• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW is wederom het grootste premiummerk ter wereld

Auteur: robbie, gepost 11 januari 2011 om 18:33 – 172 Reacties

BMW Tha Best

De strijd is gestreden, de verkopen zijn geteld. En wederom gaat BMW er met de winst vandoor, bye bye Mercedes & Audi! Maar is degene met de meeste verkopen ook automatisch de beste? Want hoe premium ben je nog als je veel meer auto´s verkoopt dan de concurrentie…

De afgelopen 12 maanden wist BMW maar liefst 1.224.280 nieuwe auto´s af te leveren (mede dankzij de Nederlandse importeur) en dat waren er 14,6% meer dan in 2009. Op de tweede plaats vinden we het merk met de ster. De heren uit Stuttgart wisten maar liefst 1.167.700 auto´s af te leveren (+15,3%). ‘En Audi dan?’ hoor ik je vragen.

Het merk met de vier ringen kwam vorig jaar tot 1.092.400 afgeleverde auto´s. Dat waren er weliswaar 15% meer dan in 2009 (en een nieuw record voor Audi), maar ze moeten in Ingolstadt nog steeds genoegen nemen met de 3e plaats.

Toch is er een klein lichtpuntje voor Audi, want in Europa waren ze met 647.600 verkochte auto’s wel het meest populaire premiummerk. Mercedes kwam tot 556.800 auto’s. De score van BMW is nog niet bekend.

Ook interessant!

  • BMW is Mercedes voorbij
    BMW is Mercedes voorbij (en Audi helemaal)
  • Premiummerken Audi, BMW en Mercedes niet in top 10
  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • BMW en Mercedes aangeklaagd
    BMW en Mercedes aangeklaagd voor onvoldoende klimaatmaatregelen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, autoverkoop, BMW, Mercedes, premium

Vorig bericht: « Autoblog video: autoshow Detroit 2011 (deel1)
Volgend bericht: Ford Mustang Boss 302 & DUB Edition in Detroit »

Lees Interacties

Reacties

  1. Burdy zegt

    11 januari 2011 om 18:36

    Denk dat hier weer een discussie op gang gaat komen hoor.

    Zal ik dan maar beginnen: BMW is gewoon de beste…..

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      11 januari 2011 om 18:54

      @Burdy: Nietes…

      Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      11 januari 2011 om 19:00

      @Burdy: haha, nice. =D

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      11 januari 2011 om 19:09

      @Burdy: Bah nee hè!

      Login om te reageren
    • Burdy zegt

      11 januari 2011 om 19:28

      @Burdy: ik zou het voor alle 3 de merken doen hoor. Ik denk dat 90% alleen maar kunnen dromen van deze merken, zeker om ze nieuw te kopen.

      Alleen maar even om de discussie los te krijgen. En zo te zien gaan ze weer aardig los allemaal….

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        12 januari 2011 om 02:48

        @Burdy: Ik denk nu niet dat de A1, A3 Mercedes A en B, en BMW1 zo onbetaalbaar zijn voor iedereen… Die vallen qua prijsklasse allemaal vrij goed mee en zijn best betaalbaar. Akkoord, voor de hogere modellen moet je een goede job hebben, met twee verdienen of hulp krijgen vanuit het bedrijf. (of de lotto ;)) Maar die instapmodellen zijn toch nog best betaalbaar, niet?

        Login om te reageren
    • davidve zegt

      11 januari 2011 om 19:43

      @Burdy: Ik gok op +- 400 reacties? Iemand meer, iemand minder? Komaan fanboys laat je horen !!

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        12 januari 2011 om 02:47

        @davidve: hangt ervan af of ik ruzie begin te maken met Atenza of niet… :D

        Login om te reageren
        • davidve zegt

          14 januari 2011 om 18:35

          @As_long_as_it_is_fast: Haha ja blijkbaar niet, we blijven steken op 155 :(

          Login om te reageren
          • As_long_as_it_is_fast zegt

            14 januari 2011 om 20:23

            @davidve: we kunnen er elk nog 100 bijdoen? =D

            Login om te reageren
            • davidve zegt

              15 januari 2011 om 13:25

              @As_long_as_it_is_fast: Ik nog maar 99 ;)

              Login om te reageren
    • mercedesclsfan zegt

      11 januari 2011 om 20:11

      @Burdy: ze liggen ongelofelijk dicht bij elkaar het is een verschil van +- 50 000 en +- 70 000 auto’s dat is bijna niet noemenswaardig maar mercedes blijft toch de mooiste en de beste :D

      Login om te reageren
    • MichaelvdBroek zegt

      12 januari 2011 om 01:04

      @Burdy: tjah, dat is jouw mening, gelukkig heeft iederen ze eigen mening, voor mij op 1 audi, 2 bmw, en 3 mercedes, maar dat is puur mijn smaak! :D

      Login om te reageren
  2. Sjonny zegt

    11 januari 2011 om 18:41

    Hier komt zeker alweer een audi bmw mercedes discussietopic, Als 2e dan maar, mercedes is voor taxi’s

    Login om te reageren
  3. njits zegt

    11 januari 2011 om 18:41

    kan ik enkel maar geamen ;)

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      11 januari 2011 om 21:45

      @njits: beamen?

      Login om te reageren
  4. njits zegt

    11 januari 2011 om 18:42

    dat bmw de beste is eh…

    Login om te reageren
  5. Lan_Evo zegt

    11 januari 2011 om 18:43

    “Ik ben het niet eens met deze feiten, x is veel beter”.

    Zo hebben we dat ook weer gehad.

    Login om te reageren
  6. dimacodavid zegt

    11 januari 2011 om 18:45

    Ik ben, als 4e in deze discussie ook voor BMW. Whaha.

    Login om te reageren
  7. Bwlian zegt

    11 januari 2011 om 18:46

    Meest verkocht = beste?

    Login om te reageren
  8. Alpinaa zegt

    11 januari 2011 om 18:47

    Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht. ;)

    Login om te reageren
  9. Ruben00 zegt

    11 januari 2011 om 18:51

    BMW is het minst premium van alle drie bekende duitsers want ze verkopen er het meeste of ben ik nou gek?
    De echte definitie voor premium is: Prime quality dus het beste van het beste, en zoals iedereen dat druk je niet uit in verkoopcijfers.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      11 januari 2011 om 18:52

      @Ruben00: in je eerste zin, heb je helemaal gelijk!

      Login om te reageren
    • Jag4all zegt

      11 januari 2011 om 18:55

      @Ruben00: Helemaal mee eens!!

