Als je in Engeland een bijzondere tweedehands auto koopt, dan is de kans ongeveer fifty-fifty dat hij van Jamiroquai-voorman Jay Kay is geweest, zo’n petroleumhoofd is de man. Deze puntgave klassieke M3 komt ook uit zijn schuur, maar neem wel een dikke envelop mee.
Over de E30 M3 hebben we al hele epistels geschreven, dus we zullen niet te veel in herhaling vallen. De meesten vinden het niet erg als de auto als coupé wordt bestempeld, maar anderen nemen geen genoegen met minder dan ’tweedeurs sedan’. Hoe dan ook, dit is nummer 261 van de in totaal 500 geproduceerde rappe viercilinder-Bimmers.
Er is in de 25 jaar van zijn bestaan zeker mee gereden, op de klok staan 77.000 mijlen, pakweg 125k in kilometers. Net zoals de meeste vrouwen mensen na verloop van tijd een beetje hulp krijgen om er op leeftijd nog puntgaaf uit te zien, is ook deze M3 in Misano Red bij de plastisch chirurg geweest: Munich Legends restaureerde de achterwielaandrijver. De 2.3 liter-krachtbron levert 220 pk (@ 6.750 rpm) en 245 Nm (@ 4.750 rpm), in combinatie met 1.200 kg aan gewicht. Fun!
Helaas wil de verkoper er wel 40.000 GBP (dik 50.000 euro) voor vangen. Je moet er wat voor over hebben, een pure M3 met een stamboom….Flink doorsparen, of toch maar laten lopen? (via German Car Scene)
Teveel geld, voor veel minder koop je er 1 en dan laat je hem zelf opknappen en dan hou je nog geld over
@fabian: een EVO? In goede staat? Zeker weten?
@fabian: Ik zou zeggen, zet`m op. Gaat je nooit lukken. Niet EVO`s die echt netjes zijn gaan op Mobile al voor richting de 30K.
Vind het niet duur, prachtige machine.
Volgens mij valt het wel mee, 190 EVO’s gaan voor hetzelfde geld, zo niet meer, naar een nieuwe eigenaar.
Zwaar overpriced. Je koopt een hele nette voor rond de €35000,- Waarom deze €50000,- moet kosten is me een compleet raadsel. Omdat ie van een artiest is geweest zeker…
Zo origineel en met lage km’s is steeds zeldzamer aan het worden. Zeker een Evo2. Klap geld maar wel een plaatje. Zo strak en origineel zie je ze niet vaak meer. Knap ding!
Mooie BMW dit. Kost wel veel te veel. Je kunt ze ook voor veel minder krijgen.
Rond Jay Kay is het stil de laatste tijd. Heeft ie geld nodig om de z’n collectie te onderhouden? Z’n laatste DVD is weer enkele jaren geleden,niet?
Of is alles in de uitverkoop?
@ericc: die kerel is al lang en breed binnen.
@ericc: Ik neem aan dat je CD bedoeld. Jay Kay is nl. een muzikant (Jamiroquai)en die verkopen over het algemeen meer CD’s dan DVD’s…;-)
On topic: mooie auto ziet er (op de foto’s) puntgaaf uit
Echt een geweldige wagen!! een icoon!
http://www.autoleitner.nl/automobielen/aanbod/1989-bmw-m3-johnny-cecotto-e30-macaoblauw-metallic.html
Deze is unieker als je het mij vraagt.
@bofkont: die wilde ik ook posten, die is inderdaad nog unieker. Lagere km-stand en op het oog in showroomstaat.
Zo piekfijn en stijlvol het exterieur, zo goedkoop uitziend en kreukelig interieur.
Doorsparen voor een Sport Evo!
Ik vind hem dat geld zeker niet waard zijn. Ik heb dan ook maar weinig met die wagen.
@Hupke: Who cares?
Nog wat leuke auto’s uit zijn collectie;
http://www.youtube.com/watch?v=D-NvQ6VJYtE
@Pallas: Hier nog wat betere kijk er op:
http://www.youtube.com/watch?v=rJZAg2KL_FY
@Pallas: zulks homomuziek…dat ik het filmpje na 2 seconde heb uitgeramd…zullen vast mooie auto’s in voorkomen :)
Voor datzelfde geld ken ik een Testarossa krijgen.
