• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M4 Coupé: Gaat dit hem worden?

Auteur: robbie, gepost 12 december 2012 om 18:50 – 59 Reacties

BMW M4 Coupé rendering by WildSpeed


Nu BMW bekend heeft gemaakt dat de opvolger van de M3 Coupé door het leven zal gaan als M4 Coupé is het wel aardig om een te kijken hoe die auto eruit gaat zien. Gaat deze BMW M4 Coupé het de Audi RS5 Coupe en Mercedes C63 AMG Coupe lastig maken?

De photoshop wizards van WildSpeed hebben op basis van de BMW 4 Serie Coupe Concept deze impressie van de toekomstige BMW M4 gemaakt. Zoals je kan zien is de voorbumper redelijk geïnspireerd op die van de nieuwe BMW M6 (Gran Coupe) en BMW 1M Coupe.

Inmiddels is ook wel duidelijk geworden dat de BMW M4 (net zoals de M3 Sedan) een zes-in-lijn met turbo’s onder de motorkap gaat krijgen. Die motor zal naar verwachting zo’n 450 pk/535 Nm leveren.

Omdat de nieuwe M3 & M4 een stuk lichter zullen zijn dan de huidige M3 zullen ze ook een stuk sneller en zuiniger zijn. Het schijnt dat BMW het gewicht van de E46 M3 (1.470 kg) als doel gesteld heeft.

De M3 (sedan) zou eind volgend jaar (in Frankfurt?) als concept onthuld worden en begin 2014 (in Genève?) als productieversie. De M3 sedan zou dan in juli 2014 op de markt komen. De M4 Coupe zou echter pas eind 2014 op de markt komen. We moeten dus nog wel even geduld hebben. Helaas. (bron: f30post.com, WildSpeed)

Ook interessant!

  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • Hallelujah: Infinitas voert BMW M4 op tot 1.000 pk!
  • Zacoe BMW M3 en M4 omarmen alle lelijkheid
  • Nieuwe info 'bevestigt' specs en productie BMW M4 CSL

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, BMW, Coupe, f32, f82, M3, m4, photoshop

Vorig bericht: « Video: Altijd in je spiegels kijken als je achteruit rijdt
Volgend bericht: Audi-kopie uit China en Tesla naar Tilburg #Groen7 »

Lees Interacties

Reacties

  1. voytekbe zegt

    12 december 2012 om 18:51

    De renders zullen wel erg close zijn bij het eigenlijke product. Wat een machine zeg. Als je moet kiezen tussen een C coupé AMG of een RS5 (RS4 geen coupé) weet je het toch wel lijkt me…

    Benieuwd wat Mercedes hierop gaat brengen als antwoord. Dat chromé rood staat hem trouwens niet verkeerd!

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      12 december 2012 om 19:40

      @voytekbe: Ja inderdaad dan wist ik het wel, ik koos iets zonder propellor op de kap…

      Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        12 december 2012 om 22:10

        @911GT2: Geen spyker? Oer hollands!

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      12 december 2012 om 22:20

      @voytekbe: Ja, heerlijke render. Vraag me af hoe dicht het bij het echte gaat komen. Maar zoals dat ding er nu uitziet, komt geen RS5 of C63 er bij in de buurt. Dat uit de mond van een Audi eigenaar die nu naar MB’s aan het kijken is…

      Login om te reageren
      • mo112 zegt

        13 december 2012 om 00:00

        @gregorius: maar de c63 heeft weer een veel beter motorgeluid

        Login om te reageren
        • bmwf16m zegt

          13 december 2012 om 01:00

          @mo112: hoe weet jij dat zeker?

          Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    12 december 2012 om 18:51

    Ik ben voor, ziet er lekker gespierd uit.

    Login om te reageren
  3. carsper zegt

    12 december 2012 om 18:52

    Ja, graag!

    Login om te reageren
  4. bsxc2 zegt

    12 december 2012 om 18:53

    Mooie wagen, alleen de kleur wat aanpassen naar metallic i.p.v. chroom.

    Login om te reageren
    • MLTB zegt

      12 december 2012 om 19:36

      @bsxc2: Hij is gewoon netjes gewassen.

      Login om te reageren
  5. tvklarenbosch zegt

    12 december 2012 om 18:54

    Niets meer aan doen, afleveren in Amsterdam graag.

    Login om te reageren
    • MLTB zegt

      12 december 2012 om 19:38

      @tvklarenbosch: De Bijlmer redt hij niet meer man, sorry.

      Login om te reageren
  6. Carreza zegt

    12 december 2012 om 18:56

    De 4-serie is eindelijk nog eens een echt geslaagde BMW. Kon ik dat ook maar van de rest van het gamma zeggen…

    Deze M4 impressie is overigens top!

    Login om te reageren
    • voytekbe zegt

      12 december 2012 om 19:19

      @Carreza: E89 Z4? F10 5-serie?

