• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M5 vs Porsche Panamera Turbo S: welke is sneller?

Auteur: sir_smokalot, gepost 9 mei 2012 om 16:05 – 85 Reacties

De M5 gezien vanuit de Panamera


Place your bets!

De vliegveldridders van GTBoard zijn onlangs weer eens bezig geweest op hun verlaten stukje rechte Zweedse asfalt, en hier kwamen een aantal heel aardige vergelijkingen uit voort, dus GT-bored hoeven we nog even niet te worden.

Vanuit het perspectief van de Panamera (550 pk, 750 Nm, 2.070 kg) zien we hoe de strijd wordt aangegaan met de nieuwe M5 (560 pk, 680 Nm, 1.870 kg). Dit alles in een rechte lijn, met een rollende start vanaf 50 km/u (specs vergelijken kan HIER):

U ziet het, het scheelt niet veel, maar de Bimmer laat zijn (veel) duurdere concurrent toch in het stof bijten, ondanks een hoger koppel in de Panamera. Waarschijnlijk spelen die extra pondjes hem dan toch parten. Bovendien heeft de Panamera een versnelling minder Beide auto’s hebben 7 verzetten, maar het zou kunnen dat de schakeltijden bij de Porsche iets langer zijn. Daarnaast speelt op hoge snelheid ook je Cw-waarde parten.

Hoe dan ook, het is, als puntje bij paaltje komt, natuurlijk de rollende start die de (RWD) BMW redt. Gingen ze vanaf stilstand weg dan zag de M5 alleen maar Panamera-achterlichten.

Nog maar eentje doen? Wat dacht je van een Jaguar XKR-S (550 pk, 1.753 kg) vs. een Ferrari 458 (570 pk, 1.380 kg)? Met als bonus een heel lievvv meisje achter de stuur. En ook hier ziet u wat voor een verschil extra gewicht maakt:

Oh, en blijf aan het eind van het filmpje even hangen voor een overzichtje van al het moois dat er staat. Uw persoonlijke favoriet? Bij ondergetekende eindigt de Lambo Gallardo Balboni toch wel erg hoog.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Video - Porsche 918 en Ferrari GTC4 Lusso geramd door BMW

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, blauw, BMW, f10, m5, panamera, Porsche, turbo-s, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Actiemodelletje! BMW M5 M Performance Edition
Volgend bericht: Hoera! Alpine lanceert ZAR-concept tijdens Monaco GP »

Lees Interacties

Reacties

  1. gedwongenleaser zegt

    9 mei 2012 om 16:12

    Zodra het raampje dichtgaat (in het 2de filmpje) hoor je die XKR-S zelf helemaal niet, had in het interieur toch iets meer ‘gebrom’ verwacht…

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      9 mei 2012 om 16:13

      @gedwongenleaser: Desalniettemin een heerlijke wagen evenals de 458!

      Login om te reageren
    • mightymike zegt

      9 mei 2012 om 16:20

      @gedwongenleaser: maar goed bij 200 hoef ik geen V8 gebrom meer;)

      Login om te reageren
  2. MARS zegt

    9 mei 2012 om 16:15

    Ik hou ’t op een slechte reactie van de Panamera bestuurder..

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      9 mei 2012 om 16:25

      @MARS: ik hou het erop dat de panamera gewoon trager is:)

      Login om te reageren
    • pikes83 zegt

      9 mei 2012 om 16:26

      @MARS: ik hou het op gewicht.

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      9 mei 2012 om 16:48

      @MARS: Het is niet alsof nog ‘ie dichterbij komt na 100en meters..

      Login om te reageren
      • jrmpower24 zegt

        9 mei 2012 om 17:47

        @kaasboerin: ja inderdaad! BMW <3

        Login om te reageren
  3. bartsmit zegt

    9 mei 2012 om 16:16

    Word je er gewoon uitgereden door een vertegenwoordigersbak. Sta je mooi voor lul met je Porsche Pornomera Turbo.

    Login om te reageren
  4. kaasboerin zegt

    9 mei 2012 om 16:16

    Voor de duidelijkheid: €132.000,- versus €217.000,-. Keuze lijkt me dui’lijk.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      9 mei 2012 om 16:21

      @kaasboerin:

      Inderdaad, als ik ze zou krijgen de Panamera ;)

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        9 mei 2012 om 16:25

        @jack_abarth: Ook dat lijkt me dui’lijk.. :D

        Login om te reageren
    • StijnB zegt

      9 mei 2012 om 16:30

      @kaasboerin:
      Ach binnenkort is er de facelift van de Panamera om orde op zaken te zetten.

