• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPV

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 september 2012 om 07:30 – 59 Reacties

Afbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPVAfbeelding BMW Concept Active Tourer: plug-in hybride MPV

BMW Concept Active Tourer
De foto van gisteren bleek 100% echt te zijn, want hier is BMW’s voorproefje op een voorwielaangedreven 1 Serie, zoals verwacht inderdaad eerst als concept. Ze noemen hem de Concept Active Tourer, een naam die al eerder geregistreerd werd, en het is een plug-in hybride.

Onder de motorkap van BMW’s nieuwste concept ligt als verwacht de splinternieuwe 1.5 liter TwinPower driecilinder, een afgeleide van de 3.0 zes-in-lijn. In combinatie met de eveneens binnenshuis ontwikkelde synchroon elektromotor (die zelf goed is voor 200 Nm aan koppel) wordt maximaal 190 pk geleverd, goed voor een theoretisch sprintje van 0 tot 100 in 8 seconden en een theoretische topsnelheid van 200 km/u. Bij de specs horen een brandstofverbruik van 2,5 l/ 100 km en 60 gr/km aan uitstoot.

Met een volledig opgeladen accu komt de BMW Concept Active Tourer 30 kilometer ver. De MPV-achtige is 4,35 meter lang, 1,58 meter hoog, en heeft een wielbasis van 2,67 meter.

De bestuurder heeft in dit concept beschikking over een 10,25 inch groot display, voorzien van Black Panel Technology voor optimale leesbaarheid, em een Heads Up Display, voorzien van een dag- en nachtstand. In de middenconsole, tot slot, prijkt een 8 inch groot scherm voor de routebegeleiding en om de energiestatus van de hybride-aandrijflijn te tonen.

Een video, met uitleg, vind je op autojunk.

Klik!

Het laatste nieuws over de Active Tourer? Klik HIER!

Ook interessant!

  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • BMW XM is hier en de krachtigste M ooit
    BMW XM is hier en is de krachtigste M ooit Concept
  • De nieuwe BMW 2 Serie Active Tourer is er nu echt
    De nieuwe BMW 2 Serie Active Tourer is er nu echt
  • BMW dumpt motorenaanbod
    BMW dumpt motorenaanbod bij grofvuil

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, active-tourer, BMW, concept, eDrive, Hybride, parijs-2012, plug-in, Video

Vorig bericht: « Iemand een Dakar Gelb supercharged E90 M3?
Volgend bericht: MINI Paceman is officieel »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    14 september 2012 om 07:34

    nou, de aftakeling van BMW is een feit..

    Login om te reageren
  2. alassad zegt

    14 september 2012 om 07:39

    Vind m erg geslaagd!

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    14 september 2012 om 07:44

    WTF!? Een moderne BMW?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 september 2012 om 08:45

      @norge: Precies mijn idee, waar BMW met de 3 serie net zo weinig durft als VW met de Golf (en het geen toeval is dat de 1 serie op de Golf lijkt) is dit voor een Golf Plus en B serie concurrent zeer verfrissend. BMW neem deze auto met dat dak zo in productie en laat de 3 serie GT hierop lijken.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      14 september 2012 om 19:25

      @norge:
      Nu kan je ongestraft BMW logo’s op je i30 plakken, geen hond die het opvalt als dit hok op de markt is….

      Login om te reageren
  4. justaminifan zegt

    14 september 2012 om 07:48

    Vind het middenstuk een beetje op een mercedes lijken…

    Login om te reageren
  5. timmm zegt

    14 september 2012 om 08:01

    *mercedes-benz b klasse ;)*

    Login om te reageren
  6. smoked zegt

    14 september 2012 om 08:04

    Dit heeft geen ene fuck met een gewone BMW 1 serie te maken…

    Login om te reageren
  7. zed zegt

    14 september 2012 om 08:07

    Ik wou toch eerst nog eens die A3 proberen, mijn kans gemist ;(

    Login om te reageren
  8. towi1989 zegt

    14 september 2012 om 08:09

    Eindelijk een echte mercedes B concurrent.

    Login om te reageren
    • kaeser zegt

      14 september 2012 om 08:47

      @towi1989: jah en daar heeft BMW behoefte aan?

