• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M2 is blauwe torpedo in Detroit

Auteur: RubenPriest, gepost 12 januari 2016 om 09:44 – 68 Reacties

Afbeelding BMW M2 is blauwe torpedo in DetroitAfbeelding BMW M2 is blauwe torpedo in DetroitAfbeelding BMW M2 is blauwe torpedo in DetroitAfbeelding BMW M2 is blauwe torpedo in DetroitAfbeelding BMW M2 is blauwe torpedo in DetroitAfbeelding BMW M2 is blauwe torpedo in DetroitAfbeelding BMW M2 is blauwe torpedo in DetroitAfbeelding BMW M2 is blauwe torpedo in Detroit

BMW M2
Vers vanuit Michigan, de alom geprezen M2.

Oogt eigenlijk best groot. Zo’n dikke M2. Of dat door de dikke body komt, of door die lekkere strakke velgen. Geen idee. Feit is dat BMW weer back in business is met een supersnel klein bommetje, hetzij met turbo’s.

Want snel dat is ‘ie. De Duitse autofabrikant toont een trotse Nordschleife-tijd van 7:58 op de beursvloer. De M2 wordt aangedreven door een 370 pk sterke zescilinder die het in de overboost-modus tot 500 Nm aan koppel weet te schoppen. Met de DCT automaat wordt in een rappe 4.3 seconden de 100 km/u aangetikt. Dankzij het optionele M Drivers Package wordt de topsnelheid van 250 naar 270 km/u verhoogd.

Over een dikke drie maanden staat de hete coupé dan eindelijk bij de Nederlandse dealer voor 79.990 euro.

Ook interessant!

  • Video: BMW M2 crasht op rechte weg
  • Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
    Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
  • Deze revolutionaire BMW M2 brengt iedereen in verwarring
  • Nieuwe sappige details BMW M2 bekendgemaakt
    Video: nieuwe BMW M2 klinkt als M4

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, Autoshows, blauw, BMW, detroit-2016, m2

Vorig bericht: « Ford maakt 1.0 driepitter nóg lichter en zuiniger
Volgend bericht: Roding Roadster R1: dakloze Duitser met 450 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    12 januari 2016 om 09:46

    Dit is denk ik wel mijn favoriete auto van 2016… Ook knap dat ze met al hun race-genen zo dicht in de buurt weten te komen van de Nordschleife-tijd van die Spaanse stationwagen die de helft kost en drie keer zoveel meezeult.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      12 januari 2016 om 09:56

      @Jochempie: Maar goed, getallen zeggen niet alles. De Seat is ongetwijfeld bloedsnel. De BMW is meer om mee te spelen. Ik speel liever met de auto dan dat ik zo hard mogelijk doortrap…

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        12 januari 2016 om 10:04

        @Jochempie: De Leon ST is dan wel weer bruikbaarder voor alle dag, en ga je er wel door krijgen thuis. Natuurlijk is een 1 serie met achtewielaandrijving veel leuker, maar in de praktijk heb je denk ik net zo veel plezier beleven aan de Seat.

        Login om te reageren
        • 964yellowbird zegt

          12 januari 2016 om 10:08

          @dutchdriftking: ja maar het is en blijft een Seat die over 5 jaar door allemaal petjes volk wordt gereden. De BMW is een raspaard voor de echte liefhebber, als je het mij vraagt.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            12 januari 2016 om 10:12

            @964yellowbird: Petjesvolk wil geen station, dus dat komt wel goed.

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              12 januari 2016 om 10:41

              @dutchdriftking: Nou, het petjesvolk dat vroeger in een E30 rondreed zit nu aan de station, hoor :)

              Login om te reageren
          • Design_Driven zegt

            12 januari 2016 om 10:20

            @964yellowbird: Nee BMW’s worden nooit gereden door petjes/bond kraagjes volk………..

            Login om te reageren
            • paulaner zegt

              12 januari 2016 om 10:24

              @sketcher: Niet als ‘ie orgineel is, en geen lexus-lichten heeft. je weet.

