• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 5-serie G30: alle prijzen zijn bekend!

Auteur: Author, gepost 18 november 2016 om 09:22 – 59 Reacties

Afbeelding BMW 5-serie G30: alle prijzen zijn bekend!Afbeelding BMW 5-serie G30: alle prijzen zijn bekend!Afbeelding BMW 5-serie G30: alle prijzen zijn bekend!Afbeelding BMW 5-serie G30: alle prijzen zijn bekend!Afbeelding BMW 5-serie G30: alle prijzen zijn bekend!Afbeelding BMW 5-serie G30: alle prijzen zijn bekend!Afbeelding BMW 5-serie G30: alle prijzen zijn bekend!Afbeelding BMW 5-serie G30: alle prijzen zijn bekend!

BMW 5-serie G30: alle prijzen zijn bekend!
En nu als de wiedeweerga bellen met de boekhouder om de benodigde euro’s vrij te maken.

BMW communiceerde eerder al de instapprijzen voor de nieuwe 5-serie (G30). Zo wisten we dat de 520i voor € 55.299 mee naar huis mag en de 520d staat voor 57.299 euro in de prijslijsten. Hoeveel je voor de sterkere modellen mocht neertellen was onbekend, tot nu! Kijk snel verder.

Prijzen 5-serie

Bovenstaande modellen zijn leverbaar per 11 februari 2017 en genoemde prijzen zijn inclusief kosten rijklaar maken, want dat moet van de ACM. Onderstaande 5-series zijn leverbaar vanaf juli 2017, waarbij we nog even vermelden dat de 520d EfficientDynamics Edition een ongeëvenaarde Cw-waarde heeft van 0,22.

Prijzen BMW 5-serie

Wie benieuwd is naar specificaties van de diverse uitvoeringen kan HIER alle relevante informatie op het gemakje nalezen. Dan nog even een reminder voor de zakelijke rijder. Per 1 januari 2017 wordt alleen het leasen van volledig elektrische auto’s nog financieel gestimuleerd. Alle andere auto’s (dus ook hybrides!) krijgen een vast bijtellingspercentage van 22%, zoals dat ook in de tabel is weergegeven.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, g30, geld

Vorig bericht: « Volkswagen schrapt 30.000 banen
Volgend bericht: Dit zegt de internationale pers over The Grand Tour S01E01 »

Lees Interacties

Reacties

  1. cloverleaf zegt

    18 november 2016 om 09:26

    Die kont is echt oer lelijk. Dan veel liever de E

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      18 november 2016 om 10:04

      @cloverleaf: vind ik van bijna elke BMW de laatste tijd :-( Design gaat echt bergafwaarts daar… 1- en 3-serie, GT’s, i3 allemaal spuuglelijk :-(

      Login om te reageren
      • PunicaOase zegt

        18 november 2016 om 10:06

        @punicaoase: gekke is dat ik de SUV’s (type auto waar ik normaal helemaal niks mee heb) bij BMW nog te hachelen vind (t.o.v. dus de 1, 3, etc.)…

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          18 november 2016 om 10:25

          @punicaoase: Inderdaad, de X5 vind ik echt wel dik en stoer t.o.v. de andere modellen.

          Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          18 november 2016 om 10:40

          @punicaoase: de x1 is imo een plaatje. Vind het ook maar raar

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 november 2016 om 10:11

      @cloverleaf: die kont is inderdaad een probleempje. BMW heeft namelijk vergeten heel lelijke achterlichten te monteren dus ze krijgen straks een probleem als ze moeten bedenken wat ze bij de facelift moeten veranderen.

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        18 november 2016 om 10:38

        @mashell: doen ze ledjes in.. ist weer ‘nieuw’

        Login om te reageren
        • mb10 zegt

          18 november 2016 om 10:49

          @lekkaah: nee, de ledjes zijn meestal het facelift sausje

          Login om te reageren
    • jochempie zegt

      18 november 2016 om 10:50

      @cloverleaf: ik vind de kont mooi, ik denk dat je ‘m in het echt wel zult waarderen, een beetje coupé aflopende lijn tussen achterruit en bovenkant achterklep, geaccentueerd door de “wraparound” achterlichten. Nee wat mij stoort is de surfacing rond de karakterlijn in het voorscherm. Dat is een zooitje…

      Login om te reageren
  2. aarsgewei zegt

    18 november 2016 om 09:27

    Beetje een oude lullenbak als je hem zo ziet eigenlijk. Zal vast fantastisch rijden maar deze sla ik even over, doe mij maar een F10.

