En nu als de wiedeweerga bellen met de boekhouder om de benodigde euro’s vrij te maken.
BMW communiceerde eerder al de instapprijzen voor de nieuwe 5-serie (G30). Zo wisten we dat de 520i voor € 55.299 mee naar huis mag en de 520d staat voor 57.299 euro in de prijslijsten. Hoeveel je voor de sterkere modellen mocht neertellen was onbekend, tot nu! Kijk snel verder.
Bovenstaande modellen zijn leverbaar per 11 februari 2017 en genoemde prijzen zijn inclusief kosten rijklaar maken, want dat moet van de ACM. Onderstaande 5-series zijn leverbaar vanaf juli 2017, waarbij we nog even vermelden dat de 520d EfficientDynamics Edition een ongeëvenaarde Cw-waarde heeft van 0,22.
Wie benieuwd is naar specificaties van de diverse uitvoeringen kan HIER alle relevante informatie op het gemakje nalezen. Dan nog even een reminder voor de zakelijke rijder. Per 1 januari 2017 wordt alleen het leasen van volledig elektrische auto’s nog financieel gestimuleerd. Alle andere auto’s (dus ook hybrides!) krijgen een vast bijtellingspercentage van 22%, zoals dat ook in de tabel is weergegeven.
Die kont is echt oer lelijk. Dan veel liever de E
@cloverleaf: vind ik van bijna elke BMW de laatste tijd :-( Design gaat echt bergafwaarts daar… 1- en 3-serie, GT’s, i3 allemaal spuuglelijk :-(
@punicaoase: gekke is dat ik de SUV’s (type auto waar ik normaal helemaal niks mee heb) bij BMW nog te hachelen vind (t.o.v. dus de 1, 3, etc.)…
@punicaoase: Inderdaad, de X5 vind ik echt wel dik en stoer t.o.v. de andere modellen.
@punicaoase: de x1 is imo een plaatje. Vind het ook maar raar
@cloverleaf: die kont is inderdaad een probleempje. BMW heeft namelijk vergeten heel lelijke achterlichten te monteren dus ze krijgen straks een probleem als ze moeten bedenken wat ze bij de facelift moeten veranderen.
@mashell: doen ze ledjes in.. ist weer ‘nieuw’
@lekkaah: nee, de ledjes zijn meestal het facelift sausje
@cloverleaf: ik vind de kont mooi, ik denk dat je ‘m in het echt wel zult waarderen, een beetje coupé aflopende lijn tussen achterruit en bovenkant achterklep, geaccentueerd door de “wraparound” achterlichten. Nee wat mij stoort is de surfacing rond de karakterlijn in het voorscherm. Dat is een zooitje…
Beetje een oude lullenbak als je hem zo ziet eigenlijk. Zal vast fantastisch rijden maar deze sla ik even over, doe mij maar een F10.
*checkt rekening* nopee gaat hem niet worden
Ik wacht wel op de 166 opvolger.
@trustmeiamanengineer: Potverdikke, over een mooie auto gesproken!! Ik reed vanmorgen nog achter een 166 met 3.2 V6. Prachtig exemplaar in het zwart met het juiste aantal chroom. Kreeg er gelijk een warm gevoel bij.
@viezefreddyw: en wat klinkt die na jaren nog lekker he. Ik parkeerde vorige week mijn auto. Op het moment van uitstappen reed er net een 166 3.2 weg, wat klinkt dat zalig
Komt de M550i niet naar Nederland?
@petrolhead95: Vast wel. Het aantal modellen moet nog worden uitgebreid. Dit lijken me ook nog niet de uiteindelijke vanafprijzen, want dat is de 5-serie wel erg duur geworden.
@berlinetta:
Prijzen in België ook eens bekeken en daar is ie een kleine 10 mille duurder geworden …
Ofwel gaan ze zoals Citroën meteen 20% korting geven als je prijs gaat vragen…
@dimglor: Hmm, zou wel vreemd zijn om zo’n prijsverhoging door te voeren. Zeker met goede concurrenten als de E-klasse, XF en de S90. De A6 noem ik bewest even niet, omdat die al vrij oud is.
@berlinetta:
Welja, inderdaad.
Ofwel heeft een hogere standaarduitrusting…
Dat heb ik nog niet bekeken.