      OK tegenwoordig hebben fabrikanten dit soort shit wel nodig om te overleven maar als BMW had ik het kunnen missen. De looks hadden wat mij betreft op de 1-serie worden aangebracht.

      Login om te reageren
  9. drivingpleasure zegt

    14 september 2012 om 08:43

    Ziet er erg goed uit zeg!

    Login om te reageren
  10. sdk16420 zegt

    14 september 2012 om 08:44

    Beetje erg hoog Mercedes gehalte.

    Login om te reageren
  11. robinio zegt

    14 september 2012 om 08:49

    Ik vind het iets weghebben van de DS5

    Login om te reageren
  12. Lucb zegt

    14 september 2012 om 08:51

    Ziet er echt niet uit

    Login om te reageren
  13. kaasboerin zegt

    14 september 2012 om 09:02

    Eindelijk iets heel nieuws bij BMW, gaan ze nog zeiken die pubers die nog een autokleed op hun kamertje hebben liggen.
    Vernieuwing, grote toevoeging aan het assortiment zo’n model als dit.
    Ruim
    Gesubsidieerd
    BMW…
    Succes verkoopformule dus.

    Login om te reageren
  14. jackblack zegt

    14 september 2012 om 09:10

    This just in, Hell has now completely frozen over..
    Wel een mooi balans zo.. De poolkappen verdwijnen maar hell vriest dicht. MPV, Hybride, voorwielaandrijving en een 3 cill?

    Het zal vast fantastisch rijden.. maar kom op.. waar staat(stond?) bmw voor.. snel een laag, snaar strak sturen(achterwiel aandrijving) en een 6cill.. SUV-jes daar gelaten.. maar een MPV?

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 september 2012 om 09:15

      @jackblack: Gebeurt dat niet al tientallen jaren met vrijwel elke autofabrikant??
      Of kom je net pas onder je rots vandaan..

      Login om te reageren
      • jackblack zegt

        14 september 2012 om 09:32

        @kaasboerin: Hahah, dus niets is meer heilig?
        K ben in dat geval wel benieuwd naar BMW’s Twizy.
        Imago is alles(lees: 90%) voor een merk. Al helemaal voor BMW.. Kijk naar de jaarlijkse 1/3/5?-series met de sneeuwkettingen op de voorwielen en de 316d LS..
        Natuurlijk, verkopen moet.. maar een BMW MPV..
        T smaakt mij niet..

        P.s. Niet zo negatief over hunebedden praten.. Ze staan op de monumenten lijst… ;)

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          14 september 2012 om 09:36

          @jackblack: Heb je ook gelijk in, maar heb jij hun imago af zien brokkelen de afgelopen jaren??
          Ja, een paar fanjochies hier die lopen te klagen, maar cijfers liegen niet..
          En als dat wel zo was, dat handje vol liefhebbers kunnen ze gerust wel missen.
          Op dat punt is het aan de ene kant voordelig dat in principe elke concurrent hetzelfde doet.

          Login om te reageren
  15. heyaudi zegt

    14 september 2012 om 09:18

    Jaa! De BMW B-Klasse.

    Login om te reageren
  16. Simpson zegt

    14 september 2012 om 09:27

    Niet verkeerd, hoop innovatie, leuk smoelwerk, mooi interieur, laat maar komen. Ik hoop niet dat BMW op de voorzichtige toer gaat en hem zo in productie gooit.

    Login om te reageren
  17. Simpson zegt

    14 september 2012 om 09:28

    eh, Ik hoop niet dat BMW op de voorzichtige toer gaat, MAAR hem zo in productie gooit. (klein verschil)

    Login om te reageren
  18. Forza zegt

    14 september 2012 om 09:32

    Geslaagd. Mijlenver van de gewone 1 serie af, qua design een fraai model, maar het riekt wel een beetje naar Honda FR-V…

    Login om te reageren
  19. potver7 zegt

    14 september 2012 om 09:45

    Goh, een BMW uit Korea…

    Login om te reageren
  20. BaRa zegt

    14 september 2012 om 10:15

    De eerste MPV van BMW. Freude am Fahren, ganz richtig. Muhahaha! Next…

    Login om te reageren
  21. Alex_79 zegt

    14 september 2012 om 10:46

    Enige wat aan deze auto interessant is, is de neus. Beetje aflopend, dreigend ogend, paar leuke plooien in de motorkap.
    Als ze deze neus nou eens op de normale 1-serie zetten bij de eerstvolgende facelift

    Login om te reageren
  22. pokerface zegt

    14 september 2012 om 10:55

    Mercedes-Benz B klasse, Honda FR-V. BMW totaal geen innovatie zoals hier word genoemd. Dit is de westerse vorm van patent schending van octrooien.

