• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M3 Competition, gewoon een M3 maar duurder

Auteur: Alwood, gepost 12 februari 2010 om 21:41 – 47 Reacties

Afbeelding BMW M3 Competition, gewoon een M3 maar duurderAfbeelding BMW M3 Competition, gewoon een M3 maar duurderAfbeelding BMW M3 Competition, gewoon een M3 maar duurderAfbeelding BMW M3 Competition, gewoon een M3 maar duurderAfbeelding BMW M3 Competition, gewoon een M3 maar duurderAfbeelding BMW M3 Competition, gewoon een M3 maar duurderAfbeelding BMW M3 Competition, gewoon een M3 maar duurderAfbeelding BMW M3 Competition, gewoon een M3 maar duurder

BMW M3 met milde saus
Want als er een BMW plakkert op zit koopt iedereen het toch wel.

Nu ben ik jullie een beetje aan het dollen. BMW heeft weldegelijk wat nieuws bedacht, maar dit is niet specifiek aan de competition voorbehouden. Om ook de sportieve gebakjes wat zuiniger/duurzamer/groener te maken monteert BMW op alle M3’s nu standaard Efficient Dynamics. Simpel gezegd heeft de gepeperde 3 nu ook een start-stop systeem. Heel lekker voor de medeweggebruikers, om hem iedere keer weer aan en uit te zetten voor het stoplicht. Echt veel uitmaken in verbruik doet het echter niet. Nouja, wel op papier natuurlijk, de handgeschakelde versie vebruikt nu slechts 12,7 l/100km (11,5 l/100km voor de DCT).

Het competition pakket betekent vooral: meer carbon en minder uitstraling. Het pakket bestaat uit spoilers voor, spoilers achter en koele racevelgjes. Dit is natuurlijk ook allemaal achteraf op iedere andere willekeurige M3 te zetten, en dat wil BMW ook best voor je doen. Een GTS wordt het er echter niet mee. Verder zijn er nieuwe LED-achterlichten met rooie kappen gemonteerd, en ligt de auto 10mm dichterbij het asfalt. Ik blijf bij mijn standpunt: de enige optie die je aan moet vinken bij een M3 is Dakar Yellow.

Ook interessant!

  • Er wordt nu al gesproken over een BMW M3 CS
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 politieauto is de droom van ieder jochie
    BMW M3 politieauto is de droom van ieder jochie
  • BMW M3: ‘baanbrekende’ EV mét traditionele uitstraling
    BMW M3: ‘baanbrekende’ EV mét traditionele uitstraling

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, competition, EfficientDynamics, M3

Vorig bericht: « 4000e Murciélago is af, feest bij Lamborghini!
Volgend bericht: Het kan niet duur en exclusief genoeg: Rolls Royce Yas »

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    12 februari 2010 om 21:44

    Ze Competition, is in the pricing!

    Login om te reageren
  2. JDM__Wotevajjjj zegt

    12 februari 2010 om 21:45

    alles wat hem lichter en lager maakt is goed volgens mij

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      12 februari 2010 om 21:57

      @JDM__Wotevajjjj: die start en stop spullem maken em eerder zwaarder en of dat carbon echt carbon is en ook echt downforce genereert bij normale snelheden vraag ik me ook af… maar goed, de fans zullen het prachtig vinden en het is goed voor de winst.

      Login om te reageren
  3. YK zegt

    12 februari 2010 om 21:46

    En hoeveel gaan we betalen voor zoiets lekkers? :?

    Login om te reageren
  4. Megakix zegt

    12 februari 2010 om 21:47

    -edit: check&check&check-

    Login om te reageren
  5. Megakix zegt

    12 februari 2010 om 21:50

    Gewoonweg een hele gave auto; dé auto ’to have and to hold..for better and ever’ ;-)

    Login om te reageren
  6. fubar zegt

    12 februari 2010 om 21:52

    heeft iemand die foto nog van een hoop stront met een bmw logo erop??

    Login om te reageren
    • YK zegt

      12 februari 2010 om 22:05

      @fubar:
      Zo ook goed?

      http://img693.yfrog.com/i/skijt.jpg/

      You welcome ;)

      Login om te reageren
    • rwd zegt

      14 februari 2010 om 18:17

      @fubar: Lijkt heel erg op jouw auto toch?

      Login om te reageren
  7. Simpson zegt

    12 februari 2010 om 22:02

    dit kan ik toch hopelijk ook op mijn 316i bestellen?
    het moet er allemaal natuurlijk wel een beetje uitzien alsof ik het ook kan betalen.

    en qua prestaties maakt het ook niet uit, in NL tenminste.

