
Slicks, wielen met centrale wielmoer, plastic ruiten: dit moet bijna wel de race-458 zijn!
Deze foto’s werden door zojuist het web op geslingerd. Te zien is een flink laag liggende 458 voorzien van race trim. We spotten onder meer aangepaste bumpers en sideskirts, quick release sluitingen op de motorkap, wielen met een centrale wielmoer, slicks, plastic ruiten, een rolkooi, grote pijlen richting de sleepogen en meer. Zo te zien is de 458 al flink geleefd want er is onder meer een stuk van de diffuser afgebroken. Ook opmerkelijk: er mist een uitlaatpijpje. Motorische aanpassingen of gewoon een sierstukje verloren onderweg?

De foto’s werden gemaakt in een garagebox op het circuit van Vallelunga. Wedden dat Ferrari binnenkort de raceversie van de 458 lanceert en dat hij heel erg lijkt op deze auto? Meer foto’s bij Axis of Oversteer.





hebben hebben hebben!
oeeeh, veel beter nieuws dit dan het eeuwige gezever over die audi’s! Who cares over die nieuwe Audi S1?!
Hopen dat ze er een straight pipe onder hangen met nog meer vermogen!
Wel een beetje aparte kleur trouwens voor een Ferrari.
Brute bak!
Wat Frrari gaat te ver :)
ik vind het geen brute bak :)
mmmmmlekker
Het blijft een super wagen, ben hem al tegen gekomen in het zwart, prachtwagen! en dit ziet er nog beter uit, op de kleur na, wit geel of rood hoor hij te zijn!
De mclaren heeft trouwens hier wel wat van weg…
zat er aan te komen, een challenge versie. gaaf.
Is dit een Corse Clienti… zie geen ‘prova’ nummerbordje eronder.
Of wellicht een door Michelotto geprepareerde Cup racer.
Die 3e uitlaatpijp is bij de productie een cross-over pijp.
Knipoog naar de wastegate 3e pijp bij de F40!
Wedden dat? -Toi toi… toi-
@Ralph: dit zal idd de Cup versie zijn van de 458. Die zal gebruikt worden voor de 458 merkencup waar vervolgens vadsige oude mannen met teveel geld in mogen racen.
Ik wacht wel op de GT2 versie van de 458. Helaas komt die pas volgend jaar op het toneel.
@robbie: het zou natuurlijk ook nog een test-mule/auto voor de scuderia kunnen zijn. De auto zo optuigen dat het lijkt op een racer…. goede truc toch?
Maar challenge versie lijkt me wel logischer.
@w0o0dy: aangezien de Challenge Stradala/Scuderia variant altijd pas aan het ‘einde’ van de levensduur van een model komt lijkt me dat heel erg sterk. Dat model zal pas over minimaal 5 jaar op de markt verschijnen.
@w0o0dy:
wil jij mijn quiz ff afronden ´~p
Als ik er een had zou ik er F430 koplampen in laten bouwen, dan heb je een prachtige bak :)
@fant:
komt als het goed is zo op Autojunk! die 458 met f430 koplampen..
Laat die 3e uitlaat er maar altijd af, dit ziet er veel beter uit. Vind deze kleur niet erg geslaagd moet ik zeggen.
sierstukje verloren want dat is geen uitlaat..
ps echte autokenners doen mee aan mijn weekendquiz
http://www.autojunk.nl/2010/05/flamingos-weekendquiz
@Flamingo: Spamhoer! ;)
600 pk+…? waarschijnlijk wel, en dat uit een 4,5 V8… de beste motorbouwers komen nog altijd uit Italia!!
@integralechubasco: Over die motoren: Denk inderdaad dat je gelijk hebt, alleen komen de duitsers (Lees: Porsche) ook wel in de buurt hoor!
@integralechubasco: reken maar niet op heel veel extra vermogen hoor, het zal waarschijnlijk blijven bij wat minder gewicht. Aangezien alle auto’s in deze klasse toch identiek zijn is extra vermogen niet echt nodig. En daarnaast zorg het er ook nog eens voor dat de boel een stuk langer heel blijft.