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      11 januari 2011 om 19:45

      @Ruben00: Dus dan ontkracht je al meteen je eerste argument. Verkoopcijfers tellen niet bij een premiummerk volgens jou, toch? Waarom zou je er dan druk om maken? Er staat nergens hier dat meer verkopen BMW meer premium maakt, er staat hier dat BMW het meeste verkocht heeft van de premiummerken. Of exclusiviteit op deze manier telt voor jou als je bij één van deze premiummerken shopt, dat weet ik dan niet, maar voor mij is deze klasse een klasse waar je degelijke kwaliteit koopt en niet exclusiviteit. Als je voor exclusiviteit gaat zou ik al in een klasse hoger shoppen. Maserati bijvoorbeeld, of Alfa zelfs. Uiteindelijk geldt het gevoel toch.

      Login om te reageren
  10. Jipp zegt

    11 januari 2011 om 18:51

    je kunt nu heel makkelijk roepen, bmw is de beste, maar audi vestigt. overigens is de thuismarkt, europa dus goed voor meer dan de helft van het aantal auto’s wat ook een aardig pluspunt is. Daarbij stijgen ze harder dan bmw, evenals mercedes dat doet. je kunt dus stellen dat bmw op dit moment wel meer patser bakken verkoopt (in de vs) maar dat ze toch aan het verliezen zijn.

    overigens is het weliswaar en niet wellichwaar redactie (stukje over audi)

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      11 januari 2011 om 18:52

      @Jipp: het moet zijn, audi vestigt een nieuw eigen verkoop record.

      Login om te reageren
  11. Ruben00 zegt

    11 januari 2011 om 18:51

    tussen iedereen en dat moet nog “weet” staan…

    Login om te reageren
  12. Atenza zegt

    11 januari 2011 om 18:52

    Zegt me niks. Je hebt meer aan best verkochte merk te zijn dan best verkochte “premiummerk” (meer betalen voor minder..). Daarnaast weten we de uitgaven van de merken ook niet en wordt er ook niet verteld waar de merken wel en waar niet te koop zijn

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      11 januari 2011 om 19:53

      @Atenza: http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/03/rekenmeester-pr0n-bmw-verzevenvoudigt-winst

      Een winst van 800mil in een enkel kwartaal (Q2) vind ik nou niet echt slecht ;) Ter vergelijking: PSA (Citroen en Peugeot) hebben 680mil winst geboekt in de eerste helft van 2010. Dat zijn dus 2 kwartalen.

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        11 januari 2011 om 19:55

        @jzaero: kijk daar hebben we wat aan ;)

        Login om te reageren
  13. tosti zegt

    11 januari 2011 om 18:53

    Natuurlijk is BMW premium, wie wil er nou geen BMW hebben? Behalve dan die paar haters die nog nooit in een echte BMW hebben meegereden.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      11 januari 2011 om 19:13

      @tosti: Ik wil geen BMW, ben nochtans geen hater en heb er wel al in gereden. Vind het gewoon niet ‘beter’ genoeg om de extra kost te verantwoorden, en dat geldt voor alle ‘Premium’-merken.

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      11 januari 2011 om 19:21

      @tosti: nou, ongeveer 2,5 miljoen mensen kozen niet voor een bmw, in 2010, begrijpelijk, ze lopen achter, met name in het interieur gedeelte, en normale styling. In europa deden ze het nog slechter: daar wilde minstens 1,3 miljoen mensen geen bmw. Daarbij verliest BMW terrein op de andere 2… dus goed lezen jonge. En wat is geen echte bmw? een mini?

      Login om te reageren
  14. magister zegt

    11 januari 2011 om 18:56

    Das Beste oder nicht!

    Login om te reageren
  15. Atenza zegt

    11 januari 2011 om 18:56

    Waarom zijn de redacteuren van AB altijd zo gefixeerd op dat hele “premium” gedoe? Iets met klein piemeltje ofzo? :P Anways, geen van de merken is het beste;
    .
    BMW – sportief
    MB – comfortabel
    Audi – tussen beide merken in/veilig (maar eigenlijk meer voor de merken die een saaie VW zijn ontgroeid)
    .
    En dat is tegenwoordig ook allemaal een stuk minder. De 5-serie is nog best comfortabel en de AMG modellen van MB maken ook vette indruk (o.a vanwege het motorgeluid). Uiteindelijk kiest men toch degene die ze het mooist vinden of net wat meer bij hun rijkarakter past.
    .
    Geen discussie mogelijk, behalve dan voor de sneue fanboys die zich altijd maar willen bewijzen

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      11 januari 2011 om 19:55

      @Atenza: De op een na laatste zin is wat ik men al jaren duidelijk probeer te maken.

      Login om te reageren
    • bohica zegt

      12 januari 2011 om 10:16

      @Atenza:
      Ik ben ervoor dat bmw het beste en mooiste is.
      alleen kan ik me wel redelijk vinden in je verhaal

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        12 januari 2011 om 18:17

        @bohica: voor jou kan BMW het beste zijn omdat het biedt wat jij zoekt. Maar wat is het beste? Sportief, comfortabel? Allemaal heel persoonlijk

        Login om te reageren
  16. RedbullRacer zegt

    11 januari 2011 om 18:57

    alle 3 topmerken!….

    alleen blijf lekker in de BMW rijden!

    Login om te reageren
  17. Dietn zegt

    11 januari 2011 om 19:04

    Wel, persoonlijk heb ik een voorkeur voor Audi, maar laat ons eerlijk zijn: Merc, BMW en Audi zijn de drie meest degelijke merken “In the world”. Dat hebben ze onder meer te danken aan de deutsche grundlichkeit waardoor ze alle drie qua techniek toch steeds een streepje voor hebben op de rest.(Maar Audi heeft de mooiste wagens, volgens mij toch :D )

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      12 januari 2011 om 11:42

      @Dietn: En ook deze opmerking kan makkelijk 200 reacties uitlokken..

      Login om te reageren
  18. As_long_as_it_is_fast zegt

    11 januari 2011 om 19:04

    How about this:
    BMW verkoopt alleen maar meer auto’s omdat die sneller kapot gaan en mensen hen een extra kans willen geven. =D

    Nee, bestaat geen twijfel over ’t feit dat dit 3 topmerken zijn en ik zou ze alledrie aanvaarden.
    De CLS van mercedes boven de A7 van audi.
    De A8 boven de 7 reeks van bmw.
    En de M3 boven de Mercedes C63 amg.

    Ze hebben allemaal hun topper.
    Enkel het interieur van BMW ligt me minder, maar dat is strikt persoonlijk.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      11 januari 2011 om 19:12

      @As_long_as_it_is_fast: Dat is grappig, ik zou het eigenlijk precies andersom kiezen! Ik heb liever een 7-serie dan een A8 omdat ik niet van grote auto’s houd, ze voelen zo onhandig. Een 7-serie schijnt als een veel kleinere auto te rijden. Ik zou liever de A7 hebben dan de CLS. Dat komt meer omdat ik de nieuwe CLS een onaantrekkelijk model vind. Maar liever nog de A5 Sportback. Een heerlijke kar en veel goedkoper dan de A7.

