• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste foto van de nieuwe Porsche Cayenne

Auteur: autoblogger, gepost 17 februari 2010 om 15:51 – 57 Reacties

Porsche Cayenne 2010


Nadat we vorige week al een Cayenne-teaser zagen op de Porsche-website, lijkt er nu nog meer “gelekt”. Ditmaal is het een zeer duidelijke foto van de nieuwe Cayenne, gevonden via de online Porsche configurator.

De afbeelding is inmiddels verwijderd, maar gelukkig hebben we deze screenshot nog. De tweede generatie van de Porsche SUV zal binnenkort worden onthuld, tijdens de autoshow van Genève (begin maart). Daar zullen we eveneens de nieuwe Volkswagen Touareg mogen bewonderen. De twee auto’s delen dezelfde basis en worden bijna tegelijkertijd op de markt gezet. En ja, er komt dus ook een hybride Cayenne.

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, geneve-2010, Porsche

Vorig bericht: « BMW ActiveHybrid 7: C-label limo vanaf 140k
Volgend bericht: Volkswagen Polo GTI: 180 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vincenzo zegt

    17 februari 2010 om 15:52

    WOW van saaiheid.

    Login om te reageren
  2. kraakensmaak zegt

    17 februari 2010 om 15:54

    Op die foto met die Turbo II wielen is die toch wel weer erg mooi.

    Login om te reageren
  3. Jeff zegt

    17 februari 2010 om 15:55

    Het ziet een stuk beter uit dan het huidige model!

    Login om te reageren
  4. vale46 zegt

    17 februari 2010 om 15:55

    Deze ziet er pakken beter op dan de huidige Cayenne!
    Ik dacht dat ik al een toefje VW Touareg zag.

    Login om te reageren
  5. kevinc3 zegt

    17 februari 2010 om 15:55

    ik vind het voor zover ik kan zien beter dan de vorige cayenne.. en als je naar de screensaver kijkt past hij nu wel mooi in het rijtje.. het lijkt wel meer een porsche (of de rest steeds minder?)

    Login om te reageren
  6. KaCh1ng zegt

    17 februari 2010 om 15:56

    zeker niet mis , ziet er sportiever ook uit

    Login om te reageren
  7. Dev zegt

    17 februari 2010 om 15:56

    Hij is een stuk strakker geworden lijkt het wel. Probleem is dat al die “tjoeners” er toch weer gewoon afzichtelijke bodykits enzo opgooien.

    Login om te reageren
  8. Bosnia_love zegt

    17 februari 2010 om 15:57

    Als de afbeelding al is verwijderd, waarom heeft AB er geen watermerk doorheen geplaatst? Dat viel mij ff op..

    Login om te reageren
    • TDI zegt

      17 februari 2010 om 15:59

      @Bosnia_love: de foto’s komen van hier: http://www.autoscoops.be/autoforum/viewtopic.php?p=339791#p339791

      Login om te reageren
  9. John zegt

    17 februari 2010 om 15:57

    Ziet er goed uit zo! De Touareg is een stuk kleiner geworden, is de Porsche ook meegekrompen? Daar heb ik nog niets over gelezen, iemand een antwoord?

    Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    17 februari 2010 om 15:58

    Als hij er nu in het echt ook nog wat slanker uit ziet, en lichter is, dan, ja…

    Login om te reageren
  11. Something zegt

    17 februari 2010 om 15:59

    Ziet er goed uit :D stukken beter als het oude model

    Login om te reageren
  12. DIPSHIT zegt

    17 februari 2010 om 16:00

    2de generatie? Je bedoeld 3de?

    Login om te reageren
    • Bosnia_love zegt

      17 februari 2010 om 16:02

      @DIPSHIT: De facelift wordt niet meegerekend. ;)

      Login om te reageren
  13. Rian zegt

    17 februari 2010 om 16:01

    Nice!

    Login om te reageren
  14. KaCh1ng zegt

    17 februari 2010 om 16:04

    weet iemand als de porsche roxster uit gaat komen?
    want cayenne is idd kleiner(toch op foto)

    Login om te reageren
  15. Bas zegt

    17 februari 2010 om 16:06

    gaaaaaap….volgt weer de lijn van Audi en BMW….zelfde auto maar het gewoon nieuw noemen.

    Anders dan hoop ik maar dat ze er een folder bij doen waarin ze exact uitleggen wat er precies nieuw is en wat niet.

    Anders krijgen we straks een hele serie Fifth Gear afleveringen waarin de Faceman ons komtn uitleggen dat hij het verschil tussen de nieuwe en de oude niet echt merkt (behalve dan in zijn beurs).

    Login om te reageren
  16. DIPSHIT zegt

    17 februari 2010 om 16:07

    @Bosnia_love: Ik vind het totaal verschillende versies, te veel om gwn een facelift te noemen vind ik :-)

    Login om te reageren
  17. Maarten SLR zegt

    17 februari 2010 om 16:07

    Dit is toch gewoon de oude?

