• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 1M hatchback met M3 blok te koop

Auteur: CasperH, gepost 5 april 2011 om 10:10 – 55 Reacties

De BMW 1M zoals iedereen hem graag had gezien


De BMW 1M is wat mij betreft geen plaatje. De coupé heb ik sowieso nooit echt mooi gevonden en dat bleek niet op te lossen met spoilerwerk en 335 pk. Gelukkig is er iemand die de iets beter ogende hatchback heeft omgebouwd tot 1M. Met een tot 435 pk gekieteld blok uit een M3!

Dat is dus 100 pk meer in een auto die er ook nog beter uitziet dan de officiële 1M. Waarom de bouwer heeft gekozen voor een vijfdeurs is mij dan weer een raadsel, maar je kan vast ook een driedeurs bij hem bestellen. Uiteraard heeft de bouwer de versnellingsbak uit de M3 mee verhuisd en ook het differentieel en de remmen komen van de M3. De uitlaat komt van BMW Performance. Om de wegligging te verbeteren is een pakketje van Bilstein gemonteerd. De 19 inch BBS velgen met 235 voor en 265 rubber achter staan hem in ieder geval heerlijk.

BMW 1M met de juiste kont

Voor de aerodynamica is men ook wezen shoppen bij BMW Performance. Het M Sport Aero Package is gemonteerd en uitgebreid met wat spul van AC Schnitzer, waaronder de dakspoiler en de lip aan de voorbumper. De auto staat te koop in Noorwegen. Mijn Noors is niet meer wat het nooit geweest is, maar volgens mij komt 749.000 kronen neer op ongeveer 96.000 euro. Da’s duurder dan een 1M, maar die kan je dan vervolgens ook helemaal zoek rijden. En met net geen 30.000 kilometer op de teller is dit exemplaar uit 2005 vast netjes ingereden. Handig!

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • Er wordt nu al gesproken over een BMW M3 CS
  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • BMW: M3 Touring was origineel niet de bedoeling

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 1m, BMW, M3, tuning

Vorig bericht: « Verkeersbord versus loser: 1-0
Volgend bericht: Underground Racing Gallardo gaat stuk op video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pixed zegt

    5 april 2011 om 10:14

    In BE mag niks, maar mag je in NL niet gewoon een M3 in elke voertuig lepelen mits de nodige aanpassingen van remmen, ophanging, enz?

    Login om te reageren
    • diebruine zegt

      5 april 2011 om 10:17

      @Pixed: In NL kun je elke auto laten keuren. Zolang deze op alle noodzakelijke punten is aangepast krijg je een kenteken mee. Zo een test wordt echt wel goed uitgevoerd. Balans (gewicht), remmerij, ophanging, aslast. Goed bouwen en je komt een heel eind.

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        5 april 2011 om 10:47

        @diebruine: Motor ophang punten worden nagekeken.
        Buiten dat moet je ook aan kunnen tonen waar het motorblok vandaan komt, dit kan met Deutsche fahrzeugbrief als ik mij niet vergis, of uiteraard met de Nederlandse papieren en kentekenplaten.
        Als het voertuig (Dus waar het nieuwe blok in ligt) al op Nederlands kenteken stond word deze opnieuw gewogen en het aantal liters en stijl van de motor (V6/V8/etc.) op het kentekenbewijs aangepast. ;)

        Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        5 april 2011 om 14:20

        @diebruine: Moeten niet het aantal cilinders kloppen? Volgens mij mag je met een motor doen en laten wat je wil mits goedgekeurd uiteraard, maar geen ander blok plaatsen (bv: R4 -> V6).

        Login om te reageren
    • bosnialove zegt

      5 april 2011 om 10:18

      @Pixed: Het moet dan toch weer gekeurd worden door de RDW geloof ik, anders kan je een behoorlijke boete krijgen.

      Doe maar gewoon een echte 1M. Goedkoper en helemaal nieuw is altijd beter.

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        5 april 2011 om 10:24

        @bosnialove: een nieuwe renault of een gebruikte Bmw 1 van 2005 met een V8?