      Login om te reageren
      • zender zegt

        9 mei 2012 om 16:45

        @StijnB: Hij blijft lelijk :p

        Login om te reageren
      • akrapovic zegt

        9 mei 2012 om 17:42

        @StijnB: dus is die dan sneller? Feit is dat de m5 sneller is en de panamera dus een facelift nodig heeft om sneller te zijn. Triest.

        Login om te reageren
        • Wesley zegt

          9 mei 2012 om 19:16

          @akrapovic: Uhhm. De Panamera zit in een heel ander segment dan de M5. A7, CLS, 6GC. Dat ‘ie duurder is betekent niet dat ie ook meteen sneller moet zijn. Als we toch segmenten door elkaar gooien, een Rolls is ook flink trager dan menig andere sportwagen.

          Login om te reageren
          • akrapovic zegt

            9 mei 2012 om 19:23

            @Wesley: Daar heb ik het niet over. StijnB zegt dat de Panamera weer sneller zou zijn na de facelift. En dat betwijfel ik

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              9 mei 2012 om 19:40

              @akrapovic: En terecht dat je dat betwijfeld, Patricia Paay gaat ook niet sneller door al die facelifts.. :oops:

              Login om te reageren
              • akrapovic zegt

                9 mei 2012 om 20:04

                @kaasboerin: Paay is inderdaad het klassieke voorbeeld van show zonder go

              • jack_abarth zegt

                9 mei 2012 om 20:58

                @kaasboerin:

                Bij de frietboer:

                persoon: “Doe mij maar een patatje Paay”
                frietboer: “Een wat”?
                persoon: “Een patatje Paay. Daar mag alles overheen, behalve Curry”.

                ;)

            • StijnB zegt

              10 mei 2012 om 09:20

              @akrapovic:
              Het verschil is nu niet groot, dus waarom zou de balans na het toevoegen van wat meer pk’s (en waarschijnlijk beperken van het gewicht) niet de andere kant kunnen uitslaan? Ik vind het zelf héél logisch dat de M5 wint, de Panamera zal heus (tesamen met de oude RS6 en E63 AMG) wel als referentie zijn gebruikt bij de ontwikkeling van de M5. Dan ga je toch zorgen dat je wagen in rechte lijn sneller is dan de concurrentie? On the twisty bits it ain’t, de Turbo S is (net) sneller op de Ring…

              Login om te reageren
              • akrapovic zegt

                10 mei 2012 om 10:46

                @StijnB: maar ik betwijfel juist of ze wel pk’s toevoegen. Denk het niet. Ze zullen dan eerder weer een actiemodelletje toevoegen.
                En het kan best dat de panamera net iets snellers is op de ring, maar vergeet niet dat de m5 in de basis een normale auto is, de panamera is met een andere doelstelling ontwikkelt. Daarom vind ik het knapper van bmw

          • OverSoft zegt

            10 mei 2012 om 08:57

            @Wesley: “Turbo S” zou je toch anders moeten doen denken…
            Ach, het blijft een honds-lelijke auto! Doe mij de M5 maar.

            Login om te reageren
  5. StijnB zegt

    9 mei 2012 om 16:19

    De camerawagen verliest altijd, eet Jan de cameraman misschien 3 pizza’s als ontbijt?

    Login om te reageren
  6. Gregor zegt

    9 mei 2012 om 16:23

    De BMW heeft ook 7 versnellingen…

    Login om te reageren
    • 240sx zegt

      9 mei 2012 om 16:31

      @Gregor: niet. Acht.

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      9 mei 2012 om 16:37

      Nope, een 8-traps M DCT.

      Login om te reageren
      • Gregor zegt

        9 mei 2012 om 16:58

        @sir_smokalot:
        Nee hoor, http://www.bmw.nl/nl/nl/newvehicles/mseries/m5sedan/2011/showroom/efficiency/7_gear_m_transmission_efficiency.html
        dit staat op BMW.nl en het staat ook in autowiki.nl fout opgeschreven.
        Ook wordt het door jullie zelf gezegd:http://www.autoblog.nl/archive/2011/06/15/de-nieuwe-bmw-m5-is-blauw

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          9 mei 2012 om 17:21

          Ja raar, want in mijn geheugen zat het ook zo. Heb het echter even nagezocht, check pg 6: http://www.bmw.nl/nl/nl/general/downloads/_narrowband/pdf/BMW_5_Serie_Sedan_prijslijst_03_2012.pdf Zal wel ff met BMW bellen

          Login om te reageren
          • drivingpleasure zegt

            10 mei 2012 om 10:52

            @sir_smokalot: De BMW M5 is voorzien van een 7-traps automatische M DCT. Vandaag staat dit in de brochure dus ze hebben het wel snel weten te veranderen.

            Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          9 mei 2012 om 17:25

          OK, heb het nog even gecheckt met BMW, en het zijn er idd 7. Brochure is dus fout.

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            9 mei 2012 om 17:44

            @sir_smokalot: Dat zijn niet de minste foutjes, wat een knutselaars.

            Login om te reageren
            • sir_smokalot zegt

              9 mei 2012 om 18:08

              Tja, het is een miniscuul detail, maar dit hadden ze natuurlijk 2 keer moeten checken voordat ze de brochure afdrukten. Je productspecialist moet dit er natuurlijk uit halen.

              Login om te reageren
              • Gregor zegt

                9 mei 2012 om 18:18

                @sir_smokalot:
                Wat een aanfluiting voor BMW, zelfs in hun eigen brochure fouten zetten. *Laughing out loud…

  7. pikes83 zegt

    9 mei 2012 om 16:25

    De mooiste uit het Rijdje De BMW M3 E30,gevolgt door die briljante zwarte Gtr.

    Login om te reageren
  8. animal87 zegt

    9 mei 2012 om 16:26

    damn wat maakt die 458 een prachtig geluid zoals alleen Ferrari`s dat kunnen! Verder klein verschil maar tussen de M5 en panamera! 458 is van dat rijtje ook mijn favoriet, vond hem op foto en video niet zo mooi eerst maar nadat ik hem in het echt gezien heb blijkt meteen hoe vertekend foto`s kunnen zijn. Prachtige wagen!

    Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    9 mei 2012 om 16:32

    Die Porsche had vast last van klapperende distributiekettingen. Dat haalt de vaart er goed uit hoor ;)

    Login om te reageren
  10. Pordon zegt

    9 mei 2012 om 16:37

    Zo daar staat heel wat moois zeg. Ik zou voor de SLS AMG roadster gaan maar dan wel zonder zwarte velgen.

    Login om te reageren
    • benzinehoofd zegt

      9 mei 2012 om 16:43

      @Pordon: Zonder velgen kom je niet ver, zelfs niet in een SLS AMG Roadster… ;-)

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        10 mei 2012 om 11:48

        @benzinehoofd: Haha echt niet? Ow, dan wil ik graag gewoon een set mooie standaard lichtmetalen AMG-velgen.

        Login om te reageren
  11. raphael zegt

    9 mei 2012 om 16:44

    Toch mooi zo een M5, wel jammer dat hij bij een stilstaande start verbrijzeld wordt.

    Login om te reageren
    • akrapovic zegt

      9 mei 2012 om 17:44

      @raphael: ook jammer dat je met de porsche niet eens bandjes kan roken. Dus toch maar een m5 voor mij

      Login om te reageren
      • jrmpower24 zegt

        9 mei 2012 om 17:49

        @akrapovic: helemaal mee eens.

        M5 F10 altijd.

        Login om te reageren
  12. integralechubasco zegt

    9 mei 2012 om 16:55

    mag je zo een vergelijking wel maken? Dit is toch appels met peren vergelijken… een man tegen een vrouw, moet niet gekker worden…

    Login om te reageren
  13. syliaca zegt

    9 mei 2012 om 17:06

    Die M5 en de Panamera is nog wel een goede vergelijking, maar een 458 tegen een XKR-S lijkt me een beetje vergezocht.

    Login om te reageren
  14. daanb zegt

    9 mei 2012 om 17:13

    Heb toch nog altijd liever zo’n lekkere matte E63 ookal is ie langzamer! http://www.youtube.com/watch?v=jVugOKR21to

    Login om te reageren
    • technopatat zegt

      9 mei 2012 om 17:25

      @daanb: Idem! En al zeker in het Mat Wit! Wat een zalig kleur! Al zie je ze echt bijna nooit die matte :'(! (niet raar, volgens Wouter kost het nogal wat ook ;)! )

      Login om te reageren
  15. Megakix zegt

    9 mei 2012 om 17:18

    Dat de M5 sneller was dan de Turbo S was voor mij al zo klaar als een klonte (zie vorige topic hierover).

    @Sir_smokalot : de M5 wint overigens óók van de Jaguar XKR-S…terwijl die een stuk lichter is. Kortom, Porsche heeft behoorlijk wat steken laten vallen hier.

