BMW 1M van Sportec maakt het heftiger

Auteur: , 40 Reacties

Uitgekeken op de 340 pk en 450 Nm in je BMW 1M?

Sportec weet wel raad met de turbogeblazen zescilinder uit de 1M Coupé, en pakt in het level 1-pakket de motorelektronica aan om het vermogen naar 385 pk te laten stijgen, en een maximaal koppel van 600 Nm te leveren. In het level 2-pakket voegen ze een nieuwe downpipe aan het uitlaattraject toe, en schreven ze er een sportkatalysator onder. Samen met een nieuwe luchtfilter komt het vermogen daarmee uit op 420 pk met een maximaal koppel van 685 Nm. Daarmee wordt het niet de madness die G-Power er van maakt, maar meer een bescheiden vermogensupgrade.

Verder denken ze de 1M beter te kunnen laten sturen door veren + dempers van Öhlins toe te passen, en hangen ze de wielkasten vol met 19 inch Sportec SP10-velgen. Samen met de level 2-tuning sprint de bolide in 4,3 seconden naar de 100 (standaard in 4,9 sec.) en weten ze de 200 km/u in 15,5 seconden aan te tikken.



40 reacties

Ik denk dat je beter de nieuwe M4 kan kopen.
@pand:

Nee want die gaat echt niet sneller :)
@bempi: Nee, want een M1 is in beperkte oplage gemaakt dus wordt het waarschijnlijk een klassieker, en een originele brengt nou eenmaal veel meer op. En een M4 zal denk ik gewoon in productie gaan, dus die kan je gewoon verkr*chten. En ze gaan denk ik niet elkaar veel ontlopen qwa prestaties dus datbmaakt idd niet uit.
@pand:
Maar die is wel mooi…
@StijnB: Dat heet mening
@pand:
Tuurlijk, maar ik vrees een veelgehoorde…
@pand:

Beperkte oplage hahaha. Nee 1M kan je gewoon nog een paar maanden bestellen voordat de 2 series coupé in productie gaat. Ik denk dat de prestaties wel degelijk verschillen. De M4 zal echt geen snellere acceleratie tijd hebben dan de huidige M5 F10 met 4.4 sec, maar goed zodra een tuner kan sleutelen aan een M4 kan dit zo weer omdraaien. Maar voor nu is het zeker wel geinig :)
@bempi: ja de 1M wordt in beperkte oplage gebouwd. Ook zeg ik denk ik bij de prestaties dus kan ik het niet garanderen en je weet het nooit bij BMW. En met tuning zal het als het dat nog niet was wel weer gelijk maken zoals je zelf al zei
@pand:

Ik bedoel ik denk niet, maar ik weet het wel zeker :) op basis van de prestaties van een M4 en deze opgefokte 1M versie, dat de 1M sneller sprint van 0 naar 100 sec. En voor de rest prima wat jij denkt en denkt :)
@bempi: 1M is allang uitverkocht. Zelfs de US heeft er maar 500 gekregen.
@E34M5Touring:

Ja klopt hij is voor dit jaar uitverkocht. De opvolger is de M135i, wat niet gezien kan worden als nieuwe generatie, maar wel vergelijkbaar genoeg is op dit moment.
@bempi: Kijk is bij BMW op de site. Mag jij me vertellen waar die 1M staat. Ding is beperkt geproduceerd. Slechts 1j. Dus uitverkocht.
@E34M5Touring:

Lees mijn vorige reactie opnieuw.
@bempi: Ja, verspilde moeite. De 1M is tot juni 2012 geleverd. Dus niks, voor dit jaar uitverkocht. Gewoon uitverkocht. Al een jaar inmiddels. Dus…
@E34M5Touring:

Inderdaad verspilde moeite.
@pand: het duurt zo lang voordat die dingen meer waard worden dat als je er normaal mee rijdt je dan een onder exemplaar hebt met meer als 2 ton op de klok. en dan is ie dus niks meer waard. ik zeg gewoon raggen met dat ding, als je een 1M koopt dan koop je gewoon elke 3/4 jaar een nieuwe auto en kan de restwaarde je een worst wezen.
@lambo4all: sommige mensen maakt het niets uit dat klopt. Maar ik denk dat het wel een klassieker gaat worden gezien het aantal originele en beperkte oplage dus als je weinig kilometers maakt heb je dus een mooie restwaarde
@pand:

De M3 CSL is pas echt een klassieker, maar niemand die er voor in de rij staat.
@bempi: Niemand die ervoor in de rij staat?…..

Hoe ontstaat er een prijs/waarde??

Precies, door vraag en aanbod..

50K and rising.. Amper 10 jaar geleden geïntroduceerd dat ding.
@kaasboerin:

Er is geen aanbod dus ook geen vraag. Zelfs over 20 jaar zal dat zo zijn. Mensen blijven erin trappen en de hoop houden. Get real.
Vet ! Hier kan je een M4 echt wel mee verkrachten.
Geile bak!
Kijk, hier hebben we wat aan als er ook sprinttijden bij staan. Altijd maar het geneuzel over meer pk’s ken ik ondertussen wel.
Wel leuk gedaan met dat turbo in spiegelbeeld en turbo op de zijkant, net als de 2002 turbo. Maar hij heeft een beetje een NFS Shift uitstraling, ik weet niet of dat positief is of niet.
Een auto met een new kids turbo snor ;-)
Ik was dus ooit van plan een e92 335i te kopen en vol te plakken met 2002 turbo geinspireerde stickers. Incl. spiegelbeeld turbo stickers voorop. Dat hoeft dus niet meer. Ik vind het ook op een 1 serie ernstig heftig staan! Misschien nog wel beter!
Grappig, die mechanische climate control.
@kaasboerin: Handbediende airco, geen climate ;)
@E34M5Touring: Thenx, is dit voor het gewicht gedaan o.i.d.?
@kaasboerin: Ik vermoed dat men, wetende dat het een sleutelproject wordt (lees test auto waar 100x alles op en af moet) gedacht heeft voor de goedkoopste uitv. te gaan. Zo heb je minimale investering en je testrijders hebben toch airco. Win – Win. Denk dat gewicht gewoon een prettige bijkomstigheid is ;)
@E34M5Touring: Ah, klinkt plausibel!
Leuk, zoveel extra power en koppel. Zijn ze de remmen niet vergeten te upgraden? Remmen zijn ook belangrijk, tenminste als je tijdig willen kunnen uitstappen.
Achtervelgen mogen 1 maatje groter, stickers mogen er af en stuur maar op!
@roberto: je wil de stickers opgestuurd hebben ??
Deze 1 serie ziet er tenminste een heel stuk beter uit als de nieuwe die aardig mislukt is als je de voorkant en achterkant ziet
@Ricardo:
En wat met de versnellingsbak? Op de plaatjes valt duidelijk een automaat te zien, terwijl de 1M uitsluitend handgeschakeld leverbaar is geweest?!
@Nijntje_: Inderdaad, dit is geen 1M maar een verbouwde 135i coupé.
Kijk maar naar de buitenspiegels en het interieur.
@pleasure: En (het gebrek aan de standaard) xenon, M geventileerde schijven, bekleding van de achterbank,…
Leuke livery, +1!
Wel grappig, de verwijzing naar de 2002 turbo

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).