        Login om te reageren
        • bosnialove zegt

          5 april 2011 om 10:33

          @meneersander: Houd het dan wel vergelijkbaar. Als bijvoorbeeld zegt een gebruikte Veyron of een nieuwe F430, zou ik voor de Ferrari gaan.

          Als ik moest kiezen tussen een gebruikte BMW V8 en een nieuwe 2/2,5 liter, zou ik voor de nieuwe gaan.

          Login om te reageren
          • nicktexel zegt

            5 april 2011 om 11:37

            @bosnialove: muhahaha een f430 met een veyron vergelijken ik zou meteen voor de veyron gaan

            maja aangezien ik het allebei niet kan betalen rij ik vrolijk verder in me 2.0 clio met 182 pk:)

            Login om te reageren
          • JamesBond007 zegt

            5 april 2011 om 12:50

            @bosnialove:
            nieuwe f430? ding is al uit productie :P

            Zou liever voor de 2e hands Veyron gaan. Die is nog steeds 4x zoveel geld waard.

            Maar snap wat je bedoelt hoor daar niet van.

            Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            5 april 2011 om 14:00

            @bosnialove: hoezo V8 dit is gewoon een E46 motor met chip en uitlaatsysteem ofzo V8 past er nooit in

            Login om te reageren
        • bosnialove zegt

          5 april 2011 om 10:37

          @meneersander: En ligt er natuurlijk ook aan hoeveel de gebruite auto gebruikt is.

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            5 april 2011 om 11:15

            @bosnialove: hoeveel = hoe hard ;-)

            Login om te reageren
            • bosnialove zegt

              5 april 2011 om 11:50

              @Megakix: Nee, hoeveel.

              Login om te reageren
  2. dondeboer zegt

    5 april 2011 om 10:16

    Die staat in ieder geval lekker breed aan de achterzijde. Zou best foto’s willen zien van de verbouwing. En daarna een rondje touren :)

    Login om te reageren
  3. NLBUURMAN zegt

    5 april 2011 om 10:18

    uhm, heeft een M3 niet 420 pk? of komt dat door die andere uitlaat?

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      5 april 2011 om 11:17

      @NLBUURMAN: Er staat dan ook dat het blok gekieteld is. Geen idee wat er dus aan gedaan is, maar helemaal standaard is hij niet.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        5 april 2011 om 12:49

        @Citrofiel: 435 pk ipv 420 standaard. Dus waarschijnlijk alleen een chippie en inderdaad misschien dat die performance uitlaat iets minder tegendruk geeft. Er zijn wat AC/Schnitzer spulletjes gebruikt wat dat chippie heel aannemelijk maakt. Hartge levert ook een chippie voor de M3, krijg je er ook 20 PK bij.

        OT: Prachtig ding, maar ik ga toch voor de “standaard” BMW 1M Coupe. In het oranje, of in het wit met BMW M kleur striping er over. En goedkoper en veel mooier.

        Login om te reageren
  4. d0lf zegt

    5 april 2011 om 10:21

    Waarschijnlijk is het een vijfdeurs omdat dat soort stoelen niet gemaakt zijn om naar voren te klappen en te schuiven zodat je achterin kan stappen.
    Wel dik deze bak. Jammer van de uitlaten en de velgen zijn ook niet mijn smaak, maar dik is het zeker!

    Login om te reageren
  5. d0lf zegt

    5 april 2011 om 10:24

    http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24645042
    Wat is dat voor site! :D heerlijke M3 V10

    Login om te reageren
    • guust zegt

      5 april 2011 om 11:44

      @d0lf:
      echt een vette bak ja, Ac schnitzer heeft ook eens een v10 in n m3 geknutselt.

      In de advertentie staat ook bij de informasjon;

      Antall seter 4
      Antall dører 2
      Antall eiere 2

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        5 april 2011 om 14:44

        @guust: Dorer en seter snap ik nog wel, maar wtf zijn de “eieren”? :D

        Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          5 april 2011 om 15:15

          @bozewolf: 2e eigenaar. :mrgreen:

          Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            6 april 2011 om 16:18

            @Freewarefreak: Ah!