    Login om te reageren
  3. theracetosucces zegt

    18 november 2016 om 09:27

    *checkt rekening* nopee gaat hem niet worden

    Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    18 november 2016 om 09:33

    Ik wacht wel op de 166 opvolger.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      18 november 2016 om 10:23

      @trustmeiamanengineer: Potverdikke, over een mooie auto gesproken!! Ik reed vanmorgen nog achter een 166 met 3.2 V6. Prachtig exemplaar in het zwart met het juiste aantal chroom. Kreeg er gelijk een warm gevoel bij.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        18 november 2016 om 10:42

        @viezefreddyw: en wat klinkt die na jaren nog lekker he. Ik parkeerde vorige week mijn auto. Op het moment van uitstappen reed er net een 166 3.2 weg, wat klinkt dat zalig

        Login om te reageren
  5. petrolhead95 zegt

    18 november 2016 om 09:37

    Komt de M550i niet naar Nederland?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      18 november 2016 om 10:25

      @petrolhead95: Vast wel. Het aantal modellen moet nog worden uitgebreid. Dit lijken me ook nog niet de uiteindelijke vanafprijzen, want dat is de 5-serie wel erg duur geworden.

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        18 november 2016 om 11:05

        @berlinetta:
        Prijzen in België ook eens bekeken en daar is ie een kleine 10 mille duurder geworden …
        Ofwel gaan ze zoals Citroën meteen 20% korting geven als je prijs gaat vragen…

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          18 november 2016 om 11:49

          @dimglor: Hmm, zou wel vreemd zijn om zo’n prijsverhoging door te voeren. Zeker met goede concurrenten als de E-klasse, XF en de S90. De A6 noem ik bewest even niet, omdat die al vrij oud is.

          Login om te reageren
          • Dimglor zegt

            18 november 2016 om 12:24

            @berlinetta:
            Welja, inderdaad.
            Ofwel heeft een hogere standaarduitrusting…
            Dat heb ik nog niet bekeken.

            Login om te reageren
  6. romeoalfa zegt

    18 november 2016 om 09:38

    Wat een gedrocht..

    Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    18 november 2016 om 09:47

    Ik heb de nieuwe 5-serie al mogen aanschouwen en ik hoopte dat ik hem mooier zou vinden dan op de persfoto’s. Maar helaas, hij kon me niet bekoren. In ieder geval niet zoals de F10 dat wel deed. Met name het interieur viel me wat tegen. De boel is me niet echt stijlvol aangekleed. Datzelfde gevoel heb ik met de nieuwe 7-serie. Voor de rest zijn de prijzen best prima en concurrerend maar als ik in de markt zou zijn voor een luxesedan, dan zou ik gaan shoppen bij Mercedes voor de nieuwe E-klasse. Die auto is in mijn ogen weer de benchmark in zijn klasse.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      18 november 2016 om 10:27

      @viezefreddyw: Het interieur is vooral erg consevatief vorm gegegeven vind ik. Persoonlijk vind ik het wel fraai, maar het is niet zo oogstrelend als bij Mercedes. Wellicht dat het daardoor juist wel weer wat tijdlozer is, maar de tijd zal het leren ;)

      Login om te reageren
      • Femme zegt

        18 november 2016 om 10:55

        @berlinetta: Ik vind het interieur een stuk sportiever en wat eleganter dan van de E-klasse, waar je een soort wall van beeldschermen voor je hebt.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          18 november 2016 om 11:11

          @femme: Wall van beeldschermen is ook maar een keuze. Het is een optie om de tellers als scherm te hebben.

          Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          18 november 2016 om 11:51

          @femme: Ja persoonlijk vind ik dat van Mercedes wel mooi, maar ik vraag me af of het mooi oud wordt. De ervaring leert dat beeldschermen in auto’s toch erg snel verouderen dus ik heb niet al te goede hoop voor het interieur van de E en S.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            18 november 2016 om 12:10

            @berlinetta: Ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik denk dat dat nog wel aardig gaat meevallen. Ik persoonlijk vind de schermen in bijvoorbeeld de W221 S-klasse nog steeds van hoogwaardige kwaliteit. En die auto kwam elf jaar geleden, in 2005, op de markt.