      De C63 en de M3… hmm… Voor een weekje de M3. Voor een dagje de C63. Maar voor iedere dag? Doe maar iets met veel koppel, uitstekende stoelen en een comfortabel onderstel. De dikste diesels dan maar!

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        12 januari 2011 om 02:30

        @Jochempie: Nice, ik zou idd het omgekeerde doen.
        Wat denk je van de volgende?
        * S-klasse vs Bimmer 6 reeks
        * Mercedes E vs BMW 5
        * Phaeton vs Audi A8
        * RS6 of RS7
        * Q5, X3 of Mercedes GLK
        * X5 of Q7

        Persoonlijk, bij de eerste kan ik echt niet kiezen, daarna is het BMW5, A8, RS6, Q5 en dan X5.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          12 januari 2011 om 14:55

          @As_long_as_it_is_fast:

          * S-klasse vs Bimmer 6 reeks
          [i]BMW 6-serie[/i]
          * Mercedes E vs BMW 5
          [i]BMW 5-serie[/i]
          * Phaeton vs Audi A8
          [i]Audi A8 (al denk ik dat de Phaeton een betere auto is)[/i]
          * RS6 of RS7
          [i]RS7 kan ik nog niet zeggen[/i]
          * Q5, X3 of Mercedes GLK
          [i]Mercedes-Benz GLK[/i]
          * X5 of Q7
          [i]Geen van beiden! Cayenne…[/i]

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            12 januari 2011 om 14:57

            @Jochempie: Damnit! Klotetags..

            Login om te reageren
            • As_long_as_it_is_fast zegt

              12 januari 2011 om 16:35

              @Jochempie: nice gedaan met die tags man! :D haha
              Wel echt verschoten van je keuze voor de Merc GLK. Zou ik niet naar neigen. De bmw 6 tegen de S klasse, als de 6 cabrio is, sowieso de BMW, anders ga ik voor de S klasse, denk ik…
              Op welk vlak zie je phaeton beter dan de A8 btw?

              Login om te reageren
  19. Jochempie zegt

    11 januari 2011 om 19:07

    Ze ontlopen elkaar niet veel qua waar voor je geld. Da’s logisch als je allemaal dezelfde leveranciers hebt. En als meer op elkaars producten let dan op je eigen.

    Ik weet nog steeds niet wat ik zou willen rijden van de grote drie! Een Audi zou ik alleen met automaat willen, de handgeschakelde bakken schakelen slechter dan die uit een Polo. Een Mercedes heeft heerlijke stoelen, die weten echt hoe je de bestuurder moet verwennen. De enige BMW waar ik in heb gereden was een 135i ACS1. Was natuurlijk best speciaal maar zo voelde het niet aan. Het voelde aan als een zeer degelijke auto die als een plank op de weg ligt maar het deed me niets…

    Als het een auto zou zijn om dagelijks mee in de file te staan zou ik het wel weten: iets waar vooral m’n portomonnee blij van wordt. En daar zitten deze drie merken niet bij.

    Login om te reageren
  20. Jipp zegt

    11 januari 2011 om 19:09

    overigens kun je zien dat bmw toch niet zo premium is, zie dakar….

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      11 januari 2011 om 19:13

      @Jipp: Geen enkele Dakar-auto heeft elektrisch verstelbare stoelen hoor…

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        11 januari 2011 om 19:18

        @Jochempie: nee, maar onderhuids delen ze wel de techniek. En het interieur van de bmw x3 dakar auto zal niet veel minder oncomfortabel zijn vergeleken met de andere slechte interieurs van bmw. overigens, ik heb polo gereden, en nu een a3, dat schakelt prima met een handbak, dus weet niet waar je dat vandaan haalt.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          11 januari 2011 om 19:21

          @Jipp: Ik heb bij PON gewerkt, heb honderden audi’s met handbak van de trein gereden. Allemaal schakelen ze kunstmatig en onnodig zwaar. Rauw, zou ik het willen noemen. Je voelt gewoon dat de bak ontworpen is door een comité dat heeft bepaald hoe het schakelen moet aanvoelen, niet door de versnellingsbak zelf.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            11 januari 2011 om 19:23

            @Jochempie: nou, daar heb ik alleen de 1e week last van daarna, schakelt hij zo makkelijk…

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              11 januari 2011 om 19:26

              @Jipp: wie weet is dat het wel. Maar ik moet zeggen dat zo’n CVT van Audi echt zalig is.

              Login om te reageren
          • MarkieS zegt

            11 januari 2011 om 21:16

            @Jochempie: Nou en ik heb voor Audi, BMW en Mercedes gewerkt, en bij Audi zijn ze echt saai en bij BMW echt dom, en dan houd je maar één merk over.
            Trouwens dat van die versnellingsbak was bij mijn Audi 80 uit ’87 ook al en na 10 jaar nog zo.

            Eigenlijk is er maar één Duitse auto echt premium.

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              11 januari 2011 om 21:43

              @MarkieS: geloof je die banen zelf, maarja je kunt wel heel stoer doen, maar even de rondetijden van de r8: Audi R8 V10 1:21.6 Audi R8 1:24.4 Bron; http://www.topgearmagazine.nl/the-stig/

              Login om te reageren
            • mercedesclsfan zegt

              13 januari 2011 om 18:13

              @MarkieS: Ik tel hier 5 duitse wagens, 1 amerikaan en 1 engelse

              Login om te reageren
    • Atenza zegt

      11 januari 2011 om 19:56

      @Jipp: wahhahaha wat ben je toch raar! Wát een argumentatie zeg

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        11 januari 2011 om 20:03

        @Atenza: ben jij niet diegene die in een autoblog-fittie was verwikkeld, gisteren ofzo?

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          11 januari 2011 om 20:05

          @Jochempie: ja vind je het gek met zulke figuren hier.. Dakar erbij halen om toch maar te laten weten dat BMW niet zo premium is.. pff

          Login om te reageren
      • Jipp zegt

        11 januari 2011 om 20:05

        @Atenza: wat vind je leuk, aan het continu reageren op mijn reacties, omdat ze jou niet bevallen?

        Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    11 januari 2011 om 19:17

    Ik moet zeggen, na zowat alle comments hier gelezen te hebben, dat het dit keer precies goed meevalt qua fanboy-idioterieën. Iedereen zegt zijn gedacht vrij genuanceerd, en met “ze hebben allemaal hun toppers”, “drie topmerken”, e.d.

    Is er ergens een Internationale FAnboy Meeting of zo?

