• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW i8 krijgt gelukkig gewoon een benzinemotor

Auteur: robbie, gepost 23 februari 2011 om 22:38 – 30 Reacties

Schetsen BMW i3 en i8
Afgelopen maandag lanceerde BMW dan (eindelijk!) hun veel besproken nieuwe “sub-merk”. Inmiddels is de stof van de marketinghype een beetje neergedaald en kunnen we kijken wat dit nou echt gaat betekenen. Zo kregen we maandag te horen dat een auto die gebaseerd zal zijn op de auto die we tot nu toe kenden als Vision EfficientDynamics Concept in 2013 op de markt zal komen als i8. En dan zal niet alleen de naam zijn aangepast, maar ook de aandrijflijn. Bye, bye, diesel! Hello, petrol!

Volgens R&D opperhoofd Klaus Draeger zal de i8 in plaats van een driecilinder dieselmotor een benzinemotor verstopt krijgen onder zijn plaatwerk. Al was het alleen maar omdat er belangrijke markten zijn voor BMW (denk aan de VS), maar diesel (nog) niet zo populair is. Uiteraard zal de i8 wel een plug-in hybrid blijven en over de nodige elektromotoren en een accupakket beschikken.

En naast de reeds aangekondige i8 en i3 (voorheen bekend als Megacity Vehicle) zou BMW nog veel en veel meer onder het BMW i-label willen hangen. Denk aan hybride’s, scooters,, motoren, driewielers, zuinige diesels etc etc… De pret kan blijkbaar niet op. Verwacht de komende jaren dus een ware stroom groene en zuinige modellen. BMW ziet i zelfs breder dan alleen auto’s en tweewielers, maar ook openbaar vervoer oplossingen zouden een rol kunnen spelen. Ik ben benieuwd. (via: autocar.co.uk)

In onderstaande video kan je zie hoe de i3 en i8 volgens BMW dezelfde designtaal delen.

BMW i design video

Ook interessant!

  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • Video: politieachtervolging met een BMW i8
    Video: politieachtervolging met een BMW i8
  • BMW dumpt motorenaanbod
    BMW dumpt motorenaanbod bij grofvuil
  • Dit is de goedkoopste BMW i8 van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, EfficientDynamics, Hybride, i3, i8, ian-robertson, megacity, plug-in, vision

Vorig bericht: « Koop de Gallardo Spyder van Jeremy Clarkson
Volgend bericht: Nog een cliffhanger van de tweede Gumpert »

Lees Interacties

Reacties

  1. As_long_as_it_is_fast zegt

    23 februari 2011 om 22:43

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    OT: Kom nu maar in productie met die modellen ipv er zoveel kak aan te hangen, BMW!

    Login om te reageren
  2. Alpinaa zegt

    23 februari 2011 om 23:08

    Ik krijg echt zin om hieraan mee te ontwerpen! Mooie zet van Bmw om een nieuwe divisie te ontwikkelen, veel gaver dan die hybrides van toyota/honda.

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      23 februari 2011 om 23:14

      @Alpinaa: ik zou een mail sturen en u opgeven! ;)

      Login om te reageren
  3. Alpinaa zegt

    23 februari 2011 om 23:12

    @Alpinaa: de spaken van de voorvelg van de i8 op de bovenste schets kloppen niet.

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      23 februari 2011 om 23:18

      @Alpinaa: én ze zijn altijd belachelijk groot. Ik snap echt niet waarom. Ze doen vaak meer afbreuk aan een ontwerp dan ze toevoegen.
      Voor de rest, laat maar komen.

      Login om te reageren
  4. Spiller zegt

    23 februari 2011 om 23:12

    -edit: check!-

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      23 februari 2011 om 23:29

      @Spiller: haha, veranderd naar -check- :D droog.

