• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M3 GT2 S en Tornado CS van G-Power

Auteur: CasperH, gepost 24 mei 2010 om 20:49 – 31 Reacties

G-Powerrrrrrr!


De heren van G-Power hebben wat tuningspul gemaakt voor de M3 en de M3 GTS. Dit alles werd gepresenteerd tijdens de 24 uur van de Nürburgring.

G-Power heeft een paar indrukwekkende modificaties voor de twee varianten van de M3 paraat. Save the best for last, we beginnen met de aanpassingen voor de “gewone” M3. Deze levert na montage van een SK II CS supercharger en wat aanpassingen aan het blok 600 pk en 580 Nm koppel. De uitlaat is daarnaast 26 kilo lichter geworden en er zijn wat andere gewichtsbesparingen doorgevoerd. Dankzij al dat gesleutel kun je voortaan naar de honderd in 4,3 seconden.

Het wordt écht indrukwekkend als G-Power de BMW het M3 GT2 S pakketje geeft. Hetzelfde pretpakketje en een gewichtsbesparing van 150 kilo door onder meer de achterbank eruit te slopen en de voorstoelen te vervangen door racekuipen. Nul naar honderd gaat in 4,1 seconden en de topsnelheid ligt boven de 320 kilometer per uur voor de handgeschakelde zesbak en boven de 330 voor de 7 versnellingen tellende DCT unit. Het uiterlijk werd ook even onder handen genomen, daarover mag u zelf een oordeel vellen. Om ze uit elkaar te houden: de GT2 S is de auto mét picknicktafel, de Tornado CS is de auto zonder picknicktafel en met volledig zwarte velgen.


Ook interessant!

  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife
  • Er wordt nu al gesproken over een BMW M3 CS
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, g-power, M3, tuning

Vorig bericht: « 72-jarige gearresteerd wegens kappersafspraak
Volgend bericht: Is dit de Ferrari 458 Challenge? »

Lees Interacties

Reacties

  1. wotevajjjj zegt

    24 mei 2010 om 20:53

    gaat dat piknicktafel gedoe niet vervelen ?..
    Geef mij de gt2s maar. alleen raar dat ik ze niet gezien heb in duitsland terwijl ik 2 dagen geweest ben

    Login om te reageren
  2. ferrari599xx zegt

    24 mei 2010 om 20:55

    wanneer begint de 24 van LeMans eigenlijk ?

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      24 mei 2010 om 20:56

      @ferrari599xx: in het weekend van 12 en 13 juni.

      Login om te reageren
  3. ferrari599xx zegt

    24 mei 2010 om 20:59

    @CasperH

    shit , dan moet ik examen wiskunde leren :s
    da word een slecht examen xD

    Login om te reageren
    • Seroo zegt

      24 mei 2010 om 22:06

      @ferrari599xx:
      “shit , dan moet ik examen wiskunde leren :s
      da word een slecht examen xD ”
      Ik hoop voor je dat je Nederlands ook voldoende wordt.

      Login om te reageren
  4. nickdenbakker zegt

    24 mei 2010 om 21:07

    wwwaaauuuwwww!!!

    Login om te reageren
  5. BMW330Ci zegt

    24 mei 2010 om 21:21

    600 pk en 0-100 in 4.3. oke daar gaat iets mis. bijkans 1,5 keer zoveel vermogen en zo’n geringe toename in acceleratie? tractieproblemen?

    Login om te reageren
  6. Scapabartjuh zegt

    24 mei 2010 om 21:23

    Direct afleveren die GT2 S versie! :o
    Ik denk wel da ze opzij gaan voor u als ge op de autostrade rijdt met zo’n machine (a)

    Login om te reageren
  7. integralechubasco zegt

    24 mei 2010 om 21:23

    Tja, standaard is ie haast even snel naar de 100… veel uiterlijk vertoon, dat wel. Tegen de tijd dat je een rijbewijs hebt vindt je dit niks meer aan… dan ga je liever voor een “gewone” M3 gts of een mooie 4 deurs M3. Mits je de pecunia hebt natuurlijk.

    Login om te reageren
  8. nokiaaaaa zegt

    24 mei 2010 om 21:33

    en voorbijgetrokke worde door een lancer fq400 met 200 pk minder , beetje raar

    Login om te reageren
  9. Svensson zegt

    24 mei 2010 om 21:33

    No way dat die G-Power BMW M3 GT2 S is gebaseerd op de M3 GT2 racer waarnaar gelinkt wordt. Is in wezen een “gewone” M3 die is uitgebouwd en een bodykit heeft om ‘m de GT2-look te geven.