    Het mag wel meer zo zijn…

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      11 januari 2011 om 19:23

      @Esprit_de_Flandre: Misschien is iedereen fanboy-moe en bashen ze elkaar onderling op merkgerelateerde fora.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        11 januari 2011 om 20:13

        @Jochempie: Haaa, fanboy-reservaten. Prachtig!

        Login om te reageren
    • jzaero zegt

      11 januari 2011 om 20:10

      @Esprit_de_Flandre: Persoonlijk heb ik zeker een voorliefde voor BMW, maar inderdaad Mercedes en Audi hebben zo hun goede auto’s. Op die volgorde zou ik wel mijn bezoekjes langs de dealers plannen though.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        11 januari 2011 om 21:39

        @jzaero: Beter beginnen met diegene waar je minst van verwacht, en BMW dus voor laatste te houden. Beter voor de objectiviteit. Als je je eerst laat overspoelen door het verkoopspraatje van je favoriet, zal je al veel minder geïnteresseerd zijn in de andere twee.

        Login om te reageren
  22. Gideon zegt

    11 januari 2011 om 19:19

    De vraag die in het begin gesteld word is er eentje om over na te denken. Ben je de beste als je de meeste auto’s verkoopt?

    Het doel van een autofabrikant, premium of niet, is het genereren van winst. Maar, je wil niet alleen dit jaar winst maken, dus je moet vooruit kijken. Daarnaast kun je niet dezelfde auto bouwen als de concurrent, want dan verkoop je niks. Dus je moet je gaan onderscheiden. De drie premiumfabrikanten doen ten opzichte van de andere fabrikant vooral met materiaalgebruik, styling en de beprijzing.

    Daarnaast onderscheiden ze zich ook van elkaar door de balans comfort/sportiviteit. Mercedes richt zich vooral op comfort, BMW op sportiviteit en Audi probeert het gat er tussenin op te vullen.

    Mijns inziens is de beste fabrikant dan ook degene die het best uitblinkt in zijn specialisme. Maar, zoals met zoveel dingen, is dit afhankelijk van je eigen voorkeur en smaak. Hetzelfde geldt voor de vraag wat nou de beste auto is. Het hangt allemaal af van welke eisen en wensen je hebt.

    (De theorie over de premiumfabrikanten gaat natuurlijk lang niet altijd op, maar in de basis is dit het idee)

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      11 januari 2011 om 20:15

      @Gideon: “Daarnaast onderscheiden ze zich ook van elkaar door de balans comfort/sportiviteit.”

      Dat onderscheid is gewoon marketingtechnisch. Een Mercedes is even veilig als een Volvo, maar alleen Volvo kan de rubriek ‘Veiligheid’ claimen. Als een ander dat zou doen zou het niet geloofwaardig zijn.

      Login om te reageren
  23. Megakix zegt

    11 januari 2011 om 19:19

    BMW FTW !!!

    Login om te reageren
  24. Gideon zegt

    11 januari 2011 om 19:23

    Ik verwacht eigenlijk nog wel een reactie van Volvo-fanboy Alwood dat Volvo het beste premiummerk is…

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      11 januari 2011 om 19:28

      @Gideon: Uiteraard, een echte fanboy komt langszetten met de melding dat Volvo, Saab, Subaru, Lexus, Infinity, Alfa-Romeo en de Citroën DS-lijn de beste premium-wagens zijn…

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        11 januari 2011 om 21:40

        @Jochempie: Is toch zo ook? :P

        Login om te reageren
      • Atenza zegt

        11 januari 2011 om 21:47

        @Jochempie: Infinity?

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          11 januari 2011 om 22:02

          @Atenza: Ik schrijf het altijd als het speakermerk…

          Login om te reageren
  25. Project-America zegt

    11 januari 2011 om 19:25

    BMW maakt auto’s die gewoon superieur zijn, period.

    Audi en MB zijn ook superieur xD

    Zo, nu sta ik wel neutraal hea

    Login om te reageren
  26. mout zegt

    11 januari 2011 om 19:32

    En hoe hoog stond Hyundai in het verkooplijstje premiummerken?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      11 januari 2011 om 19:35

      @mout: Ik denk dat een premiummerk een merk is dat enkel premiumauto’s maakt. Hyundai maakt van tijd tot tijd eens een premiumauto…

      Login om te reageren
      • mout zegt

        11 januari 2011 om 19:56

        @Jochempie: OK, ik biecht op. Het was een grapje. Ik koos Hyundai omdat ik het alleen ken als een merk dat graag en goed voordelige auto’s naar de massa brengt. Zelfs hun grote bakken (die in Europa onverkoopbaar zijn), hoe luxe en betrouwbaar ook.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          11 januari 2011 om 20:02

          @mout: nou ja, je hebt van die fanboys…

          Login om te reageren
  27. Johan-SV zegt

    11 januari 2011 om 19:32

    alle 3 zijn het premium automerken

    ik hou het op bmw maar dat is gewoon voorkeur;-)
    waarom? omdat die standaard het lekkerst stuurt

    Login om te reageren
  28. geertje zegt

    11 januari 2011 om 19:35

    BMW POWER!!!

    Login om te reageren
  29. Tommy2 zegt

    11 januari 2011 om 19:38

    Volgens mij is dat al lang achterhaald dat BMW zo sportief en Mercedes zo comfortabel is. BMW’s kunnen ook heel comfortabel zijn en net zo goed kunnen Mercedes’sen sportief zijn tegenwoordig. Het is meer een kwestie van smaak wat je mooi vindt.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      11 januari 2011 om 20:05

      @Tommy2: Als je zoekt in een bepaalde klasse, dan zal dat in de meeste gevallen nog wel gelden. Als je de topmodellen zoals de RS, AMG en M vergelijkt zul je inderdaad qua sportiviteit en comfort niet zoveel van elkaar afliggen. Wat echter veel meer meetelt zijn de kleinere motoren. In deze ‘range’ zijn de onderstellen juist wel weer meer afgestemd op hoe de auto’s oorspronkelijk beoordeeld werden. De Mercedes E240 van mijn oom rijdt bijvoorbeeld inderdaad een stuk comfortabeler. Als je erin zit voelt het allemaal heel solide maar toch comfortabel aan. Je hebt het gevoel alsof je in een zware auto zit waardoor je meteen het gevoel krijgt alsof je in een langeafstandscruiser zit. De BMW 525i voor de deur voelt weer een stuk sportiever aan, de putjes en hobbeltjes zijn inderdaad beter te voelen dan in de Merc, maar zodanig dat het niet storend wordt. Audi heb ik nog nooit ingezeten, maar ik denk niet dat het ver van de gevestigde oordelen zal liggen.