Echt super mooi, maar 50000 excl. invoering… Nee gaat h’m niet worden dan koop ik liever voor veel minder een goede dikke e39 M5.
@VeniVidiVici: dan kun ie er wel 4 kopen
@rikus: Ja dat wel, maar gewoon 1 e39 M5 en dan heb je geld over voor een gehele Akrapovic uitlaat en Hartge Classic 2 velgen :-)
@VeniVidiVici: inderdaad.. Hoewel ik voor een dikke set van Breyton zou gaan.
@VeniVidiVici:
Als je op zoek bent naar een originele M3 (al dan niet EVO) dan neem je een M5 toch niet mee in je overweging!
Dat zijn 2 totaal verschillende auto’s.
Het mooiste van die foto’s om te zien vind ik wel de kofferbak. Doet mij gelijk weer terugdenken aan mijn 320i E30. Toen ik ‘m net had vond ik het toch fantastisch hoeveel “ruimte” ik had in de kofferbak. En ook hoe “toegankelijk” het was. Als ik er nu naar kijk dan denk ik: What the f*ck was I thinking?
Blijft een fantastisch en mooie auto daar niet van.
@Rick-dos: dat gevoel heb je al, als een auto slechts 8-10 jaar oud is…
Is die Evo nooit geleverd in de UK? Vanwege het stuur links.
Het was een leuke poging van BMW om een sportief modelletje te bouwen. E50.000 is wel wat veel voor al dat plastic.
Die prijs van 40.000 pond is vast nog wel enigzins onderhandelbaar en vergeet niet dat het feit dat zo’n auto in handen is geweest van zo iemand als Jay Kay, een gerenomeerd autoliefhebber en vervent verzamelaar, de prijs weldegelijk ten gunste kan beïnvloeden. Je hoeft dan in ieder geval niet bang te zijn dat er bezuinigd is op ’t onderhoud…
In Alkmaar staat een M3 E30 Johnny Cecotto te koop.. voor net geen €50.000 http://www.autoleitner.nl/automobielen/aanbod/1989-bmw-m3-johnny-cecotto-e30-macaoblauw-metallic.html
Schoonheid, echt waar!
Misano rood, is dat tegenwoordig niet dat kleurtje waar al die A1’tjes in rondcrossen?
Blijft een mooi blokje zon m10 met 2/3 kop van een m88/m49
@undifined1: Niks voor jou? Ff een sok leegschudden, onder de bank en tussen de kussens kijken :) Geen 6 of 8 serie maar toch wel speciaal. Vind het model erg mooi maar ben minder kapot van de 4pitter. Hoewel hij mooi klinkt is het gewoon geen 6 pitter en dat heeft toch mijn voorkeur. Filmpje gezien van die E46 op die rotonde? Paar artikelen terug. Zo moet ie klinken!
@E34M5Touring: zo groot is mn sok niet :-D. En ik zou liever voor zn grote broer gaan, de e28 m5, en dan met stoffen sportinterieur. Heerlijk wolf in schaapskleren, en met dezelfde motor, maar dan 2 potjes meer
Ik heb met die E30 dus echt helemaal niks he… Extreem petjes gehalte. Vooral in de jaren negentig.
petjesgehalte in de jaren 90?
“extreem” nog wel?
petjes met smaak dan wel te verstaan..
en degene die hem destijds kochten, en nu nog hebben,
deden een goeie investering..
gewoon geweldig mooie klassieker in wording..
Een EVO II is toch echt wel wat anders dan een gewone – hogere compressie – dunner glas – andere achterruit die meer lucht onder de spoiler door trekt – tov een “gewone” E30 is alleen de motorkap en het dak hetzelfde…
http://lekkersturen.nl/cult-status-bmw-m3-evolution-ii-1988/
50.000 op de bank is beter dan op 4 wielen
als dat niet bij de SNS bank is dan…
Doe mij maar de Subaru Impreza 22B die op die site te koop staat.
Stuk zeldzamer, en nog eens ’n dikke 10K goedkoper.