
Zo halverwege de levenscyclus wordt een gemiddeld automodel even strak getrokken. Voor de BMW 3-serie sedan is dat moment nu ongeveer aangebroken.
Het vreemde (of misschien ook niet) is dat de M3 sedan daarmee ook meteen lijkt te worden aangepakt, terwijl deze nog geen jaar op de markt is. Dat was notabene nadat er prototypes voor een facelift van 3-serie sedan (E90) rondreden. Het zou wel een additionele verklaring zijn waarom de M3 sedan exact dezelfde voorkant heeft als de M3 Coupe (E92), voor de facelift hoeft voor het exterieur alleen de achterlichten en kofferklep te worden aangepast. De reguliere 3-serie sedans krijgen ook een aangepast front met een voorbumper is iets minder hoekig is, gewijzigde luchtinlaat en mistlampen een rondere grille en minder chroom. Of er wijzigingen in het interieur lijkt onontkoombaar, maar details ontbreken nog.
Voor de M3 sedan worden behalve de LED-style achterlichten (destijds ook al gespot op de gefacelifte E46 M3) ook nog de befaamde Space Gray kleur als optie toegevoegd.
Met dank aan Jay voor de tip!
Nieuwste artikelen
-
Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
-
Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
-
Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
-
Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na





Met die afgeronde neus gaat hij meer lijken op de 4 en 6 reeks. Voor de 3 reeks is dat een hele verbetering!
Ik hoop dat de achterlichten er drastisch anders gaan uitzien, want die van de huidige 3 reeks zijn echt geen zicht!
Yup, die achterlichten moeten inderdaad grondig aangepakt worden. Maar ik vrees ervoor dat ze dat ook gaan doen.
Ik snap dus niet dat er een auto rond rijdt met afgeplakte achterlichten. Dat moet betekenen dat het iemand betreft die ook daadwerkelijk voor BMW werkt. Het lijkt mij niet dat het een klant is die te vroeg het nieuwe model heeft geleverd gekregen en opgedragen is om met afgeplakte achterlichten rond te gaan rijden. Er wordt ook niet meegetest, laten we eerlijk zijn, waarom plak je ze af als je juist dat deel moet testen. Een nieuw achterlicht introduceer je toch gewoon en dan —– is het er gewoon….?
Spyfoto’s van een nieuw (afgedekt) achterlicht…. hmm vreemde gewaarwording
“De reguliere 3-serie sedans krijgen ook een aangepast front met een voorbumper (DIE) iets minder hoekig is”
“Of er wijzigingen in het interieur (ZIJN/KOMEN) lijkt onontkoombaar, maar details ontbreken nog.”
Bakkie koffie Wouter? ;)
Die achterlichten vind ik een hele verbetering, de voorkant was voor mij al nagenoeg perfect zoals ie was…
Achterkant is zo weer meer op het vorige model gaan lijken. Vind ik prima want het vorige model 3-serie was niks mis mee. Dat had wat mij betreft nog jaren meegekunt. Ik vind de huidige 3 niet zo mooi.
Btw, zaten die sleuven ook al in de motorkap van de M3 van voor deze facelift?
lijkt een beetje op die nieuwe citroen :P
Pure Photoshop mensen
een op bimmerpost heeft hem zelf gemaakt!!!
De voorkant is een hele verbetering, maar wat me het meest stoorde aan de huidige 3 is inderdaad de achterkant. Ik ben eens benieuwd om de update live te zien…
@GerreLekker
Je zegt dat de voorkant op de 4 en 6 reeks gaat lijken…Het kan aan mij liggen, maar wat is de 4 reeks? Die ken ik niet…Je bedoelt neem ik aan de 5 serie? Dan snap ik het weer namelijk!
eigenlijk moeten ze terug naar de rechthoekige achterlicht, maar dan een beetje ge moderniseerd met ronde hoeken enze, net zoals de de 3 serie coupé
@Tim: ik bedoel de Z4
Ontdek de 2 verschillen in de samengeknepen billengezichten:
.
Je zal maar net een M3 Sedan hebben gekocht, dan voel je je toch even lekker genomen als je dit leest… “Gefeliciteerd, hier is uw nieuwe auto. Oh, die overigens niet nieuw meer is want hij is binnen een jaar al gefacelift.” Ik zou als M3 Sedan bezitter in dit geval een setje nieuwe licht units achter eisen van mijn dealer.
krijgen de standaart 3 series ook de coupe neus of alleen de m3 modellen?
Is dit niet gewoon de nieuwe csl?
@Bramzel
Ik zou me niet zo opwinden over de facelift als je een M3 aangeschaft hebt.
Verstandige mensen rijden BMW om dat die heerlijkt rijdt, niet om het uiterlijk.