Wat een gedrocht..
Ik heb de nieuwe 5-serie al mogen aanschouwen en ik hoopte dat ik hem mooier zou vinden dan op de persfoto’s. Maar helaas, hij kon me niet bekoren. In ieder geval niet zoals de F10 dat wel deed. Met name het interieur viel me wat tegen. De boel is me niet echt stijlvol aangekleed. Datzelfde gevoel heb ik met de nieuwe 7-serie. Voor de rest zijn de prijzen best prima en concurrerend maar als ik in de markt zou zijn voor een luxesedan, dan zou ik gaan shoppen bij Mercedes voor de nieuwe E-klasse. Die auto is in mijn ogen weer de benchmark in zijn klasse.
@viezefreddyw: Het interieur is vooral erg consevatief vorm gegegeven vind ik. Persoonlijk vind ik het wel fraai, maar het is niet zo oogstrelend als bij Mercedes. Wellicht dat het daardoor juist wel weer wat tijdlozer is, maar de tijd zal het leren ;)
@berlinetta: Ik vind het interieur een stuk sportiever en wat eleganter dan van de E-klasse, waar je een soort wall van beeldschermen voor je hebt.
@femme: Wall van beeldschermen is ook maar een keuze. Het is een optie om de tellers als scherm te hebben.
@femme: Ja persoonlijk vind ik dat van Mercedes wel mooi, maar ik vraag me af of het mooi oud wordt. De ervaring leert dat beeldschermen in auto’s toch erg snel verouderen dus ik heb niet al te goede hoop voor het interieur van de E en S.
@berlinetta: Ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik denk dat dat nog wel aardig gaat meevallen. Ik persoonlijk vind de schermen in bijvoorbeeld de W221 S-klasse nog steeds van hoogwaardige kwaliteit. En die auto kwam elf jaar geleden, in 2005, op de markt.
Maar het is wel een feit dat de ontwikkelingen van beeldschermen (zie je ook veel bij televisies, PC’s etc) tegenwoordig heel erg hard gaat.. Ik ben benieuwd hoe het in de toekomst gaat uitpakken voor de auto’s van tegenwoordig.
@viezefreddyw: Wat vooral opvalt is dat het interieur ten opzichte van de f10 niet echt een stap heeft gemaakt. Ze blijven qua interieur achter de feiten aanlopen vind ik. Het is zeker geen armoede ofzo, maar bij Mercedes en Audi hebben ze dat zeker beter voor elkaar. Er ontstaat ook niet echt een sfeer in de auto vind ik…
Gewoon even een prijsverhoging van +7k doorvoeren bij een model dat niet eens volledig nieuw is. Waanzin.
@ettie: Dit.
Wie voor ‘de beste’ auto in deze klasse gaat komt uit bij de [b]Mercedes E. [/b]Wil je toch een auto om leuk te sturen, dan zijn de [b]Jaguar XE[/b] en [b]Alfa Giulia[/b] ook keuzes om te overwegen. Ja het interieur is minder verfijnd maar ze bieden wel meer eigen beleving en zijn qua design in mijn optiek mooier.
@martinus: behalve het feit dat de XE en Giulia van het formaat 3 serie zijn… dan zul je een XF moeten pakken, Alfa heeft niets in die categorie.
@martinus: maar de XE en Giulia staan tegenover de 3 serie (in de Autovisie konden ze die beiden de 3 serie nog niet verslaan). De XF treed aan tegen de 5 serie, E-klasse, A6, S90 en voor sommigen ook een Lexus (alleen hybride, in dit diesel segment daarmee eigenlijk niet relevant).
@martinus:
De XE en Giulia zijn meer concurrenten voor de 3 reeks.
XF en een eventuele opvolger voor de prachtige 166 is misschien relevanter ;-)
@martinus: Een Gulia zit in de klasse van een C – klasse of 3 – serie.
@ettie: Zoals ik hierboven al zei en zoals reeds in het vorige artikel is vermeld: het zou raar zijn als dit de vanafprijzen zijn. Waarschijnlijk is dit voor de High Executive-uitvoeringen oid.
@berlinetta: heb t even uitgezocht in de door bmw gepubliceerde prijslijst. Executive is inderdaad standaard. Maar van een Executive zonder extra opties word je ook niet vrolijk.
