• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M Performance-onderdelen voor de M5 & M6

Auteur: ricardo, gepost 15 oktober 2013 om 16:05 – 19 Reacties

Afbeelding BMW M Performance-onderdelen voor de M5 & M6Afbeelding BMW M Performance-onderdelen voor de M5 & M6Afbeelding BMW M Performance-onderdelen voor de M5 & M6Afbeelding BMW M Performance-onderdelen voor de M5 & M6Afbeelding BMW M Performance-onderdelen voor de M5 & M6Afbeelding BMW M Performance-onderdelen voor de M5 & M6Afbeelding BMW M Performance-onderdelen voor de M5 & M6Afbeelding BMW M Performance-onderdelen voor de M5 & M6

BMW M Performance-onderdelen voor de M5 & M6
BMW zorgt ervoor dat M-eigenaren hun auto voortaan iets dikker kunnen aankleden. Het vergt ongetwijfeld een niet misselijke investering, maar het maakt jouw M5 of M6 net even dikker dan die van de buurman.

De M Performance-lijn dijt steeds verder uit. Het was al beschikbaar op de 3 Serie, 4 Serie en in beperkte maten op de M3 en M5, nu komen de Duitsers met een serie nieuwe onderdelen voor de M5 en de M6.

Herrie van Akrapovič

Voor de M6 en de M5 bestaat het onderdelenpakket uit een diffuser, een titanium uitlaat die in samenwerking met Akrapovič werd gemaakt, een strook carbonfiber op de kofferklep, nieuwe spiegelkappen en een stickerset in de bekende Motorsport-kleuren. Om het interieur meer ‘M’ te laten ademen komen ze met een nieuws sportstuur met racetimer en een alcantara omhulsel, evenals een carbon strip voor op het interieur. De obligate pedalen van RVS en gepimpte vloermatten ontbreken uiteraard niet.

Minder kilo’s

De powersedan krijgt daarnaast optionele smoked achterlichten. Verder gooit BMW carbonkeramische remmen met een diameter van 410 mm (voor) en 396 mm (achter) op de bestellijsten. Rempower die overigens alleen past bij velgen van minimaal 20 inch, en een gewichtsbesparing van 19,4 kg met zich meebrengen. Samen met de 10 kg die de Akrapovič-uitlaat minder weegt dan het origineel, scheelt dit bij elkaar toch al gauw 30 kg. Het is een begin naar lichtvoetigheid.

BMW M Performance-onderdelen voor de M5 & M6

Zoals gezegd; de bijbehorende prijskaartjes zijn door BMW niet gecommuniceerd.

Ook interessant!

  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, 6-serie, BMW, m-performance, m5, m6

Vorig bericht: « Kia Picanto valt bijna in Utrechtse gracht [update]
Volgend bericht: Quiz: herken de uitgebrande auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    15 oktober 2013 om 16:09

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. Ot92 zegt

    15 oktober 2013 om 16:10

    Leuk en aardig, maar die smoked achterlichten zijn wel heel erg lelijk…

    Login om te reageren
  3. utr1984 zegt

    15 oktober 2013 om 16:20

    Lichten en stickers mogen ze houden. Verder hartstikke gaaf

    Login om te reageren
  4. ej20g zegt

    15 oktober 2013 om 16:26

    Ik vind al die goodies echt prachtig. Behalve die achterlichten, die horen alleen thuis op petjesbakken.

    Login om te reageren
  5. Jurriuit zegt

    15 oktober 2013 om 16:29

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. MLTB zegt

    15 oktober 2013 om 16:55

    Is er ook een S85 ‘V10-in-a-box’ leverbaar als optie :D?

    Nee? Ok laat maar dan.

    Login om te reageren
  7. nick007 zegt

    15 oktober 2013 om 17:21

    Dergelijke extra’s juich ik wel toe (los van de opsmuk met stickers en spoilers dan). Vraag is wat of je het lagere gewicht ook effectief voelt (en hoeveel je er moet voor neertellen), but why not?!
    Aan de buitenkant wel mooie wagens. Super prestaties ook.
    Maar dat interieur!? Dit type wagens verdient toch echt wel beter. Voor een zakensedan lukt dergelijke binnenkant nog (hoewel, ben ik de enige die het interieur aan de saaie kant vind?), maar voor een wagen met sportieve ambities…???
    Las recent in een test met o.a. de M6 dat BMW zijn wagens meer op het Amerikaans publiek afstemt: heel snel rechtdoor, maar minder aandacht voor het weggedrag en betere bochtenwerk. Indien correct: bijzonder spijtig!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 oktober 2013 om 18:50

      @nick007: Hij is volgeplakt met carbon? Dat is juist voor sportieve auto’s en niet voor een zakensedan. Daar zou ik eerder hout in stoppen.

      Login om te reageren
  8. china zegt

    15 oktober 2013 om 17:22

    Is die Acropovic uitlaat niet exact dezelfde zoals die bij Alpina te bestellen is?

    Login om te reageren
  9. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    15 oktober 2013 om 17:56

    Mooi stuur. Doe maar zonder LEDjes, en hou ook de rest maar.

    Login om te reageren
  10. rbngrt zegt

    15 oktober 2013 om 18:18

    Voor de liefhebbers M5 met M Performance uitlaat http://youtu.be/I80UrM6npYY?t=1m12s

    Login om te reageren
  11. a3aan zegt

    15 oktober 2013 om 18:22

    Tjonge wat lekker dik! Echt een snoepje zo, zet maar voor mijn deur.

    Login om te reageren
  12. premiumbmw zegt

    15 oktober 2013 om 18:29

    -edit: gelieve ergens anders te gaan trollen-

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 oktober 2013 om 18:38

      @premiumbmw: ahh dus een 3 serie stuur in een M5 maakt de boel veel exclusiever. En die stickers doen ontzettend veel voor de performance. Die lichtjes in het 2e stuur zijn helemaal niet kitch en F1 geïnspireerd (notabene bij een merk dat het in de F1 niet kon bolwerken) maar maken de wagen veel sneller…

      Login om te reageren
    • premiumbmw zegt

      15 oktober 2013 om 19:16

      @premiumbmw: Ter info : het was geen trol. Deze onderdelen doen wel degelijk wat aan de performance van de M modellen. Gewichtsbesparing kan veel doen met de prestaties.

      Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    15 oktober 2013 om 18:51

    De remmen, het uitlaatsysteem en de andere aerodynamica zijn wel aardig. Als ik in de positie mocht zijn, zou ik het ook wel bestellen. 30 kg lichter, waarschijnlijk wat meer pk’s, beter geluid, betere remkracht en meer downforce is altijd welkom.

    Login om te reageren
  14. ronin1130 zegt

    15 oktober 2013 om 20:04

    Die stickers zijn echt belachelijk. Waar is het gedistingeerde gebleven? Nu zien ze er na aankoop al uit zoals ze jaaaaren later door een petje worden aangepakt.

    Login om te reageren
  15. azenomei zegt

    15 oktober 2013 om 21:39

    Nu een 16 speaker motorgeluid systeem. Dan lijkt het geluid van buiten ook wat “echter”

    Login om te reageren
  16. undifined1 zegt

    15 oktober 2013 om 23:01

    Vroeger was een m5 voor mensen die een onopvallende snelle auto wilden hebben……

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North