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        11 januari 2011 om 22:08

        @jzaero: Wat je zegt klopt idd wel, maar tegenwoordig kan je veel meer sportpakketen, sportonderstellen en luchtvering etc. bestellen om een auto op smaak te brengen. Ik denk dat een C-Klasse met AMG-pakket en sportonderstel best sportief kan rijden, en een 5-serie met luchtvering zeer comfortabel. Natuurlijk is het ook imago wat meespeeld. :P En een doorsnee BMW zal altijd sportiever zijn dan een doorsnee Mercedes.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          12 januari 2011 om 12:47

          @Tommy2: Volgens mij is luchtvering alleen verkrijgbaar op de 7 serie platformen, de 5GT en 7 serie dus. Dan praat je ook wel over comfortabele cruisers ;) en ja, tegenwoordig kun je inderdaad je auto zodanig configureren dat je over hobbels heen stuitert of juist zweeft, maar in de standaardtrim geldt nog altijd de aloude regel.

          Login om te reageren
  30. Jochempie zegt

    11 januari 2011 om 19:38

    Overigens, de enige redenen dat BMW de meeste premiumwaggies heeft verkocht is dat men de vorige BMW erg fijn vond of dat de auto in de showroom een goede indruk maakte. Met andere woorden, de verkoopaantallen die BMW in 2010 voor elkaar kreeg hebben niets te maken met de auto’s waar ze uit bestaan.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      11 januari 2011 om 20:11

      @Jochempie: Què ?….volg jij jezelf nog een beetje warhoofd ? :lol:

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        11 januari 2011 om 20:14

        @Megakix: met moeite :P

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          12 januari 2011 om 09:31

          @Jochempie: ;-)

          Login om te reageren
  31. highperformance zegt

    11 januari 2011 om 19:40

    Laten we het woord Premium afschaffen, onzinnige toevoeging aan automerken zodat ze zich onderscheiden van de rest…. niet nodig, onderscheiden doe je door kwaliteit te leveren. Heeft niets met prijs en Premium te maken.
    Leuk voor BMW dat toch als redelijk zelfstandig en enigszins privaatbedrijf de boventoon voert ten opzichte van zijn geduchte (megabedrijven) concurrenten. Ik vind dat knap.

    Login om te reageren
  32. rufctr01 zegt

    11 januari 2011 om 19:44

    Audi is niet premium…
    BMW en Mercedes zijn toch de betere automerken in dit verhaal. Audi is en blijft een omgebouwde VW. Ik zou nooit een auto kopen, die duizenden euro’s duurder is, waar dezelfde motor in gelepeld zit als in het Golfje van de buren.

    Login om te reageren
  33. jeanclaude zegt

    11 januari 2011 om 19:45

    gefeliciteerd bmw, maar audi volgt op 70.000 auto’s van mercedes, die halen ze zowieso wel in denk ik. maar bmw word moeilijk in te halen.

    Login om te reageren
    • mercedesclsfan zegt

      11 januari 2011 om 20:14

      @jeanclaude: Ik denk van niet want mercedes is een grotere stijger dan audi

      Login om te reageren
      • mercedesclsfan zegt

        11 januari 2011 om 20:14

        @mercedesclsfan: ik geloof ook dat audi minder gestegen is dan vorig jaar en mercedes net omgekeerd

        Login om te reageren
  34. Appii zegt

    11 januari 2011 om 19:47

    Ook al staat audi bovenaan.. dan wil dat alleen maar zeggen hoeveel grijze muizen er zijn.. Bmw staat bovenaan omdat die dingen ongelooflijk goed sturen :D

    Login om te reageren
  35. norge zegt

    11 januari 2011 om 19:47

    Ik dacht dat premium iets was wat je gratis kreeg als je iets kocht ?
    Of als je iets gewonnen had ?
    Krijg je zo’n MB ,BMW of Audi dan gratis bij een pakje boter of zo?
    Mijn is auto is niet premium ,gewoon kwaliteit en zelf betaald .

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      11 januari 2011 om 20:17

      @norge: Je krijgt een gratis auto bij aankoop van een badge :P

      Login om te reageren
      • highperformance zegt

        12 januari 2011 om 14:37

        @Esprit_de_Flandre: goeie deal dus…..

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          12 januari 2011 om 18:47

          @highperformance: Wel dure badge hoor…

          Login om te reageren
          • highperformance zegt

            12 januari 2011 om 19:03

            @Esprit_de_Flandre: duur is relatief, de badges schijnen erg “Premium” te zijn….. :)

            Login om te reageren
  36. ericc zegt

    11 januari 2011 om 19:49

    Hebben ze bij BMW ook RR en Mini begeteld?
    Want als je het concern in z’n gehele telt zal de VW-groep er wel bovenuit steken.
    Audi heeft nog veel werk om in 2015 meer als 1,5 miljoen auto’s te verkopen….! Als ze nu eens beginnen met hun ontwerper te vervangen,hé!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      11 januari 2011 om 21:42

      @ericc: Zal wel deze drie merken apart zijn. Anders kun je totaal niet vergelijken.

      Login om te reageren
  37. mercedesclsfan zegt

    11 januari 2011 om 20:13

    en hoe verwoorden deze cijfers zich in omzet? want dat is wel belangrijker. Als bmw vooral 1 series verkoopt en mercedes vooral e-klassen liggen de kaarten helemaal anders

    Login om te reageren
  38. majinstar zegt

    11 januari 2011 om 20:14

    BMW zal altijd heer en meester blijven. Mercedes kan de modernisering van de klanten niet meer aan en Audi geeft sinds de laatste 10 jaar pas redelijk tegengas op BMW superioriteit.

    Login om te reageren
    • kingkay zegt

      12 januari 2011 om 00:08

      @majinstar: normaal negeer ik je steevast, maar het moet er toch echt ff uit : je bent een onmogelijk zielig figuur weet je ’t.

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      12 januari 2011 om 12:58

      @majinstar: meerdere mensen beginnen het al te zeggen, krijg je al iets door dat je niet helemaal spoort?

      Login om te reageren
    • xilver zegt

      12 januari 2011 om 12:59

      @majinstar: Ongelooflijk hoe je me blijft irriteren bij elke comment die je plaatst… Kleine update… Mercedes is tot voor kort altijd het grootste ‘premium’-concern geweest ter wereld… BMW heeft dit nog maar kort overgenomen, en ik gun het ze ten harte, maar ga niet Audi en Mercedes liggen afbreken.
      Probeer maar eerst een BMW te kopen met je sociaal zekerheidsinkomen. Als je tegen mij kan zeggen dat je in alle topmodellen van deze 3 merken hebt gereden (en daarmee doel ik op de SLS AMG/SL65 AMG BS/CL65 AMG, M6/M5/M3, en R8 V10/RS5) en dan nog altijd zegt dat BMW beter is dan neem ik dat van je aan, tot zover onthoudt je je het beste van zulke commentaren…zielig ventje…

      OT: In mijn ogen het grootste premiummerk ter wereld? Al aan Volkswagen gedacht? Die lui bezitten 90% van de deftige merken dat er rondrijdt…

      Login om te reageren
    • highperformance zegt

      12 januari 2011 om 14:23

      @majinstar: Als je wint heb je vrienden, rijen dik, echte vrienden. Als je wint nooit meer eenzaam, zolang je wint…
      http://www.youtube.com/watch?v=BVecENKIbKg

      Login om te reageren
    • mercedesclsfan zegt

      13 januari 2011 om 18:15

      @majinstar: mercedes oogt volgens mijn mening veel moderner dan bmw en audi

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        15 januari 2011 om 17:13

        @mercedesclsfan: dat komt, omdat het je baas is.

