• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M3 spyshots week 51: M3 sedan

Auteur: Wouter, gepost 23 december 2006 om 15:32 – 57 Reacties

BMW M3 week 51


Vorige week hadden we even geen zin in om jullie weer te spammen met BMW M3 spyshots, maar deze week zijn we terug! Beschouw het maar als een fijn kerstcadeau.

Bovendien proefden we deze week aan de M, en dat sMaakt naar Meer. Het goede nieuws lijkt te zijn, dat er niet alleen een M3 cabrio en een coupe komen. Ook de M3 sedan zal weer terugkeren! M3Post surfde weer een hele collectie foto’s bij elkaar.

Grappig genoeg heeft de M3 sedan (E90) de koplampen van de Coupe (E92), komt er wellicht een facelift voor de sedan aan?

BMW M3 week 51

BMW M3 week 51

BMW M3 week 51

BMW M3 week 51

BMW M3 week 51

BMW M3 week 51

BMW M3 week 51

BMW M3 week 51

BMW M3 week 51

BMW M3 week 51

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, M3, spyshot

Vorig bericht: « Yeeehaaaa!!! General Lee 4×4
Volgend bericht: Top Gear klassieker: Nürburgring in een Ford Transit »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick dos zegt

    23 december 2006 om 15:38

    Wat een prachtig kerstcadeau Wouter! Bedankt! :)

    Ze hadden de achterlichten ook moeten aanpakken. Doet me teveel aan een Nissan denken (vorig model Primera ofzeau….)

    De coupé is prachtig! Nog 4 á 5 weekjes en dan heb ik een 335i voor mijn deur staan! Yeeeeeehaaaaaaaaa!

    Login om te reageren
  2. kor zegt

    23 december 2006 om 15:38

    ben beniewd of hij sneller is dan de audi rs4
    de coupe is wel mooier dan de audi trouwens

    Login om te reageren
  3. pieter autofreak zegt

    23 december 2006 om 15:55

    elke keer spyshots omfg laat ‘m nou toch eens zien zonder die tape erop :D

    Login om te reageren
  4. joost zegt

    23 december 2006 om 15:58

    de achterkant lijkt op een Lexus LS460 vind ik en zo mooi vind ik hem nou ook niet mja dat ligt missischien aan mijn audi achtergrond :D

    Login om te reageren
  5. jasper zegt

    23 december 2006 om 16:08

    man die auto is vies patat!!!!!

    Login om te reageren
  6. TomRS6 zegt

    23 december 2006 om 16:08

    @ Dos,

    Dat wil wel he?

    Scheelt de 335i veel met een M3? (financieel oogpunt).

    Hehe, iemand nog 2 Peugeot 404’s kopen?

    Login om te reageren
  7. BM double V zegt

    23 december 2006 om 16:12

    hij is wel mooi maar vrij gewoon voor een m3
    vroeger had je nog luchthappers in de voorste zijkant.

    Login om te reageren
  8. Karl-e zegt

    23 december 2006 om 16:16

    Hey, daar is dat roostertje weer (in een ander post had iemand het daarover) :P
    Vind het leuk dat ze er ook een sedan van maken, maar zou toch voor de coupé gaan, ziet sportiever uit, en véél mooiere achterlichten.

    Login om te reageren
  9. Rossi zegt

    23 december 2006 om 16:25

    De coupe is idd 1000x beter dan de sedan.

    Login om te reageren
  10. MiuRa zegt

    23 december 2006 om 16:32

    coupe is idd, mooier maar achterdeuren lijken me ook wel praktisch zo af en toe ?

    Login om te reageren
  11. stiggie zegt

    23 december 2006 om 16:33

    helemaal met @rossi eens

    Login om te reageren
  12. Benrus zegt

    23 december 2006 om 16:39

    Geweldige bak die nieuwe M3. Coupe is mooier. Alleen de sedan mag er zeker wezen!

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    23 december 2006 om 16:40

    Volgende willen de spyshots van de Touring zien.

    Login om te reageren
  14. stefan zegt

    23 december 2006 om 16:42

    net als de BMW Coupe weer te gewoontjes als er M op staat moet het er dik uit zien maar ze zijn het vergeten hoe dat mot!!!!