              Login om te reageren
            • 964yellowbird zegt

              12 januari 2016 om 10:26

              @sketcher: uiteraard zijn er ook foute mensen die in BMW’s rijden. Maar in dit geval denk ik dat zo’n Seat in 5 jaar niets meer waard is en een m2 niet snel binnen het budget van petjes zal liggen.

              Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      12 januari 2016 om 10:46

      @Jochempie: je zou bijna denken dat ergens een typefout staat. Dat een leon st met 100pk minder net zo snel is kan ik me bijna niet voorstellen

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 januari 2016 om 10:51

        @jmeverts: Dat is hij wel. Seat heeft namelijk een steengoede auto neergezet. Geheim wapen? Het gewicht. De Seat is vrij licht. En deze BMW is vrij zwaar. De Nordschleife heeft veel bochten en daarin weegt het nadeel van het gewicht dus blijkbaar niet meer zoveel op tegen het voordeel van extra pk’s.

        Login om te reageren
        • jmeverts zegt

          12 januari 2016 om 10:54

          @berlinetta: dan is t niet alleen knap van seat maar ook wel slecht van bmw hoor. Ze moeten toch onderhand wel weten dat lichte autos in alle opzichten beter zijn dan zware

          Login om te reageren
          • bennieokkels zegt

            12 januari 2016 om 11:14

            @jmeverts: daarbij wil BMW natuurlijk niet dat een M2 sneller is dan een M3. En das nu al bijna zo… M2 met chip gaat straks sneller dan M3/M4.

            Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            12 januari 2016 om 11:19

            @jmeverts: Dat weten ze heel goed, maar lichte auto’s zijn ook duurder. Als de M2 lichter wordt, wordt hij ook duurder en sneller. Dan komt hij teveel in het vaarwater van de M3/4.

            Wat mij betreft hadden ze het beter zo gedaan: wel lichter, maar minder power. 340 pk en nog eens 100 kg van dat gewicht af.

            Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          12 januari 2016 om 11:15

          @berlinetta: Daarnaast het fantastische Michelin Pilot Sport Cup 2 rubber dat Seat optioneel monteert. Dat is het net-straatlegale rubber dat ook door alle hypercars wordt gebruikt.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            12 januari 2016 om 11:20

            @Jochempie: Ook dat scheelt een hele hoop inderdaad.

            Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            12 januari 2016 om 14:37

            @Jochempie: Precies dat is het. En reken maar dat als je meer dan 1 rondje doet de Bimmer makkelijk uit zicht verdwijnt (als dat toch stiekem al niet het geval is) want die voorbandjes van de SEAT zullen binnen afzienbare tijd behoorlijk warm worden.

            Login om te reageren
    • Mars2 zegt

      12 januari 2016 om 15:51

      @Jochempie: De record-Cupra was voorzien van het optionele Cupra Performance Pack, bestaande uit high-performance Brembo-remmen, speciale 19-inch wielen en Michelin Pilot Sport Cup 2-banden. De M2 met standaard onderstel en schoeisel. Geen appels met peren vergelijken.

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        12 januari 2016 om 19:13

        @Mars2: dat is toch gewoon dom dan van BMW? Waarom zou je zo’n stationcar met brede wielen wèl op Cup 2’s zetten en een dedicated sportauto als de M2 niet? Je biedt aan wat je aanbiedt. Als je jezelf als BMW stoort aan een identieke rondetijd als een C-segment stationwagen, dan zet je ‘m in de prijslijsten met plakkeriger rubber.

        Login om te reageren
  2. Dimglor zegt

    12 januari 2016 om 09:47

    Ziet er zeker niet slecht uit!
    Wat me vooral verbaasd is de Nederlandse prijs..
    Wat is ie duur!

    Login om te reageren
  3. piemus zegt

    12 januari 2016 om 09:49

    Ik vind hem netjes!!

