• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW ActiveHybrid 7: C-label limo vanaf 140k

Auteur: autoblogger, gepost 17 februari 2010 om 15:14 – 48 Reacties

Afbeelding BMW ActiveHybrid 7: C-label limo vanaf 140kAfbeelding BMW ActiveHybrid 7: C-label limo vanaf 140kAfbeelding BMW ActiveHybrid 7: C-label limo vanaf 140kAfbeelding BMW ActiveHybrid 7: C-label limo vanaf 140kAfbeelding BMW ActiveHybrid 7: C-label limo vanaf 140kAfbeelding BMW ActiveHybrid 7: C-label limo vanaf 140kAfbeelding BMW ActiveHybrid 7: C-label limo vanaf 140kAfbeelding BMW ActiveHybrid 7: C-label limo vanaf 140k

BMW ActiveHybrid 7
Had Balkie niet beter zoiets kunnen bestellen? Een acceleratie van 0 – 100 km/u in 4,9 seconden, een (begrensde) topsnelheid van 250 km/u, een gemiddeld verbruik van 9,4 l/100 km en een CO2-uitstoot van 219 g/km. Lijkt me wel verantwoord?

De BMW ActiveHybrid 7 (mild hybrid) staat vanaf dit voorjaar bij de dealers vanaf 139.950 euro. De verlengde variant is er dan vanaf 145.495 euro. Beide modellen zijn voorzien van een krachtige elektromotor die de V8 benzinemotor ondersteunt, het gaat om een gecombineerd vermogen van 342 kW (465 pk). Hiermee weet de BMW ActiveHybrid 7 ten opzichte van de reguliere BMW 750i zo’n 15 procent brandstof te besparen, bij tegelijkertijd 20 procent betere prestaties. Althans, dat claimt BMW. Dankzij de lagere CO2-uitstoot met bijbehorend BPM voordeel kost de uiterst krachtige en efficiënte BMW ActiveHybrid 7 echter nauwelijks meer dan een BMW 750i High Executive.

Standaard is de BMW ActiveHybrid 7 oa voorzien van achttraps automatische versnellingsbak, metallic lak, 19 inch lichtmetalen wielen, lederen bekleding, navigatiesysteem Professional, soft close portieren en een unieke automatische airconditioning. Mocht 140k te veel zijn, dan kun je eventueel kiezen voor de BMW ActiveHybrid X6 (full hybrid), die kost slechts 130k.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, activehybrid, BMW, Hybride

Vorig bericht: « Toyogeddon: claims, productiestop en zombie reclame
Volgend bericht: Eerste foto van de nieuwe Porsche Cayenne »

Lees Interacties

Reacties

  1. Punk zegt

    17 februari 2010 om 15:16

    Prachtige limo vergeet de A8 !`

    Login om te reageren
  2. prop zegt

    17 februari 2010 om 15:18

    Die A8 is al voor de introductie vergeten als je het mij vraagt

    Login om te reageren
  3. patrick zegt

    17 februari 2010 om 15:19

    goed werk van bmw 465pk en nog geen 10L verbruik :D

    komt er geen hybride variant van de 5GT? misschien beter alternatief dan een X6?

    Login om te reageren
  4. Laue zegt

    17 februari 2010 om 15:29

    Bmw 7-snurk

    Login om te reageren
  5. B /\/\ \/\/ zegt

    17 februari 2010 om 15:31

    A8, wat is dat, kan je dat eten? Waar heb je het over?
    Hahaha, supermooie kar, het enige probleem is dat als je hem gepantserd wil, en dat wil Balkie, dattie dan wat erg zwaar wordt en je fantastische verbruik is opeens niet zo fantastisch meer. Maja, die S600 van hem slurpt ook lekker dus dat maakt ook weer niet uit. Waarschijnlijk had hij met de kennis van nu deze wel gekocht…

    Login om te reageren
  6. B /\/\ \/\/ zegt

    17 februari 2010 om 15:31

    supermooie kar -> ik heb het over de 7…

    Login om te reageren
  7. Maurits zegt

    17 februari 2010 om 15:32

    Vind de achterkant van deze BWM mooi maar de voorkant valt zwaar tegen. Geef mij de a8 dan maar :-D

    Login om te reageren
  8. Binsbo zegt

    17 februari 2010 om 15:39

    De a8 is echt een grijze muizen auto geworden, dit ding is gewoon top en maakt de 750 in Nederland totaal overbodig. Wel lullig als je net een 750 hebt bestelt trouwens…

