• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 1M van Sportec maakt het heftiger

Auteur: ricardo, gepost 27 juni 2013 om 12:28 – 40 Reacties

Afbeelding BMW 1M van Sportec maakt het heftigerAfbeelding BMW 1M van Sportec maakt het heftigerAfbeelding BMW 1M van Sportec maakt het heftigerAfbeelding BMW 1M van Sportec maakt het heftigerAfbeelding BMW 1M van Sportec maakt het heftigerAfbeelding BMW 1M van Sportec maakt het heftigerAfbeelding BMW 1M van Sportec maakt het heftigerAfbeelding BMW 1M van Sportec maakt het heftiger

BMW 1M van Sportec
Uitgekeken op de 340 pk en 450 Nm in je BMW 1M?

Sportec weet wel raad met de turbogeblazen zescilinder uit de 1M Coupé, en pakt in het level 1-pakket de motorelektronica aan om het vermogen naar 385 pk te laten stijgen, en een maximaal koppel van 600 Nm te leveren. In het level 2-pakket voegen ze een nieuwe downpipe aan het uitlaattraject toe, en schreven ze er een sportkatalysator onder. Samen met een nieuwe luchtfilter komt het vermogen daarmee uit op 420 pk met een maximaal koppel van 685 Nm. Daarmee wordt het niet de madness die G-Power er van maakt, maar meer een bescheiden vermogensupgrade.

Verder denken ze de 1M beter te kunnen laten sturen door veren + dempers van Öhlins toe te passen, en hangen ze de wielkasten vol met 19 inch Sportec SP10-velgen. Samen met de level 2-tuning sprint de bolide in 4,3 seconden naar de 100 (standaard in 4,9 sec.) en weten ze de 200 km/u in 15,5 seconden aan te tikken.

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • BMW 1M prijzen
    BMW 1M prijzen gaan door het dak?
  • Video: Hert gebruikt BMW als springplank

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 1m, BMW, Coupe, tuning

Vorig bericht: « ‘Mercedes S-Klasse wordt Rolls-Royce-concurrent’
Volgend bericht: Video: dit is de Jaguar C-X75 »

Lees Interacties

Reacties

  1. pand zegt

    27 juni 2013 om 12:30

    Ik denk dat je beter de nieuwe M4 kan kopen.

    Login om te reageren
    • bempi zegt

      27 juni 2013 om 12:31

      @pand:

      Nee want die gaat echt niet sneller :)

      Login om te reageren
      • pand zegt

        27 juni 2013 om 12:35

        @bempi: Nee, want een M1 is in beperkte oplage gemaakt dus wordt het waarschijnlijk een klassieker, en een originele brengt nou eenmaal veel meer op. En een M4 zal denk ik gewoon in productie gaan, dus die kan je gewoon verkr*chten. En ze gaan denk ik niet elkaar veel ontlopen qwa prestaties dus datbmaakt idd niet uit.

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          27 juni 2013 om 12:43

          @pand:
          Maar die is wel mooi…

          Login om te reageren
          • pand zegt

            27 juni 2013 om 12:55

            @StijnB: Dat heet mening

            Login om te reageren
            • StijnB zegt

              27 juni 2013 om 13:13

              @pand:
              Tuurlijk, maar ik vrees een veelgehoorde…

              Login om te reageren
        • bempi zegt

          27 juni 2013 om 13:11

          @pand:

          Beperkte oplage hahaha. Nee 1M kan je gewoon nog een paar maanden bestellen voordat de 2 series coupé in productie gaat. Ik denk dat de prestaties wel degelijk verschillen. De M4 zal echt geen snellere acceleratie tijd hebben dan de huidige M5 F10 met 4.4 sec, maar goed zodra een tuner kan sleutelen aan een M4 kan dit zo weer omdraaien. Maar voor nu is het zeker wel geinig :)

          Login om te reageren
          • pand zegt

            27 juni 2013 om 13:17

            @bempi: ja de 1M wordt in beperkte oplage gebouwd. Ook zeg ik denk ik bij de prestaties dus kan ik het niet garanderen en je weet het nooit bij BMW. En met tuning zal het als het dat nog niet was wel weer gelijk maken zoals je zelf al zei

            Login om te reageren
            • bempi zegt

              27 juni 2013 om 13:23

              @pand:

              Ik bedoel ik denk niet, maar ik weet het wel zeker :) op basis van de prestaties van een M4 en deze opgefokte 1M versie, dat de 1M sneller sprint van 0 naar 100 sec. En voor de rest prima wat jij denkt en denkt :)

              Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            27 juni 2013 om 13:55

            @bempi: 1M is allang uitverkocht. Zelfs de US heeft er maar 500 gekregen.

            Login om te reageren
            • bempi zegt

              28 juni 2013 om 00:32

              @E34M5Touring:

              Ja klopt hij is voor dit jaar uitverkocht. De opvolger is de M135i, wat niet gezien kan worden als nieuwe generatie, maar wel vergelijkbaar genoeg is op dit moment.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                28 juni 2013 om 02:02

                @bempi: Kijk is bij BMW op de site. Mag jij me vertellen waar die 1M staat. Ding is beperkt geproduceerd. Slechts 1j. Dus uitverkocht.

              • bempi zegt

                28 juni 2013 om 13:04

                @E34M5Touring:

                Lees mijn vorige reactie opnieuw.

              • E34M5Touring zegt

                28 juni 2013 om 14:39

                @bempi: Ja, verspilde moeite. De 1M is tot juni 2012 geleverd. Dus niks, voor dit jaar uitverkocht. Gewoon uitverkocht. Al een jaar inmiddels. Dus…

              • bempi zegt

                29 juni 2013 om 01:34

                @E34M5Touring:

                Inderdaad verspilde moeite.