    Login om te reageren
  4. henkhupelschoten zegt

    12 januari 2016 om 09:50

    Lijkt me leuker dan zo’n M4 geval, een echte BMW dit.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      12 januari 2016 om 10:15

      @henkhupelschoten: Lichter dus leuker. De M4 is daardoor misschien wel langzamer. Maar mijn favoriet is nog altijd de 1M.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 januari 2016 om 11:07

        @JanJansen: Tussen de M2 en M4 zit nog geen 80kg gewichtverschil. Dus zoveel lichter is die M2 niet. 1500kg voor een A klasse/A3 formaat auto vind ik erg veel. Zeker omdat een M4 (die toch echt best wat groter is) nauwelijks meer weegt.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          12 januari 2016 om 11:22

          @E34M5Touring: de duurdere wagen heeft de hoogwaardiger en lichtere techniek. Niet onlogisch.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            12 januari 2016 om 11:35

            @mashell: Nee niet onlogisch. Maar toch opmerkelijk. En ik reageerde op zijn stelling dat de M2 lichter, dus leuker is. Daarvoor scheelt het te weinig tussen beide vind ik. Ik vind de 2 serie an sich gewoon te zwaar. De X drive varianten gaan dik over de 1500kg. Ik vind dat veel.

            Login om te reageren
  5. pieterpoes zegt

    12 januari 2016 om 09:50

    Hij ziet er wel heel sexy uit in het blauw. Ik heb liever dit dan een m4!

    Login om te reageren
  6. alfaitak zegt

    12 januari 2016 om 09:50

    Lelijk hok.

    Login om te reageren
  7. jessekiek zegt

    12 januari 2016 om 09:53

    Hele mooie auto maar vind hem te duur, voor 80 mile koop ik wel een 2e hands goed ondshouden M3 of een Nissan GT-R

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      12 januari 2016 om 09:58

      @jessekiek: Dan geef je dus wel 80 mille uit aan een afgelikte boterham dan aan een auto die speciaal voor jou besteld is… Ik zou het niet kunnen denk ik. Tenzij er een trappelend paard op de neus staat.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        12 januari 2016 om 09:59

        @Jochempie: “aan een afgelikte boterham IN PLAATS VAN een auto die…”

        Login om te reageren
      • 964yellowbird zegt

        12 januari 2016 om 10:10

        @Jochempie: wat zullen autobedrijven blij zijn met jou instelling. Die “afgelikte boterham” m3 is met 50.000 km en goed onderhoud net ingereden.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          12 januari 2016 om 10:42

          @964yellowbird: ’t Gaat erom dat ik 80.000 euro, ongeacht de auto (op een supercar na) teveel geld vind voor een tweedehands auto. Ook als het bijvoorbeeld een Audi RS6 betreft zou ik wachten tot deze 40.000 euro kost.

          Login om te reageren
          • ronnys zegt

            13 januari 2016 om 14:18

            @Jochempie: Als een tweede hands van 80.000 euro al een afgelikt boterham is was is een tweede hands van 40.000 euro? Een Kim Holland en volledig afgewerkt?

            Login om te reageren
    • maseratizzzzzzzz zegt

      12 januari 2016 om 10:15

      @jessekiek: doe het dan meteen goed en ga voor een Qp sport GTS ’09 C63 AMG of Granturismo S. Ik ben het met je eens, ik zou zelf nooit een nieuwe auto kopen. Tenzij ik miljoenen had.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        12 januari 2016 om 13:42

        @maseratizzzzzzzz: Ahhh, wij fans van WC eend adviseren WC eend… QP is leuk voor als je 60 bent.

        Ik ben het volkomen met @jessekiek eens. Ik zou ook een mooie GT-R R35 op zoeken. Voor 80k is er voldoende leuks te koop. Veel sneller en minstens zo bijzonder. En ook origineler.

        Login om te reageren
  8. JamesBond007 zegt

    12 januari 2016 om 09:54

    Dit moet iemand eens een keer gaan vergelijken met een BMW M3 e46 en of CSL

    Login om te reageren
  9. viezefreddyw zegt

    12 januari 2016 om 09:54

    Zoals hij hier staat is hij bijna perfect. Alleen nog even een handbak er in en hij mag voor mijn deur staan.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      12 januari 2016 om 10:01

      @viezefreddyw: Handbak is leverbaar volgens mij.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        12 januari 2016 om 10:01

        @Jochempie: Klopt, dat weet ik. Maar ik doel op het exemplaar die daar op de beurs staat.