    Login om te reageren
  18. Cédric zegt

    17 februari 2010 om 16:08

    Wauw! Wat een vooruitgang, en dan te bedenken dat de vorige al super was! En de Turbo II velgen staan er ook netjes onder. En de Cayenne is niet kleiner geworden, integendeel, groter zelfs…

    Login om te reageren
  19. DasAuto zegt

    17 februari 2010 om 16:11

    waarom zo klein… Echt heel jammer, ik vind de huidige vele malen mooier.

    Login om te reageren
  20. killioq zegt

    17 februari 2010 om 16:19

    waarvoor denken ze nou dat die koplampen een succes zijn. wie vind ze mooi?

    ik niet, jammer

    Login om te reageren
  21. Ahura zegt

    17 februari 2010 om 16:20

    Zeer voorspelbaar design. Porsche is de VW van de sportwagens. Toch vind ik hem door zijn compactheid (oogt veel kleiner dan zijn VW broer) wel een stuk fraaier dan de huidige

    Login om te reageren
  22. DRU zegt

    17 februari 2010 om 16:22

    Dat ziet er wel erg goed uit zo. Of ben ik gewend geraakt aan de lelijkheid van de Cayenne?
    Met deze looks, de goede offroad eigenschappen en het monsterlijke geluid van de Turbo Cayenne heeft Porsche een unbeatable machine geschapen. Vet.

    Login om te reageren
  23. McHiel zegt

    17 februari 2010 om 16:23

    Vind hem wel oke. Het is geen radicaal ander ontwerp dan de vorige editie. Maar dat is de sterkte van porsche. USP, zo min mogelijk veranderen aan het ontwerp. Hij oogt gelukkig wel minder lomp en log.

    Login om te reageren
  24. Binsbo zegt

    17 februari 2010 om 16:30

    @John
    Touareg is zelfs groter geworden, kan je nagaan. Voor de Cayenne geldt hetzelfde.

    Login om te reageren
  25. Binsbo zegt

    17 februari 2010 om 16:31

    Nu hopen dat de cayenne ook met een fantsoenlijke dieselkomt ipv die 3.0 uit de a4.

    Login om te reageren
  26. Tonnie zegt

    17 februari 2010 om 16:32

    Dat ziet er gewoon goed uit :D

    Login om te reageren
  27. Shenkie zegt

    17 februari 2010 om 16:34

    Lekker! Ben wel benieuwd naar de achterkant want daar was nog niet zoveel van te maken op de spyshots..

    Login om te reageren
  28. mstwijchen zegt

    17 februari 2010 om 16:37

    ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  29. majinstar zegt

    17 februari 2010 om 16:39

    Leuk die sportieve accenten.

    Login om te reageren
  30. HDM zegt

    17 februari 2010 om 16:42

    Mooier dan de oude Cayenne. Nu nog wachten op de eerste chops, tuners en losse kitjes om je oude Cayenne op een nieuwe te laten lijken :P

    Login om te reageren
  31. Ruben00 zegt

    17 februari 2010 om 16:42

    Heb de cayenne altijd de mooiste SUV op de markt gevonden…

    Login om te reageren
  32. northspotting zegt

    17 februari 2010 om 16:59

    Hij lijkt veel korter, ook al is ie dat misschien niet, zo oogt ie wel… en daar draait het om, hoe ie oogt. Een X5 is ook hoger dan een Q7, maar een Q7 oogt veel groter en lelijker dan de meer elegante X5. Vraag mensen niet waarom, dat is gewoon zo.

    Bij de nieuwe Cayenne (wat mij betreft) dus net zo. Hij oogt veel kleiner. En dat vind ik niet zo passen bij een stoere auto als een Porsche Cayenne. De huidige facelift is imposant groot en het front is met de agressieve koplampunits lekker stoer. De koplampunits van de Panamera vind ik ook al niet zo’n pluspunt,

    De velgen staan bij deze wel stoer, maarja daar is het dan ook de Turbo-uitvoering voor… ze compenseren dan wel weer die Peugeot 207-spiegelkappen die er aan hangen, want dat ziet er ook niet uit…

    Nee, geef mij de huidige Cayenne Turbo of GTS maar :D

    Login om te reageren
  33. Ahura zegt

    17 februari 2010 om 17:07

    Ik dacht dat ze steeds aan hadden gegeven dat de Cayenne ook daadwerkelijk kleiner werd??

    Login om te reageren
  34. Stijn zegt

    17 februari 2010 om 17:21

    @ DIPSHIT
    Nochtans was het wel een facelift, hadden zelfs dezelfde code (955).

    @ northspotting
    De styling van de spiegels komt niet van Peugeot, in de jaren ’90 had Porsche al “Cup-spiegels” steken op de 964 (vanaf ’92), 993, 968 en 928. Het is net Peugeot dat deze vorm van Porsche heeft overgenomen (net als het design van bv. Turbovelgen (oftewel Cup III)).

    Login om te reageren
  35. NovaStar zegt

    17 februari 2010 om 17:25

    ook al eenheidsworst.
    Kut VAG.