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    23 december 2006 om 16:50

    @rick dos: keertje een blokkie om met je nieuwe speeltje? Maybe it will make me a believer…. ;-)

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    23 december 2006 om 16:53

    ik zie de M3 als sedan wel zitten. Zeer waarschijlijk zul je die minder vaak zien dan de Coupé, de auto is beter bruikbaar EN ik denk dat de sukkeltjes die droogrekken en/of strijkplanken op hun auto monteren de sedan versie voorbij lopen….. dus langer “houdbaar”

    En toch denk ik dat de 335i de slimmere koop is, want die auto is in de dagelijkse praktijd waarschijnlijk net zo snel en kost minder. Bovendien zal de auto beter zijn voro relaxt cruisen…. denk ik.

    Login om te reageren
  17. JP zegt

    23 december 2006 om 17:08

    egt een vette bak gimme m3 carbio coupe !! :D

    Login om te reageren
  18. CSL zegt

    23 december 2006 om 17:12

    Ik denk dat ze juist de Facelift van de coupe hebben genomen zodat ze het kosten kunnen reduceren, bijvoorbeeld de Motorkap die al bij de Coupe wordt gebruikt hoewel ik denk dat de coupe een langere neus heeft.
    Ik vind het eigenlijk wel jammer, want de Sedan oogt juist zo agressief van voren.

    De E36 M3 sedan zie je ook bijna niet. De nieuwe M3 Sedan zal ook denk ik zeldzaam worden.

    Login om te reageren
  19. RenJie zegt

    23 december 2006 om 17:37

    goeie shit alleen geef mij maar de huidige m3 CsL

    Login om te reageren
  20. RenJie zegt

    23 december 2006 om 17:38

    -edit: ip ban-

    Login om te reageren
  21. Rafael Bouts zegt

    23 december 2006 om 17:39

    -edit: zo praten we hier niet tegen elkaar-

    Login om te reageren
  22. SimonMc zegt

    23 december 2006 om 17:49

    Gilles de la tourette?

    Login om te reageren
  23. JANUS zegt

    23 december 2006 om 18:24

    Wanneer komt dat ding ?
    Zijn we eindelijk van die spyshots af !!

    @Rick dos.
    Hij is echt mooi. Post ff een pic ! (Coole taal hè. Bijles gehad !)

    @Simon Mc
    LOL !

    Login om te reageren
  24. deora zegt

    23 december 2006 om 18:24

    was toch allang bekend dat er een sedan van zou komen ?

    Login om te reageren
  25. Euphoric zegt

    23 december 2006 om 18:39

    De nieuwe M zal wel weer een fantastische auto qua prestaties worden, helaas is de designweg die BMW ingeslagen is echt niet mijn ding. In my opinion geen mooie auto….

    Login om te reageren
  26. farzan zegt

    23 december 2006 om 18:40

    De achterlichten waren eerder toe aan een faclift dan de voorlichten…

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    23 december 2006 om 18:44

    @TomRS6

    Dat ding wilt idd. wel, ja.

    Ik zou het niet weten, maar er wordt méér dan genoeg van mijn bank afgeschreven………… :( of nee toch maar :) ….. ;)

    @w0o0dy

    Is goed, maar dan zetten we wel dit liedje op, hè?

    http://www.youtube.com/watch?v=zkYTXHZycPE ;)

    @JANUS

    Post ff een Pic? Wat betekent dat nou weer? Weet je wat ik doe ik plaats hier wel ff een foto als ik hem heb!

    Login om te reageren
  28. Mpower zegt

    23 december 2006 om 18:47

    mee eens Farzan! De voorkant van de e90 (sedan) kon nog zeker een tijdje mee, kon ik dat ook maar over de achterkant (en dan vooral die achterlichten) zeggen

    Login om te reageren
  29. Lampredi zegt

    23 december 2006 om 19:04

    @Renjie: Verkoudheidsvis! :)

    Login om te reageren
  30. sacha zegt

    23 december 2006 om 19:11

    @Rick dos: Doe nou niet zo krenterig en koop gewoon een M3!

