Want als er een BMW plakkert op zit koopt iedereen het toch wel.
Nu ben ik jullie een beetje aan het dollen. BMW heeft weldegelijk wat nieuws bedacht, maar dit is niet specifiek aan de competition voorbehouden. Om ook de sportieve gebakjes wat zuiniger/duurzamer/groener te maken monteert BMW op alle M3’s nu standaard Efficient Dynamics. Simpel gezegd heeft de gepeperde 3 nu ook een start-stop systeem. Heel lekker voor de medeweggebruikers, om hem iedere keer weer aan en uit te zetten voor het stoplicht. Echt veel uitmaken in verbruik doet het echter niet. Nouja, wel op papier natuurlijk, de handgeschakelde versie vebruikt nu slechts 12,7 l/100km (11,5 l/100km voor de DCT).
Het competition pakket betekent vooral: meer carbon en minder uitstraling. Het pakket bestaat uit spoilers voor, spoilers achter en koele racevelgjes. Dit is natuurlijk ook allemaal achteraf op iedere andere willekeurige M3 te zetten, en dat wil BMW ook best voor je doen. Een GTS wordt het er echter niet mee. Verder zijn er nieuwe LED-achterlichten met rooie kappen gemonteerd, en ligt de auto 10mm dichterbij het asfalt. Ik blijf bij mijn standpunt: de enige optie die je aan moet vinken bij een M3 is Dakar Yellow.
Ze Competition, is in the pricing!
alles wat hem lichter en lager maakt is goed volgens mij
@JDM__Wotevajjjj: die start en stop spullem maken em eerder zwaarder en of dat carbon echt carbon is en ook echt downforce genereert bij normale snelheden vraag ik me ook af… maar goed, de fans zullen het prachtig vinden en het is goed voor de winst.
En hoeveel gaan we betalen voor zoiets lekkers? :?
-edit: check&check&check-
Gewoonweg een hele gave auto; dé auto ’to have and to hold..for better and ever’ ;-)
heeft iemand die foto nog van een hoop stront met een bmw logo erop??
@fubar:
Zo ook goed?
http://img693.yfrog.com/i/skijt.jpg/
You welcome ;)
@fubar: Lijkt heel erg op jouw auto toch?
dit kan ik toch hopelijk ook op mijn 316i bestellen?
het moet er allemaal natuurlijk wel een beetje uitzien alsof ik het ook kan betalen.
en qua prestaties maakt het ook niet uit, in NL tenminste.
hahahaha start-stop op een m3 ghahaaa. nutteloos
Is startstop op zo’n gevoelige motor wel goed op lange duur? Dit zal veel meer slijtage opleveren denk ik. Professionals hier op AB?
@vla: alleen de startmotor zal wat last hebben… voor de rest is het warm herstarten… oliedruk is misschien niet optimaal, maar zolang je niet gelijk vol in de toeren jankt zal het allemaal geen merkbare schade opleveren. En nog iets… waarom denk je dat de V8 gevoeliger is dan een andere motor? Omdat ie meer toeren kan draaien? Dat is juist een positieve eigenschap. Deze motor is beter uitgebalanceerd, met goed bij elkaar passende componenten.. die zal bij een lage belasting minder vibraties en andere weerstand hebben dan een minder geavanceerde motor, denk ik zonder details te kennen.
@w0o0dy:
Ik dacht archaïsch “sterke performance motor, moet je voor zorgen”. Maar die dingen zijn tegenwoordig bulletproof eigenlijk hé. :P
Ik dacht wel dat het een blauw hoestje kon leveren omdat die motor een zwaar leven krijgt en starten en stoppen dus niet echt prima lijkt volgens mij. En het liefste wat ik zou doen met zo’n M3, is weghuilen bij een stoplicht… :)
@vla: hoestjes doen we niet meer (electronica en 3-weg kat met sensor). Een extreem hoge compressie zou misschien wel nadelig kunnen zijn maar de m3 heeft 12,0:1 en dat is exact hetzelfde als de 118i…. wat dat betreft niet bijzonder dus.
Briljant! Nu kan elke 316i sjap zeggen dat hij er een M3 heeft uitgereden, dankzij het start-stop systeem :lol: ;)
http://1.bp.blogspot.com/_h3hrn_XGM8o/Ra4T4ZdHrKI/AAAAAAAAAE4/TwLeWrgzOZw/s1600/BMW%2Bshit.jpg deze bedoel je
Hoezo minder uitstraling? Door carbon elementen? Zorgt dat juist niet voor een meer racy uitstraling?
