• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische 911 blijft iconische styling behouden

Auteur: willeme, gepost 6 oktober 2021 om 14:57 – 32 Reacties

Elektrische 911

Sterker nog, vanwege de styling zou een elektrische 911 eerder dan verwacht kunnen arriveren.

Porsche was met de Taycan een van de eerste elektrische topsedans. Jaren na de Tesla Model S uiteraard, maar in vergelijking met de ’traditionele’ concurrentie waren ze er snel bij. Daarom heb je nu al een complete ‘familie’ van Taycan-modellen terwijl we bij sommige merken nog steeds wachten op elektrische toppers.

Zoals bekend, is Porsche bezig om hun gamma vlotjes te elektrificeren. De volgende Macan en 718 worden geheel elektrisch. En uiteindelijk voorzien we ook een elektrische toekomst voor de Cayenne en Panamera, alhoewel daar nog niet veel bevestigingen op het internet aanwezig zijn.

Elektrische 911

Integraal

Maar hoe zit het dan met een elektrische Porsche 911? Porsche heeft al lang volgehouden dat de 911 het laatste model wordt dat een elektromotor krijgt. Sterker nog, Porsche stelde voorheen dat het nog niet zeker is dat de elektrische 911 zou komen. Om de auto in Europese landen te kunnen verkopen, zullen ze overigens wel moeten.

Elektrische 911

Een elektrische 911 is wat lastig, want de verbrandingsmotor van die auto is een integraal onderdeel van die auto. Niet alleen qua geluid, maar ook qua vorm. Omdat er een platte zescilinder boxermotor achter de achteras ligt, heeft de auto zijn kenmerkende lijn. Volgens Michael Mauer heeft een elektrische 911 dat niet meer nodig. Echter, de hoofddesigner van Porsche heeft wel bevestigd dat er niet getornd gaat worden aan het iconische zijaanzicht van de 911. Ook niet met een elektrische 911.

Elektrische 911

Elektrische 911 minder overhang achter

Volgens Michael Mauer zijn het overigens geen ‘echte’ zorgen. Met een elektrische auto heb je nu eenmaal meer vrijheid qua ontwerpen. Mauer geeft wel aan dat de nabij gelegen toekomst spannender wordt. De regels betreft uitstoot zullen nog veel strenger worden. Mauer stelt dat als Porsche de 911 wil laten voldoen aan die eisen, de overhang aan de achterzijde zo’n 2 meter zal worden. Dat is precies de overhang van de frontoverhang van de Audi RS4 B7 (je weet wel, dat model met 2amper 300 pk), maar dat terzijde.

Volgens de designchef is het eenvoudiger om dat station over te slaan en meteen aan de slag te gaan met een elektrische 911. Een Porsche 911 wordt niet gedefinieerd door de zescilinder, maar door de styling, prestaties en rij-eigenschappen. De puristen zijn er waarschijnlijk fel op tegen, maar vergeet niet dat die alleen de ‘901’ nog een echte 911 vinden.

Via: Autocar.

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Porsche grootste concurrent Polestar
    Porsche grootste concurrent Polestar, aldus Polestar
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

911, Elektrisch, EV10daagse, ev10daagse-2021, michael-mauer, Porsche

Vorig bericht: « Echte Mustang is onterecht bescheiden sleeper
Volgend bericht: BMW M4 DTM Champion Edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    6 oktober 2021 om 15:03

    911 rijders zullen vooral moeten wennen aan de enorme kofferruimte die dit gaat opleveren. Stel je voor, een heuse hatchback achterzijde op een 911, de gruwel!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      6 oktober 2021 om 15:19

      Aan de voorkant noemen ze zo’n kofferruimte een frunk, maar hoe zouden ze zo’n innovatieve bagageruimte aan de achterzijde van de auto noemen? Runk?

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        6 oktober 2021 om 15:43

        Achterfrunk

        Login om te reageren
        • creative zegt

          6 oktober 2021 om 16:09

          @cossiekiller: Trunk?

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            6 oktober 2021 om 16:32

            Misschien moet je je piemelcomplex iets beter verstoppen, het engelse woord voor slurf willen gebruiken voor een kofferbak aan de achterkant van een voertuig is gewoon raar.

            Login om te reageren
    • frederik zegt

      6 oktober 2021 om 16:08

      @dutchdriftking: Nee joh, daar komt het accupakket voor de juiste gewichtsverdeling. 👌

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        6 oktober 2021 om 16:33

        @frederik: Precies! Rijden als een boss net als vroeger in je 930 turbo!

        Login om te reageren
  2. Charles Taycan 4S zegt

    6 oktober 2021 om 15:12

    Lijkt me geweldig! Wordt een succes, garanti!👍😉

    Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      6 oktober 2021 om 17:24

      @Charles Taycan 4S: Ik was door de reacties aan het scrollen op zoek naar uw reactie ;).

      OT: Ik ben zeer benieuwd. Ik hoop niet dat het een overdreven pk monster gaat worden. Liever 400 tot 500 pk en fantastische rijeigenschappen.

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        6 oktober 2021 om 17:51

        @simonferrari, haha! Was wel een zoektocht he?!😉 Maar idd! 400-500 pk lijkt mij ook meer dan genoeg, heb nu 571 pk et dat is al meer dan mijn rijbewijs me lief is!😜 en al bloedsnel. Ben erg benieuwd! On verra!