    Login om te reageren
  31. Rick dos zegt

    23 december 2006 om 19:19

    @sacha

    Ik, krenterig?! Ik heb wel een potlood MET gum gekocht voor mijn dochter voor kerst hoor! En ik heb ook vijf HELE centen aan een dakloze gegeven! ;)

    Nee, ik heb wel weer genoeg geld uitgegeven. Om dan ook nog te bedenken dat ik zoveel BPM ga afdragen! That makes me sick! En ik moet ook nog genoeg geld over houden voor mijn eigen auto natuurlijk! :)

    Login om te reageren
  32. JANUS zegt

    23 december 2006 om 19:23

    @Sacha.
    Hij moet geen M3 kopen !
    Hij moet een M5 kopen !!

    Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    23 december 2006 om 19:27

    @JANUS

    Ja, nog meer BPM afdragen zeker?! Ik koop wel een hele mooie auto als ik over een jaar of 2 (als het goed is en gaat) in Spanje woon.

    Login om te reageren
  34. JANUS zegt

    23 december 2006 om 19:36

    En als je dan in Spanje woont. Ga je dan je naam veranderen in Rick Twee ?!
    (Kijk, en dat houd mij nou bezig ;-) )

    Login om te reageren
  35. TomRS6 zegt

    23 december 2006 om 19:38

    Ngg iemand 1 of 2 Peugeots 404’s kopen?

    Login om te reageren
  36. Rick dos zegt

    23 december 2006 om 19:42

    @JANUS

    LOL! :) Hmmm daar zal ik eens heeeellll lang over na gaan denken……… :)

    @TomRS6

    Michiel is toch gek op die dingen?

    Login om te reageren
  37. sacha zegt

    23 december 2006 om 20:02

    @Rick dos: Marbella? Dan kom ik bij je wonen en dan kopen we een AMG!

    Login om te reageren
  38. Rick dos zegt

    23 december 2006 om 20:17

    @sacha

    LOL! ;) Het zal eerder in de buurt van Altea aan de Costa Blanca worden. En het wordt natuurlijk ook geen AMG! :) :P

    Login om te reageren
  39. sacha zegt

    23 december 2006 om 20:20

    Login om te reageren
  40. JANUS zegt

    23 december 2006 om 22:19

    @TomRS6
    Yep, Michiel wil wel denk ik hoor.
    (Ik ook als ik het geld en de ruimte ervoor had !!)

    Login om te reageren
  41. Johan zegt

    24 december 2006 om 00:02

    He daar is het ‘rooster’ weer! (5de foto van boven).
    De passieve differentieel koeling dus. Het blijft er maar raar uitzien zo van achteren.

    Login om te reageren
  42. J-C zegt

    24 december 2006 om 00:38

    Ik vindt de e46 coupe mooier dan de e92 coupe..
    De ///M3 e46 vindt ik minder puur en sterk dan de e92 ///M3…

    conclusie; een e46 323ci hebben me ouders al.. en nu nog een e92 ///M3,

    of wachte op de e92 ///M3 CSL + GTR Street:D

    Login om te reageren
  43. w0o0dy zegt

    24 december 2006 om 09:41

    @TomRS6: ik heb een tijdje geleden aan Michiel gevraagd of hij interesse had in een 404. Hij gaf aan dat hij er zeker graag één zou hebben, maar alleen als het een echt goed exemplaar betreft… dus als de 404’s mooi en technische goed zijn, zou ik hem zeker even een mailtje sturen. Wie weet kunnen we Michiel blij maken…. (nou ja nog iets blijer dan, want volgens mij gaat het lekker met “ons Michiel” en zijn nieuwe bedrijfje)

    Login om te reageren
  44. Tombnolz zegt

    24 december 2006 om 15:37

    Cool die M3 sedan, maar mij ziet hij er te gewoontjes, te braaf, te burgerlijk uit. Alsof je’n hele mooie en dure 320d hebt, met M-pakket.
    De wielkasten mogen serieus verbreed worden, voor mijn part.