    Login om te reageren
    • Maurits zegt

      17 februari 2010 om 17:18

      @Binsbo:

      A8 zie ik idd. geen studenten in rijden, maar deze ook niet!
      (verder respecteer ik natuurlijk je mening:-d)

      Login om te reageren
  9. Something zegt

    17 februari 2010 om 15:40

    Ik snap niet zo waarom mensen de voorkant niet mooi vinden… is het omdat het er niet spannend uit ziet?
    Ik geef toe BMW heeft een beetje gekozen voor een veilig design wat betreft de voorkant, maar ik vind het wel mooi

    Login om te reageren
  10. Ivo zegt

    17 februari 2010 om 15:42

    Ik vind die smerige lange ‘Passat/407’ overhang vóór van de A8 niet zo mooi. Wat proporties betreft kan er momenteel weinig tippen aan de 7 Serie. En wat techniek betreft trouwens ook niet.

    Login om te reageren
  11. Megakix zegt

    17 februari 2010 om 15:44

    Wat een elegante verschijning deze auto ! Helemaal TOP !!

    Login om te reageren
  12. Laue zegt

    17 februari 2010 om 15:49

    @ autoblog.nl

    what’s up met die nieuwbrief?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      17 februari 2010 om 15:51

      @Laue: cool he, helemaal retro toch? ;)

      Login om te reageren
      • Laue zegt

        17 februari 2010 om 16:02

        @autoblogger: oude media met oude headlines ? ??!?!?
        –edit: yep, meer info volgt–

        Login om te reageren
  13. Something zegt

    17 februari 2010 om 15:50

    Toevoeging : Mercedes S Class blijf ik toch wel de mooiste sedan vinden op dit moment in het premium segment, en dan heb ik het niet over de facelift versie waarvan de achterkant nu zo verpest is maar de 2006 versie :)

    Ik geef wel toe dat ik de Rolls Royce Phantom boven welke auto dan ook kies, maar goed dat valt niet onder het segment premium, want de Phantom zit toch echt in een niveau op zich waar geen enkel merk kan komen.

    Login om te reageren
  14. Laurens zegt

    17 februari 2010 om 16:00

    Zou BMW deze techniek nog combineren met een dieselmotor voor de Europese markt, of vindt de koper die al goed genoeg op basis van de huidige CO2 uitstootcijfers?

    Login om te reageren
  15. John zegt

    17 februari 2010 om 16:03

    Ik snap toch echt niet dat Balkie voor die S-klasse is gegaan, dit is toch veeleee male mooier en een veel minder aannemer/bandieten gehalte. Echt een slijlvolle auto dit. (Vindt ook Herman den Blijker… ehm…)

    Login om te reageren
  16. Maarten zegt

    17 februari 2010 om 16:14

    De neus is een beetje saai,
    Doe mij wat dat betreft liever een quattroporte
    Of voor het comfort een Limo & en voor iets meer bescheidenheid, een auto van een echte fabrikant van luxewagens. De oude of nieuwe XJ

    Login om te reageren
  17. B /\/\ \/\/ zegt

    17 februari 2010 om 16:17

    @Something:
    Je gooit de knuppel in het hoenderhok, haha, nu daag je(onder andere?) mij uit om je van je ongelijk te overtuigen. Dat ga ik alleen niet doen, we weten allemaal dat de S niét de mooiste in het premium segment is.
    Dat is die, laten we zeggen, de laatste 15 jaar, ook nooit geweest… Helaas…

    Login om te reageren
    • Something zegt

      17 februari 2010 om 16:33

      @B // //: Hah you wish, niks ongelijk ik vind de S gewoon de mooiste in het premium segment
      lees : vind! :P

      Login om te reageren
  18. Ahura zegt

    17 februari 2010 om 16:26

    Ipv het over de A8 te hebben kunnen we het natuurlijk ook gewoon bij de 7-serie houden in een nieuwsbericht over de 7-serie ;)
    .
    1:10 blijft niet echt zuinig maar voor zo’n groot slagschip is het vast een prima score. Prima toevoeging van het gamma iig

    Login om te reageren
  19. B /\/\ \/\/ zegt

    17 februari 2010 om 16:36

    hahaha, ik begreep al dat jij gewoon je mening gaf, maar ik vind het leuk om wat te stoken, vandaar… :p