    Login om te reageren
  8. laulau zegt

    12 februari 2010 om 22:10

    hahahaha start-stop op een m3 ghahaaa. nutteloos

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    12 februari 2010 om 22:12

    Is startstop op zo’n gevoelige motor wel goed op lange duur? Dit zal veel meer slijtage opleveren denk ik. Professionals hier op AB?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      12 februari 2010 om 22:24

      @vla: alleen de startmotor zal wat last hebben… voor de rest is het warm herstarten… oliedruk is misschien niet optimaal, maar zolang je niet gelijk vol in de toeren jankt zal het allemaal geen merkbare schade opleveren. En nog iets… waarom denk je dat de V8 gevoeliger is dan een andere motor? Omdat ie meer toeren kan draaien? Dat is juist een positieve eigenschap. Deze motor is beter uitgebalanceerd, met goed bij elkaar passende componenten.. die zal bij een lage belasting minder vibraties en andere weerstand hebben dan een minder geavanceerde motor, denk ik zonder details te kennen.

      Login om te reageren
      • vla zegt

        12 februari 2010 om 22:31

        @w0o0dy:
        Ik dacht archaïsch “sterke performance motor, moet je voor zorgen”. Maar die dingen zijn tegenwoordig bulletproof eigenlijk hé. :P
        Ik dacht wel dat het een blauw hoestje kon leveren omdat die motor een zwaar leven krijgt en starten en stoppen dus niet echt prima lijkt volgens mij. En het liefste wat ik zou doen met zo’n M3, is weghuilen bij een stoplicht… :)

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          12 februari 2010 om 22:43

          @vla: hoestjes doen we niet meer (electronica en 3-weg kat met sensor). Een extreem hoge compressie zou misschien wel nadelig kunnen zijn maar de m3 heeft 12,0:1 en dat is exact hetzelfde als de 118i…. wat dat betreft niet bijzonder dus.

          Login om te reageren
  10. 35i zegt

    12 februari 2010 om 22:12

    Briljant! Nu kan elke 316i sjap zeggen dat hij er een M3 heeft uitgereden, dankzij het start-stop systeem :lol: ;)

    Login om te reageren
  11. RaKiM zegt

    12 februari 2010 om 22:18

    http://1.bp.blogspot.com/_h3hrn_XGM8o/Ra4T4ZdHrKI/AAAAAAAAAE4/TwLeWrgzOZw/s1600/BMW%2Bshit.jpg deze bedoel je

    Login om te reageren
  12. RaKiM zegt

    12 februari 2010 om 22:19

    Login om te reageren
  13. Ahura zegt

    12 februari 2010 om 22:36

    Hoezo minder uitstraling? Door carbon elementen? Zorgt dat juist niet voor een meer racy uitstraling?

    Login om te reageren
  14. GOD zegt

    12 februari 2010 om 23:08

    Het is ook geen special edition het zijn gewoon accessoires. Snap de hele ophef niet.
    prijs is 2.275 dollar, valt nog wel mee ook.

    Login om te reageren
  15. GOD zegt

    12 februari 2010 om 23:18

    Oja en Alwood, Dakar Yellow kun je niet aanvinken op de optielijst bij de huidige M3. dus je standpunt klopt voor geen meter ;)

    Login om te reageren
  16. Frederik zegt

    12 februari 2010 om 23:28

    @ Alwood: Helemaal met je eens!

    Login om te reageren
  17. Dimglor zegt

    12 februari 2010 om 23:35

    Ik vind deze wel mooi.. .Vooral die velgen dan!

    Login om te reageren
    • RaKiM zegt

      13 februari 2010 om 00:01

      @Dimglor: volgens mij zij dat ”gewoon” bbs velgen

      Login om te reageren
  18. BmwMPower zegt

    13 februari 2010 om 03:00

    Het ziet er erg fraai uit.
    Maar een start-stopsysteem op je M3?
    Een legende?! Dat is net zo iets als datzelfde systeem op een Murciélago zetten.
    Ik blijf bij een matwitte M3, met smoked taillights en een aangepast uitlaatsysteem.

    Login om te reageren
  19. super458 zegt

    13 februari 2010 om 08:21

    Als Alwood hem niet wilt neem ik hem wel

    Login om te reageren
  20. jorden zegt

    13 februari 2010 om 08:37

    De Velgen rechtvaardigen het hele pakket!!
    onder m’n 1 serie staan ze ook vast lekker! :D

    Login om te reageren
  21. geertje zegt

    13 februari 2010 om 09:29

    jahoor BBS velgen onder een BMW, wat denk je zelf. dit zijn de zogenaamde CSL velgen van BMW. Verder is het een hele VETTE BAK!