Woei, interessant! Hoewel ik denk dat de 458 een hoop elegantie veriest in gestripte race-uitvoering…
@mezelf
… ik klink een beetje als een kruising tussen CSL en vincenzo…
er zitten er leuke schijfjes op, voor past maar net
Een rooie, das leuk!
ziet er wel lekker uit, heb vandaag trouwens voor het eerst een 458 gespot bij circuitpark zandvoort na de races mooier dan ik had gedacht maar wint nog steeds niet helemaal mijn hart :P
Relatief weinig verandert.. Is wel een goeie zaak ;)
Ziet er goed uit alleen wat een SCHIJTvelgen!! Zien eruit alsof ze van een Toyota Celica zijn.
2 uitladen maar
@robbie
inderdaad, als het de challenge versie is… en dat is het waarschijnlijk ook, als je de 430 challenge erbij pakt dan zie je haast dezelfde aanpassingen en dezelfde velgen…
Natuurlijk een test hok dit die een stuk minder fraai is dan het uiteindelijke model, but you know what, I want one of those :-)
@VeniVidiVici
Beledig mijn Celica aub niet. Het is geen Ferrari maar nog altijd een waardige auto!
OT: Ziet er goed uit maar als het maar twee uitlaten zijn, mogen ze wel in de midden een opvulling geven of 2 vierkante DIKKE uitlaten ervoor plaatsen want nu mist hij een “tand”.
Misschien gewoon gepikt en heel snel moeten wegrijden en op die manier uitlaatpijpke kwijt geraakt? :D
Ziet er lang niet slecht uit, maar dit is geen auto meer voor op straat mee te komen. Heeft teveel race-specs.
Wat lang niet betekent dat ik er eens geen toerke wil mee gaan doen… :D
@HolyCow: welk bouwjaar van de celica? Ikzelf rijd met ne corolla, dus hail to toyota als ge ’t mij vraagt. ;)
Zit er een basisverschil tussen de Challenge en Scuderia versies door de jaren heen?
Ik dacht altijd gewoon dat het zelfde beestje andere naam verhaal was. Challenge, Challenge Stradale, Scuderia?
Veel bomen, geen bos.
Hij ziet er bruut uit als je blind bent.
de 458 italia is kapot veel beter
@bozewolf
klopt ja, bij de 360 waren er de challenge en challenge stradale (cup) versies, uitgekleed en raceready. Daar kwam bij de 360 gt, die later de ngt kampioenschap won, en dus opnam tegen andere merken.
bij de 430 heette het plotseling scuderia en 430 challenge (cup), echter de challenge is een derivaat van de gewone 430 en niet van de scuderia, vandaar de bomen, geen bos. daar kwamen dan bij de 430 gt2 en gt3.
integrale…gebruik mijn naam niet wil je?
De beste auto’s komen natuurlijk uit Italie. Dat is geen mening van mij maar gewoon een feit :)
nog sneller?? het moet toch een keer ophouden?
@vincenzo
calme ragazzo… ik ben het 99,9% met je posts eens… ;)
nu al een challenge hij is de 458 is nog maar net uit..??
@Vincenzo: Al gesolliciteerd voor “Minister van Propaganda”? Je bent trouwens idd te vergelijken met je Duitse tegenhanger @CSL.
Dat is geen mening van mij maar gewoon een feit. :roll:
Fantastisch met slechts 2 pijpjes, wat een gedrocht met die 3 dingen, geen gezicht…
Wow! Met dat witte is hij echt prachtig! En 2 pijpjes ipv 3 vind ik ook een verbetering;)
hier heb je toch niks aan zit geen eens een achterbank in en in Nederland mag je niet harder dan 120km/h…
Ik zi eook geen trekhaak btw
@robbie (en de rest): Deze Ferrari gaat eerst meedoen in de Ferrari Challenge en in 2012 is het de bedoeling dat ie in een zelfstandige klasse gaat rijden.
–edit: hou eens op met spammen–