• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford maakt 1.0 driepitter nóg lichter en zuiniger

Auteur: RubenPriest, gepost 12 januari 2016 om 09:07 – 65 Reacties

Ford Ecoboost


En zo doen ze dat.

In Detroit toont Ford een concept van diens eigen 1.0 liter Ecoboost motor. Het blok is nu in staat om op twee cilinders te lopen, wat moet resulteren in een lager verbruik. Het concept is een jaar in ontwikkeling geweest bij Ford. Volgens de autofabrikant weegt deze nieuwe motor 15.5% minder dan de andere/huidige Ecoboost motoren.

In totaal weegt het blok zelfs 40% minder (14kg) dan de 1.0 driecilinder die Ford nu levert. Om dit resultaat te behalen is onder andere de cilinderkop deels gemaakt van carbon. Kun je toch nog een stoer verhaal ophangen in de kroeg.

Ford zal de nieuwe technologie van dit concept gaan toepassen in de volgende generatie Ecoboost motoren. Ford-techneutbaas Andreas Schamel benadrukte dat Ford geen motoren zal gaan maken die op minder dan drie cilinders lopen. Cilinderuitschakeling is echter geen probleem, aldus Schamel. (via autocar)

Met dank aan W0o0dy voor het tippen!

Ook interessant!

  • compleet nieuwe Ford Mondeo
    Dít is de compleet nieuwe Ford Mondeo!
  • NL vanafprijs Ford Mustang tienduizenden euro's omhoog
  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

cilinderuitschakeling, concept, detroit-2016, EcoBoost, Ford, motor

Vorig bericht: « Duizenden Nederlanders dienen een claim in bij Volkswagen
Volgend bericht: BMW M2 is blauwe torpedo in Detroit »

Lees Interacties

Reacties

  1. lagrand zegt

    12 januari 2016 om 09:09

    Het met niet gekker worden met al dat downsizen

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    12 januari 2016 om 09:11

    14kg? Dat lijkt me wel heel erg weinig….. Maar een licht blok is altijd fijn. Zolang het duurzaam is en zuinig en daar buiten gewoon fatsoenlijke prestaties levert. Doen ze goed die jongens van Ford!

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      12 januari 2016 om 09:14

      @dutchdriftking: 14kg voor alleen het cilinderblok, verder niks. Rond de introductie van de eerste versie van de 1.0 heeft iemand als PR stunt het blok ook als handbagage meegenomen in een vliegtuig geloof ik

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        12 januari 2016 om 09:24

        @baasbas: Op die manier. Een los blok zonder kop, zonder cilinders, zonder turbo, intercooler e.d. Duidelijk. Dan weegt mijn 6 pitter ook weinig :)

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          12 januari 2016 om 09:41

          @dutchdriftking: gevonden

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            12 januari 2016 om 09:43

            @baasbas: Mooi verhaal!

            Login om te reageren
      • baasbas zegt

        12 januari 2016 om 13:28

        @baasbas: Alleen staat dat er niet.. is de tekst aangepast? Of heb ik gewoon een probleem met begrijpend lezen? Ik ga uit van dat eerste ;-)

        Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      12 januari 2016 om 11:34

      @dutchdriftking: 14 kg lichter lijkt mij niet hij weegt 14 kg

      Login om te reageren
    • shalomleon zegt

      12 januari 2016 om 13:05

      @dutchdriftking: duurzaam? Die zuinige motoren zijn met een ton al toe aan een revisie. Welke auto’s rijden er wel niet een hoop meer. 2 ton 3 ton of zelf een miljoen km

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        12 januari 2016 om 13:14

        @shalomleon: Autobild heeft 100.000km met een 1.0 ecoboos Focus gereden. Deze hebben ze toen uit elkaar gehaald en deze bleek vrijwel geen slijtage te hebben. Kortom, tot nu toe lijken ze behoorlijk betrouwbaar.

        Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    12 januari 2016 om 09:12

    Een blokje van 14 kg op de vooras, dat lijkt me fijn sturen! Ik zeg: doen.

    Login om te reageren
  4. TDI-goeroe zegt

    12 januari 2016 om 09:13

    leuk voor in een Ka.

    Login om te reageren
  5. leemster zegt

    12 januari 2016 om 09:13

    Leuk voor onder de puch

    Login om te reageren
  6. bmwnumberone zegt

    12 januari 2016 om 09:16

    Hoeveel zou zo’n auto wel niet gaan kosten…
    En dat te bedenken dat je dan een fortuin uitgeeft aan een Ford ?