        Login om te reageren
  39. mbman zegt

    11 januari 2011 om 20:17

    Wacht maar tot de nieuwe aklasse geintroduceerd wordt..DAn liggende kaarten er heel anders bij.Schrap nou aub audi uit dit rijtje.

    Login om te reageren
    • mercedesclsfan zegt

      11 januari 2011 om 20:24

      @mbman: idd mercedes is in stijgende lijn audi en bmw ook maar niet zo fel als mercedes. En wat audi betreft blijft een mooi merk maar qua uiterlijk, prestaties (van audi zelf= geen lambo-motoren) halen ze het nooit van bmw en zeker niet van mercedes.

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      11 januari 2011 om 20:27

      @mbman: de a klasse, is dat ooit een hit geweest dan, alleen onder de bejaarde mischien. Audi hoort in dit rijtje thuis, of je er nou tegen kan of niet.

      Login om te reageren
      • mbman zegt

        11 januari 2011 om 20:33

        @Jipp: Mb komt met een nieuwe a klasse concurernd met de 1 serie en die veredelde vw

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          11 januari 2011 om 21:20

          @mbman: ik zou eerst nederlands leren, als allochtoon. daarbij zou ik eens gaan rijden in een audi, en daarna in een vw, en dan zul je zien dat er genoeg verschil in zit. Daarbij kan de bmw 1 serie al nauwelijks op tegen de a3, laat staan de ouwe lullen wagens.

          Login om te reageren
          • Atenza zegt

            11 januari 2011 om 21:52

            @Jipp: zelfkennis heb je niet he? jouw nederlands is ook beroerd. Hoe durf je een ander er dan op aan te spreken?

            Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          11 januari 2011 om 21:45

          @mbman: Wanneer komt die? Ik vind de huidige A-klasse wel ok, maar heb er nog maar weinig horen zeggen “ik ook”.

          Login om te reageren
          • Pordon zegt

            12 januari 2011 om 03:08

            @Esprit_de_Flandre: 2013 staat die gepland. En over de huidige A-klasse kan ik je vertellen dat mijn moeder haar A’tje echt niet kwijt wil.

            Login om te reageren
      • mercedesclsfan zegt

        11 januari 2011 om 20:34

        @Jipp: bejaarden zijn ook een markt ;)ik heb gewerkt als verkoper in een audi garage, ik had een audi a4 3.0 als bedrijfswagen leuke auto, maar nu ben ik vertegenwoordiger van mercedes en ik heb een cls 350 cdi, dus de motor is vergelijkbaar en geloof me de rijsensatie is ongelofelijk veel beter dan bij audi

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          11 januari 2011 om 21:15

          @mercedesclsfan: dat zeg ik niet, maar je kunt wel zeggen, dat de merceders beter rijd, je rijd ook in een auto die veel sportiever is dan de a4, ik heb ook wel eens cls gereden, je krijgt alleen al een boost als je even het gas in trapt. Geen goede vergelijking dus, als je dat doet met een c klasse en een A4 wel. dan mag je komen dat de audi beter is.

          Login om te reageren
          • mercedesclsfan zegt

            12 januari 2011 om 10:51

            @Jipp: binnen 1 merk en rond hetzelfde vermogen verschillen onderstellen heel erg weinig van elkaar dus qua onderstel kan je een A7 3.0 tdi perfect vergelijken met een bmw 330d (335d) of een mercedes e350 cdi

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              12 januari 2011 om 11:51

              @mercedesclsfan: je kunt het zo positief mogelijk neerzetten voor je zelf, alleen weet ik wel beter.

              Login om te reageren
              • mercedesclsfan zegt

                13 januari 2011 om 18:21

                @Jipp: ja en welke job doe jij dan? Professioneel uitkeringstrekker? Ik veronderstel dat ik van audi en mercedes meer weet dan jij aangezien ik in de sector werkzaam ben.

              • Jipp zegt

                13 januari 2011 om 20:16

                @mercedesclsfan: rechten gestudeerd, broer en oom eigenaar van een autobedrijf.

              • mercedesclsfan zegt

                17 januari 2011 om 20:34

                @Jipp: carglas is ook een autobedrijf ;). Ik ken er veel die rechten hebben gestudeerd, maar het belangrijkste is afstuderen volgens mij…

              • Jipp zegt

                18 januari 2011 om 12:44

                @mercedesclsfan: Afgestudeerd in rechten dan. Carglass is een autoruiten herstel bedrijf, geen autobedrijf want ze verkopen er geen wagens.

        • passionforcars zegt

          14 januari 2011 om 13:15

          @mercedesclsfan: Zozo, toe maar.. 20 jaar en nu al voor een Audi garage gewerkt EN een Mercedes garage. Max. 2 jaar rijervaring en in een cls rijden. Weet je wat geloofwaardiger overkomt als je je eigen cls even als avatar gebruikt ;-)

          Login om te reageren
          • mercedesclsfan zegt

            17 januari 2011 om 20:44

            @passionforcars: Dat komt omdat ik het email gebruik van mijn vriendin, die 20 jaar is, daarom heb ik dat ook ingevuld. Niet dat het veel uitmaakt, want ik ben zelf 23 jaar, 2 jaar geleden afgestudeerd voor marketing. Dan heb ik een stage gevolgd als verkoper in een audi garage, daar heb ik na afstuderen dan ook een job gekregen en een a4 als bedrijfswagen, enkele maanden geleden heb ik mijn ontslag gekregen daar. Omdat mijn grootvader ingenieur van mercedes is geweest en dat stond audi niet aan. Dan heb ik dankzij opa een mooie job gekregen bij mercedes en een cls aangezien ik met rijke klanten omga. Ik heb dus 6 jaar rij ervaring aangezien ik Belg ben en wij mogen hier al rijden met begeleider van 17 jaar. De auto ligt dus aan mijn job want met mijn normale loon zou ik die niet kunnen betalen.