      Login om te reageren
      • Spiller zegt

        24 februari 2011 om 00:14

        @As_long_as_it_is_fast:
        Lekkere censuur hier inderdaad lol

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          24 februari 2011 om 00:21

          @Spiller: Haha, ik denk dat hij daarmee bevestigt. ;)

          Login om te reageren
  5. Esprit_de_Flandre zegt

    23 februari 2011 om 23:26

    Met andere woorden, ‘i’ is gewoon een hoax…

    Login om te reageren
  6. Alpinaa zegt

    24 februari 2011 om 00:00

    @WinkeB: Dat is omdat het vaak een conceptueele schets is. Een schets ziet er met grote velgen vaak spannender uit dan een schets met kleine velgen.

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      24 februari 2011 om 01:04

      @Alpinaa: Akkoord dat het om een concept gaat, maar vooral bij de i3 lijkt het erop alsof hij op betonnen schijven met hier en daar een groefje rijdt.. Op een gegeven moment wordt het gewoon té groot en lomp

      Login om te reageren
  7. slappehap zegt

    24 februari 2011 om 00:47

    -edit: link aangepast ;)-

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    24 februari 2011 om 07:21

    Feestje….
    Wat voor auto rij jij?
    Een I.
    Een wat ?
    Een I
    Een ei?
    Nee I maar je spreekt het uit als ei.
    OH ,is dat hetzelfde merk wat podden en padden maakt?

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      24 februari 2011 om 16:28

      @norge: ik weet niet hoe jij ei uitspreekt maar ik zou dan toch eerder opteren voor ai, niet? :D

      Login om te reageren
      • norge zegt

        24 februari 2011 om 17:54

        @As_long_as_it_is_fast: Je bedoelt ay?;)

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          24 februari 2011 om 17:59

          @norge: Is dat dan niet hetzelfde….:roll:

          Login om te reageren
          • norge zegt

            24 februari 2011 om 20:38

            @xilver: Is juist de grap,zullen er veel zijn die het als ie uitspreken of ei ….:mrgreen:

            Login om te reageren
            • xilver zegt

              24 februari 2011 om 22:46

              @norge: Tis te hopen dat BMW er geen windeIeren heeft mee gelegd….

              Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          25 februari 2011 om 00:52

          @norge: Alles behalve ei. ;)

          Login om te reageren
  9. tjorque zegt

    24 februari 2011 om 09:22

    dat ze dan ook maar af fabriek hybride-gas auto’s gaan maken…

    gewoon alle best beschikbare technieken toepassen in een leuke wagen.

    Login om te reageren
  10. Tommy2 zegt

    24 februari 2011 om 11:14

    Liever een “M” dan een “i”.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      24 februari 2011 om 11:56

      @Tommy2: Een i voor woon-werk en een M voor het weekend ;)

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      24 februari 2011 om 13:57

      @Tommy2: Gewoon een dikkere elektromotor er in.. en hoppa een “IM”

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        24 februari 2011 om 13:58

        @Freewarefreak: Dan ben je wel het mannetje.. I’m, ik ben. Cool.

        Login om te reageren
  11. laurensje zegt

    24 februari 2011 om 12:19

    Zodra een auto zuiniger wordt als zeg 1 op 16, heeft het niet veel zin meer om er veel geld tegenaan te gooien om nog lager te gaan: wet van de verminderende meeropbrengst. Wat wel helpt is minder kilometers maken, maar niet door met het vliegtuig naar Verwegistan te gaan…

    Login om te reageren
  12. Justawheelchairguy zegt

    24 februari 2011 om 14:27

    Ben wel benieuwd hoe die eruit gaat zien!

    Login om te reageren
  13. xilver zegt

    24 februari 2011 om 17:58

    Laat dat lekkers tot mij komen! Amen.

    Login om te reageren
  14. Cantago zegt

    1 maart 2011 om 19:49

    Nou, dat ziet er lekker uit! Vooral die lage versie, als een super gave sportwagen;) En dan een benzine motor? Ga zo door!

    Login om te reageren
  15. slappehap zegt

    11 maart 2011 om 01:53

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North