@ettie: Heb het ook gelezen idd. Je krijgt standaard het Executive-pakket, omdat volgens BMW toch al elke koper hiervoor koos.
Haha die reacties hier.. oerlelijk, een gedrocht. Zonder inhoud moet je het wel stevig aanzetten anders blijft er zo weinig over.
Haha zonder M package is het helemaal een saai ding!
Ik zie alleen maar foto’s van de Drie serie….
Ik vind hem wel erg fraai geworden. Ben alleen nog niet helemaal uit over de achterlichten. Dat vind ik nu nog twee veel te grote, vormloze rode vlakken. Ben benieuwd hoe ik het in werkelijkheid ga vinden.
Het zou dan ook niet mijn voorkeur zijn in dit segment, maar dat komt omdat een XF gewoon zo gaaf is.
Lijkt uiteraard veel op de 3 en 7 serie, maar dat zijn mooie wagens en is dus geen schande.
@dutchdriftking: Het lijkt niet op de 3, het lijkt niet op de 7. Het lijkt op een BMW. Ik snap die verwondering en kritiek nooit zo goed.
@jarno_dewilde: mee eens!
Flink stuk duurder dan een E klasse
Hoe zit het met de BMW M550i xDrive? Die mis ik, dus alle prijzen zijn dan nog niet bekend?
Ik vind die rare ‘winkelhaak’ onderin de voorschermen met die onderste lijn naar achteren maar niets. Het is nog steeds net alsof hij over een tafelkleed is gereden dat nu aan de wielkast blijft hangen! Sowieso is heel die onderste lijn wmb overbodig. Welke creatieve shopper poetst die weg? Dan begint hij een beetje op de mooie 7-serie van lang geleden te lijken denk ik.
@gulli: ik denk dat die lijn er juist is om te voorkomen dat het een saaie vormloze boel wordt.
Buiten de prijzen om, vind ik dit eerlijk gezegd wel een mooie auto. maar of die beter is dan de E klasse, nou nee
De f10 520d kocht je voor 57000 euro met leer, automaat, executive package en navi professional. Nu betaal voor een kale 520d al dat bedrag…
@mathay: de prijzen zijn ook inclusief Executive pakket
@mathay: mijn f11 2015 520d exec kost al €81k , en dan zit er nog heel veel niet op. Dus die 57k lijkt mij sterk
Ik vraag me eigenlijk altijd af wat de mensen die een negatief commentaar geven zelf rijden…
@raymondvaneck:
Fiets. Met zo’n sneu kratje voorop.
Prachtig, diep emotioneel geraakt door deze voordelige prijzen en prachtig ontwerpen. Vooral ook omdat mijn F11 nog lekker bij de tijd blijft ;)
BMW gaat niet over één nacht ijs met dit model, natuurlijk kunnen ze een Lexus achtige schokkend exterieur neerzetten met een Aston Martin interieur. De doelgroep wil in de prakijk echter meer dan een chromen ‘flip up switches’ of rare LED kronkels..
Verder:
MB is meer op comfort, Volvo en Audi zijn voorwielaandrijvers, Lexus ligt wat pittig op het netvlies, zoveel keus is er nou ook weer niet. Zeker niet als je het enigzins beschaafd bij een 2 litertje wil houden.
Prachtige lijnen en weer een frisse uitstraling. Achterkant is helemaal niets mis mee.
Trouwens wel weer een leuke truc: bijtelling terug naar 22%; maar wel alle kosten in de catalogusprijs, dus bijtelling over hoger bedrag. Hebben Wiebes en Rutte cs. weer het met de ene hand gegeven en de andere hand genomen.
Wat is onze Belastingdienst toch één grote oplichterij als je onze prijzen vergelijkt met de prijslijst van Duitsland….. Verschikkelijk toch. Criminele instantie met hun BPM. Wordt tijd dat die Wiebes de Kriebes zich hard gaat maken voor afschaffing van de bpm, dan rijden er weer fatsoenlijke autos rond in Nederland
En de lijst is niet compleet……zo mist ik de gewone 530d en de leukste: 550i
Fout in de tekst, mercedes Cla had een paar jaar terug al een CW van 0,22