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              18 januari 2011 om 12:53

              @mercedesclsfan: ooht gehoord van de theorie dat wanneer mensen met veel uitleg komen, dit waarschijnlijk te maken heeft met het feit dat ze liegen…? Daarbij, op je 21e afstuderen van een markting opleiding, terwijl je als je toch enig niveau hebt je in belgie al snel tot je 18e op de middelbare school zit..! Dat lijkt mij toch lastig. Tenzij je gewoon een monteur bent of iets dergelijks. Want dat Opa lief nou bij Merc. ingenieur is geweest, zullen ze niet fijn vinden bij Audi, maar als je getalenteerd bent, en er ook al stage hebt gelopen, dus genoeg kennis van het merk is, zullen ze je niet snel laten gaan bij Audi.

              Login om te reageren
              • mercedesclsfan zegt

                18 januari 2011 om 21:17

                @Jipp: Nee sorry nooit gehoord van die veel uitleg theorie, marketing is 3 jaar dus afgestudeerd op 21 jaar.

              • Jipp zegt

                18 januari 2011 om 21:37

                @mercedesclsfan: Markting is op hoog niveau toch iets langer dan 3 jaar. conclusie is dus snel gemaakt, als je al niet eens van die theorie af weet, dat je gewoon zoals wij het in Nederland noemen van het MBO komt. Dat van die theorie over een leugen is namelijk een vast onderdeel bij zo’n beetje alle studie’s op economisch niveau.

                Je bent dus gewoon een verkopertje.

              • mercedesclsfan zegt

                20 januari 2011 om 17:54

                @Jipp: marketing is wat wij hier hogeschool noemen, ik heb een bachelor diploma, dus het zelfde als wat jullie zogenaamd hbo noemen, een vergelijkbare richting van mbo is in een Belgie een 7de jaar TSO of BSO, ik heb ASO gestudeerd, dat is wat jullie VWO noemen.

              • Jipp zegt

                20 januari 2011 om 19:11

                @mercedesclsfan: Je kunt het zo mooi maken als jij wilt, ik kan het niet controleren. Daarbij geef je weer veel uitleg waardoor het weer niet geloofwaardig is.

              • mercedesclsfan zegt

                20 januari 2011 om 20:17

                @Jipp: Ik probeer je gewoon iets bij te brengen maar blijkbaar staan Nederlanders niet zo open voor kennis, ik laat het hierbij

              • Jipp zegt

                20 januari 2011 om 20:49

                @mercedesclsfan: Je probeert me te overtuigen dat je geen domme mbo’er bent. Ik weet genoeg van het belgische onderwijs, me neefje zit er op, op ASO. Daarbij is het geen kennis, en ben je gewoon een stom autoverkopertje met een cls als demo auto. Anders was je wel CLS rijder, en geen fan.

          • mercedesclsfan zegt

            17 januari 2011 om 20:48

            @passionforcars: en hoezo mijn eigen cls als avatar gebruiken? Iedereen kan een foto maken van enerwelke cls met zichzelf ervoor.

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              18 januari 2011 om 13:43

              @mercedesclsfan: Ben je niet gewoon een auto verkoper die als demo de cls rijdt!

              Login om te reageren
  40. random zegt

    11 januari 2011 om 20:27

    zitten we al aan de 400?

    Login om te reageren
  41. janklaassen zegt

    11 januari 2011 om 20:36

    Audi, BMW, Mercedes;

    Alle 3 premium. of je nou wilt of niet.
    BMW verkoopt nu het best.
    Audi verkoopt het best in Nederland + Europa
    Mercedes zit er mooi tussen in.

    Geen discussie.

    Login om te reageren
  42. 4991 zegt

    11 januari 2011 om 20:41

    Ach, Mercedes blijft de comfortabelste en dus de meeste premium van alle drie.

    Login om te reageren
  43. jeanclaude zegt

    11 januari 2011 om 21:06

    @mercedesclsfan rij jij de nieuwe cls of het oude model 350 cdi? ik heb namelijk in de oudere versie gezeten van de cls wat een prachtige wagen is en comfortabel als de pest, maar kwa rijbeleving vond ik het 3 keer niks, geen stuurgevoel, geen feedback, en je moet maar raden wat de auto doet als je hard door een bocht gaat, maar natuurlijk is de auto daar niet voor gemaakt, maar jij vergelijkt het met een a4 die al die punten in mijn ogen juist wel heeft.

    Login om te reageren
    • kingkay zegt

      11 januari 2011 om 22:21

      @jeanclaude: de vergelijking CLS A4 is zowiezo een wel heel manke vergelijking. Maar om dan te stellen dat een A4 beter stuurt dan een CLS gaat wat ver vind ik. Heb beide (CLS 320 CDi en A4 3.0 TDi) al ‘ns kortstondig onder m’n kont gehad en de CLS steekt qua handling toch echt wel met kop en schouders boven de A4 uit hoor. De enkele Audi’s die ik al gereden heb zijn allemaal zo steriel qua handling vind ik, ik krijg er niet bepaald een glimlach van op m’n gezicht.

      Login om te reageren
    • mercedesclsfan zegt

      12 januari 2011 om 08:57

      @jeanclaude: ja maar misschien zat jij in de cls 320 cdi dat is een iets oudere motor nog steeds een goeie maar onder een 350 zitten enkele heel kleine aanpassingen o.a. veringen van een andere toeleverancier wat de rijeigenschappen wel verbeterd. En ik rij in de oude, de nieuwe wordt momenteel in grote getallen verkocht maar er rijden er nog geen rond buiten enkele testmodellen, als ik naar de leveringsdatums kijk ga je ze binnen een maand regelmatig zien denk ik. Het hangt ook van bepaalde opties af hoe makkelijk je door een bocht kan gaan, want de mijne heeft een sportonderstel

      Login om te reageren
  44. the-budel-guy zegt

    11 januari 2011 om 21:06

    wie zij dat audi een eenheidsworst is.

    OT ik gun het BMW van harte er zijn dus blijkbaar mensen die meer van sportief houden (BMW) dan comfort (Mercedes en Audi)

    Login om te reageren
  45. bram89 zegt

    11 januari 2011 om 21:38

    wel dat succes zal dan niet door de 5 GT komen want ik heb er AL 3 gezien sinds hij uit is :p

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      11 januari 2011 om 21:47

      @bram89: In een showroom telt niet mee hé.

      Ik heb er nog maar één (1) in het wild gezien.

      Login om te reageren
      • kingkay zegt

        11 januari 2011 om 21:50

        @Esprit_de_Flandre: ik ben er toch al wel een redelijk aantal tegengekomen hoor. Waarom iemand in godsnaam een 5 GT zou kopen snap ik nog steeds niet, maar goed, wie ben ik. Wat me wel is opgevallen is dat de meeste 5 GT’s die ik al gezien over ’t algemeen een verschrikkelijke kleur hebben.