      Login om te reageren
      • Carreza zegt

        12 december 2012 om 19:48

        @voytekbe: 5-serie is inderdaad geslaagd. Z4 vind ik niet maar ieder z’n mening…

        Login om te reageren
  7. E34M5Touring zegt

    12 december 2012 om 18:56

    Schitterend! Als ie zo komt, Whoefff. Vind de naam nog steeds onzin maar verder perfect.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      12 december 2012 om 19:49

      @E34M5Touring: De naam was gewoon goed zoals het was. Waren we als consument nou echt zo stom? Welke auto is een 3 serie coupè dan? Ja uhhhhhh, geen idee man, misschien een 3 serie met twee deuren? Dan hadden ze tenminste de M3 naam kunnen houden….

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 december 2012 om 20:00

        @jzaero: Ja echt onzin, maarja, vooruitgang zegt men dan….

        Login om te reageren
      • ar156sw zegt

        12 december 2012 om 21:21

        @jzaero: allemaal veroorzaakt door het fenomeen “vierdeurs coupe”, anders moet je (als die er straks ook is) uitleggen “ik heb een 3 serie coupe, maar dan wel die met 4 deuren…”

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          13 december 2012 om 00:06

          @ar156sw: Ja, maar een 6 serie kan je ook met 4 deuren krijgen. Dus als ik zeg ik heb een 6 serie, moet je ook uitleggen of je de 4 deurs of 2 deurs hebt!

          Login om te reageren
          • ar156sw zegt

            13 december 2012 om 07:27

            @jzaero: klopt, maar daar is wel maar 1 versie met 4 deuren van. net als straks (neem ik aan) bij de 4 (gran coupe). Mij is het om het even hoe ze het allemaal noemen, maar ik snap op zich de “logica” wel, hoewel die dus volgens mij ontstaan is uit het onlogische vierdeurs coupe gebeuren :)

            Login om te reageren
      • gregorius zegt

        12 december 2012 om 22:23

        @jzaero: Al noemen ze m de Gaylord-Assrape; ik vind het een prachtige auto (en ik zou de badges er toch nooit op laten zitten! Zo weinig mogelijk letters voor mij, ben geen reclamebord!!)(Heb zelfs geen Audi-ringen achterop mijn A6).

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          13 december 2012 om 00:08

          @gregorius: Ik heb er ook geen 328i achterop staan, maar een 3 serie was een statement in zijn klasse. De benchmark en daar hoorde de coupé en zeker de M3 ook bij. Het blijft nog steeds een begeerlijke auto, maar wel eentje die zijn geschiedenis achter zich laat, althans zo voelt het.

          Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          13 december 2012 om 07:38

          @gregorius: vind het een beetje overdreven, de reacties.
          BMW is al 53635x van dergelijke ’tradities’ afgestapt (net als vrijwel elk ander merk), dus dit kunnen we er heus wel bij hebben toch. :)
          Denk dat we er over 5 jaar niet meer over praten.

          Login om te reageren
  8. sacha zegt

    12 december 2012 om 19:06

    Is “M4 coupé” niet een pleonasme?

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      12 december 2012 om 19:10

      @sacha:

      Niet als er ook een Cabriolet komt.

      Login om te reageren
    • maurits123 zegt

      12 december 2012 om 19:28

      @sacha: Ja!

      Vind hem wel bruut :)

      Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    12 december 2012 om 19:16

    Mooi hoor!

    Login om te reageren
  10. rogierrs zegt

    12 december 2012 om 19:19

    als ik moest kiezen tussen een van de duitse drie zou ik het toch moeilijk vinden, tussen de Mercedes en deze BMW dan natuurlijk

    Login om te reageren
  11. jzaero zegt

    12 december 2012 om 19:35

    1470kg is nog steeds aardig wat, maar zal wel aardig sturen. Stuurkarakter zal ook wel veel afhangen van de stijfheid van de dempers enzovoorts.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      12 december 2012 om 19:42

      @jzaero: Dat is 410kg lichter dan de huidige M3 Cabrio!! En nog steeds dik 200 lichter dan de huidige M3.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        12 december 2012 om 19:45

        @E34M5Touring:
        Zelfs 100kg lichter dan de 1M, maar wel 270kg meer dan de E30 M3.
        Maar het is natuurlijk met de hedendaagse eisen een utopie om te wensen dat hij qua gewicht daarmee te vergelijken is.
        Opzich dus best netjes voor zijn formaat.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          12 december 2012 om 19:59

          @jrk68: Ik zeg eerder maar 240kg zwaarder. Vind dat erg meevallen. Als je bekijkt dat een Golf 5 GTI 2x zo zwaar is dan een Golf 1

          Login om te reageren
      • jzaero zegt

        12 december 2012 om 19:46

        @E34M5Touring: Klopt, maar 1450kg is nog steeds het gewicht van een E60 5 serie met 25i blok! Als je het zo bekijkt .. ;)

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          12 december 2012 om 19:58

          @jzaero: Jawel maar dat is een relatief lichte 6pitter en bovendien heeft die niet de krachten te verduren die de M3/4 straks krijgt.

