• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 2 Serie Cabrio: dakloos met 326 pk

Auteur: JordyS, gepost 10 september 2014 om 08:35 – 33 Reacties

BMW M235i Cabrio


Nog even en je kunt de BMW 2 Serie ook zonder dak over het asfalt jagen, want de Duitsers hebben eindelijk de eerste officiële beelden van de cabrio-versie vrijgegeven.

De cabrioversie zat er al een tijdje aan te komen. We spotten de 2 Serie Cabrio namelijk al een keer terwijl hij uitgeknepen werd op de Nürburgring, terwijl ook Theophilus Chin een jaar geleden al met een eigen ontwerp kwam. De compacte cabriolet is nu officieel en beleeft zijn echte primeur op de Autosalon van Parijs, begin oktober. Vervolgens staat-ie vanaf 28 februari 2015 bij de dealer.

De 2 Serie Cabrio heeft veel weg van de Coupé-versie en dat is ook niet zo vreemd, want BMW geeft aan dat beide modellen tegelijk zijn ontwikkeld. De 220i en 220d gelden met respectievelijk 184 en 190 pk als instappers. De diesel-versie is leverbaar in combinatie met de 8-traps Steptronic transmissie en is dan leverbaar met 20 procent bijtelling. De topversie is en blijft de BMW M235i Cabrio, die 326 pk uit zijn TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn-blok haalt.

De cabrio krijgt een stoffen kap, die je in 20 seconden elektrisch moet kunnen openen. Ook terwijl je rijdt, zo lang je maar niet harder dan 50 kilometer per uur rijdt. De stoffen kap moet de BMW een klassieke cabrio-uitstraling geven, terwijl je dankzij de isolerende binnenbekleding niet al teveel last zou moeten hebben van windgeruis.

De officiële marktintroductie vindt plaats op 28 februari 2015. Bewegend beeld van de BMW 2 Serie Cabrio check je alvast op Autojunk.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, 20%-bijtelling, BMW, Cabrio, M235i, parijs-2014

Vorig bericht: « Rotterdammers betalen het meest voor WA-verzekering
Volgend bericht: Di Montezemolo verlaat Ferrari na hommeles met Fiat-baas »

Lees Interacties

Reacties

  1. osmo zegt

    10 september 2014 om 08:41

    Hier zat ik op te wachten! Een 4-serie cabrio is mij te duur en een 1-serie cabrio te goedkoop! Geweldig van BMW om met ieders budget rekening te houden …

    Login om te reageren
    • Michiel1 zegt

      10 september 2014 om 09:56

      @osmo: volgens mij is de 2 serie de coupe en cabrio versie van de 1 hoor…. Net als de 4 dat van de 3 is.

      Login om te reageren
      • osmo zegt

        10 september 2014 om 10:45

        @Michiel1: Al die niche-modellen van BMW, ik kan niet meer volgen :)

        Login om te reageren
        • drivingpleasure zegt

          10 september 2014 om 12:03

          @osmo: Dus de reden dat jij geen 1 serie cabrio hebt gekocht is dat hij te goedkoop is?! Maar de 4 serie te duur? Sorry maar dat vind ik een hele rare reden.. Als de 4 serie te duur voor je is, hoe kan dan een 1 serie cabrio te goedkoop zijn?

          Login om te reageren
          • osmo zegt

            10 september 2014 om 22:00

            @drivingpleasure: Sarcasme is aan jou ook niet besteed denk ik …

            Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 september 2014 om 11:18

      @osmo:
      Plus dat de 2-serie een softtop heeft en niet zo’n gay klapdak.
      Alleen daarom zou ik de 2 al boven de 4 prefereren.

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        10 september 2014 om 15:26

        @jrk68: wel super handig voor vrouwen zo’n hard dak…

        Login om te reageren
        • Ram-G-maN zegt

          10 september 2014 om 18:38

          @3246cm252kw: Verklaar je nader.

          Login om te reageren
          • 3246cm252kw zegt

            11 september 2014 om 03:19

            @AutomotiveDesigner: onderhouds vriendelijker een hard dak dan softtop….

            Login om te reageren
      • alcantara zegt

        10 september 2014 om 17:23

        @jrk68: Als je een klapdak al gay noemt is een softtop dat al helemaal!
        Met een hardtop valt het tenminste nog niet zo op met gesloten kap dat je een kappersauto rijdt.

        Login om te reageren
        • 3246cm252kw zegt

          11 september 2014 om 12:27

          @alcantara: klopt helemaal ja haha

          Login om te reageren
  2. jrmpower24 zegt

    10 september 2014 om 08:57

    En weer een erg mooie BMW!

    Login om te reageren
  3. joostm91 zegt

    10 september 2014 om 09:00

    Eindelijk een Bimmer met een stoffen klapdak.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      10 september 2014 om 09:31

      @joostm91: de van de vorige 1 was van plastic inderdaad…

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 september 2014 om 11:20

      @joostm91:
      O, ik kan mij ernstig vergissen maar bij mijn weten zijn zowel de voormalige 1 als de huidige en vorige 6 softtops.