    Login om te reageren
  36. Hendrik zegt

    17 februari 2010 om 17:42

    Aah nee niet weer. Niet in de zin van saai. Maar dit had juist de eerste Cayenne moeten zijn. Niet de derde, ze lopen 3 generaties achter. Nou maar wachten op meer info+foto’s en natuurlijk de proefrit van Wouter!

    Login om te reageren
  37. Apache zegt

    17 februari 2010 om 17:55

    Cayenne gat van lelijk naar mooi. Nu ziet hij er ook echt zijn prijs waard uit. Nu ziet hij er zo uit van; doe mij maar off-road! (ook al zou ik dat niet doen)

    Login om te reageren
  38. Freude_am_Fahren zegt

    17 februari 2010 om 18:08

    ik vind de Cayenne zoiso belachelijk. Zeker de Turbo en de GTS.
    Waarom snappen ze niet dat een SUV geen spotwagen kan zijn, hoe hardt dat ze ook proberen. Dat is echt met brandstof smijten, want met hetzelfde verbruik kan je zooooooo veel sneller gaan. En als “sportwagen” zijn SUV’s zoiso onhandelbaar.
    Enkel zuinige (eventueel hybride) SUV’s kunnen nuttig zijn.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 februari 2010 om 18:12

      @Freude_am_Fahren: ze maken gewoon wat de klant wil. BMW doet dat ook, een X5 en vooral X6 doet afbreuk aan het merk, maar verkopen als warme broodjes.

      Login om te reageren
  39. PCCB zegt

    17 februari 2010 om 18:08

    Ziet er goed uit, veel minder pompeus dan de huidige. De kleinere koets zal het rijgedrag verder verfijnen en het gebruik verbeteren… Ik ben benieuwd!

    @NovaStar: dat vind ik persoonlijk onzin: de huidige Cayenne tot daar, maar van de Boxster, Cayman, 911 en Panamera kan je bezwaarlijk zeggen dat er een andere VAG-auto hier direct op gelijkt.

    Login om te reageren
  40. BananaFlip zegt

    17 februari 2010 om 18:48

    Niet veel mooier dan het huidige model. Helaas.

    Login om te reageren
    • Mercedess500 zegt

      17 februari 2010 om 18:54

      @BananaFlip: Hoe komt het ?
      Omdat hij hetzelfde is !

      Login om te reageren
  41. yanktank zegt

    17 februari 2010 om 19:00

    De meeste mensen hier vinden hem mooier dan het vorige model. Ik vind hem echter lelijker. Check die grill

    Login om te reageren
  42. Flamingo zegt

    17 februari 2010 om 19:26

    moet eerst meer zien maar hij lijkt nu nog even niet mooier als de vorige vind ik.. ook zeker niet nieuwer, wat absurd is ,kan echt niet!

    Login om te reageren
  43. Bakpao..lover zegt

    17 februari 2010 om 19:47

    Wat een Kei gaaf ding.;D

    Login om te reageren
  44. Svensson zegt

    17 februari 2010 om 19:57

    Ziet er stukken beter uit dan de vorige, veel sportiever en sierlijker. Porsche begint het eindelijk te leren!

    Login om te reageren
  45. zdev zegt

    17 februari 2010 om 20:02

    De Panamera blijft de lelijkste, maar de Cayenne stijgt in mijn achting.

    Login om te reageren
  46. GND zegt

    17 februari 2010 om 20:06

    stukke better dan nu

    Login om te reageren
  47. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 februari 2010 om 20:35

    Jongens? Moet nu niet iedereen keihard gaan zeiken dat hij op een Volkswagen platform staat??? Ik mis de opmerkingen als ‘een te dure Touareg’ en dergelijke…

    Doen jullie bij Saab wel altijd!!

    ;)

    Login om te reageren
  48. Dimglor zegt

    17 februari 2010 om 21:25

    Ziet er op deze foto nog redelijk mooi uit, maar ik ga wachten tot ik de officiele foto’s zie..

    Login om te reageren
  49. Megakix zegt

    17 februari 2010 om 22:05

    Ja, zet maar in de stalling….heb ik over 25 jaar een klassieker…voor vandaag is het niks…

    Login om te reageren
  50. V7 zegt

    18 februari 2010 om 17:46

    Hij is wel dik, ziet er wel kleiner uit maar is het niet: hij is 2 cm groter;)

    Login om te reageren
  51. G.P.h zegt

    18 februari 2010 om 21:07

    Denk niet echt dat we hier over een verbetering kunnen spreken! Het wordt echt een beetje KIA gevoel bijvoorbeeld de nieuwe Sorento of Tucson!

    Zo goed als ik de Panamera gelukt vind, vind ik deze totaal mislukt!

    Login om te reageren
  52. R8 zegt

    18 februari 2010 om 21:14

    voorkant is aston martin achtig toch??

    Login om te reageren
  53. Cantago zegt

    19 februari 2010 om 21:13

    Teaser teaser teaser… MAg ik er ff in rijden? Geef ik dan een mening;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North