        Login om te reageren
  10. meatpuppet zegt

    12 januari 2016 om 10:02

    Persoonlijk vind ik de voor- en achterbumper niet helemaal geslaagd, had strakker gekund. Verder is het een aardige BMW geworden.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    12 januari 2016 om 10:03

    Nog altijd liever de 1M, maar wat is het toch een dikkerd geworden!

    Login om te reageren
  12. erwh zegt

    12 januari 2016 om 10:07

    Ondanks dat de M2 alles in zich heeft om te laten zien dat M weer voor Motorsport staat in plaats van voor Marketing, ben ik bang dat ook de M2 wat betreft rijbeleving zal teleurstellen. En ja dat zal een beetje pijn doen, want een echte M zou het bestaan van 2-series active whatevers een beetje rechtvaardigen. Sterker nog, ik zou het zelfs toejuichen als het geld vrijmaakt voor lekkere rij ijzers aan de andere kant van het spectrum.

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      12 januari 2016 om 10:21

      @erwh: Mag ik je glazen bol lenen ?

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 januari 2016 om 10:53

      @erwh: Wat bedoel je precies met rijbeleving? Sinds de invoering van de turbo bij M is het geluid minder geworden en maken de motoren minder toeren. Daar hebben ze inderdaad op ingeleverd. Met de rest van de rijbeleving zit het nog wel helemaal snor.

      Login om te reageren
  13. kristof_truyen zegt

    12 januari 2016 om 10:19

    Dik ding!

    Maar zo zie je maar weer hoe snel die hedendaagse (Franse) te heet gewassen auto’s wel niet zijn. Met de helft van het geld en 100pk minder kan je deze m2 het leven behoorlijk zuur maken!

    Wat mis ik mijn Megane…

    Login om te reageren
  14. clarkson zegt

    12 januari 2016 om 10:21

    Hij is wel leuk hoor. Maar ik zou het raar vinden als je dan niet even door spaart voor een m3.

    Login om te reageren
  15. e1000bmw zegt

    12 januari 2016 om 10:41

    Kolere, wat een druk gelijnde voorbumper!

    Login om te reageren
  16. luckylennart zegt

    12 januari 2016 om 10:51

    Nee het klopt niet, RWD is voor bij het enige pluspunt, doe bij maar een RS3, wel beter dan de A45

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    12 januari 2016 om 10:55

    Ik vind het een hele gave wagen, een van mijn favorieten. Maar ik weet neit of ik het geld eraan zou uitgeven. Ik zou dan eerder een M235i met wat leuke opties nemen. Chipje en een M performance-achterbumper bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      12 januari 2016 om 11:27

      @berlinetta: De M2 deelt een hoop techniek van de ophanging en het onderstel met de M4. Da’s ook de reden dat de spoorbreedte zoveel groter is dan bij een M235i. Omdat de M2 technisch in mijn ogen veel bijzonderder is, veel meer gefocust op performance, zou ik een kale M2 verkiezen boven een afgeladen M235i.. Maar ik zou ‘m dan ook niet daily’en.. Daar zou ik een licht dieseltje voor inzetten ;)

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 januari 2016 om 12:12

        @Jochempie: Klopt, de M2 is ook veel bijzonderder. Stiekem zou ik die ook veel liever willen dan de M235i. Niet alleen vanwege de betere prestaties, maar ook omdat ik hem een stuk dikker vind uitzien.
        Maar als ik rationeel ben, zou ik liever een M235i als daily willen dan een M2 voor slechts de pretritjes. En die M235i gaat wat mij betreft niet afgeladen worden met opties, alleen maar meer gewicht ;).

        Mijn perfecte M2?: Estoril Blau, M Performance bumpers erop, andere velgen, chipje en uitlaat. Beetje positief afronden en je komt op 70k uit. Toch mooi 10k.

