
Dat verklaart meteen waarom we er zo veel kapot zien gaan, er zijn er gewoon heel veel.
Blijkbaar kan iedereen tegenwoordig een V12 Lambo betalen, of in ieder geval 4000 man. Dat die niet allemaal met 580-670pk om kunnen gaan mag geen verassing zijn.
Een publiek geheim van Lamborghini’s succesrecept zijn natuurlijk wel de ‘speciaaltjes’. Door de jaren heen zijn er zo verschrikkelijk veel variaties op de Murciélago gemaakt dat je bijna wel voor ieder wat wils kan vinden. Vooruit, de Diablo kende ook een hoop varianten, maar niet zó veel. Van de Diablo zijn er dan ook ‘slechts’ 2900 geproduceerd.
De Murciélago begon ooit, in 2001, zijn leven als 580pk supercar. Toen had de opperlambo nog een 6.2L V12, maar die werd al snel in het nauw gedreven door de kleine V10 Gallardo. Om weer wat ruimte in het modellengamma aan te brengen werd de LP640 ontwikkeld, de inhoud van de V12 steeg naar 6,5 liter en het vermogen naar 640pk. Van de Roadster is kort een 650pk model geproduceerd, in deze configuratie was de motor ook in de Reventòn te vinden. Het (waarschijnlijk) laatste model, de LP670-4, gebruikt dezelfde 6.5L V12 maar dan met 670pk. Alle Murc’s hebben altijd awd gehad, behalve de exemplaren omgebouwd voor de racerij door Reiter.
Het 4000e exemplaar is bestemd voor een Chinese klant. Nu maar hopen dat hij/zij er wel voorzichtig mee rijdt.





Hartstikke leuk, mooie wagen.
mooi prachtig en nu op naar de 5000
gallardo dan wel
Durf te wedden dat er van de Diablo meer varianten zijn.
Zoveel ???
Maar wat een mooie auto.
4000 is idd veel :) wel raar dat ik er nooit een heb gezien op straat :(
(rijdend dan :P)
@KaCh1ng: ze staan allemaal in garages/woonkamers van rijke mensen en ze worden in de zomer eruit gehaald om op zondag een rondje mee te rijden
Geen foto’s van de 4000e?
Jawel, bovenaan het artikel ;)
Blijft een geweldige auto!
Blijven gaan!!
De Murciélago is en blijft gewoon The Mother of all the cars!8)
de golf gti 25 is dus inmiddels unieker :D
Geweldige auto’s. De Reventón is dan ook echt niet normaal vet. Alleen het uiterlijk al..
Het is en blijft een ‘ik heb een korte penis’ -auto, maar stiekem droom ik toch van eentje :p
@Volvo_440_turbo
Je hebt dan wel een “snelle penis” auto….
gaat binnenkort uit productie, maar was en is een revolutie op het gebied van design voor Lamborghini. Als je dit vergelijkt met de originele Diablo is het een parel van een auto met mooie Audi techniek.
Massaproductie in vergelijking met de aantallen die ze ‘vroegâh’ maakten… Gaat toch een beetje ten koste van de magie. Maar ’t blijft een gaaf ding.
bruut!! ben benieuwd naar de opvolger!
Da’s een feestje waar ik wel bij wil zijn! En daarna naar het openingsfeestje van de nieuwe top-Lambo.
feestje!!!!!!
Ik vier het mee en trek zo een paar halve liters los.
Blijft na al die jaren een droommachine…
Mooie wagen, leuk dat er zoveel van gemaakt zijn..
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die geld over hebben om 1 te kunnen kopen….
Dé auto om weldadig en ongegeneerd in te mogen patsen ! Hét racegeile karretje van de straat ! Gewoon wow !
en nu maar hopen dat het volgende model
niet op de nieuwe concepst gaan lijken.
want dan dalen de verkopen van 4000 naar 0
Iedereen staat met de handen over elkaar op de foto, want bouwen hoeven ze niet, gezien de verkoopcijfers in 2009 van Lambo.
Het had pas echt een feest geweest als die 4000e voor mij gebouwd was.
Zo van u spreekt met uw Lamborghini dealer
uw auto is zojuist gearriveerd en staat klaar om door u opgehaald te worden. Yes!!!!
Murciélago
Is deze 4000e Lamborghini Murciélago de laatste? Want het is wel een SV
4000e murcie he.. lol maar heb er nooit een gezien wel diablo’s… :)
Het begon leuk met de eerste Murci. Echter langzaam maar zeker werd het een karikatuur.
Vet exclusief man
@hendrik
droooog, die komt er nooit. De murcie wordt binnenkort uit productie gehaald
Voor een tonnetje ex-BPM heb je er al eentje: mobile.de…
Hoeveel van die 4000 zijn er nog niet gecrasht?
weet iemand hoeveel porsche 911jes er in totaal zijn geproduceerd?
Ik heb wel eens een gele Murcielago achter een vrachtwagen zien plakken op de A67 richting Venlo. Is toch maar een raar gezicht om zo’n auto met 80 te zien rijden.
Het viel me wel op dat hij vrij laag en breed was toen ik hem passeerde.
Leek me niet de meest prettige rij houding zo onderuitgezakt en plat.
En 4000x mooier dan de meeste auto’s op aarde! Wat een droombak zeg!