        • lambo4all zegt

          27 juni 2013 om 13:13

          @pand: het duurt zo lang voordat die dingen meer waard worden dat als je er normaal mee rijdt je dan een onder exemplaar hebt met meer als 2 ton op de klok. en dan is ie dus niks meer waard. ik zeg gewoon raggen met dat ding, als je een 1M koopt dan koop je gewoon elke 3/4 jaar een nieuwe auto en kan de restwaarde je een worst wezen.

          Login om te reageren
          • pand zegt

            27 juni 2013 om 13:22

            @lambo4all: sommige mensen maakt het niets uit dat klopt. Maar ik denk dat het wel een klassieker gaat worden gezien het aantal originele en beperkte oplage dus als je weinig kilometers maakt heb je dus een mooie restwaarde

            Login om te reageren
            • bempi zegt

              27 juni 2013 om 13:34

              @pand:

              De M3 CSL is pas echt een klassieker, maar niemand die er voor in de rij staat.

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                27 juni 2013 om 13:47

                @bempi: Niemand die ervoor in de rij staat?…..

                Hoe ontstaat er een prijs/waarde??

                Precies, door vraag en aanbod..

                50K and rising.. Amper 10 jaar geleden geïntroduceerd dat ding.

              • bempi zegt

                28 juni 2013 om 00:26

                @kaasboerin:

                Er is geen aanbod dus ook geen vraag. Zelfs over 20 jaar zal dat zo zijn. Mensen blijven erin trappen en de hoop houden. Get real.

  2. bempi zegt

    27 juni 2013 om 12:30

    Vet ! Hier kan je een M4 echt wel mee verkrachten.

    Login om te reageren
  3. levivdw97 zegt

    27 juni 2013 om 12:37

    Geile bak!

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    27 juni 2013 om 12:37

    Kijk, hier hebben we wat aan als er ook sprinttijden bij staan. Altijd maar het geneuzel over meer pk’s ken ik ondertussen wel.

    Login om te reageren
  5. undifined1 zegt

    27 juni 2013 om 12:51

    Wel leuk gedaan met dat turbo in spiegelbeeld en turbo op de zijkant, net als de 2002 turbo. Maar hij heeft een beetje een NFS Shift uitstraling, ik weet niet of dat positief is of niet.

    Login om te reageren
  6. heidekonijn zegt

    27 juni 2013 om 12:56

    Een auto met een new kids turbo snor ;-)

    Login om te reageren
  7. dragspert zegt

    27 juni 2013 om 12:57

    Ik was dus ooit van plan een e92 335i te kopen en vol te plakken met 2002 turbo geinspireerde stickers. Incl. spiegelbeeld turbo stickers voorop. Dat hoeft dus niet meer. Ik vind het ook op een 1 serie ernstig heftig staan! Misschien nog wel beter!

    Login om te reageren
  8. kaasboerin zegt

    27 juni 2013 om 13:08

    Grappig, die mechanische climate control.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      27 juni 2013 om 13:11

      @kaasboerin: Handbediende airco, geen climate ;)

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        27 juni 2013 om 13:25

        @E34M5Touring: Thenx, is dit voor het gewicht gedaan o.i.d.?

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          27 juni 2013 om 13:28

          @kaasboerin: Ik vermoed dat men, wetende dat het een sleutelproject wordt (lees test auto waar 100x alles op en af moet) gedacht heeft voor de goedkoopste uitv. te gaan. Zo heb je minimale investering en je testrijders hebben toch airco. Win – Win. Denk dat gewicht gewoon een prettige bijkomstigheid is ;)

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            27 juni 2013 om 13:29

            @E34M5Touring: Ah, klinkt plausibel!

            Login om te reageren
  9. toroloco zegt

    27 juni 2013 om 13:34

    Leuk, zoveel extra power en koppel. Zijn ze de remmen niet vergeten te upgraden? Remmen zijn ook belangrijk, tenminste als je tijdig willen kunnen uitstappen.

    Login om te reageren
  10. roberto zegt

    27 juni 2013 om 14:17

    Achtervelgen mogen 1 maatje groter, stickers mogen er af en stuur maar op!

    Login om te reageren
    • gast zegt

      27 juni 2013 om 23:39

      @roberto: je wil de stickers opgestuurd hebben ??

      Login om te reageren
  11. Svda zegt

    27 juni 2013 om 14:44

    Deze 1 serie ziet er tenminste een heel stuk beter uit als de nieuwe die aardig mislukt is als je de voorkant en achterkant ziet

    Login om te reageren
  12. Nijntje_ zegt

    27 juni 2013 om 15:24

    @Ricardo:
    En wat met de versnellingsbak? Op de plaatjes valt duidelijk een automaat te zien, terwijl de 1M uitsluitend handgeschakeld leverbaar is geweest?!

    Login om te reageren
    • pleasure zegt

      27 juni 2013 om 17:42

      @Nijntje_: Inderdaad, dit is geen 1M maar een verbouwde 135i coupé.
      Kijk maar naar de buitenspiegels en het interieur.

      Login om te reageren
      • pleasure zegt

        27 juni 2013 om 17:46

        @pleasure: En (het gebrek aan de standaard) xenon, M geventileerde schijven, bekleding van de achterbank,…

        Login om te reageren
  13. kaeser zegt

    27 juni 2013 om 19:56

    Leuke livery, +1!

    Login om te reageren
  14. e30sportevo zegt

    28 juni 2013 om 16:46

    Wel grappig, de verwijzing naar de 2002 turbo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North