    Login om te reageren
    • Something zegt

      17 februari 2010 om 16:48

      @B // //: ok ok om jou toch je zin te geven mercedes S klasse is gewoon mooier!!! muahahhaha

      Login om te reageren
  20. CSL zegt

    17 februari 2010 om 16:45

    Wat een prachtige auto is het toch. Ongeloofelijk mooi.
    In de VS kun je een full option 760i halen voor 99000 euro.
    Deze Prachtige 7serie gaat in de VS 55000 euro kosten!
    Dan heb je een bijna full option 2ton wegende limo met M5 prestatie die vervolgens gemiddeld maar 1 op 11 rijdt.
    BMW is toch echt wel de top.

    Dezelfde auto gekoppeld aan de viercilinder 123d blok met 204pk zal nog meer spectaculaire prestaties leveren. Wat dacht je van 1 op 22 met zo’n auto?

    Login om te reageren
  21. AudiQuatro zegt

    17 februari 2010 om 17:22

    Voor alle A8 haters er is wel een S8 maar geen M7 denk daar wel even overna.;) En de 7serie en Sklasse zijn gewoon lelijk de A8 niet. Misschien een opgeblazen A4 maar in iedergeval niet lelijk! Die S-klasse met dat lelijke houten sjonnie interieur daar wil je toch zeker nog niet dood in gevonden worden?

    Login om te reageren
  22. EJS zegt

    17 februari 2010 om 17:32

    Klinkt als een goede deal.. Kunnen ze de 750i hier in Nederland haast wel opdoeken denk ik, als ze toch ongeveer even duur zijn waarom dna nog een 750i?

    Login om te reageren
  23. WannabeProGameromg zegt

    17 februari 2010 om 17:33

    LoL @ AudiQuatro

    Knap van bmw zulke specs:), hoe is dat vergeleken met de 2 s hybride varianten?

    Login om te reageren
  24. WannabeProGameromg zegt

    17 februari 2010 om 17:36

    sorry voor dubbel, maar wat is hier bijzonder aan als je het vergelijkt met

    ””””De S 500 Plug-in Hybrid gooit elke kilometer slechts een miezerige 74 gram CO2 de lucht in, en dat is 13 gram minder dan de groenste auto van het moment, de VW Polo BlueMotion. Ondertussen zit je dan wel even een beetje comfortabeler. Bovendien heeft deze S-klasse een benzine V6 aan boord in plaats van een diesel, dus hij is ook op andere vlakken (fijnstof, NOx) een stuk schoner. En oh ja, hij doet 5,5 seconden naar de 100, niet onbelangrijk.

    De S 500 Plug-in Hybrid heeft een lithium-ionaccu van ruim 10 kWh aan boord en kan tot 30 km op alleen elektriciteit rijden. Het gemiddelde benzineverbruik blijft steken op 3,2 liter per 100 km, en dat is natuurlijk echt bizar voor zo’n grote auto. Al met al begint het hele zuinige, schone geëmmer met concepten als dit eindelijk een beetje interessant te worden, dus Mercedes, gooi maar op de markt!”””

    Vind Bmw en Mercedes beide goede merken en maken mooie autos, audi Opzich ook mooi ( over de hele linie teveel hetzelfde imo), dus geen fanboy, maar deze cijfers zien er toch een stuk beter uit????, sorry als ik iets over het hoofd zie

    Login om te reageren
    • Mao zegt

      17 februari 2010 om 18:31

      @WannabeProGameromg:

      De BMW heeft een V8 met +/- 400 pk en de mercedes een v6 met 280 pk. Dat scheelt ook een hoop :)

      Login om te reageren
  25. MBABC zegt

    17 februari 2010 om 17:59

    Je moet deze 7 niet gaan vergelijken met een plug-in Hybrid die ook op stroom kan rijden, maar met de S400 hybrid.

    Login om te reageren
  26. karel zegt

    17 februari 2010 om 18:02

    hahaha….. Audi voorsprong door techniek????

    bmw ligt nu naar mijn weten voor op elk gebied…

    Login om te reageren
  27. WannabeProGameromg zegt

    17 februari 2010 om 18:11

    400 hybrid is ook met stroom toch? alleen kleinere electro motor?

    Vond het verschil tussen de 7 en die 500 hybrid alleen erg groot

    Zal ook wel verschil in prijs zijn?