        Login om te reageren
  18. meijer zegt

    12 januari 2016 om 10:58

    Perridon heeft er toch een gekocht?

    Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    12 januari 2016 om 11:38

    Ziet er lekker uit hoor!

    Login om te reageren
  20. martijn11 zegt

    12 januari 2016 om 12:03

    Lekker????

    Login om te reageren
  21. gtwillem zegt

    12 januari 2016 om 12:30

    Ik denk dat dan toch voor deze zou gaan.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      12 januari 2016 om 12:41

      @gtwillem: Ik denk dat ik 30 mille (vóór aftrek BPM) in m’n zak zou houden en dat ik voor deze zou gaan..

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        12 januari 2016 om 12:51

        @Jochempie: Handbak, atmosferische V8, achterwielaandrijving. Perfectie op wielen. Persoonlijk vind ik hem eigenlijk best lelijk, de neus past totaal niet bij de kant. En het tussenstuk. Vergeleken met de IS-F, C63 of B7 vind is het wellicht de best sturende, maar ook de minst mooie in mijn beleving. Ik zou denk ik voor de Lexus gaan.

        Login om te reageren
        • jochempie zegt

          12 januari 2016 om 13:03

          @gtwillem: ik vind geen enkele M3 sedan echt kloppen, maar ik kan niet zo goed tegen het grote “naakte” staal van de achterste spatborden van de M3/M4 coupé’s. Dat is me iets te sierlijk voor zo’n monster. Past meer bij de BMW 840/850.. Vandaar dat ik toch eerder voor de gedrongen look van de sedan zou gaan..

          Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      12 januari 2016 om 15:13

      @gtwillem: Dat weten ze daar bij De Beier altijd heel goed te doen he, het doen lijken alsof hij zeeën van beenruimte achterin heeft. Kijk maar eens voor de lol bij de foto’s van de auto’s die ze te koop hebben staan, voorstoelen altijd een meter of twee naar voren.

      Login om te reageren
  22. dutchcorvette zegt

    12 januari 2016 om 12:50

    Ik denk dat ik een corvette koop

    Login om te reageren
  23. Ash zegt

    12 januari 2016 om 13:36

    Doemijdiemaarrrrrr!!!!

    Login om te reageren
  24. Onehp zegt

    12 januari 2016 om 15:50

    Zo, net een Mineral Grau met manuele bak besteld. Lichte optielijst in dubbele betekenis. Levertijd onbekend, als het te lang wordt kan het nog iets anders worden.
    Wordt onze enige auto, nét praktisch genoeg (zit met 1m84 net achter mezelf, 390l koffer). Wie de snelste is boeit niet echt, ik hoop dat ie gewoon heel lekker rijdt. Ik betaal wel niet de NL prijzen, dat zou ik ook niet doen…

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      12 januari 2016 om 17:13

      @Onehp: Gefeliciteerd!! Hopelijk is het wachten snel voorbij!

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        12 januari 2016 om 22:37

        @Jochempie: dank u! Ik hoop dat ie snel komt, we hebben een ruimere wagen nodig. Het was moeilijk om een waardige vervanger voor de gt86 te vinden met meer plaats. Kon niks beter dan de M2 verzinnen… nog nooit zoveel € voor een auto beloofd, hopelijk bevalt het :)

        Login om te reageren
  25. MaartenD zegt

    12 januari 2016 om 16:12

    prachtige auto alleen vind ik die achterlichten van de 2 serie 3x niks, lijkt wel van een oude ford escort te komen

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      12 januari 2016 om 16:29

      @maarten020: Mn broer zei hetzelfde maar na de videootjes te zien van een paar in het wild, is ie helemaal bijgedraait.

      Login om te reageren
  26. thomasthomas zegt

    12 januari 2016 om 20:08

    80k en dan rijd je nog in een model dat het net niet is. Doe mij maar een gebruikte RS4 dan rijd ik de M2 snotje en hou nog pocket money over voor een dikke extra motortuning. 500+ pks.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North