegt

    9 februari 2013 om 12:14

    Radio’s zijn vreselijke dingen, ik verdraag ze echt niet. Zeker niet in de auto.

    Ik kan dit wel begrijpen voor mensen die dit in hun daily drive willen (maar in een mercedes 190d misstaat zoiets toch). Maar in je klassieker?
    Misschien voor die mensen die met een cadillac eldorado over route 66 willen rijden voor het authentieke gevoel terwijl ze naar pimp my car luisteren ofzoiets.

    Login om te reageren
  17. 911GT2 zegt

    9 februari 2013 om 12:51

    Ziet er echt niet uit. Ben je beter af met niets dan met dit gedrocht. Ik moet de eerste klassiekerrijder nog tegenkomen die zoiets in het zich in zijn dash frot…

    Login om te reageren
  18. jgpeggeman zegt

    9 februari 2013 om 12:53

    Zou een welkome toevoeging zijn voor mijn classic mini

    Login om te reageren
  19. siemi zegt

    9 februari 2013 om 17:50

    Kost in Nederland blijkbaar 349 euro http://www.car-audio-shop.nl/index.php/webshop/autoradio/retrosound/radio/restrosound-model-two-detail

    Login om te reageren
  20. cerberah zegt

    9 februari 2013 om 20:49

    Van digitaal word ik niet warm. Is niet raar, want digitaal zijn samples uit analoog. Pauper dus, en MP3 is pauper³.
    Het zal wel aan het imago liggen, maar ik draai hier dus cassette, niets aan te verbeteren (tja behalve dat er minder plaatjes op passen, of dat er minder van tekoop is).

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 februari 2013 om 19:15

      @cerberah: En bij cassette krijg altijd een dikke vette ruis als bonus. Alleen LPs zijn nog beter, daar krijgt je naast de ruis ook nog gekras en gekraak als gratis extra. Onbegrijpelijk dat die dingen uit gebruik zijn geraakt.

      Login om te reageren
      • cerberah zegt

        13 februari 2013 om 17:03

        @mashell: Geen last van, hij staat hier af en toe richting 100% en allicht hoor je de vloer met 120 µs tapes een beetje in tussenpauses, maar daar staat een mooier geluid tegenover.
        Als je een 2 sporen afspeler zou fabriceren en 70 µs tapes neemt zou de vloer nog verder weg zijn, laat staan bij een 1/4″ 2 sporen afspeler.

        Login om te reageren
  21. nielsvanderweiden zegt

    10 februari 2013 om 13:57

    Punt voor veel klassieke auto’s is dat er destijds nog niet zoiets was als een DIN-schacht, maar dat er doodleuk door de dealer een passend gat in het dashboard werd gezaagd. Ik loop met mijn Daf 66 tegen het geouwehoer aan dat er destijds voor een specifieke Philipsradio een vak is gemaakt waar niet zonder aanpassingen een andere radio in past (en die ouwe radio heeft alleen lange en middellange golf waar zowat alleen kerkzenders nog op uitzenden, dat kan ik missen als kiespijn). Dat lost deze firma wel heel slim op door bepaalde zaken (de plaats van de twee draaiknoppen) verstelbaar te maken.

    Natuurlijk kun je zelf aan het hobbyen slaan en een nieuwerwetse radio ergens verstoppen, of een iPod-kabeltje aan het ouwe kreng fabrieken. Maar niet iedereen heeft daar zin in en dan is zo’n mooie alles-in-één-oplossing wel zo handig. Het is alleen wel een behoorlijke investering…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North