    Login om te reageren
  28. Pieter-Jan zegt

    17 februari 2010 om 18:21

    Waar ziet iedereen die A8?

    Doe mij trouwens maar een A8. Understated zoals ik dat graag heb, veel chiquer vanbinnen wat de hele bedoeling is van zo’n landjacht, en binnenkort keuze tussen een S8 (V8/V10TT) of A8 V12TDi (1000Nm).

    Login om te reageren
  29. WannabeProGameromg zegt

    17 februari 2010 om 18:24

    Wat is het verschil tussen a6 en a8 dan? van binnen is audi toch vrij eentonig en saai met kleurgebruik, wel netjes

    audi rs4 b4’denk ik'(oudere model iig) moooooi

    Login om te reageren
  30. Pieter-Jan zegt

    17 februari 2010 om 18:54

    +

    = über

    Login om te reageren
  31. WannabeProGameromg zegt

    17 februari 2010 om 19:16

    0.6 seconden van 0-100 vind ik weinig verschillen

    Login om te reageren
  32. WannabeProGameromg zegt

    17 februari 2010 om 19:17

    @ pieterjan moeilijk voor te stellen dat mensen dat chiquer vinden dat het 7 interieur , laat staan die van de s

    Login om te reageren
  33. WannabeProGameromg zegt

    17 februari 2010 om 19:21

    tripple post en niet om te flamen, maar als ik hier af en toe reacties leest lijkt soms wel makkelijk af te lijden dat zij zelfs een auto van dat merk hebben, of een naaste/bekende, ipv mensen realistisch zijn

    Login om te reageren
  34. Pieter-Jan zegt

    17 februari 2010 om 19:26

    Misschien heb je high res nodig om het onderscheidt te appreciëren.

    A8:
    http://i154.photobucket.com/albums/s241/rosemeyer/Audi-A8_2011_1600x1200_wallpaper_46.jpg
    http://i154.photobucket.com/albums/s241/rosemeyer/Audi-A8_2011_1600x1200_wallpaper_51.jpg
    http://i154.photobucket.com/albums/s241/rosemeyer/Audi-A8_2011_1600x1200_wallpaper_56.jpg

    7serie
    http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/7-serie_ActiveHybrid/BMW_ActiveHybrid_7_20.jpg
    http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/7-serie_2009/BMW_7-serie_2009_14.JPG

    Login om te reageren
  35. Pieter-Jan zegt

    17 februari 2010 om 19:33

    @WannabeProGameromg

    Ik rij zelf met een BMW, maar de activistische BMW snobs steken mijn oog uit. Dit artikel gaat over een Hybride BMW, en de één na de ander begint weer over de A8 te zeiken.

    Login om te reageren
  36. V-tecc zegt

    17 februari 2010 om 19:45

    dit deed lexus allang met die ls600h maar toen was het allemaal troep en nu is heel autoblog blij met deze kutauto

    Login om te reageren
  37. Dimglor zegt

    17 februari 2010 om 21:29

    Mooi werk van Bmw

    Login om te reageren
  38. Frans zegt

    17 februari 2010 om 22:22

    Met voorsprong Wunderschoon fahren. Was ik maar chauffeur geworden.

    Login om te reageren
  39. PeterV zegt

    17 februari 2010 om 23:23

    Persoonlijk prefereer ik een Mercedes. Maar de nieuwe 7 serie vindt ik er toch heel goed uit zien!

    Login om te reageren
  40. Drs. Ing. zegt

    18 februari 2010 om 11:51

    “Dankzij de lagere CO2-uitstoot met bijbehorend BPM voordeel kost de uiterst krachtige en efficiënte BMW ActiveHybrid 7 echter nauwelijks meer dan een BMW 750i High Executive.”

    De consumentenprijs van deze auto zou veel lager moeten zijn. Wederom een teken dat de consumentenprijzen door de Nederlandse automobielhandel kunstmatig hoog worden gehouden.

    Login om te reageren
  41. Cantago zegt

    19 februari 2010 om 21:14

    Hybride en onder de 5sec naar de 100? Koopje, doen!

    Login om te reageren
  42. joris zegt

    23 februari 2010 om 21:14

    ik snap niet waar de andere merken op wachten. Als ze willen rijden alle nieuwe wagens in 2011 op groene energie de technologie is er WAAR WACHTEN ZE OP!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North