• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW-coureur: ‘Er werkten 1.500 meisjes in mijn nachtclubs’

Auteur: perry_snijders, gepost 4 september 2016 om 18:01 – 35 Reacties

BMW-coureur: ‘Er werkten 1.500 meisjes in mijn nachtclubs’


Een van BMW’s stercoureurs bij de Historic Grand Prix had drie nachtclubs. Waar je kon dansen met meisjes, maar dan horizontaal. Waar je achteraf voor moest betalen.

De Historic Grand Prix op Zandvoort is niet alleen een Porsche-feestje, ook BMW is er weer aanwezig. Het 100-jarig bestaan van BMW en het 50-jarig bestaan van de 02-serie wordt groots gevierd, onder meer met een speciale race. Bovendien is het de eerste keer dat de BMW 3.0 CSL Hommage R en de BMW 2002 Hommage tegelijkertijd rijden. Voor de gelegenheid zijn bovendien twee 1802 Tourings in oude luister hersteld; van 1974 tot eind jaren ’80 waren bij de OCA zulke oranje BMW’s in gebruik als rescue-auto’s.

De coureurs die BMW mee heeft genomen naar Zandvoort, zorgen in Nederland vaak voor wat glazige blikken. In Duitsland zijn Harald Grohs en prins Leopold van Beieren heel wat bekender; Grohs omdat hij de allereerste DTM-race ooit won, in 1984 op het circuit van Zolder, en de prins omdat adel natuurlijk sowieso bekend is.

Hoe het is om het eeuwfeest van BMW te vieren, vroeg ik de prins. ‘Het is geweldig om hier te zijn, maar we moeten natuurlijk ook weer niet gaan doen of honderd jaar heel lang is. Mijn familie bestaat duizend jaar.’ Niettemin beviel het hem goed om met een klassieke 3.0 CSL te rijden, ook al was het dan een replica. ‘Harald en ik rijden achteraan, we rijden met auto’s van BMW Classic die te kostbaar zijn om er echt mee te racen. Er is een groot deelnemersveld en je weet natuurlijk niet hoe de anderen rijden. Maar er is geen reden om minderwaardig over deze CSL te doen omdat het een replica is. Integendeel, hij is namelijk pas net af. Dit is voor het eerst in jaren dat ik met een CSL zit die aanvoelt zoals de CSL’s aanvoelden toen ze nog nieuw waren.’

BMW

Aan het tafeltje waar we zitten, schuift ook Harald Grohs aan. Hij won de allereerste DTM-race ooit, in 1984, en won datzelfde seizoen nog een handvol races met zijn BMW 635 CSi. De tweede race, op Hockenheim, won hij ook, maar hij werd gediskwalificeerd vanwege een technische kleinigheid. Als dat niet gebeurd was, had hij zelfs de allereerste DTM-kampioen kunnen zijn. Of hij toen leefde voor de autosport? ‘Ik was rond die tijd een keer op Zandvoort voor een race, misschien een seizoen eerder. Er wilden allerlei vrouwen komen. Toen moest ik nog kaartjes gaan ritselen bij andere coureurs, Lauda en zo. Uiteindelijk zat ik hier met vijftien meisjes op het circuit. Of ik nog tijd had voor de race? Eh, nog net.’

Grohs vertelt het niet uit zichzelf, maar na enig aandringen. Verder is zijn carrière ook nogal kleurrijk verlopen. Als ik ernaar vraag, vertelt hij eerst over races. Tegen de tijd dat we een half uur in gesprek zijn, laat hij ook nog wat los over zijn andere activiteiten. ‘In de jaren ’80 had ik drie nachtclubs.’ Zo kun je het noemen, maar het waren wel nachtclubs van het soort waar je horizontaal met meisjes danst en waar je voor dat dansje moet betalen. ‘Op het hoogtepunt werkten er 1.500 meisjes. In 1989 heb ik alles verkocht. Of er veel criminaliteit in die wereld was? Nee, dat trof je op een ander niveau.’

