• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel, de BMW 2002 Hommage

Auteur: nicolasr, gepost 20 mei 2016 om 19:27 – 52 Reacties

Afbeelding Officieel, de BMW 2002 HommageAfbeelding Officieel, de BMW 2002 HommageAfbeelding Officieel, de BMW 2002 HommageAfbeelding Officieel, de BMW 2002 HommageAfbeelding Officieel, de BMW 2002 HommageAfbeelding Officieel, de BMW 2002 HommageAfbeelding Officieel, de BMW 2002 HommageAfbeelding Officieel, de BMW 2002 Hommage

2002 Hommage
Na de lekkage heeft BMW nu alle officiële informatie vrijgegeven.

Als eerste, het is en blijft een showmodel. We gaan hem dus niet in de showrooms zien. Voor sommigen een vloek, voor anderen een zege. Maar feit blijft wel dat BMW een puik karretje heeft neergezet met de 2002 Hommage.

Qua uiterlijk is het eigenlijk van alles wat. Een soort sharknose, maar toch weer niet, een voorbumper die duidelijke verwantschap toont met de M-modellen anno nu en ook de vier uitlaatpijpjes leggen die link. Verder zie je er vooral veel 2-serie in terug. Wat ook niet gek is, want je zou dat model toch kunnen beschouwen als de spirituele opvolger van de 2002, al dan niet met turbo. En onderhuids is het ook gewwoon een M2, dus met een 3.0-liter zescilinder turbomotor die 370 pk afgeeft bij 6.500 tpm. Nice.

Daarover gesproken, over turbo’s, BMW vindt dat ze geen betere auto hadden uitkiezen om een eerbetoon aan te brengen dan deze. Want de 2002 was de eerste straatauto met turbo, nu heeft zowat alles van BMW een föhn onder de kap. Heden en verleden ineen, zeggen de Beiers.

Verder valt de carbon strip over de zijkant op, die bij het model van 50 jaar geleden chroom was. Hetzelfde geldt voor de uitgeklopte wielkasten. “Pure kracht straalt dat uit”, zegt hoofdontwerper Karim Habib. Vlak voor het achterwiel kun je overigens ook een vleugje i8 tegenkomen, als je goed kijkt. Details, alles zit in de details he?

Maar goed, ik kan hier alles oplepelen wat je zelf ook kan bekijken. Daarom de gallery hier beneden. En voor de bonus een video!

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Gave BMW 2002 occasion is niet helemaal zuiver
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • Video: Hert gebruikt BMW als springplank

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

2002, BMW, concept, turbo, villa-este

Vorig bericht: « Alpina werkt aan een zwik hele dikke diesel-BMW’s
Volgend bericht: Lezersvraag: wat is jouw favoriete filmauto? »

Lees Interacties

Reacties

  1. epic001 zegt

    20 mei 2016 om 19:29

    Ik vind het design een beetje een rommeltje eerlijk gezegd. Veel te veel details en lijnen. Waar is de cleane look van de 2002?

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      20 mei 2016 om 21:13

      @epic001: Dan heb ik goed nieuws voor je… een hommage wordt namelijk NOOIT in productie genomen ?

      Login om te reageren
      • europeancar1997 zegt

        21 mei 2016 om 01:12

        @venividivici:

        Login om te reageren
  2. gino79 zegt

    20 mei 2016 om 19:30

    Not my cup of tea

    Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      20 mei 2016 om 22:33

      @gino79: even een emmer pakken!

      Login om te reageren
  3. sleurs zegt

    20 mei 2016 om 19:30

    Ik vind hem wel dik.

    Login om te reageren
    • marc94 zegt

      22 mei 2016 om 02:01

      @sleurs: dat komt misschien door het hoge challenger hellcat gehalte.

      Login om te reageren
  4. fietsbel1 zegt

    20 mei 2016 om 19:31

    Heeft wel iets je hoeft hem niet meer uit te bouwen

    Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    20 mei 2016 om 19:31

    Alsof ze die jaren ’90 M3 met z’n David coulthard kaaklijn hebben laten kruisen met een M2… Nee, ik ga wederom voor de driekwart broek met hoog opgetrokken sokken…

    Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    20 mei 2016 om 19:33

    We moeten eerlijk zijn. Eenheidsworsten is iets wat we haten. Mercedes bouwt auto’s die op elkaar lijken, Audi net zo goed en BMW zelf kan er ook aardig wat van. En dan bouwen ze nu iets wat een totaal ander design heeft maar toch heel herkenbaar BMW is. Of ik het mooi vind laat ik even in het midden, maar dat ze het überhaupt aandurven om er eentje te bouwen die ook nog eens hee onderscheidend is kan ik alleen maar erg waarderen! Chapeau BMW.

