BMW 2 Serie Active Tourer prijs bekend [20% bijtelling]

Auteur: , 39 Reacties

Interesse in de BMW voor actieve jonge mensen met kinderen enzo? We kunnen jullie nu vertellen wat de 2 Serie Active Tourer gaat kosten.

BMW 2 Serie Active Tourer

Even snel de features van deze auto: voorwielaandrijving en geen Kia logo op de neus. Dat gaat je minstens €28.900 euro kosten en dat is uiteraard niet met dat supersexy M Sport pakketje wat je als hippe papa graag wil hebben om op het werk te kunnen claimen “dat ‘ie echt wel sportief is want het is een BMW” bij het koffiezetapparaat.

Afijn, voor €28.900 euro krijg je de 1,5 liter 218i driecilinder met 136 pk op de stoep, voor de 218d met 150 pk betaal je 33.900 euro. Beide instappers zijn in het bezit van het oh zo populaire 20% bijtellingsstickertje. Daarnaast komen er ook nog een 2,0 liter 225i met 231 pk die standaard een achttraps Steptronic automaat krijgt. Vanaf 27 september staat hij bij de dealers.




39 reacties

Dit ziet er toch echt uit als een zaaddodende Koreaan.
@trigger565:
Precies, het eerste wat ik dacht bij het lezen van de prijs was, zo zo, da’s een hoop geld voor een Kia Carens met een propeller op de neus..
@tupperware: Stelt geen propeller voor, maar dat terzijde.
@SimonMc:
Daar denken ze bij BMW anders over, maar dat terzijde..
http://www.logodesignlove.com/images/evolution/bmw-logo-propeller-airscrew-2.jpg
@tupperware:

Quote uit deze topic: http://www.autoblog.nl/nieuws/tien-dingen-die-jij-nog-niet-wist-over-bmw-59461, welke op zich ook weer een link bevat naar een 4 minuten durend filmpje over de geschiedenis van het logo ( http://www.autoblog.nl/archive/2010/06/07/video-de-geschiedenis-van-het-bmw-logo )

” Het logo van BMW is geen propeller! Toen BMW vliegtuigmotoren produceerde ging het verhaal de ronde dat het een propeller was. BMW vond dat allemaal wel leuk en aardig en ging mee in dat verhaal. In 2005 werd pas bekend dat het eigenlijk gewoon de Beierse vlag moet voorstellen. Wat een dooddoener.”

Maar dat terzijde…
Wat ben ik blij dat ik nog niet tot de doelgroep behoor. Je zal dit toch aanschaffen en jezelf voorhouden dat je een echte BMW rijdt..
@TimoBac: ook als ik wel in die doelgroep zou zitten zou ik hem niet kopen hoor!
De B-klasse ziet er in dit segment toch echt een paar klassen beter uit… Wat een drama op wielen is dit.
@E320cdi: Hmm ben ik het niet mee eens, maar heb het ook nooit zo op de b klasse gehad. Niet dat dit een auto is die ik zou kopen, maar vind hem wel wat sportiever ogen dan de b klasse.
29000 euro voor een 1,5/3 cilinder? Niet normaal meer.Je betaald dus duidelijk voor het embleempje
@Alfarobert: Even los van of je de auto mooi vind of niet. Je moet voor de gein eens op een deurpaneel van een bmw tikken en daarna op een deurpaneel van een willekeurige koreaan (of fransoos), dan begrijp je opeens wat dat premium betekent. Waarom zie je nog zo veel oude bmw’s en mercedessen rijden? Omdat de gebruikte materialen gewoon beter zijn en vooral langer meegaan. De active tourer is in het echt overigens een stuk aangenamer om te zien dan op de foto.
@erce:
Je ziet voornamelijk zoveel oude bmw’s en mercedessen rondrijden omdat ondanks de leeftijd het nog steeds statussymbolen zijn. Mercedessen waren vroeger (meer dan 20 jaar geleden) inderdaad onverwoestbaar, maar die tijd is echt voorbij. BMW is volgens mij nooit onverwoestbaar geweest. Het is echt een mythe dat duitse (premium) autos beter zijn dan die uit willekeurige andere landen. Van mijn 20 jaar oude civic met 3 ton op de teller is er behalve een kachelweerstandje (en normale slijtdelen) nooit iets stuk gegaan, nooit… Mijn bmw rijdt fantastisch, maar ik ben ik elke keer blij als hij start en er geen waarschuwings lampjes op het dashboard gaan branden.

Maar goed, die deurpanelen he…
@super: Hehe, Honda weet inderdaad ook al jaren hoe ze een prima auto moeten bouwen
@erce: Het tikken op een deurpaneel om de kwaliteit te meten… Juist ja…

Geef mij maar een auto die anders klinkt als je erop tikt. Enige wat het zegt is dat er minder dempingsmateriaal in de deur zit, wat de auto lichter maakt…
@erce:

Op deurpanelen tikken, voer voor psychiaters…
@desjonnies:

Motorkappen likken is veel lekkerder, vooral als er ’s zomers insecten op zitten.

En dat mag, van mijn psychiater !