    Login om te reageren
  45. sacha zegt

    24 december 2006 om 15:54

    @Tombnolz: Nee, een beetje smaakvol understated is goed. Net als de M5: Beetje details, velgjes, subtiele tupperware.

    Login om te reageren
  46. Sjonnie zegt

    24 december 2006 om 17:09

    Week 51 al, wat vliegt de tijd….. :;

    Login om te reageren
  47. Citrofiel zegt

    24 december 2006 om 21:30

    Sowwww, mensen, jullie zijn wel érg verslaafd aan plaatjes van een afgeplakte M3, hè? Als deze uit is kijken jullie zeker al weer uit naar de volgende afgeplakte M3, of niet dan? ;) Ík vind er niet veel aan, sorry….

    Een facelift voor de 3 sedan zou ik niet erg vinden. Als ze die saaie achterkant dan aanpakken…

    Login om te reageren
  48. m5 zegt

    24 december 2006 om 23:08

    die uitlaten daar moeten ze echt nog wat aan doen ziet er echt niet uit
    en een 6 inlijn onder de kap dan is het een dikke auto

    Login om te reageren
  49. SimonMc zegt

    25 december 2006 om 17:06

    @M5: een 6-in-lijn?Ja, traditiegetrouw zou het zo moeten zijn, maar deze komt (helaas) met een V8, vandaar dat deze nog steeds zo’n vreemde motorkap heeft.

    Een motorkap op maat maken is blijkbaar de grootste moeite ter wereld voor BMW.

    Login om te reageren
  50. CSL zegt

    26 december 2006 om 14:08

    Als iemand graag de 6-in lijn wilt kan hij terecht bij de Z4 ///M .
    Voor de rest heb ik niets tegen de toekomstige Hoogtoerige V8 wat al in 2001 in de M3 GTR Street Version werd gebruikt die zo’n 450pk levert. Hij was wel begrensd naar meer dan 350PK voor straat gebruik .

    Login om te reageren
  51. jaap zegt

    27 december 2006 om 04:20

    Ten eerste kan deze M3 nooit de RS4 overtreffen wat looks betreft, en als ze de RS4 willen verslaan met snelheid dan moeten ze het alliminium spaceframe van Audi na-apen, om gewicht te besparen. Aangezien deze M3 minder paardenkracht krijgt. En je kan wel gaan zeuren over meer plezier omdat hij achterwiel aandrijvig heeft, maar hij zal op deze manier de geweldige Audi RS4 gewoon niet verslaan. En de Mercedes C55 AMG (???) word al helemaal niet meer meegerekend tegenwoordig.

    Login om te reageren
  52. jaap zegt

    27 december 2006 om 04:23

    BMW-freaks ga er maar tegen in want ik hou wel van een gezonde discussie. hehe

    Login om te reageren
  53. V8 zegt

    27 december 2006 om 05:28

    @Jaap,
    ik denk dat je een beetje aan het ijlen bent.

    Een Audi RS 4 weegt 1650kg
    1) Een BMW M5 weegt 1730kg
    2) Een BMW 335i weegt 1510kg –> coupé = -10kg
    3) Een BMW 335xi weegt 1555kg –> coupé = -10kg
    4) Een BMW (E46) M3 weegt 1470kg
    5) Een BMW (E46) M3 CSL weegt 1285kg

    Mijn punt:

    1) De RS4 maakt gebruik van een allu space frame en leightweight V8 en is toch maar 80kg lichter dan een M5 welke een luxe sedan is en een 5l V10 heeft…

    2) De BMW 335i weegt al 140kg lichter dan de RS4 wat wil zeggen dat de V8 van BMW 140kg zwaarder mag zijn dan de 3.0l Biturbo van de 335i. Wat dus nooit zal zijn want hij zou zelfs lichter gaan zijn dan de huidige 3.2 6-in lijn M motor volgens geruchten! Stel dat de V8 140kg zwaarder zal zijn dan de 3.0l turbo (wat nooit zal zijn!!!!!) zou hij nog maar even zwaar zijn dan de RS4!