    Login om te reageren
    • benjiiporsche911 zegt

      20 mei 2016 om 22:11

      @viezefreddyw: hélemaal met je eens, en ik vind hem ook nog eens geweldig!!

      Login om te reageren
  7. misterdrogba zegt

    20 mei 2016 om 19:33

    Zoals aangegeven in de tekst gewoon een M2 met tupperware.

    Login om te reageren
  8. Forza zegt

    20 mei 2016 om 19:34

    Wat een zooitje. Te druk, te veel lijnen en details. Hommage is leuk maar dit moeten onze Beierse vrienden beter kunnen!

    Login om te reageren
  9. roquez zegt

    20 mei 2016 om 19:35

    Deelt maar weinig stijlelementen met de 2002 voor een Hommage

    Login om te reageren
  10. 9000cse zegt

    20 mei 2016 om 19:35

    Indrukwekkend, maar te overdreven design. Vooral op de flanken. Dit vind ik geen evolutie maar extremisme. De oorspronkelijke 2002/ti/tii/turbo vond ik TOEN de ultieme sleeper! Dit ontwerp gaat me echt te ver.

    Login om te reageren
  11. clarkson zegt

    20 mei 2016 om 19:36

    Beetje flauw dat ze hem dan niet gaan verkopen. Vind hem wel gaaf. En er zal vast wel een markt voor zijn zelfs als hij 150k kost.

    Login om te reageren
  12. kingjoop zegt

    20 mei 2016 om 19:36

    Had gehoopt op een kek silhouet zoals de originele 2002. Helaas. Het lijkt alsof BMW een widebodykit op een M2 heeft geschroefd.
    ?

    Login om te reageren
  13. paganizonda760nc zegt

    20 mei 2016 om 19:37

    M2 met een ander bodykit, hatsieflatsie in het interieur en hoppa.. BMW 2002 Hommage Concept! Te makkelijk dit..

    Login om te reageren
  14. JamesBond007 zegt

    20 mei 2016 om 19:38

    Stagiair mocht zijn gang gaan?

    Login om te reageren
  15. audiisthebest zegt

    20 mei 2016 om 19:39

    Ik vind hem eigenlijk best wel dik

    Login om te reageren
  16. jeffreyd zegt

    20 mei 2016 om 19:39

    Jezus wat lelijk

    Login om te reageren
  17. thefmanl zegt

    20 mei 2016 om 19:40

    Een schande voor de echte 2002

    Login om te reageren
  18. dieselaer zegt

    20 mei 2016 om 19:43

    Mooie wagen! Die koplampen, buitenspiegels en de achterzijde hoop ik terug te zien op de volgende generatie modellen.

    Login om te reageren
  19. isn1981 zegt

    20 mei 2016 om 19:44

    Ja hoor de prijzen van de 2002 schieten omhoog.

    Ik vind het weinig hebben van de 2002 om het een hommage te noemen maar zet maar voor de deur ?

    Login om te reageren
  20. mstiic zegt

    20 mei 2016 om 19:48

    wtf dit is gewoon een 2 serie met andere voor en achterkant

    Login om te reageren
  21. Arnoud zegt

    20 mei 2016 om 19:50

    GAAAAAAF!!! Vergeet niet dat de 2002 turbo in zijn tijd ook een achterlijk wild over de top getuned ding was. Daarom kan ik deze nu ook wel waarderen.

    Login om te reageren
  22. wijsneus zegt

    20 mei 2016 om 19:53

    Het ziet eruit alsof een slechte tuner een M2 heeft aangepakt. Ik vind het maar niks.

    Login om te reageren
  23. martijn11 zegt

    20 mei 2016 om 19:54

    Een beetje te

    Login om te reageren
  24. rob5nismo zegt

    20 mei 2016 om 19:55

    Hij is te retro modern

    Login om te reageren
  25. lekkerlinksrijden zegt

    20 mei 2016 om 19:59

    Dit is nu al mijn favoriet voor 2016. Wel in de categorie van meest lelijke auto. En dat dan niet met een neuslengte maar op eenzame hoogte. 1 woord: vreselijk

    Login om te reageren
  26. gash zegt

    20 mei 2016 om 20:18

    Er zijn vast meer Karims te vinden die hem vet mooi vinden.