Grohs vertelt het niet als een tof verhaal, hij heeft er zelfs wat last van gehad. ‘Mijn vrouw, Angelika, kwam ook vaak op het circuit voordat we getrouwd waren. Ze had een relatie met Stefan Bellof. Nadat Stefan verongelukte, heb ik me om haar bekommerd. Pas later kregen we een relatie, maar dat duurde even. Zij had natuurlijk ook over die nachtclubs gehoord, en toen ik in Zandvoort was met al die meisjes waren Stefan en zij er ook. Ze dacht dat ik een playboy was, en misschien niet helemaal onterecht — maar gelukkig is dat later allemaal goedgekomen!’

BMW

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft

Nieuwste artikelen

  • Vakantiegangers opgelet: vignet voor Oostenrijk is duurder geworden!
  • Video: Maakt de GOLF 8.5 GTE na 3 maanden hebberig?
  • Lamborghini gebruikt icoon voor nieuwe sterkste V12-supercar: zo gaat ie heten
  • Politici: ”Ramptoeristen bij auto-ongelukken moeten rijbewijs inleveren”
FacebookTweetPinLinkedIn

babes, BMW, historic-grand-prix, zandvoort

Vorig bericht: « Uitslag Formule 1: Grand Prix van Italië 2016
Volgend bericht: Zo zorg je ervoor dat Jon Olsson een Roller met skibox koopt »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisjuh95 zegt

    4 september 2016 om 18:06

    ‘Het is geweldig om hier te zijn, maar we moeten natuurlijk ook weer niet gaan doen of honderd jaar heel lang is. Mijn familie bestaat duizend jaar.’

    Hier word ik een beetje akelig van.

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      4 september 2016 om 18:19

      @dennisjuh95: Inderdaad, alsof hij daar iets aan heeft gedaan. Tradities zijn prima, maar af en toe moet je je afvragen aan welke traditie je vasthoud en welke niet. Dat zijn familie duizend jaar geleden al geld had om die banden te registreren, heeft die man niks voor hoeven doen.

      OT: die Heritage concepts vind ik nog steeds niet heel mooi. Zo’n oude CSL daarentegen, erg gaaf!

      Login om te reageren
    • granlusso zegt

      4 september 2016 om 18:23

      @dennisjuh95: Zal ongetwijfeld met een knipoog zijn. Alleen Prins Marcus von Anhalt is zo’n narcist namelijk.
      Overigens is de titel prins geloof ik niet eens officieel in Duitsland, maar gebruiken mensen dat vooral uit historisch besef.

      Login om te reageren
      • perry_snijders zegt

        5 september 2016 om 11:23

        @granlusso: Duitsland heeft de monarchie afgeschaft, maar niet de adellijke titels. Dat betekent dus dat hij nog ‘gewoon’ prins is. De koningen van Beieren kwamen uit deze familie, het huis Wittelsbach, toen Beieren nog een koninkrijk was.

        Login om te reageren
    • pomoek zegt

      4 september 2016 om 18:25

      @dennisjuh95: prins Leopold is een pauper.

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      4 september 2016 om 18:27

      @dennisjuh95: niet zo zeer akelig. Wel gaan m’n nekharen rechtovereind staan…

      De souteneur komt dan toch net wat sympathieker over…

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      4 september 2016 om 18:50

      @dennisjuh95: tja je kan een familie hebben die 1000 jaar bestaat. Maar dat maakt je als pooier geen haar beter..

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        4 september 2016 om 18:55

        @str8six: het verhaal sloeg niet op de prins..

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          4 september 2016 om 19:50

          @ghost: het één sluit het ander niet uit :P

          Login om te reageren
    • sr20det zegt

      4 september 2016 om 18:56

      @dennisjuh95: same here

      Login om te reageren
    • apriliarsv zegt

      4 september 2016 om 19:49

      @dennisjuh95: heerlijk juist

      Login om te reageren
  2. granlusso zegt

    4 september 2016 om 18:21

    De jaren ’80… Toen dat soort nachtclubs nog een zekere charme hadden.
    Fout, maar goud.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      4 september 2016 om 18:28

      @granlusso: net zoals gouden BBS-jes…

      Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    4 september 2016 om 18:25

    Drie nachtclubs met 1500 meisjes…

    Dat is wel de overtreffende trap van Freude Am Fahren.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      4 september 2016 om 18:57

      @moveyourmind: ik zie dan een soort van 3x de brabanthallen voor me met allemaal donkere, roodverlichte kamertjes en 500 vrouwen per hal die liggen te kroelen.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        4 september 2016 om 19:37

        @ghost: …en dan denkt hij aan Brabant, want daar brandt nog licht…

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          4 september 2016 om 23:06

          @moveyourmind: Vandaag is rood.