    Login om te reageren
  23. Rick-dos zegt

    14 september 2012 om 11:01

    Leuk wagentje hoor! Maar 2,5l op de 100km? Hoe verhoudt zich dat met de Prius bijv.?

    Login om te reageren
  24. petrolhead61 zegt

    14 september 2012 om 11:03

    misschien een B-Klasse maar dan by far veel mooier

    Login om te reageren
  25. SummerSky zegt

    14 september 2012 om 11:06

    Mooi bakskie, alleen jammer voor NL dat ie niet onder de 50 gram zit, dan zou het een 0% bijteller worden = verkoopkanon

    Login om te reageren
  26. romenkorn zegt

    14 september 2012 om 11:20

    B-klasse concurrent, vind dit een goede ontwikkeling. Premium rijder die toch zuinig wilt voortbewegen

    Login om te reageren
  27. Femme zegt

    14 september 2012 om 11:28

    In de categorie zaaddodende libidokillers voor mannen met een gezin die niet meer hoeven is dit wel een vrij aardige auto. De middenconsole is wel een bende.

    Login om te reageren
  28. robbie zegt

    14 september 2012 om 11:56

    Het doet mij een beetje hieraan denken:


    Niet dat perse iets mis mee is, want ik heb de eerste generatie Honda FR-V altijd wel een dikke auto gevonden.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 september 2012 om 11:58

      @robbie: Lijkt er idd verdomd veel op, ook vooral dankzij de raamlijst.

      Login om te reageren
    • mout zegt

      14 september 2012 om 12:33

      @robbie: Tot je de interieur-ruimte vergelijkt. Die had de Honda namelijk wel.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        14 september 2012 om 13:17

        @mout: Huh? Waar zie jij de inhoud van deze BMW vermeld staan?

        Login om te reageren
        • mout zegt

          14 september 2012 om 13:32

          @kaasboerin: Die zie ik niet, nee. Maar wel het voor-aanzicht. Bij de FRV was ruimte voor 3 volwaardige stoelen naast elkaar, omdat ie kaarsrechte flanken had. Deze moet gespierde schouders hebben, en levert daar vast 2 * 10 cm in. Plus nog eens 2 * 10 in de daklijn.
          Als dat niet doorwerkt in de interieurruimte, ben ik om ;-)

          Login om te reageren
    • supermo zegt

      14 september 2012 om 18:20

      @robbie: En die Honda leek weer hierop:

      Login om te reageren
  29. jacobsen zegt

    14 september 2012 om 12:23

    Yep, dit wordt een über-leaser!

    Login om te reageren
  30. mazdarx8 zegt

    14 september 2012 om 12:30

    de tekst onderin de voorbumper doet het hem.

    Login om te reageren
  31. mout zegt

    14 september 2012 om 12:31

    ‘een afgeleide van de 3.0 zes-in-lijn’. Noemen we de 6-jes dan voortaan ook afgeleiden van de 3-pitter?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      14 september 2012 om 13:57

      @mout: Welke was er eerder?

      Login om te reageren
      • mout zegt

        14 september 2012 om 16:00

        @sir_smokalot: Snap je punt. Maar BMW vertelt nou juist zo luid en duidelijk dat dit een compleet nieuwe serie motoren is, en dat de 500cc onderdelen hun weg gaan vinden naar de 4- en 6-cilinders.
        Dus: 6-cilinders waren er eerder.
        Maar deze 3-cilinders zijn er eerder dan de rest van een motorfamilie die onderdelen gaat delen t/m 6-cilinders.

        Login om te reageren
  32. mout zegt

    14 september 2012 om 12:32

    Stapt BMW nou niet in dit segment als het net over zijn top is?