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      12 januari 2016 om 10:07

      @bmwnumberone: Ford mustang, focus rs, gt, fiesta st.. Allemaal top auto’s. Dus snap niet dat jij zo negatief over het merk bent? Misschien kan jij je comment onderbouwen..?

      Login om te reageren
      • jaccovdzaag zegt

        12 januari 2016 om 11:32

        @vtechlover: Grappig dat je alleen de toppers noemt waar geen 3 pitter in geleverd wordt.

        Login om te reageren
        • vtechlover zegt

          12 januari 2016 om 16:48

          @jaccovdzaag: dat heb je goed gezien.. Is een 1.0 fiesta een top model dan? Top model van fiesta is toch de st met een 1.6

          Login om te reageren
      • bmwnumberone zegt

        12 januari 2016 om 12:13

        @vtechlover: volgens mij staat er bij deze artikel een 1.0 motor en geen ford mustang etc. En daarom had ik het ook over deze motor (auto)
        Lezen is ook best moeilijk geworden zie ik

        Login om te reageren
        • vtechlover zegt

          12 januari 2016 om 16:50

          @bmwnumberone: ik heb het perfect gelezen. “fortuin uitgeeft aan een ford” jij praat hier over het merk algemeen..

          Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      12 januari 2016 om 11:35

      @bmwnumberone: nee betaal jij maar lekker veel te veel voor zo een Duits hok wat precies hetzelfde doet als alle andere auto’s

      Login om te reageren
  7. rob5nismo zegt

    12 januari 2016 om 09:37

    Kan Ford dan de nieuwe leverancier worden in de f1?

    Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    12 januari 2016 om 09:45

    Mooi stukje techniek hoor! Ben niet zo’n fan van die koffiemolens, maar in een gewone leaseslet is er niks mis mee.

    Login om te reageren
  9. clarkson zegt

    12 januari 2016 om 10:19

    Knap hoor. Ik vind het geweldige motoren voor kleine auto’s. Mijn moeder heeft een Fiesta Black edition met 140pk. Erg leuk om mee te rijden!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 januari 2016 om 10:21

      @clarkson: Lijkt mij ook een erg fijne auto.

      Login om te reageren
    • Smokey zegt

      12 januari 2016 om 10:44

      @clarkson: 950kg – 140pk … Dat zal wel gaan ?

      Login om te reageren
      • vtechlover zegt

        12 januari 2016 om 10:54

        @smokey: 8,5/9sec 0-100 en houd op bij 210.. (ik tank wel 102 in mijn black edition) en ga harder door de bocht dan een gti, 3cilindertje blijft me elke keer weer verbazen!

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          12 januari 2016 om 10:58

          @vtechlover: die 0-100 tijd zegt niet alles. Heb een stuk of 10 keer geprobeerd omdat ik het niet geloofde, maar bij 95 moet je naar z’n 3 en dat kost tijd. Verder duurt het een seconde voordat het blokje echt wakker is. Het zijn vooral tussensprintjes die leuk zijn. Voor 20 mille de leukste auto die he nieuw kunt kopen.

          Login om te reageren
          • vtechlover zegt

            12 januari 2016 om 11:29

            @dizono: True! Enige minpuntje is dat hij soms last heeft van Turbolag..

            Login om te reageren
          • clarkson zegt

            12 januari 2016 om 11:57

            @Dizono: Ja maar de black edition wil je niet hebben he ;) . Je moest voor de red edition gaan toch? Nee maar het is wat jij zegt. Het motortje geeft voldoende vermogen en hij stuurt echt fantastisch.

            Login om te reageren
        • Smokey zegt

          12 januari 2016 om 11:11

          @vtechlover: ken de EcoBoosts goed, onwijs degelijk, geen olieverbruik, veel vermogen (koppel).
          Fijnste is de 1.5 EcoBoost 182pk (focus/c-max) wat een absurd ding en de 2.3 uit de Mustang is niet normaal. Maar een 100pk is zuinig en fijn in gebruik, rij er te vaak te hard mee…

          Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      12 januari 2016 om 11:36

      @clarkson: eindelijk iemand met verstand

      Login om te reageren
    • jweelden zegt

      12 januari 2016 om 13:23

      @clarkson: heb er zelf ook in gereden. gaat aardig vlot inderdaad.

      Login om te reageren
    • jweelden zegt

      12 januari 2016 om 13:24

      @clarkson: daarnaast stuurt het ook buiten gewoon fijn.