        Login om te reageren
  3. Benny_Weisz zegt

    6 oktober 2021 om 15:38

    Een elektrische 911 roept bij mij het beeld op van een trans-vrouw….. Ziet er goed uit, prima prestaties, geweldige rij-eigenschappen, enz.
    Maar toch ergens deep down inside weet je gewoon dat het iets onnatuurlijks blijft.
    -Disclaimer-
    Het bovenstaand verhaal is op geen enkele wijze in verband te brengen met eigen ervaringen uit het verleden.

    Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      6 oktober 2021 om 16:27

      @bennyweisz: mooier had het niet geformuleerd kunnen worden, in je achterhoofd weet je gewoon dat je fout bezig bent 😅🤣

      Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      6 oktober 2021 om 16:29

      @bennyweisz: jij vind transvrouwen er dus goed uit zien?

      Login om te reageren
      • Benny_Weisz zegt

        6 oktober 2021 om 16:33

        Sommige beter dan andere….. net als auto’s eigenlijk

        Login om te reageren
    • fendercd60 zegt

      6 oktober 2021 om 16:56

      @bennyweisz: jaja, dat zou ik ook zeggen met het laatste stuk…

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      6 oktober 2021 om 17:38

      @bennyweisz: wat is er natuurlijk aan een brandstofmotor? Alles eraan scheeuwt onnatuurlijk, van het geluid tot de complexiteit. Dat iets anders is maakt het nog niet slecht.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 oktober 2021 om 17:42

      Je was al diep down inside toen je erachter kwam? Complimenten aan de chirurg dan.

      Login om te reageren
  4. mpgc zegt

    6 oktober 2021 om 15:39

    Luchtgekoelde elektromotor achter de achteras 😄

    Login om te reageren
  5. petroldrinker zegt

    6 oktober 2021 om 16:26

    Hoe help je een icoon om zeep, door het een elektro ding te maken… kansloos dus, ipv dat alle bedrijven zich gezamenlijk is zouden verzetten tegen de achterlijke regels, maar dat is teveel wishfull thinking gok ik…

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      6 oktober 2021 om 17:40

      @petroldrinker: hoezo kan een icoon niet elektrische zijn? De Model S en X zijn toch echt wel iconen.

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        6 oktober 2021 om 21:35

        @flutterby: Dan begrijp jij de betekenis van “icoon” niet.Het gaat er niet om of het electrisch kan zijn maar hoe deze oorspronkelijk was.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 oktober 2021 om 17:40

      Die bedrijven verdienen geld aan het verkopen van nieuwe wagens, dus zij zorgen er wel voor dat ze nieuwe wagens binnen de regels (die de politiek in opdracht van de kiezers opstelt) te ontwikkelen. Bovendien heeft Porsche de 911 al zo vaak om zeep geholpen, steeds langere wielbasis, waterkoeling, dashboard kastje, gladde zijkant, spiegelei koplampen, automatische versnellingsbak, vierwiel aandrijving, een turbo, turbo op alle modellen, steeds dikkere kont. Ze weten dat als het een 911 heet en op een 911 lijkt dat het verkoopt!

      Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    6 oktober 2021 om 16:34

    Ook een Porsche traditie: iedere nieuwe ontwikkeling wordt door Porsche lovers gehaat.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 oktober 2021 om 17:43

      Als de puristen het niks vinden dan wordt het een doorslaand succes.

      Login om te reageren
  7. shizzle zegt

    6 oktober 2021 om 17:12

    Ben erg benieuwd of dit geaccepteerd wordt door de puristen. Is het niet tijd om met dit model op het hoogtepunt te stoppen en het sokje door te geven?

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      6 oktober 2021 om 17:39

      @shizzle: De puristen gaan hier zeker niet voor, maar ja, daar verkoopt Porsche ook geen nieuwe auto’s aan natuurlijk. 🤷‍♂️

      Login om te reageren
  8. monsieurleloure zegt

    6 oktober 2021 om 17:43

    Over 10 jaar overstappen naar Toyota/Lexus die blijven tenminste in ICE geloven.

    Login om te reageren
    • Charles Taycan 4S zegt

      6 oktober 2021 om 18:16

      @monsieurleloure, als ze nog bestaan dan met deze policy… 😜

      Login om te reageren
      • nigelbennisphotography zegt

        7 oktober 2021 om 13:43

        @Charles Taycan 4S: alsof elektrisch het helemaal kan gaan maken wereldwijd.. Ik heb er m’n twijfels bij en de tijd zal het uiteindelijk leren hoe en wat.
        Jij bent blij met je elektrische Porsche de anderen zijn blij met hun ICE motoren, prima toch?!

        Login om te reageren
        • Charles Taycan 4S zegt

          7 oktober 2021 om 13:59

          @ nigel, Zekers! Je moet blij zijn met wat je hebt en anders iets anders kopen, klaar!😉

          Login om te reageren
  9. flyerbunch zegt

    6 oktober 2021 om 21:15

    Geen zorgen, dit zal niet voor morgen zijn aangezien ze eerst voor een hybrid versie gaan en volop inzetten op synthetische brandstof zoals men ook de F1 wilt doen. Hier zal Porsche (deal is bijna rond) bij het aantreden van een samenwerkingsverband met Red Bull ook z’n duit mee in het zakje doen.

    Login om te reageren
  10. p993 zegt

    8 oktober 2021 om 06:36

    Yeah right

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North