    Login om te reageren
  27. blaze3027 zegt

    20 mei 2016 om 20:32

    LFA lookalike

    Login om te reageren
  28. jordy14 zegt

    20 mei 2016 om 20:40

    Creaties als deze kan ik alleenaar aanmoedigen. Net als het Audi Quattro concept van een tijdje geleden, die hadden ze net als deze ook gwn in productie moeten nemen!

    Login om te reageren
  29. rufctr01 zegt

    20 mei 2016 om 20:46

    Laat maar komen!

    Login om te reageren
  30. carmasterr zegt

    20 mei 2016 om 20:46

    De 2002 Turbo (1973) was en is een geweldig ding, maar het was zeker niet de eerste straatauto met een turbo.

    Die eer gaat naar de Amerikanen.
    GM had al een turbo geschroefd op een 3.5 V8 (die later zn weg naar Rover vond) en ‘m in een bescheiden sedannetje gelepeld in 1962.

    Die Oldsmobile Jetfire kreeg in 1965 nog gezelschap van de beruchte Chevrolet Corvair, met turbogeblazen, luchtgekoelde zescilinder boxer (180 pk).

    Login om te reageren
  31. EnthousiaST220 zegt

    20 mei 2016 om 20:52

    Mooie concept, beetje in de zelfde stijl als die csl hommage

    Login om te reageren
  32. Rick-dos zegt

    20 mei 2016 om 20:52

    Vind het er wel goed uitzien. Lekker agressieve snuit zoals het hoort op een BMW. Beter dan de M2 in ieder geval. Deze auto heeft alles wat ik tegen de M2 heb (voorspoiler, achterlichten en velgen) ten goede gecorrigeerd.

    Het is alleen frustrerend als BMW hier wéér niks mee doet qua productie.

    Login om te reageren
  33. Dutchdriftking zegt

    20 mei 2016 om 20:55

    Oke, dit is velen malen mooier dan de render.

    Login om te reageren
  34. bmwe81 zegt

    20 mei 2016 om 21:14

    Waarom moeten auto’s tegenwoordig steeds agressiever ogen, dit is duidelijk over de top.

    Login om te reageren
  35. dagdromer zegt

    20 mei 2016 om 21:32

    Nee. Doet het niet voor mij. Het ontwerp van de wielen wel trouwens. Die zijn erg mooi. De rest…. Mwoa, nicht meinen Glas mit Bier.

    Login om te reageren
  36. bietje zegt

    20 mei 2016 om 21:49

    Nee hoor… no way… doe mij de oude maar :-/

    Login om te reageren
  37. benjiiporsche911 zegt

    20 mei 2016 om 22:10

    Holy shitttt k vind dit echt helemaal geweldig, k ben gewoon verliefd?

    Login om te reageren
  38. niekie1999 zegt

    20 mei 2016 om 22:48

    Nu lelijk: straks mooi met spannend kleurtje. Herhaling van de csl hommage?

    Login om te reageren
  39. n0zem zegt

    20 mei 2016 om 22:52

    Alhoewel mijn mening over de carrosserie giga fluctueert, moet ik zeggen dat ik he-le-maal wég ben van die wielen!

    Login om te reageren
  40. Chevelle zegt

    20 mei 2016 om 23:19

    Volgens mij reed de Chevrolet Corvair al eerder rond met een turbo.

    Login om te reageren
  41. sulobb zegt

    21 mei 2016 om 00:13

    Gedrog.

    Login om te reageren
  42. scaglietti612 zegt

    21 mei 2016 om 01:31

    Niet flauw doen BMW, maken dat ding!

    Login om te reageren
  43. rocky zegt

    21 mei 2016 om 08:37

    Nee BMW, dank u wel! Te druk met al die verschillende stijlen en lijnen, gelukkig is het maar een showcar ;-)

    Login om te reageren
  44. cossiekiller zegt

    21 mei 2016 om 08:50

    Ze hadden een 235i als basis moeten nemen en dan verbreden in de stijl van de 2002 met wielbogen. Was meer herkenbaar geweest.
    Maar toch een mooie poging!

    Login om te reageren
  45. HZW zegt

    21 mei 2016 om 09:21

    Ik vind alleen de velgen mooi.

    Login om te reageren
  46. E34M5Touring zegt

    21 mei 2016 om 09:32

    Ik mis de gespiegelde Turbo stickers…

    Login om te reageren
  47. driver28 zegt

    22 mei 2016 om 13:59

    Idd als die velgen “concave” zijn wil ik die wel voor op mijn 3-serie ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North