      Login om te reageren
  10. lekbak zegt

    12 januari 2016 om 10:20

    Ik moet me toch maar eens verder gaan verdiepen in de ecoboost motoren. Ford lijkt samen met mazda wel een van de weinigen die echt knappe dingen doet met de benzine motoren.

    Carbon in de kop, primeur? Ik heb er nog niet eerder van gehoord.

    Login om te reageren
  11. postzegel zegt

    12 januari 2016 om 10:35

    Ik vond het onduidelijk: weegt het blok nu 14 kilo , of is er 14 kilo vanaf ( -40%) en woog het blok eerst 35 kilo, en nu nog 21 kilo?

    Via de link begrijp ik inmiddels dat het resterende gewicht 14 kilogram is.

    Serieus weinig. Geen motortakel meer nodig om het blokje uit de auto te hengelen, vermits de versnellingsbak óók een lichtgewicht is,.. en aanbouwdelen zoals dynamo&startmotor niet te veel gewicht in de schaal leggen.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      12 januari 2016 om 10:46

      @postzegel: vergis je niet in ‘aanbouwdelen’. Een kaal blok zonder ingewanden is nooit erg zwaar.

      Zo is downsizing voor het gewicht ook helemaal niet (altijd) beter. Een turbo en intercooler zijn zwaar, daarbij moeten de componenten zoals drijfstangen en krukas ook zwaarder worden door het toegenomen koppel. Dat vergeten een hele hoop mensen!

      Login om te reageren
  12. baasbas zegt

    12 januari 2016 om 10:48

    Carbon in de cilinderkop is verre van nieuw…

    ;-)

    Login om te reageren
  13. Alfarobert zegt

    12 januari 2016 om 10:48

    Zo’n 1.0 litertje in een Mondeo lijkt met toch echt niks hoor.3 cilindertjes moeten ook meer toeren maken.Denk dat die blokjes ook geen tonnen meegaan.

    Login om te reageren
    • super zegt

      12 januari 2016 om 11:36

      @Alfarobert:
      bij kruissnelheid heb je maar een fractie van het topvermogen nodig, dus dat zal wel meevallen. Groter probleem lijkt me dat zo’n ding behoorlijk zal trillen (elke 240 graden een arbeidsslag en daarnaast een primaire onbalans), voor kleinere vermogens niet zo erg, maar bij grotere vermogens zul je dat vast gaan merken.

      Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        12 januari 2016 om 11:37

        @super: Ford heeft tot nu toe bewezen dat je met deze ecoboostjes daar eigenlijk niks van voelt, bij VW daar in tegen trillen je vullingen uit je mond

        Login om te reageren
        • super zegt

          12 januari 2016 om 11:44

          @mrrallycross:
          ok, zullen ze wel behoorlijk wat werk in ontwerp van balansassen en dual mass apparaten etc. hebben gestopt. heb er zelf nog nooit mee gereden eigenlijk dus kan het niet direct zelf beoordelen, behalve vanuit een theoretisch oogpunt uiteraard….

          Login om te reageren
          • baasbas zegt

            12 januari 2016 om 11:49

            @super: Dat dacht ik ook, maar gek genoeg: nee. Vliegwiel is off-centrisch (wtf is dat in het Nederlands) en wat er over blijft aan trillingen wordt opgevangen door de motorsteunen. De balansassen zouden teveel gewicht toevoegen aan het blokje en vermogen kosten. Versie 1.0 van de 1.0 (doh) schijnt 97kg te wegen…

            Login om te reageren
            • super zegt

              12 januari 2016 om 11:58

              @baasbas:
              ex-centrisch :-)

              Login om te reageren
              • baasbas zegt

                12 januari 2016 om 13:24

                @super: Ja doh soms is iets zo obvious.. maar ja, cum their butt once on.
                Fuck anglicismen

        • SimonMc zegt

          12 januari 2016 om 12:19

          @mrrallycross: Daar in tegen?

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            12 januari 2016 om 12:55

            @SimonMc: zo wie zo. Woorden aan elkaar schrijven is zo 2015!

            Mensen verbeteren door ze te leren wat wel goed is daarentegen is helemaal 2016!

            Login om te reageren
    • lekbak zegt

      12 januari 2016 om 12:10

      @Alfarobert: toeren maken hoeft niet hoor. Kijk maar eens naar motorfietsen, 2 cilinder voor koppel en weinig toeren, 4 cilinder voor de toeren met vermogen en een 3 cilinder die er tussenin zit.