            Maar het is wel een feit dat de ontwikkelingen van beeldschermen (zie je ook veel bij televisies, PC’s etc) tegenwoordig heel erg hard gaat.. Ik ben benieuwd hoe het in de toekomst gaat uitpakken voor de auto’s van tegenwoordig.

            Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      18 november 2016 om 10:44

      @viezefreddyw: Wat vooral opvalt is dat het interieur ten opzichte van de f10 niet echt een stap heeft gemaakt. Ze blijven qua interieur achter de feiten aanlopen vind ik. Het is zeker geen armoede ofzo, maar bij Mercedes en Audi hebben ze dat zeker beter voor elkaar. Er ontstaat ook niet echt een sfeer in de auto vind ik…

      Login om te reageren
  8. ettie zegt

    18 november 2016 om 09:53

    Gewoon even een prijsverhoging van +7k doorvoeren bij een model dat niet eens volledig nieuw is. Waanzin.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      18 november 2016 om 10:10

      @ettie: Dit.
      Wie voor ‘de beste’ auto in deze klasse gaat komt uit bij de [b]Mercedes E. [/b]Wil je toch een auto om leuk te sturen, dan zijn de [b]Jaguar XE[/b] en [b]Alfa Giulia[/b] ook keuzes om te overwegen. Ja het interieur is minder verfijnd maar ze bieden wel meer eigen beleving en zijn qua design in mijn optiek mooier.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        18 november 2016 om 10:38

        @martinus: behalve het feit dat de XE en Giulia van het formaat 3 serie zijn… dan zul je een XF moeten pakken, Alfa heeft niets in die categorie.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        18 november 2016 om 10:58

        @martinus: maar de XE en Giulia staan tegenover de 3 serie (in de Autovisie konden ze die beiden de 3 serie nog niet verslaan). De XF treed aan tegen de 5 serie, E-klasse, A6, S90 en voor sommigen ook een Lexus (alleen hybride, in dit diesel segment daarmee eigenlijk niet relevant).

        Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        18 november 2016 om 11:07

        @martinus:
        De XE en Giulia zijn meer concurrenten voor de 3 reeks.
        XF en een eventuele opvolger voor de prachtige 166 is misschien relevanter ;-)

        Login om te reageren
      • healey zegt

        19 november 2016 om 15:15

        @martinus: Een Gulia zit in de klasse van een C – klasse of 3 – serie.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      18 november 2016 om 10:30

      @ettie: Zoals ik hierboven al zei en zoals reeds in het vorige artikel is vermeld: het zou raar zijn als dit de vanafprijzen zijn. Waarschijnlijk is dit voor de High Executive-uitvoeringen oid.

      Login om te reageren
      • ettie zegt

        18 november 2016 om 11:18

        @berlinetta: heb t even uitgezocht in de door bmw gepubliceerde prijslijst. Executive is inderdaad standaard. Maar van een Executive zonder extra opties word je ook niet vrolijk.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          18 november 2016 om 12:04

          @ettie: Heb het ook gelezen idd. Je krijgt standaard het Executive-pakket, omdat volgens BMW toch al elke koper hiervoor koos.

          Login om te reageren
  9. mennok zegt

    18 november 2016 om 10:17

    Haha die reacties hier.. oerlelijk, een gedrocht. Zonder inhoud moet je het wel stevig aanzetten anders blijft er zo weinig over.

    Login om te reageren
  10. VeniVidiVici zegt

    18 november 2016 om 10:20

    Haha zonder M package is het helemaal een saai ding!

    Login om te reageren
  11. V8Vantage zegt

    18 november 2016 om 10:21

    Ik zie alleen maar foto’s van de Drie serie….

    Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    18 november 2016 om 10:29

    Ik vind hem wel erg fraai geworden. Ben alleen nog niet helemaal uit over de achterlichten. Dat vind ik nu nog twee veel te grote, vormloze rode vlakken. Ben benieuwd hoe ik het in werkelijkheid ga vinden.

    Het zou dan ook niet mijn voorkeur zijn in dit segment, maar dat komt omdat een XF gewoon zo gaaf is.

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    18 november 2016 om 10:31

    Lijkt uiteraard veel op de 3 en 7 serie, maar dat zijn mooie wagens en is dus geen schande.

    Login om te reageren
    • JJDW zegt

      18 november 2016 om 11:23

      @dutchdriftking: Het lijkt niet op de 3, het lijkt niet op de 7. Het lijkt op een BMW. Ik snap die verwondering en kritiek nooit zo goed.