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    13 februari 2010 om 10:02

    Die velgen doen afbreuk aan het geheel. Oogt heel cheapo. Heel blend.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      13 februari 2010 om 21:50

      @Rick dos: die velgen zitten volgens mij ook onder de GTS en velgen die er heel erg op lijken zaten ook onder de M3 CSL…

      Maar goed, dit zou wel wat toevoegen…

      Login om te reageren
  23. GregBem zegt

    13 februari 2010 om 10:22

    Nou ik vind em wel lekker…! Maar denk wel dat je snel bent uitgekeken op dat Le Mansblau… (toch?) Dacht even dat hij mat was, zoals de 6 competition… Het zijn trouwens dezelfde velgen als op de GTS… dus geen CSL wiel volgens mij…! :wink:

    Login om te reageren
  24. GregBem zegt

    13 februari 2010 om 10:27

    Correctie… Het is Interlagos Blau! ;-) beter dus!

    Login om te reageren
  25. Paul zegt

    13 februari 2010 om 10:35

    Haah, Wij hebben de normale M3 Coupe,
    Waarom zou je zo’n geweldige auto zuiniger proberen te maken?
    En dat Start-Stop Systeem is eigenlijk een hinderlijke toestand.., Ik snap deze aanpassingen niet…

    Login om te reageren
  26. BananaFlip zegt

    13 februari 2010 om 10:45

    Dit lijkt me nogal overbodig. Zuinigheid is niets voor een M3. En het pakketje is ook niet nodig.

    Login om te reageren
  27. Bo1972 zegt

    13 februari 2010 om 11:45

    Ik heb nopoit begrepen dat mensen carbon onderdelen mooi vinden. Het enige wat je weet is dat het wat lichter kwa gewicht is. Op de duurste auto’s ter wereld ga je dan hooguit een paar tienden sneller. Ga je de oorlog dus mee winnen……Wat het wel doet is dat je auto veel minder een eenheid wordt. Kleur en ook het uiterlijk verschilt met de rest. Nep carbon ziet er nagenoeg net zo uit….Op de meeste auto’s krijg je geen meerwaarde kwa snelheid en kwa uiterlijk ga je er niet op vooruit….

    Login om te reageren
  28. mashell zegt

    13 februari 2010 om 15:46

    Als ze nou iets aan die rare spiegels, die lelijke uitlaten, dat belachelijke dak, of het overschot aan cilinders gedaan hadden..

    Login om te reageren
  29. integralechubasco zegt

    13 februari 2010 om 16:30

    4-deurs M3 is toch het mooist. deze uitvoering, helemaal met de blauwe kleur en de zwarte ruitjes is een beetje ordi… grote tribal sticker op de achterruit, jeweettoch…

    Login om te reageren
    • Chevelle zegt

      13 februari 2010 om 16:31

      @integralechubasco: Hahaha, erg zijn ze he

      Login om te reageren
  30. integralechubasco zegt

    13 februari 2010 om 16:42

    @chevelle

    … ;) …

    Login om te reageren
  31. Benz.. zegt

    13 februari 2010 om 16:47

    Zie de meerwaarde er niet van in..

    Login om te reageren
  32. phantom zegt

    13 februari 2010 om 17:41

    Dakar yellow, laat me niet lachen johh!, geel is voor lambo’s

    Login om te reageren
  33. raoulkroes zegt

    13 februari 2010 om 20:02

    WAT, niks dakar yellow… Gewoon Interlagos Blue!

    Login om te reageren
  34. Freude_am_Fahren zegt

    13 februari 2010 om 21:34

    Veeeeeeeeeeeeeeeeeeet!
    Lager en lichter kan nooit kwaad zou ik zeggen. Maar zou hij echt sneller zijn dan een “gewone” M3?
    Ze hadden er ook betere remmen op moeten zetten, zonde.

    Login om te reageren
  35. Citrofiel zegt

    14 februari 2010 om 00:04

    Dus het is gewoon een combinatie van nieuw verkrijgbare opties, en ze geven het een speciale naam. Tsja, zo kun je elke willekeurige combinatie van opties op een model wel een eigen naam geven. Heeft iedereen een unieke auto. :roll:

    Login om te reageren
  36. majinstar zegt

    14 februari 2010 om 12:59

    Het blijft een mooie auto om te zien, maar deze versie heeft geen toegevoegde waarde om hem aan te schaffen.

    Login om te reageren
  37. CSL zegt

    14 februari 2010 om 14:37

    Dat scheelt 8 procent verbruik en 24 gram CO2-uitstoot. Lekker belangrijk zul je denken, maar het scheelt wel belasting en dus wordt de vanafprijs lager. Kijk, dat zijn betere berichten!
    Daarnaast is hij ook op de sedan verkrijgbaar.
    Betere onderstel settings zit er ook bij.
    Goede zet van BMW as always….

    Login om te reageren
  38. Cantago zegt

    15 februari 2010 om 17:51

    Dakar Yellow en zwarte velgen graag. En GEEN startstop!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North