      Cilinderinhoud is meer bepalend voor koppel dan het aantal cilinders. Ook kan je een motor met zeer hoog specifiek vermogen best betrouwbaar krijgen maar dat kost serieus geld. Geld om te bouwen, dus geld wat je bij elke verkochte auto weer in moet leveren als fabrikant.

      Login om te reageren
      • super zegt

        12 januari 2016 om 16:15

        @lekbak:
        als je veel koppel genereert met weinig cylinders krijg je enorme torsie (en andere) trillingen omdat de arbeidsslagen steeds minder overlappen naarmate het aantal cylinders kleiner wordt. Voor veel machines (e.g. schepen, generatoren, tractoren, motoren, etc.) is dat niet zo’n probleem, maar voor een comfortabele auto is het erg ongunstig en zul je allerlei trucjes uit moeten halen om het te verhelpen.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          12 januari 2016 om 16:26

          @super: dat trillen is wellicht een probleem. Misschien ook niet, ik heb drie cilinders gezien waar trilling echt geen prioriteit was die wel heel rustig liepen. Het kan absoluut opgevangen worden. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen want het is zeker een potentieel probleem!

          Login om te reageren
          • super zegt

            12 januari 2016 om 17:24

            @lekbak:
            ik denk dat een hoop afhangt van de karakteristiek van de motor, veel koppel bij lage toeren lijkt me bij uitstek een probleem voor weinig-cylinder motoren. Maar voor sportwagens (echte sportwagens, geen emotie huilebalk handtasjes) is het daarentegen wel erg gunstig vanwege het lage gewicht en maken die trillingen toch niet uit.

            Login om te reageren
            • lekbak zegt

              12 januari 2016 om 20:48

              @super: we zullen zien. Ik weet zeker dat het mogelijk is om ook motoren met hoog koppel bij lage toeren soepel te krijgen. Vooral omdat het Stationaire toerental al 3 keer zo hoog is als de max van waar ik veel mee werk. Ik ben heel benieuwd of het Ford gaat lukken, lastig zal het sowieso zijn.

              Login om te reageren
  14. Erik zegt

    12 januari 2016 om 12:04

    “In totaal weegt het blok zelfs 40% minder (14kg) dan de 1.0 driecilinder die Ford nu levert”

    Dus als ik het goed begrijp weegt het blok 14 kg minder (40%). Dat betekent dat het blok eerst 35 kg woog en nu nog maar 21 kg (35-40%). Best bijzonder met de toepassing van andere materialen.

    Login om te reageren
  15. Gulli zegt

    12 januari 2016 om 12:16

    En nu wachten op die kleine coupe/cabrio met 1.0 middenmotor waarmee je nog steeds genoeg ruimte in de voor- en achterkant overhoudt voor je weekendtassen en je tandenborstel.

    Onder de 1000 kilo, stoffen kapje, 130/140pk en een leven lang lol!

    Login om te reageren
  16. jippie zegt

    12 januari 2016 om 12:18

    Als ik het iet dacht: in de VS is net de nieuwe Mondeo met 2.7 V6 gepresenteerd. Wij mogen het hier dan doen met een nog lichtere 1.0 3-cilinder. Vermoeiend dit.

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    12 januari 2016 om 13:50

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  18. mellie zegt

    12 januari 2016 om 14:48

    Ik ben benieuwd naar de status van dit blok als deze 90@ 100.000 km heeft afgelegd in bijvoorbeeld een mondeo.

    Denk toch dat dit soort blokken vrij snel heen zijn als ze continu op de top moeten draaien en ze een bepaald gewicht moeten voortrekken.

    Bovendien worden ze onzuiniger doordat ze weer hoger in de toeren zitten omdat koetswerk in beweging te houden.

    Doe mij dan maar toch liever een 2L die het op zijn gemak kan doen en wat lager in de toeren zit en langer mee gaat.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      12 januari 2016 om 16:21

      @mellie: In de Focus lijkt het prima in orde.

      Wat weegt een Mondeo meer? Dat valt wel mee, een 150-200 kilo max. Een juiste versnellingsbak in de Mondeo en er is niks aan het handje volgens mij

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        12 januari 2016 om 16:27

        @baasbas: die juiste versnellingsbak zou dan inhouden dat die meer toeren moet draaien? Want dat wil je uiteraard niet ivm comfort.