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          11 januari 2011 om 21:56

          @kingkay: wat dacht je van iets hogere zit en een hoop ruimte? En weer eens wat anders dan de zoveelste sedan

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          11 januari 2011 om 22:06

          @kingkay: Bruin is nogal in tegenwoordig…

          Login om te reageren
          • kingkay zegt

            11 januari 2011 om 22:15

            @Esprit_de_Flandre: ja, idd, heb het ook willen merken. Op sommige wagens staat het wel, maar doorgaans toch echt niet vind ik, en al zeker niet op een 5 GT. Then again, een 5 GT ziet er nooit uit, ongeacht de kleur.

            Kijk trouwens echt uit naar de release van de Vision ED, dat moet zowat de eerste moderne BMW zijn waar ik echt warm van word.

            Login om te reageren
            • Atenza zegt

              12 januari 2011 om 01:17

              @kingkay: hm ik vind hem zo eigenlijk wel wat hebben. Ik vind hem iig wel chique ogen en tegelijkertijd ook licht sportief door de scherpe lijnen

              Je moet hem alleen niet van voren zien (wat een mislukkig met al die rondingen) of recht van achteren (net een flatgebouw)

              Login om te reageren
              • Flamingo zegt

                12 januari 2011 om 08:02

                @Atenza: mooiste auto die er is opt moment

              • Tommy2 zegt

                12 januari 2011 om 08:55

                @Atenza: Ja een prachtige sierlijke coupé is het, CLS en A7 zijn logge biggen naast deze man!

              • duckje zegt

                12 januari 2011 om 13:11

                @Atenza: ik vind die MG5 gewoon te dikkig, niet goed.

  46. kingkay zegt

    11 januari 2011 om 21:49

    Niet dat ik iets heb met BMW (als ik tussen de 3 moet kiezen zal m’n keuze steevast Mercedes wezen) maar het is ze zeker en vast gegund. Ze maken nu eenmaal prima auto’s én ze weten ze ook steeds goed aan te prijzen bij het publiek. Doen ze goed daar. Maar stiekem hoop ik toch dat volgend jaar Mercedes met de eer mag gaan lopen. Het is uiteraard subjectief maar ik vind de gemiddelde Mercedes simpelweg veel meer klasse en uitstraling hebben dan BMW’s. Audi beschouw ik persoonlijk niet echt als premium, tenminste niet de lagere modellenreeksen. Een A8 is absoluut premium, maar bv. een A6 of A4? Nah, ze ontbreken teveel uitstraling als je ’t mij vraagt.

    Login om te reageren
    • kingkay zegt

      11 januari 2011 om 23:45

      @kingkay: nuancering : een A8 ziet er zeker en vast premium uit.

      Login om te reageren
  47. urquattro83 zegt

    11 januari 2011 om 22:23

    Tja die sneeuwval van de afgelopen tijd hebben de verkoop van bmw´s en mercedessen een aardige boost gegeven ;)

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 januari 2011 om 09:34

      @urquattro83: want ? Hopelijk bedoel je dit ‘lacherig’ !? Achterwielaandrijving in sneeuw = funest rijgedrag…

      Login om te reageren
      • urquattro83 zegt

        12 januari 2011 om 12:34

        @Megakix:
        Inderdaad, er zijn weer een boel achterwielaandrijvers aan vervanging toe na een paar dagen sneeuw.

        Login om te reageren
  48. quattroporte zegt

    11 januari 2011 om 22:29

    audi hoort hier tussen niet ,het blijft en opgepompte volkswagen. only BMW & Mercedes.

    Login om te reageren
  49. Sciurida zegt

    11 januari 2011 om 22:47

    Hmm is de BMW 1-serie wel zo premium dan? Ik vind hem meer de ‘BMW voor het volk’ ik bedoel een Golf is luxer uitgerust, dus als we alleen de grotere modellen gaan bekijken, wie wint er dan? Ik denk Mercedes… Overigens is de A-klasse van Merc ook een ‘plebsmobiel’

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      12 januari 2011 om 03:13

      @Sciurida: Een Plebsmobiel? Hoe komt het dan dat de A-klasse voornamelijk gekocht wordt door wat oudere (gepensioneerde) dames met flink wat meer geld dan gemiddeld.

      Login om te reageren
  50. skinnybmw zegt

    11 januari 2011 om 23:50

    Nee, de A3 is speciaal met z’n looks…

    Login om te reageren
  51. kingkay zegt

    12 januari 2011 om 00:39

    @ AB : kunnen jullie voor de lol anders ‘ns geen poll maken met de vraag “Welk merk vind je het meest premium?”. En voeg er dan ineens even de mogelijkheid aan toe om reacties te plaatsen bij die poll. Animo verzekerd! :)

    Login om te reageren
  52. uuuu zegt

    12 januari 2011 om 00:47

    De cijfers van bmw zijn nog niet bekend… Hoe in godsnaam kun je dan bepalen dat audi het meest populaire premium merk in Europa is? Mis ik hier iets… Plus de voorkeur van de autoblog redactie gaat duidelijk naar het merk met de 4 nullen, dat is duidelijk genoeg als je leest op welke manier er over BMW word geschreven. But who cares bro?!

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      12 januari 2011 om 14:26

      @uuuu: correct, valt me ook steeds vaker op. Maar ja, zoals een groot leraar mij ooit vertelde. “De eerste journalist (in deze context gaarne met grote dosis zout nemen) die beweert objectief te zijn is iig een leugenaar”.

      Login om te reageren
  53. fiatboy zegt

    12 januari 2011 om 10:26

    bmw is echt een bagger merk,we weten allemaal dat fiat domineert “Italia for life”

    Login om te reageren
    • mbman zegt

      12 januari 2011 om 20:41

      @fiatboy: Goeie grap.

      Login om te reageren
  54. Mars2 zegt

    12 januari 2011 om 18:32

    Hier nog even de verkoopcijfers 2010, inclusief Mini en RR. Voor de Audi aanhangers: alleen cijfers van BMW. Voor de BMW liefhebbers: verkoopcijfers inclusief Mini en RR.

    BMW: 1.224.280
    Mini: 234.175
    RR: 2.711
    Totaal 1.461.166 stuks

    Login om te reageren
  55. onemorething zegt

    12 januari 2011 om 20:06

    Ja ga er maar aan staan. Je moet er heel wat voor doen om voor ‘Premium’ te worden aangezien. Maar als je dan een beetje in de smaak valt en je bied ‘Freude am Fahren’ dan mag je best wel eens een compliment krijgen! Chapeau BMW ga vooral zo door!

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      14 januari 2011 om 20:24

      @onemorething: snob met uwen Ipad. :D haha mopke e.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North