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            12 december 2012 om 20:16

            @E34M5Touring: dat is zeker waar, zit ook geen differentieel in en waarschijnlijk zal zo’n M ook wel andere aanpassingen hebben waardoor het gewicht hoger is. Maar aan de andere kant, een BMW M5 carrosserie is qua bouw toch nagenoeg identiek aan, lets say, een 520i qua sterkte?

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              12 december 2012 om 20:23

              @jzaero: Jawel maar een 525i is NA dus heeft geen twinturbo systeem met alle koeling etc. En vergeet niet Diff coolers bakcoolers etc. telt allemaal op!

              Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        12 december 2012 om 19:56

        @E34M5Touring: Een M3 cabrio weegt bijna 1900 kilo?! You’re shitting me!

        Iig is dit M4 coupe geval zeker niet het lelijkste wat er ooit uit de BMW koker is komen rollen.

        Gewicht valt me mee.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          12 december 2012 om 19:57

          @bozewolf: Nope, was laatst heel stoer de RS5 aan het afzeiken ivm z’n gewicht maar zocht voor de fun de M3 Cabrio ff op, 1880kg!!!

          Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            12 december 2012 om 20:20

            @E34M5Touring: Omdat ik een koppige zak hooi ben heb ik het nog driedubbel gecheckt op wiki en bmw.de en het is echt 1885kg.

            Holy fucking ossestaart. Tien jaar geleden (ok, iets meer) had je daar een 7-serie mee.

            1900 kilo voor een “sport coupe”, schande.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              12 december 2012 om 20:32

              @bozewolf: 100kg zwaarder dan mijn oude M5 Touring!

              Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              12 december 2012 om 20:55

              @bozewolf: Leuk als je met je chick op stap bent. Tik je rustig 2ton aan in je racecabrio.

              Login om te reageren
              • roadrebel123d zegt

                12 december 2012 om 21:27

                @E34M5Touring: de mijne is toch iets lichter…

        • gregorius zegt

          12 december 2012 om 22:25

          @bozewolf: Yep, maar die M3-cabrio heb je ook voor het concert en de fun! De coupe heb je voor de mogelijke rubber-verbrandingen op de ring!

          Login om te reageren
  12. jerry zegt

    12 december 2012 om 19:39

    Tlijkt wel of de m4 behoorlijk uitgeklopte wielkasten krijgt. Opzich niet verkeerd.

    Login om te reageren
  13. kickass zegt

    12 december 2012 om 19:48

    Top! Mooi ook dat de powerdome er weer zit.

    Login om te reageren
  14. ronin1130 zegt

    12 december 2012 om 19:51

    In elk geval een stuk beter geslaagd dan de nieuwe 3-reeks.

    Login om te reageren
  15. camber24 zegt

    12 december 2012 om 19:57

    I think I’ve just wet myself… Want one!!

    Login om te reageren
  16. rgts05 zegt

    12 december 2012 om 20:16

    “Gaat deze M4 Coupé het de Audi RS5 Coupe en Mercedes C63 AMG Coupe lastig maken?”

    => Wat een domme vraag zeg

    Login om te reageren
  17. norge zegt

    12 december 2012 om 20:39

    Voor een Duitser best wel aardig, nou nog een beetje kwaliteit.

    Login om te reageren
    • jipino zegt

      13 december 2012 om 14:11

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
    • jipino zegt

      13 december 2012 om 14:20

      -=edit: voor vragen of opmerkingen kan je mailen. Dat hoeft niet in de comments=-

      Login om te reageren
      • jipino zegt

        13 december 2012 om 15:32

        @autoblog, sorry voor die reactie, is inderdaad meer geschikt voor een mailtje.

        OT: Bij de moderne bmw’s lijkt de elegantie toch wat te verdwijnen bij de M-modellen. Zo was een e39 m5 of een e90 m3 nog enigszins subtiel te noemen, dit komt op mij toch iets te tunerig over. Net als bij de M6 Gran Coupe eigenlijk.

        Login om te reageren
  18. RickS zegt

    13 december 2012 om 00:21

    Doe mij die donkerblauwe maar! Geweldig mooie wagen

    Login om te reageren
  19. drivingpleasure zegt

    13 december 2012 om 03:09

    “Gaat deze M4 Coupé het de Audi RS5 Coupe en Mercedes C63 AMG Coupe lastig maken?”

    Zover ik weet is de M3 deze 2 altijd de baas? Dus het lijkt mij dat de M4 dat ook gaat zijn..

    Login om te reageren
  20. schellekens006 zegt

    13 december 2012 om 04:13

    Een m4 is ook een erg leuk wapen als je het intypt in google.

    Login om te reageren
  21. kaasboerin zegt

    13 december 2012 om 07:35

    Zal ongetwijfeld in de buurt zitten, enkel een F30 Mpakket opshoppen en je zit bijna zeker in de buurt.
    Iig, 1400kg lijkt mij veul te optimistisch, vooral voor de QP..

    Login om te reageren
  22. audis8 zegt

    13 december 2012 om 08:15

    Ik zeg doen!

    Login om te reageren
  23. paulaner zegt

    13 december 2012 om 13:30

    In deze kleur ook graag :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North