      Login om te reageren
  4. sydney zegt

    10 september 2014 om 09:05

    De kapconstructie van de A3 cabriolet imo toch een stukje strakker.Dat zelfde geldt eigenlijk voor de hele auto in vergelijking met de 2 serie cabrio.Ze hadden de 4 serie cabriolet ook van een stoffen kap moet voorzien.Dat had er wat uitgebalaceerder uit gezien.
    Nu heb ik ook een gruwelijke hekel aan stalen klapdaken, dus enig vooroordeel zal wel meespelen.

    Login om te reageren
    • joost1990_2 zegt

      10 september 2014 om 09:28

      @sydney: bij Audi is alles strakker en in mijn ogen is dat niet positief.

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        10 september 2014 om 09:35

        @Joost1990_2: Bij mij meestal ook niet, ik ben meer van de BMW’s maar de A3 cabriolet(en ook de sedan) zijn voor mij positieve uitzonderingen.

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        10 september 2014 om 11:21

        @Joost1990_2:
        Yep, het blijft een merk voor Botox types M/V….

        Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      10 september 2014 om 12:07

      @sydney: Hmm nee sorry dan vind ik de 2 serie toch stukken mooier. Zie hem af en toe rijden de a3 en dan heb ik toch het idee dat de mannelijke kappers van mini naar de a3 cabrio zijn overgestapt…

      Login om te reageren
      • drugsrunner zegt

        10 september 2014 om 15:50

        @drivingpleasure: De nieuwe cabrio is gebaseerd op de A3 sedan. Die vind ik niet slecht, het vorige model daarentegen, spuuglelijk. Lijkt inderdaad een mini, zo een afgehakt kontje.

        Het zou een mooie vergelijkingstest, tussen de S3 cabrio en de m235i cabrio.

        Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    10 september 2014 om 09:10

    Zag een paar dagen geleden een dichte M235i langskomen; of het was een 2xxi met alle spoiler opties. Moet zeggen: de achterkant zag er best mooi uit (voorkant was al mooi, maar de achterkant is ‘nieuw’). Dus ja, als je van de stoffen cabrio daken bent: lijkt me dit een prima bak.
    Overigens lijkt me dat als je een geen 6cyl wil (prijs), dat de 245pk 2.0 de beter optie lijkt: zelfde blok, maar echt een hoop meer pk en de extra co2’s vallen ook mee; dus daar krijg je niet keihard klop van de staat. Ook is het leuk dat BMW NL nu dus de 220d doet: terwijl dat de midden configuratie is van de 2.0-diesel. Het zou voor mij toch beklemmend voelen dat ALS ik zoveel geld uit wil geven voor een nieuwe BMW, dat er iemand tussen zit (BMW NL) die voor mij de keuze limiteert. Maar goed, ik ben geen nieuwe BMW koper…

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    10 september 2014 om 09:19

    Interessant. Ze hebben het dus aangedurfd een regelrechte 4 serie cabrio killer te bouwen.

    Login om te reageren
  7. roberto zegt

    10 september 2014 om 09:37

    Wat is BMW toch allemaal met die achterlichten aan het doen? Sorry, vind het er niet uit zien! Evenals bij de 4-serie, ik vind het niet meer zo strak als de E92 3-serie Coupe..

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      10 september 2014 om 11:49

      @roberto: als je dit geen strakke lampen vindt weet ik het ook niet meer: http://f80.bimmerpost.com/forums/attachment.phpattachmentid=1063654&d=1406051127 ook de lampen de de 2 serie vind ik erg mooi.

      Login om te reageren
      • jrmpower24 zegt

        10 september 2014 om 11:51

        @jrmpower24: *pardon:
        http://f80.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1063654&d=1406051127

        Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    10 september 2014 om 09:41

    Met stoffen kap zoals het hoort! Maar jezus alweer zo’n lelijke achterkant! Wat zijn de designers tegenwoordig aan het doen met die achterlichten? Wat is er mis met mooie subtiele led-achterlichten, ipv die enorme lichtbakken?! Of zijn wellicht de eisen/regels veranderd tov achterlichten?

    Login om te reageren
  9. Kvgorp zegt

    10 september 2014 om 09:42

    Jaja er past een surfboard in… Wedden van niet..?

    Login om te reageren
    • sjeemsbond zegt

      10 september 2014 om 10:07

      @Kvgorp: tuurlijk wel! Dak open. Board erin (alleen niet mee gaan rijden)

      Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        10 september 2014 om 10:32

        @sjeemsbond: ja ok.. You got me there :)

        Login om te reageren
  10. XRI6 zegt

    10 september 2014 om 10:31

    Mooie kar! Achterlichten wel iets uit proportie.

    Login om te reageren
  11. gtwillem zegt

    10 september 2014 om 11:11

    Leuke auto, mooier dan de 4 serie cabriolet. En beter geproportioneerd dan de A3 Cabrio.

    Login om te reageren
  12. drivingpleasure zegt

    10 september 2014 om 12:10

    Goed geslaagd, erg mooi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North