    -edit: klopt, was meer ter illustratie racing pedigree ;)-

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      24 mei 2010 om 21:48

      @casper: Oké, dan heb ik niks gezegd 8)

      Login om te reageren
  10. GOD zegt

    24 mei 2010 om 21:37

    -edit: kuch, oeps, iets te enthousiast hier. Artikel aangepast. Dank!-

    Login om te reageren
  11. Northwestern zegt

    24 mei 2010 om 21:56

    Wat mag dat allemaal wel niet kosten? :)

    Login om te reageren
  12. Ralph zegt

    24 mei 2010 om 21:58

    G Power = Gangsta…

    Laat ze maar ff FIA GT2 rijden met deze bak, dan praten we weer verder! Zeker als je de M-Sport striping erop doet.

    Race on Sunda… Sell on Monday!

    Login om te reageren
  13. Dimglor zegt

    24 mei 2010 om 22:52

    Die tornado cs ziet er echt goed uit.. zo met die velgjes en dan de Bmw kleuren… ziet er toch een stuk beter uit dan die gt2

    Login om te reageren
  14. spykerboy zegt

    24 mei 2010 om 23:11

    doe mij de GT2S maar ;)

    Login om te reageren
  15. FuelMinded zegt

    24 mei 2010 om 23:40

    Als het toch een widebody moet zijn, dan liever de Vorsteiner GTRS3 (met open exhaust). :D

    Login om te reageren
  16. P@trick zegt

    24 mei 2010 om 23:58

    Heel mooi en hopelijk alvast een kleine knipoog naar de DTM ;-)!

    Login om te reageren
  17. 3er Reihe zegt

    25 mei 2010 om 00:25

    Goeie porno dit, ik heb een paar ton nodig NU !!! :mrgreen:

    Login om te reageren
  18. Mr. V8 zegt

    25 mei 2010 om 08:58

    Heeel erg vet die GT2!!!

    Login om te reageren
  19. CSL zegt

    25 mei 2010 om 11:43

    heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk

    Login om te reageren
  20. lambo4all zegt

    25 mei 2010 om 12:53

    bruut! vooral de bodykit op de GT2 ziet er schitterend uit.

    Login om te reageren
  21. M-lover zegt

    25 mei 2010 om 12:58

    Mag ik even de wijsneus uithangen… ?
    Ok dan, zet er een andere achterasoverbrengeing in! dan zakt je top wel, maar ach 270km/h zal ook wel snel zat zijn! en dan gaat je acceleratie er ferm op vooruit!

    Zie wel liever de blauw-rode striping :D

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      25 mei 2010 om 18:44

      @M-lover: Dat kan er wel iets mee te maken hebben, maar volgens mij zijn het gewoon de banden die het vermogen gewoon niet aan kunnen want zeshonderd(!!) pk is niet niks!
      Ik denk dat ze de verhoudingen in hun versnellingsbak eens moeten herordenen, betere verhoudingen voor te vertrekken en als laatste versnelling ze een overdrive overbrenging steken. Dan kan hij nog harder dan 330km/h denk ik.

      OT:
      Ik kan de kont van de M3 maar niet mooi vinden :s
      Voor de rest is deze auto echt hardcore en wil ik heb wel hebben! Maar je bent toch sneller dan iedereen en met die bandenrook achter je ziet niemand die lelijke kont meer…
      Echt een zalige keiharde racer!

      Login om te reageren
  22. Madru zegt

    25 mei 2010 om 20:21

    Wat is DCT ?? Ik dacht dat het DKG was ?

    Login om te reageren
  23. Emiel073 zegt

    25 mei 2010 om 20:47

    Wat een heerlijke bakken zeg!! Voor mij graag die ‘normale’ M3 in Dakargelb zonder stickers en de GT2S in het wit met M-srtiping.

    Login om te reageren
  24. AudiQuatro zegt

    25 mei 2010 om 21:20

    geil! Maar iets minder wide body en kleur. Die GTS of zo die oranje die was mooi!

    Login om te reageren
  25. Cantago zegt

    26 mei 2010 om 00:48

    Mag ik de M3 met supercharger maar zonder de uiterlijke aanpassingen? Danku!

    Login om te reageren
  26. CSL zegt

    26 mei 2010 om 12:49

    @Madru
    kan allebei

    Login om te reageren
  27. joop3 zegt

    27 juli 2010 om 12:52

    gewichtsbesparing is bij de M3 niet moeilijk, standaard nl al 300 kilo te zwaar. de L van ‘leicht’ was in 1980 nog wel van toepassing..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North