    Login om te reageren
  33. alpacatje zegt

    14 september 2012 om 12:35

    FWD! Eikes!!

    Login om te reageren
  34. meneersander zegt

    14 september 2012 om 13:09

    Het interieur gaat er ook echt zo uit zien?

    Login om te reageren
  35. mierenneuker zegt

    14 september 2012 om 13:10

    Op de korte neus na is die best te doen.

    Login om te reageren
  36. GOD zegt

    14 september 2012 om 13:14

    Achterwiel aandrijving is totaal overbodig bij een auto als deze dus snap niet wat mensen klagen.

    Login om te reageren
  37. Entwicklung88 zegt

    14 september 2012 om 13:45

    Volvo-achtig neusje, en de achterkant had net zo goed van een Scenic kunnen wezen.
    Zouden alle huispapa’s nu van de bank af springen door dit geval?

    Login om te reageren
  38. moveyourmind zegt

    14 september 2012 om 17:05

    Eindelijk een hybride voor autoliefhebbers! Gaaf ding!

    Login om te reageren
  39. Flamingo zegt

    14 september 2012 om 17:40

    leuk die concepten

    Login om te reageren
  40. CapsLock zegt

    14 september 2012 om 17:48

    Zo, eindelijk bouwt BMW ook eens een MPV zeg. Heeft lang genoeg geduurd. Het ding lijkt en profil wel behoorlijk wat op de Zafira die Opel nu bouwt. Niet echt een compliment wmb.

    Login om te reageren
  41. dreester zegt

    14 september 2012 om 18:08

    Ziet er wel erg leuk uit. Wat ik mij afvraag: wat bij een productiemodel altijd verdwijnt zijn bijvoorbeeld de inniemini spiegels of ingewikkeld (lees: duur) plaatwerk. Ziet iemand in dit concept al zaken die het productiemodel niet gaat hebben, los van het interieur? Ik niet.

    Login om te reageren
  42. mtber zegt

    14 september 2012 om 21:28

    Net zoals elk ander zichzelf respecterend merk, vraagt het intelligentie, marktverkenning, veel technische kennis, creativiteit en durf om een model te ontwerpen dat de eigen identiteit waarborgt en ook vernieuwend kan en durft te zijn. Een nieuw model introduceren kost jaren van voorbereiding en veel investeren. Een concept wordt mede ontworpen om de acceptatie en kritiek van de consument te peilen. Het valt mij op dat het nivo van kritiek positief danwel negatief hier op autoblog van matig nivo is. Dat kan beter, kijk goed en geef postileve kritiek dan pas kun je een zinnige discussie op autoblog hebben, heren en dames doe je best .

    Login om te reageren
  43. mtber zegt

    14 september 2012 om 21:30

    O ja en voor de degene die liever op taal fouten letten, prima die zijn ook welkom.

    Login om te reageren
  44. mtber zegt

    14 september 2012 om 21:38

    @mtber correctie nodig, bedoel hier correctie op gemaakte taalfouten mijnerzijds. Genoeg om op te schieten dacht ik zo.

    Login om te reageren
  45. w0o0dy zegt

    14 september 2012 om 22:23

    Waarschijnlijk zal het eindproduct nog wel iets minder over the top worden qua styling. Dat is trouwens ook heel hard nodig, want man oh man wat is dit weer ouderwets alles uit de kast om indruk te maken. Helemaal niet nodig want afgezien van het drukke ontwerp is het een slimme en helemaal niet zo lelijke basis. Jammer dat BMW eigenlijk altijd doorslaat met frutsels, details, nog meer extra lijntjes… zullen ze mijn snaar in ieder geval nooit mee weten te raken. (die eikel met 320d in Friesland vanochtend helpt ook niet, zou het pietjekneus zijn geweest?)

    Login om te reageren
  46. bmw335d zegt

    17 september 2012 om 00:17

    Wat een domme commentaren hier. De stappen die BMW neemt en durft te nemen zijn een logisch gevolg van veranderende wetgevingen. Niet alleen hier maar wereldwijd. Mark my words: over 5 jaar heeft geen elke autofabrikant meer 6 of 8-cilinder motoren meer in hun assortiment

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North