            Login om te reageren
  6. Nico94 zegt

    5 april 2011 om 10:29

    Vet! Aan de buitenkant lijkt hij niet zo heel snel, maar je trekt er heel wat auto’s uit denk ik.

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      5 april 2011 om 10:44

      @Nico94: met een standaard 135 ook wel hoor! ik denk zelfs dat de 3-deursversie niet zo heel veel langzamer is dan dit ding.

      Login om te reageren
      • Nico94 zegt

        5 april 2011 om 10:59

        @NLBUURMAN:

        Ja maar deze is toch wel sneller dan een 135 hoop ik.

        Login om te reageren
  7. Cantago zegt

    5 april 2011 om 10:35

    Hmm, ziet er netjes uit! Sneller en mooier dan een normale 1M, alleen die velgen moeten echt vervangen worden door wat mooiers, en die ongelooflijk saaie kleur ook!

    Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      5 april 2011 om 10:49

      @Cantago: BBS Rules !! Zeker onder een Duitse mobiel.

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        5 april 2011 om 11:23

        @TSI-tje: Klopt! :) Ben eigenlij kwel blij dat ze geen BBS RS gekozen hebben, maar zie toch ook liever de BMW M3 velgen hieronder! :)
        http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lsqph2wzkh4k

        Login om te reageren
      • Cantago zegt

        7 april 2011 om 00:18

        @TSI-tje: Kan rulen of niet, ik vind het niet stijlvol. De M3 velgen staan in mijn ogen veeeel mooier!

        Login om te reageren
  8. RickB zegt

    5 april 2011 om 10:37

    Dat ziet er gaaf uit, in Duitsland staat er ook eentje met M3 velgen eronder, staat ook erg gaaf!
    Respect voor de ombouw! ;)

    Login om te reageren
  9. GOD zegt

    5 april 2011 om 10:59

    Ik vind de 1 serie een lelijk gedrocht.
    Naar horen zeggen rijden ze geweldig, maar dat is voor mij niet genoeg. Er is maar 1 nieuwere BMW die ik zou kopen en dat is een Z4 roadster. Voor de rest laat ik ze allemaal staan.

    Login om te reageren
  10. Hubert zegt

    5 april 2011 om 10:59

    Duurder dan een 1M en 6 jaar oud???
    Die gasten zijn gek.
    Als iemand met dit budget hiervoor in de markt is, koopt hij wel een nieuwe en laat deze bijwerken tot een vergelijkbaar niveau.

    Login om te reageren
  11. Hubert zegt

    5 april 2011 om 11:04

    Als ik 750.000 kronen wil kopen, kost me dat 109.000Euro!!!
    Wat een geld!

    Login om te reageren
  12. Hubert zegt

    5 april 2011 om 11:08

    En als je dan toch perse 4 of 5 drs wilt hebben :
    Een neiuwe M3 sedan voor 101.000 euro.

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      5 april 2011 om 11:21

      @Hubert: Maar dan heb je wel een E90 die iedereen al heeft, dit is uniek.
      Buiten dat moeten ze de kosten van de M3 en het werk wat erin zit toch op een manier zien te dekken! ;)

      Login om te reageren
  13. Sorcerer zegt

    5 april 2011 om 11:11

    De 3deurs hatchback ziet er sowieso niet uit. De lijnen zijn zeker niet mooier dan die van de 5deurs. Als je een coupé wilt dan moet je gewoon een coupé kopen (en niet de 1-coupé want die is lelijk).

    Ik snap echt niet dat je zo’n ongemak (2 deuren ipv 4) voor lief neemt en het dan ook nog eens mooier vindt. Naja, laten we het erop houden dat ‘ieder zijn meug meugt’ en ik het bij een 4-deurs hou totdat ik die M6 eindelijk bij elkaar heb gespaard ;)

    Login om te reageren
  14. Ram-G-maN zegt

    5 april 2011 om 11:15

    Ik vraag me af hoe de uitlaatsysteem is gevormd. De uitlaatspruitstuk lijkt mij een kunstwerk.