      Login om te reageren
      • brandon1997 zegt

        18 november 2016 om 12:38

        @jarno_dewilde: mee eens!

        Login om te reageren
  14. max038 zegt

    18 november 2016 om 10:45

    Flink stuk duurder dan een E klasse

    Login om te reageren
  15. JJDW zegt

    18 november 2016 om 11:11

    Hoe zit het met de BMW M550i xDrive? Die mis ik, dus alle prijzen zijn dan nog niet bekend?

    Login om te reageren
  16. Gulli zegt

    18 november 2016 om 11:44

    Ik vind die rare ‘winkelhaak’ onderin de voorschermen met die onderste lijn naar achteren maar niets. Het is nog steeds net alsof hij over een tafelkleed is gereden dat nu aan de wielkast blijft hangen! Sowieso is heel die onderste lijn wmb overbodig. Welke creatieve shopper poetst die weg? Dan begint hij een beetje op de mooie 7-serie van lang geleden te lijken denk ik.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 november 2016 om 12:45

      @gulli: ik denk dat die lijn er juist is om te voorkomen dat het een saaie vormloze boel wordt.

      Login om te reageren
  17. kara zegt

    18 november 2016 om 11:52

    Buiten de prijzen om, vind ik dit eerlijk gezegd wel een mooie auto. maar of die beter is dan de E klasse, nou nee

    Login om te reageren
  18. mathay zegt

    18 november 2016 om 11:57

    De f10 520d kocht je voor 57000 euro met leer, automaat, executive package en navi professional. Nu betaal voor een kale 520d al dat bedrag…

    Login om te reageren
    • brandon1997 zegt

      18 november 2016 om 12:37

      @mathay: de prijzen zijn ook inclusief Executive pakket

      Login om te reageren
    • rovadepo zegt

      18 november 2016 om 17:50

      @mathay: mijn f11 2015 520d exec kost al €81k , en dan zit er nog heel veel niet op. Dus die 57k lijkt mij sterk

      Login om te reageren
  19. raymondvaneck zegt

    18 november 2016 om 13:06

    Ik vraag me eigenlijk altijd af wat de mensen die een negatief commentaar geven zelf rijden…

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      18 november 2016 om 19:13

      @raymondvaneck:
      Fiets. Met zo’n sneu kratje voorop.

      Login om te reageren
  20. defl8 zegt

    18 november 2016 om 16:25

    Prachtig, diep emotioneel geraakt door deze voordelige prijzen en prachtig ontwerpen. Vooral ook omdat mijn F11 nog lekker bij de tijd blijft ;)
    BMW gaat niet over één nacht ijs met dit model, natuurlijk kunnen ze een Lexus achtige schokkend exterieur neerzetten met een Aston Martin interieur. De doelgroep wil in de prakijk echter meer dan een chromen ‘flip up switches’ of rare LED kronkels..
    Verder:
    MB is meer op comfort, Volvo en Audi zijn voorwielaandrijvers, Lexus ligt wat pittig op het netvlies, zoveel keus is er nou ook weer niet. Zeker niet als je het enigzins beschaafd bij een 2 litertje wil houden.

    Login om te reageren
  21. dillinger2016 zegt

    18 november 2016 om 20:18

    Prachtige lijnen en weer een frisse uitstraling. Achterkant is helemaal niets mis mee.

    Login om te reageren
  22. ab1963 zegt

    18 november 2016 om 21:14

    Trouwens wel weer een leuke truc: bijtelling terug naar 22%; maar wel alle kosten in de catalogusprijs, dus bijtelling over hoger bedrag. Hebben Wiebes en Rutte cs. weer het met de ene hand gegeven en de andere hand genomen.

    Login om te reageren
  23. 730ld zegt

    19 november 2016 om 08:42

    Wat is onze Belastingdienst toch één grote oplichterij als je onze prijzen vergelijkt met de prijslijst van Duitsland….. Verschikkelijk toch. Criminele instantie met hun BPM. Wordt tijd dat die Wiebes de Kriebes zich hard gaat maken voor afschaffing van de bpm, dan rijden er weer fatsoenlijke autos rond in Nederland

    Login om te reageren
  24. 730ld zegt

    19 november 2016 om 08:44

    En de lijst is niet compleet……zo mist ik de gewone 530d en de leukste: 550i

    Login om te reageren
  25. swid zegt

    20 november 2016 om 17:05

    Fout in de tekst, mercedes Cla had een paar jaar terug al een CW van 0,22

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North