    3) = om aan te tonen wat 4-wielaandrijving weegt dus +- 45kg bij BMW

    4) Is om aan te tonen wat de huidige M3 weegt –> 180kg minder dus

    5) Als BMW aan gewichtsbesparing doet, doen ze het meteen goed: M3 – M3 CSL = 185kg bespaard! M3CSL 1285kg — RS4 1650kg : verschil van 365kg!!!

    Conclusie:
    1) Het is knap dat audi een allu-space frame en leight-weight V8 gebruikt voor de RS4 maar hoe kunnen ze anders!!! Met hun zware 4×4 techniek blijven het logge bakken… Als ze geen allu space frame & LW V8 gebruiken is het helemaal om zeep!

    2) Je ziet dat BMW minder moeite moet doen om een normaal gewicht te verkrijgen. En als ze het gewicht besparen doen ze het ook meteen goed.

    3) Er is alleen nog maar gespeculeerd dat de BMW V8 +- 400pk zal krijgen… Ze rekenen namelijk: BMW M5 – 5.0L – 507pk –> BMW M3 – 4.0L – +-400pk
    ff uitlegge voor jou want denk wel dat dat nodig is gezien je beweringen:

    Regel van 3: 507:5×4=400pk
    Hoewel het er waarschijnlijk meer gaan worden omdat meer dan 100 pk/l voor BMW niet zo moeilijk is (Audi 4.2 – 420pk = 100l/pk) (M3 CLS 3.2 – 360pk = 112,5pk/l met een motor van 6jaar oud!)

    4) Alleen het maximum PK van de motor betekent weinig, het is ook het koppel, de versnellingsbak en gewicht die veel belang hebben, neem daarbij ook nog de toerental-opbouw enz… en dan kan je pas beslissen. Ook krijgt de M3 20PK minder, dit wil niks zeggen. Kijk naar de M3 & S4 van vorig model, S4 had ook 1pk meer maar dit deed ook niets af! Hier bewijs: http://video.google.com/videoplay?docid=6590515381030983269&q=Top+Gear+M3+S4

    5) Met 1 ding ben ik het eens de MB C55 AMG is een totaal andere klasse, voor de rest hou ik ook van een gezonde discussie, alleen dan wel met mensen met gezond verstand want jouw beweringen getuigen hier niet direct van.

    PS: ben geen BMW freak, maar weet wel wat kwaliteit is

    Login om te reageren
  54. Robbie zegt

    27 december 2006 om 10:13

    @ V8: de RS4 maakt helemaal geen gebruik van een Alu-spaceframe. De enige auto’s bij Audi die een 100% Alu-spaceframe hebben zijn de A8, R8 en de oude A2. De nieuwe TT heeft een spaceframe dat voor 61% bestaat uit alu, 39% staal.

    Login om te reageren
  55. Ivo zegt

    27 december 2006 om 18:07

    @ iedereen:

    We hebben er weer een kneus bij in de vorm van Jaap! Wat een kenner!

    Japie,

    Je WEET niet eens hoe de M3 eruit gaat zien;
    Je WEET niet eens wat de motorspecificaties worden;
    Je weet eigenlijk niks, want zelfs over het ‘geen vlees noch vis’ merk Audi weet je niks, blijkens jouw uitspraken.

    Audi is op niveau van BMW gekomen met de RS4, wat oa te maken heeft met het feit dat er tegenwoordig 80% van het aandrijfkoppel naar de achteras gaat, maar over een klein jaartje wordt de lat voor de komende 6 jaar hoger gelegd door BMW met de nieuwe M3. Dat is gewoon de traditie. En Audi mag zich er weer jarenlang op stukbijten.

    Goedemiddag.

    Login om te reageren
  56. Wouterman! zegt

    28 december 2006 om 12:42

    Hadden ze nou niet gelijk even de achterlichten van de sedan kunnen veranderen ;)

    Login om te reageren
  57. Car-menia zegt

    28 december 2006 om 15:50

    De M3 coupe is veel en veel mooier dan de Sedan.Zelf ben ik BMW fan maar als het om vette sedan gaat….Moet ik helaas tot mij spijt de RS4 meer waardering geven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North