    Login om te reageren
  15. spykerboy zegt

    5 april 2011 om 11:16

    vind de normale 1M beter ogen vind die hatchback juist de lelijkste uit de 1 rij… maar dan wel graag met dit blok erin :D

    Login om te reageren
  16. Megakix zegt

    5 april 2011 om 11:16

    5-deurs 1 serie is NIET mooier dan de nieuwe 1M…en dat kan ik weten, want ik ontbeer wansmaak ;-). Maar inderdaad CasperH, het is belachelijk om 335Pk te hebben in de nieuwe 1M…veulste weinig..

    Login om te reageren
  17. Arnold-JR zegt

    5 april 2011 om 11:32

    Wat een gaaf ding, beetje overkill maar goed :)
    Alleen de prijs ontloopt een nieuwe M3 niet zo heelveel :(

    Login om te reageren
    • Stino zegt

      5 april 2011 om 11:37

      @Arnold-JR:
      nx overkill, netjes!

      Login om te reageren
  18. Onehp zegt

    5 april 2011 om 11:46

    Er is op deze auto heel zware belasting betaald (ja nog veel hoger dan NL), anders zou ie een stuk goedkoper zijn…

    Login om te reageren
  19. Bartholomeo zegt

    5 april 2011 om 11:53

    Mooie sleeper wel.

    Login om te reageren
  20. Svensson zegt

    5 april 2011 om 12:29

    @CasperH: Vergeet niet dat je daar bovenop ook nog ’s BPM moet betalen…

    Login om te reageren
  21. feije zegt

    5 april 2011 om 12:41

    Leuk gedaan hoor, maar een nieuwe m3 sedan voor 101.000 is toch zeker wel aantrekkelijker, denk ook dat die lekkerder rijdt. Dit is gewoon te duur voor een 1 serie!

    Login om te reageren
  22. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 april 2011 om 12:59

    @ CasperH en alle andere auto-nono’s… Het is een 5-deurs aangezien hij uit 2005 is, en de 3-deurs kwam pas in 2007!!

    Huiswerk, huiswerk…
    ;)

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      5 april 2011 om 14:35

      @Svenska_Aeroplan_AB: En waarom dan niet gewoon een 2007 nemen? Om die paar centen zal het niet gaan… ;)

      Login om te reageren
  23. Phoenix zegt

    5 april 2011 om 13:26

    Geef mij maar de originele 1M Coupe. Vind ik namelijk mooier. Trouwens de hele 1-Serie is gedateerd

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      5 april 2011 om 13:54

      @Phoenix: Daarom staat er aanstaande September 2011 in Frankfurt een splinternieuwe in de spotlight te blinken. ;)

      Login om te reageren
  24. bozewolf zegt

    5 april 2011 om 14:45

    Holy shit, dat ze die V8 daar in dat voorondertje hebben kunnen wurmen!

    1-hatchback vind ik overigens een afzichtelijk wagentje. Dan issie met kontje toch echt beter te pruimen.

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      5 april 2011 om 15:06

      @bozewolf: Vond het al heel wat toen Hartge een BMW M5 V8 erin wist te lepelen!

      Login om te reageren
  25. zeevink zegt

    5 april 2011 om 15:14

    Striping en spoiler eraf, badge van de 116i erop en je hebt een heerlijke sleeper.
    wellicht kunnen de velgen minder heftig, maar eigenlijk zijn ze best lekker onder de 1.
    In het interieur mooi leer met diamond stitching en klaar ben je.
    RDW keuring mag geen probleem zijn als de 1e eigenaar alle papieren netjes heeft verwerkt/bewaard. Hoe dan een leuk alternatief voor een gebruikte M3 of een nieuwe 1M coupe. Kortom lekkerrrr!!!!

    Login om te reageren
  26. kets zegt

    5 april 2011 om 16:27

    mooi ding maar wel een beetje aan de dure kant voor eigenlijk een kleine M3

    Login om te reageren
  27. Entwicklung88 zegt

    6 april 2011 om 01:22

    Qua velgen zou ik denk ik kiezen voor die van de E46 CS/CSL.. Voor de rest restecp voor de ombouw!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North