          Login om te reageren
  4. raoufff zegt

    4 september 2016 om 18:27

    Die eerste alinea, heerlijk verwoord!

    Login om te reageren
  5. nvn1993 zegt

    4 september 2016 om 18:39

    Nadat Stefan ”verongelukte”

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    4 september 2016 om 18:51

    Een fatsoenlijke circuit eigenaar had em er meteen vanaf getrapt ..

    Login om te reageren
  7. sracert zegt

    4 september 2016 om 19:02

    De pace car van de grand prix was een GTA, iemand nog gezien achter de spuuglelijke mercedes?. Tja een pooier deze vent, wat ik daarvan denk hoort niet thuis op AB.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      4 september 2016 om 19:32

      @sracert: hoe bedoel je GTA?

      Login om te reageren
      • sracert zegt

        4 september 2016 om 19:34

        @davelepeef: 156 Alfa?

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          4 september 2016 om 19:56

          @sracert: dat lijkt voor de hand te liggen, maar niet gezien. Tussen een M6, Porsche GT3 ook beetje een buitenbeentje ;) Ik denk dat ie op de 4C doelde, die ik een serieus gekunsteld geluid vond uitbraken. Er rijden op zo’n dag de meest lekkere motoren rond, met idem soundtracks, en dan komt er zo’n vierpittertje langs bassen en roggelen…

          Login om te reageren
  8. davelepeef zegt

    4 september 2016 om 19:31

    Die CSL’s horen wat mij betreft tot de mooiste/indrukwekkendste auto’s op het evenement. Die witte replica was fantastisch, maar de groene en vooral de zwarte vond ik fantastisch!

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    4 september 2016 om 19:59

    Mooie wagens.

    Login om te reageren
  10. Rick-dos zegt

    4 september 2016 om 20:02

    Net alsof duizend jaar zo lang is. Die van mij bestaat al bijna 3 miljoen jaar. Ik heb de foto’s hier nog hangen. Zaten we met z’n allen nog in een boom. Mooie tijden waren dat.

    BMW moet trouwens die CSL en 2002 turbo hommage in productie nemen net als de M1 hommage. Word ik misschien weer een beetje verliefd op ze.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      4 september 2016 om 20:16

      @Rick-dos: Welke is die nummer 25? Geen verstand van BMW’s… Maar die is schitterend!

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        4 september 2016 om 20:27

        @svenska_aeroplan_ab: Dat is de 3.0 CSL Hommage R. Zeker een mooie auto. Vooral in die kleurstelling.

        Login om te reageren
  11. e38ossie zegt

    4 september 2016 om 21:00

    Ik heb vorig jaar nog met Grohs gepraat. Mooie vent uit de tijd dat racen nog echt benzine snuiven was.

    Login om te reageren
  12. C220AMG zegt

    4 september 2016 om 21:44

    Autoblog, allemaal leuk en aardig! Maar kom nou eens met een agenda ofzo waar dit soort evenementen lang op voorhand staan aangekondigd!

    Login om te reageren
    • gertjan2012 zegt

      4 september 2016 om 22:05

      @c220amg: als je je enigzins in autosport zou verdiepen dan had je op genoeg plekken kunnen lezen dat de Historic Grand Prix dit weekend was. Check anders eens de kalender van Circuit Park Zandvoort.

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        4 september 2016 om 22:45

        @gertjan2012: allereerst heb je geen idee of ik me in de auto sport verdiep of niet. En het gaat me niet alleen om deze grotere evenementen maar ook de kleinere. Het zou daarom leuk zijn als er wel een agenda zou zijn waar alles in staat, en doorverwijzen naar een andere website is lekker makkelijk voor je, als al het automo nieuws hier staat hoef ik toch niet ergens anders heen.

        Login om te reageren
  13. right zegt

    4 september 2016 om 22:06

    BMW-Pooiers: als een coureur succes boekt maakt zijn achtergrond helemaal niet meer uit…

    Login om te reageren
  14. pinut187 zegt

    5 september 2016 om 02:23

    Oh wat is die CSL toch lekker zeg!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North