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          12 januari 2016 om 20:34

          @lekbak: Het juiste aantal toeren… Een Polo uit 2007, weegt 989kg, met een atmosferische 1.2 en die produceert een overweldigende … tromgeroffel… 55pk! Dat is geen snelle auto. Maar VW heeft slimme bakverhoudingen gekozen en tot de 100 km/u merk je niet per sé dat je in een traag hok rijdt.
          Astra van 2010 1.4, 100pk, 1288kg… maar een klote versnellingsbak, niet normaal. Niet vooruit te trappen. Zo traag dat het serieus gevaarlijke momenten op kan leveren. Kan die Polo niet bijhouden. En de enige reden zijn de bakverhoudingen.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            12 januari 2016 om 20:51

            @baasbas: die polo is waarschijnlijk een enorme zuiplap op de snelweg, en dan heb ik het nog niet over het lawaai. 100% stadsauto.
            Die opel is wel zuinig op de snelweg en wel stil.

            Wat is nou beter voor een relatief luxe wagen als een mondeo? Vooral omdat de er geen 55pk in gaan leggen zullen het dus lage toeren zijn. En dan is de belasting voor de materialen hoger. Hoeft geen probleem te zijn overigens.

            Login om te reageren
            • baasbas zegt

              12 januari 2016 om 22:33

              @lekbak: Het verbruik was ongeveer gelijk overigens… de versnellingen van de Opel waren veel te lang, echt drama.

              Het koppel van de 1.0 is prima, juist in het middengebied. Door dat koppel hoeft Ford geen fratsen uit te halen met de bakverhoudingen om nog wat leven ‘eruit te persen’ op snelweg-snelheden. Dus dat zullen inderdaad lagere toerentallen zijn.

              Login om te reageren
          • lekbak zegt

            13 januari 2016 om 10:49

            @baasbas: ik heb het nog eventjes opgezocht. Het toerental bij 120km/h scheelt maar 200 toeren. Dat maakt niet het verschil wat jij voelt. Ik denk dat het gewicht wat bij de Opel een derde meer (!!) is veel belangrijker is.

            Login om te reageren
            • baasbas zegt

              14 januari 2016 om 09:39

              @lekbak: Ik weet dat mijn voorbeeld een beetje gezocht was, maar ik had een kapstok nodig. De verschillen zijn groter dan de cijfers op papier doen vermoeden. Ja uiteraard speelt het gewicht van de Astra een grote rol. Maar het feit dat de Astra permanent buiten adem was, elk toerental en elke snelheid, en de Polo ‘kwiek’ lijkt tot de 100 ligt voor een groot deel aan de prettige of juist vervelende bakverhoudigingen. Maar ook belangrijk is het karakter van het blok zelf. De 1.2 heeft een magere 55 pk, maar is (relatief natuurlijk) erg koppelrijk met 108nm. Het blokje is zo getuned dat het koppel ook nog eens bij lage toeren vrij komt, van 2000 tot 3500 – 4000 tpm. Daarboven zit werkelijk NIETS meer. Het lijkt wel een diesel. Het blokje draait op zich prima, maar voelt ‘gekunsteld’ en ‘onnatuurlijk’ voor zover je over die begrippen kan spreken.
              De Astra heeft wel bijna 2x zoveel pk, maar relatief maar heel weinig koppel extra met 130nm. Bovendien komt dat er pas bij veel hogere toerentallen uit. Het blok wil ook niet draaien, voelt rauw aan zodra je iets meer toeren maakt. En dan mag het toerental bij 120 dicht bij elkaar liggen in de 5, maar dat geeft nog geen beeld van de bakverhoudingen en hoe ze bij het karakter van de motor passen. Bij de Polo zit je bij 120km/u in een gunstig toerenbereik, de Astra zit er dik onder. En dat beeld blijft in andere versnellingen. De Astra zou ook baat hebben bij een 6 bak.

              Dus zoals met alles is het antwoord genuanceerder… Daar heb je zeker gelijk in. Het punt wat ik wilde maken is dat als Ford een 6 bak monteert met verhoudingen die bij de koppelkromme passen van de 1.0 dan verwacht ik dat je nergens het idee krijgt dat je het blokje uit moet wringen om vlotjes door het verkeer te bewegen, in tegenstelling tot de Astra.

              Login om te reageren
    • lekbak zegt

      12 januari 2016 om 16:28

      @mellie: het kan gewoon betrouwbaar, mits er geld in wordt gestoken. Geen idee of Ford dat doet maar de voorlopige berichten zijn behoorlijk goed.

      Login om te reageren
  19. Nemus zegt

    12 januari 2016 om 23:18

    Is dit de nieuwe startmotor voor hun F650?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North