Het is ook geen special edition het zijn gewoon accessoires. Snap de hele ophef niet.
prijs is 2.275 dollar, valt nog wel mee ook.
Oja en Alwood, Dakar Yellow kun je niet aanvinken op de optielijst bij de huidige M3. dus je standpunt klopt voor geen meter ;)
@ Alwood: Helemaal met je eens!
Ik vind deze wel mooi.. .Vooral die velgen dan!
@Dimglor: volgens mij zij dat ”gewoon” bbs velgen
Het ziet er erg fraai uit.
Maar een start-stopsysteem op je M3?
Een legende?! Dat is net zo iets als datzelfde systeem op een Murciélago zetten.
Ik blijf bij een matwitte M3, met smoked taillights en een aangepast uitlaatsysteem.
Als Alwood hem niet wilt neem ik hem wel
De Velgen rechtvaardigen het hele pakket!!
onder m’n 1 serie staan ze ook vast lekker! :D
jahoor BBS velgen onder een BMW, wat denk je zelf. dit zijn de zogenaamde CSL velgen van BMW. Verder is het een hele VETTE BAK!
Die velgen doen afbreuk aan het geheel. Oogt heel cheapo. Heel blend.
@Rick dos: die velgen zitten volgens mij ook onder de GTS en velgen die er heel erg op lijken zaten ook onder de M3 CSL…
Maar goed, dit zou wel wat toevoegen…
Nou ik vind em wel lekker…! Maar denk wel dat je snel bent uitgekeken op dat Le Mansblau… (toch?) Dacht even dat hij mat was, zoals de 6 competition… Het zijn trouwens dezelfde velgen als op de GTS… dus geen CSL wiel volgens mij…! :wink:
Correctie… Het is Interlagos Blau! ;-) beter dus!
Haah, Wij hebben de normale M3 Coupe,
Waarom zou je zo’n geweldige auto zuiniger proberen te maken?
En dat Start-Stop Systeem is eigenlijk een hinderlijke toestand.., Ik snap deze aanpassingen niet…
Dit lijkt me nogal overbodig. Zuinigheid is niets voor een M3. En het pakketje is ook niet nodig.
Ik heb nopoit begrepen dat mensen carbon onderdelen mooi vinden. Het enige wat je weet is dat het wat lichter kwa gewicht is. Op de duurste auto’s ter wereld ga je dan hooguit een paar tienden sneller. Ga je de oorlog dus mee winnen……Wat het wel doet is dat je auto veel minder een eenheid wordt. Kleur en ook het uiterlijk verschilt met de rest. Nep carbon ziet er nagenoeg net zo uit….Op de meeste auto’s krijg je geen meerwaarde kwa snelheid en kwa uiterlijk ga je er niet op vooruit….
Als ze nou iets aan die rare spiegels, die lelijke uitlaten, dat belachelijke dak, of het overschot aan cilinders gedaan hadden..
4-deurs M3 is toch het mooist. deze uitvoering, helemaal met de blauwe kleur en de zwarte ruitjes is een beetje ordi… grote tribal sticker op de achterruit, jeweettoch…
@integralechubasco: Hahaha, erg zijn ze he
@chevelle
… ;) …
Zie de meerwaarde er niet van in..
Dakar yellow, laat me niet lachen johh!, geel is voor lambo’s
WAT, niks dakar yellow… Gewoon Interlagos Blue!
Veeeeeeeeeeeeeeeeeeet!
Lager en lichter kan nooit kwaad zou ik zeggen. Maar zou hij echt sneller zijn dan een “gewone” M3?
Ze hadden er ook betere remmen op moeten zetten, zonde.
Dus het is gewoon een combinatie van nieuw verkrijgbare opties, en ze geven het een speciale naam. Tsja, zo kun je elke willekeurige combinatie van opties op een model wel een eigen naam geven. Heeft iedereen een unieke auto. :roll:
Het blijft een mooie auto om te zien, maar deze versie heeft geen toegevoegde waarde om hem aan te schaffen.
Dat scheelt 8 procent verbruik en 24 gram CO2-uitstoot. Lekker belangrijk zul je denken, maar het scheelt wel belasting en dus wordt de vanafprijs lager. Kijk, dat zijn betere berichten!
Daarnaast is hij ook op de sedan verkrijgbaar.
Betere onderstel settings zit er ook bij.
Goede zet van BMW as always….
Dakar Yellow en zwarte velgen graag. En GEEN startstop!