Vooral die van zijn auto.
@Alfarobert:
ik vind 1,5 liter voor een 3cyl eigenlijk groot (vanwege trillingen), maar bij bmw hebben ze denk ik alleen nog maar zuigers van 0.5l in lijnmotoren want 1,5=3, 1.0=4, 3.0=6.
Liever een B-klasse of Zafira Tourer voor dat geld
En toch.
BMW zit in de automotive heaven hoek.
’t zal wel weer een doorslaand succes worden.
Omdat BMW.
Nu vind ik die nieuwe Picasso er tig keer beter uitzien.
Veel speelser en gekker.
@desjonnies:
Daar heb je een punt, maar dat van de Picasso krijg je er hier maar moeilijk in.
Het blijft natuurlijk een Franse auto en dat wordt hier door de fanboys en rijbewijslozen per definitie afgeserveerd als zijnde K*T.

Dat ze ondertussen beter in elkaar zitten dan het gros van de Duitsers krijg je echt niet in hun botte hersens geramd..
@tupperware: Beetje rare reactie, franse leveren prima kwaliteit maar mensen vinden gewoon verschillende dingen mooi. Ik persoonlijk vind de picasso honds lelijk, de nieuwe is al een stuk beter maar alsnog de auto klopt gewoon niet met die rare lampen en rare zijramen…
@desjonnies:
ik reed laats in een 1-serie, maar vond de “beleving” niet echt te onderscheiden van een willekeurige andere wagen, dat kunnen ze niet al te lang volhouden omdat op een gegeven moment het “want BMW” idee toch wel wat moet gaan slijten.
Wat een grafhok…
@RacerX:
Het is zeker niet moeders mooiste maar een grafhok?
Dit is een “grafhok”..
http://lijkwagens.com/wp-content/uploads/2013/04/smarthearse.bmp
@tupperware: Duidelijk gevalletje van inactive touren…
Wat een verschrikking dit. Je verwacht het niet, maar toch weten ze net zo’n zouteloze auto neer te zetten als de B-klasse.
Jeetje zijn die gezinsbakken zo duur?!

30.000 euro voor een instapper met een 3 cilinder… bij Mercedes krijg je er teminste nog 4. Nou het is “vanaf” dus voeg daar nog wat aan toe en je betaalt zomaar 35.000euro.
@reistje:
Kan je nagaan wat ze straks voor de 225i met een beetje opties willen hebben.
Ik zag zaterdag een GLA250 bij de dealer staan voor een kleine 70K, daar wordt je toch niet vrolijk van..
De tijd dat je bang moest zijn voor BMW’s bij het stoplicht is duidelijk voorbij.
Net als de tijd dat BMW’s vet klonken, niets meer van over.
Er waren ooit mensen die BMW’s mooi vonden (ik niet..)
Nu ook de achterwielaandrijving weg is wat blijft er dan nog over?
@PeugeotGTI: Een embleem en een fabeltje over duitse degelijkheid…
Bwahahahahaha.. 45k (30k instapper incluis een beetje fatsoenlijke uitrusting twv 15k) voor een 3cylindertje MPV. T is echt om te lachen en tegelijkertijd om te huilen, befaking lachelijk dit.
Ben ik nu de enige die deze vanafprijs wel zag aankomen? Zelfde categorie als de B-klasse. En ja, beide auto’s zijn best prijzig als je ze goed uitrust, maar er zijn genoeg mensen te vinden daarvoor, vooral als je al BMW rijdt en je zoekt een praktische gezinsauto waar een 3-serie net niet geschikt voor is (bovendien bespaar je nog geld ook t.o.v. die 3-serie).

Wat had je dan gedacht, dat je deze voor 19.995,- kon meenemen?
@granlusso:
Dat had ik zeker niet verwacht, maar wat mij betreft zit er een serieus steekje aan je los als je bereidt bent om meer neer te leggen dan het bedrag wat jij noemt..
@tupperware: Dan moet je een Kia Carens kopen… oh nee, die zit ook al snel op 25.000+…
Hyundai IX20/Kia Venga? Ook al rond de 22-23 mille (en meer). Je betaalt voor dit soort auto’s al snel meer dan 20 mille hoor…
@granlusso:
zoveel ruimte win je er niet op tov van een 3 touring denk ik, die raampjes achter de achterste deur zijn kleiner dan bij een 3 lijkt me. Je levert er denk ik wel een hoop stuurplezier op in (hoewel ik nooit in een ektif toerer heb gereden).

aan de andere kant lijkt me een 316d ook niet alles.
@super: Hoge instap, gemakkelijk in- en uitladen, genoeg zaken die huismoeders en -papa’s van kunnen profiteren, los van de discussie of de één ruimer is dan de ander :)
Gericht op het jonge gezin, gekocht door 65+. Wat een zouteloos hok.
Tenminste een door BMW ontwikkelde motor. Bij mercedes stoppen ze zonder skrupules in renault clio diesel in een instapversie van 30.000 euro,
@BMW: NEE, doe het niet.. blijf bij je roots.. coupe, sedan, convertible, hot hatchback.. klaar!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).