BMW 2 Serie Cabrio: dakloos met 326 pk

Auteur: , 33 Reacties

Nog even en je kunt de BMW 2 Serie ook zonder dak over het asfalt jagen, want de Duitsers hebben eindelijk de eerste officiële beelden van de cabrio-versie vrijgegeven.

BMW M235i Cabrio

De cabrioversie zat er al een tijdje aan te komen. We spotten de 2 Serie Cabrio namelijk al een keer terwijl hij uitgeknepen werd op de Nürburgring, terwijl ook Theophilus Chin een jaar geleden al met een eigen ontwerp kwam. De compacte cabriolet is nu officieel en beleeft zijn echte primeur op de Autosalon van Parijs, begin oktober. Vervolgens staat-ie vanaf 28 februari 2015 bij de dealer.

De 2 Serie Cabrio heeft veel weg van de Coupé-versie en dat is ook niet zo vreemd, want BMW geeft aan dat beide modellen tegelijk zijn ontwikkeld. De 220i en 220d gelden met respectievelijk 184 en 190 pk als instappers. De diesel-versie is leverbaar in combinatie met de 8-traps Steptronic transmissie en is dan leverbaar met 20 procent bijtelling. De topversie is en blijft de BMW M235i Cabrio, die 326 pk uit zijn TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn-blok haalt.

De cabrio krijgt een stoffen kap, die je in 20 seconden elektrisch moet kunnen openen. Ook terwijl je rijdt, zo lang je maar niet harder dan 50 kilometer per uur rijdt. De stoffen kap moet de BMW een klassieke cabrio-uitstraling geven, terwijl je dankzij de isolerende binnenbekleding niet al teveel last zou moeten hebben van windgeruis.

De officiële marktintroductie vindt plaats op 28 februari 2015. Bewegend beeld van de BMW 2 Serie Cabrio check je alvast op Autojunk.



33 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Hier zat ik op te wachten! Een 4-serie cabrio is mij te duur en een 1-serie cabrio te goedkoop! Geweldig van BMW om met ieders budget rekening te houden …
@osmo: volgens mij is de 2 serie de coupe en cabrio versie van de 1 hoor…. Net als de 4 dat van de 3 is.
@Michiel1: Al die niche-modellen van BMW, ik kan niet meer volgen :)
@osmo: Dus de reden dat jij geen 1 serie cabrio hebt gekocht is dat hij te goedkoop is?! Maar de 4 serie te duur? Sorry maar dat vind ik een hele rare reden.. Als de 4 serie te duur voor je is, hoe kan dan een 1 serie cabrio te goedkoop zijn?
@drivingpleasure: Sarcasme is aan jou ook niet besteed denk ik …
@osmo:
Plus dat de 2-serie een softtop heeft en niet zo’n gay klapdak.
Alleen daarom zou ik de 2 al boven de 4 prefereren.
@jrk68: wel super handig voor vrouwen zo’n hard dak…
@3246cm252kw: Verklaar je nader.
@AutomotiveDesigner: onderhouds vriendelijker een hard dak dan softtop….
@jrk68: Als je een klapdak al gay noemt is een softtop dat al helemaal!
Met een hardtop valt het tenminste nog niet zo op met gesloten kap dat je een kappersauto rijdt.
@alcantara: klopt helemaal ja haha
En weer een erg mooie BMW!
Eindelijk een Bimmer met een stoffen klapdak.
@joostm91: de van de vorige 1 was van plastic inderdaad…
@joostm91:
O, ik kan mij ernstig vergissen maar bij mijn weten zijn zowel de voormalige 1 als de huidige en vorige 6 softtops.
De kapconstructie van de A3 cabriolet imo toch een stukje strakker.Dat zelfde geldt eigenlijk voor de hele auto in vergelijking met de 2 serie cabrio.Ze hadden de 4 serie cabriolet ook van een stoffen kap moet voorzien.Dat had er wat uitgebalaceerder uit gezien.
Nu heb ik ook een gruwelijke hekel aan stalen klapdaken, dus enig vooroordeel zal wel meespelen.
@sydney: bij Audi is alles strakker en in mijn ogen is dat niet positief.
@Joost1990_2: Bij mij meestal ook niet, ik ben meer van de BMW’s maar de A3 cabriolet(en ook de sedan) zijn voor mij positieve uitzonderingen.
@Joost1990_2:
Yep, het blijft een merk voor Botox types M/V….
@sydney: Hmm nee sorry dan vind ik de 2 serie toch stukken mooier. Zie hem af en toe rijden de a3 en dan heb ik toch het idee dat de mannelijke kappers van mini naar de a3 cabrio zijn overgestapt…
@drivingpleasure: De nieuwe cabrio is gebaseerd op de A3 sedan. Die vind ik niet slecht, het vorige model daarentegen, spuuglelijk. Lijkt inderdaad een mini, zo een afgehakt kontje.

Het zou een mooie vergelijkingstest, tussen de S3 cabrio en de m235i cabrio.
Zag een paar dagen geleden een dichte M235i langskomen; of het was een 2xxi met alle spoiler opties. Moet zeggen: de achterkant zag er best mooi uit (voorkant was al mooi, maar de achterkant is ‘nieuw’). Dus ja, als je van de stoffen cabrio daken bent: lijkt me dit een prima bak.
Overigens lijkt me dat als je een geen 6cyl wil (prijs), dat de 245pk 2.0 de beter optie lijkt: zelfde blok, maar echt een hoop meer pk en de extra co2’s vallen ook mee; dus daar krijg je niet keihard klop van de staat. Ook is het leuk dat BMW NL nu dus de 220d doet: terwijl dat de midden configuratie is van de 2.0-diesel. Het zou voor mij toch beklemmend voelen dat ALS ik zoveel geld uit wil geven voor een nieuwe BMW, dat er iemand tussen zit (BMW NL) die voor mij de keuze limiteert. Maar goed, ik ben geen nieuwe BMW koper…
Interessant. Ze hebben het dus aangedurfd een regelrechte 4 serie cabrio killer te bouwen.
Wat is BMW toch allemaal met die achterlichten aan het doen? Sorry, vind het er niet uit zien! Evenals bij de 4-serie, ik vind het niet meer zo strak als de E92 3-serie Coupe..
Met stoffen kap zoals het hoort! Maar jezus alweer zo’n lelijke achterkant! Wat zijn de designers tegenwoordig aan het doen met die achterlichten? Wat is er mis met mooie subtiele led-achterlichten, ipv die enorme lichtbakken?! Of zijn wellicht de eisen/regels veranderd tov achterlichten?
Jaja er past een surfboard in… Wedden van niet..?
@Kvgorp: tuurlijk wel! Dak open. Board erin (alleen niet mee gaan rijden)
@sjeemsbond: ja ok.. You got me there :)
Mooie kar! Achterlichten wel iets uit proportie.
Leuke auto, mooier dan de 4 serie cabriolet. En beter geproportioneerd dan de A3 Cabrio.
Goed geslaagd, erg mooi.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).