Als je het mij vraagt ontwerpt BMW nou niet bepaald de meest aantrekkelijke auto’s qua voorkomen maar zijn ze toch erg aantrekkelijk wegens de rijkwaliteiten. Dat is bij een Beamer veel belangrijker!
@Reeskees
de csl is nooit vierdeurs dat is toch wel logisch Csl
dus een M3 sedan van voor de facelift wordt zeldzaam en geld waard?
LOL @ DAT
Waar blijft de M3 Touring. We hebben een M3 van coupe, cabrio en sedan maar nog geen Touring. Ook het kleurenaanbod mag uitgebreid worden. Met bv. geel of orange ….
Check de corsa op de 3e foto. Leipe flames
truckage foto naar mijn mening… een amateur die op autoblogs wil komen
Een oranje BMW M3 Touring… denk het niet :)
@mikey: check die truck dan, leipe matblauwe lak! ;)
LOL @ DAT ^_^
De ‘blackline’ achterlichten maken de E90 kont trouwens al een stuk beter te pruimen:
De achterlichten van de gewone drie heb ik inderdaad, zoals de meesten hier, altijd al helemaal niets gevonden.
Voor mij was het niet meer dan twee ‘klodders’ achterlicht, op de kofferklep geplakt. De manier waarom ze overlopen van de body naar de achterklep, de ronde vorm… Te slordig, niet strak genoeg, en zag er vrij goedkoop uit.
Als ze nu gewoon de achterlichten op de drie serie allemaal zo zouden maken als de achterlichten op de 3 coupé (die zien er al heel wat beter uit imo). En liefst nog in hetzelfde genre als de 5 serie. (maar dan zou je in één oogopslag geen verschil meer zien tussen een 5 en een 3, voor de casual kijker). Maar allemaal 3 coupé achterlichten => prima
De achterlichten van de huidige 3 sedan & break zijn een van de grootste blunders van BMW ever. Ze zijn volledig lelijk en op de break storen ze nog het meest. De blacklight-versie biedt heel veel soelaas, maar het blijven onnozele dingen.
Kortom: héél slim om ze helemaal te herzien, maar wel leuk als je daar met je “oude” M3 sedan van 3 maand oud zit… Maar weet je, later zorgt dat het misschien voor een meerwaarde. Veelal zijn de oldtimers van de eerste reeks de meest authentieke.
Mij boeien die achterlichten weinig.
Liever saai en simpel dan over-designed.
Eenvoudige lichten behouden ook een beetje de levensduur van een model.
Wat mij meer bezig houdt is of die voorlichten op elke 3-serie komen?
De huidige voor lichten vind ik eigenlijk nog prima maar, deze zijn iets sierlijker.
Die photoshop is gebaseerd op foto’s uit een andere thread op m3post.
Vorm van de achterlichten is duidelijker te zien in de 3de foto (minder beplakt):
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=141911
Je kan de naad mooi zien lopen doorheen het witte plakband.
Ik vind die strakgetrokken achterlichten wel mooi, dat geeft weer het bmw gevoel :) plattere achterlichten iig…
Blackline is uiteraard mooi^^
@t Eric : Ik denk dat ze een M3 touring gaan invoeren, als de 335i touring een beetje beter gaat verkopen.
Overigens vind ik het erg jammer dat dit de huidige model van de M3 is geworden. In dat geval kan je beter de M3 coupe of cabrio halen, want dit is de lelijkste M uitvoering van Bmw.
http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=155425&stc=1&d=1211067012
Citroen C5 ?
Misschien kun je met je huidige M3 strax gewoon naar de garage voor de nieuwe achterlichten (en kofferdeksel als dat nodig mocht zijn). Zo deed Audi dat toch ook bij de overgang naar de single-frame-grill.
Ik denk dat hij op de nieuwe 7-serie gaat lijken!!
Koplampen van de 3 serie sedan mogen ze ook meteen aanpakken, ook gruwelijk lelijk. Maar achterlichten waren idd ook lelijk.
Toen de nieuwe 3-coupé uitkwam was er veel skepticisme dat ie relatief weinig onderdelen met de 3-sedan deelde. Nu proberen ze dit ietwat te compenseren. Reden: winsten opschroeven, er zijn wat geluiden opgegaan (=aandeelhouders/beurs) dat BMW de gordel nét ietsje harder moet aantrekken.
Mooi zal die nooit worden en de kwaliteit kan veel beter,goedkope plastic kan niet in zo een dure auto.
@dirk: ‘goedkope plastic kan niet in zo een dure auto.’ = bullshit! hoe denk je dat een moderne auto beter en toch lichter gemaakt kan worden, alu en plastic!
of gaan we alles van carbon maken? (de buigzame en bijgevolg zeer dure variant dan?)
you choose…
@dirk ik denk dat ge gewoon jaloers bent op BMW bezitters