    Login om te reageren
  16. r2d2 zegt

    9 mei 2012 om 17:19

    Die chick in de 458 gaat mooi werk de fout in. Vlak na op het gas gaan moet de auto van 1 naar 2 schakelen. Als ze al in 2 had gezeten had ze die xkrs verpulverd

    Login om te reageren
  17. druon zegt

    9 mei 2012 om 17:26

    Rij ik liever met die M5 dan die eender welke Panamera, niet alleen om snelheid en koppel maar ook qua looks.
    Bij het 2e filmpke heb ik dan liever die XKR-S dan een 458 (al is die ook wel lekker!)

    Login om te reageren
  18. Klassiekerrally zegt

    9 mei 2012 om 17:39

    Mooie vrouw in snelle auto: +10000.

    Login om te reageren
  19. agera zegt

    9 mei 2012 om 17:49

    Beiden auto’s zijn erg gaaf mijn voorkeur gaat toch uit naar de Panamera. Snelheid bepaalt echter niet alles, ik blijf deze Porsche toch elke keer aanstaren en bewonderen als ik hem zie.
    Een zeer mysterieuze wagen de Panamera, ik weet niet goed hoe ik de wagen moet omschrijven. De Panamera heeft een zeer aparte aantrekkingskracht, dat maakt deze auto zo bijzonder.
    Eigenlijk is de Panamera met geen enkel concurrent te vergelijken en heerlijk anders dan de standaard sedans uit Duitsland.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      9 mei 2012 om 18:36

      @agera:

      Zelfde probleem hier, is inderdaad niet te omschrijven. Vind ‘m niet prachtig ofzo, maar iets is gewoon heel cool aan die auto.

      Login om te reageren
      • isobmw zegt

        9 mei 2012 om 20:09

        @jack_abarth: ik vind de Panamera ook mooi, heb een keer een Panamera 4S gereden 400 pk, best snel (vergeleken met mijn BMW 325i) maar heb toch liever de M5

        Login om te reageren
      • spylegion zegt

        9 mei 2012 om 21:23

        @jack_abarth: Balkenende rijdt er in… King of Cool..

        Login om te reageren
  20. glennie zegt

    9 mei 2012 om 17:54

    Dit verbaast me eigenlijk.
    ZE geven op de meeste sites dat een panamera turbo s in 3,9 sec op 100 zit.
    Hoe kan de bmw dan toch winne?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      9 mei 2012 om 18:09

      Eventjes goed het artikel lezen graag, en stel jezelf die vraag dan nog eens.

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      9 mei 2012 om 18:23

      @glennie: Het is vanaf de 50km/h (rollende start).

      Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      10 mei 2012 om 10:56

      @glennie: Acceleratie 0 – 100 km/u met Sport Chrono Pakket 3.8 seconden. Dit zijn de specs van de Panamera. Of je dan ook echt nog het sport chrono pakket aan moet schaffen of dat hij er al op zit heb ik geen idee van. Zoals iedereen weet is de M5 al meerdere keren geklokt onder de 4 seconden dus veel zal het allemaal niet schelen.

      Login om te reageren
  21. mrB zegt

    9 mei 2012 om 17:55

    De uitslag kan toch niemand verbazen? de M5 is een echte performance sedan, terwijl de panamera veel meer te vergelijken is met een S klasse/a8/7 serie. Dus dan is het ook niet gek als de zwaarste versie daarvan niet te vergelijken is wat snelheid betreft. Het is veel meer een luxe probleem hier :P

    Login om te reageren
    • agera zegt

      9 mei 2012 om 18:10

      @mrB: Het leuke van de Panamera is dat het verschillende richtingen op kan gaan.
      Het is een S-Klasse/7-serie concurrent, maar tegelijkertijd ook van de nieuwe Jag XJ, Quattroporte en in mindere mate de Rapide.
      Het blijft mij verbazen dat de Panamera tot de verbeelding blijft spreken in een markt met zoveel alternatief!

      Login om te reageren
  22. jrmpower24 zegt

    9 mei 2012 om 17:57

    De M5 F10 is voor mij gewoon de koning.

    heel erg mooi, vreselijk snel heerlijke
    sound en natuurlijk achterwielaandrijving!

    ///M <3

    hier racet die de RS6 met 580 pk er even uit:
    http://www.youtube.com/watch?v=-SzO15N5Krw
    en hier tart hij de E60:
    http://www.youtube.com/watch?v=Y6x-lkQPLI8

    Login om te reageren
    • baap zegt

      9 mei 2012 om 18:55

      @jrmpower24: Met “heerlijke sound” ben ik het niet eens! Met een natte dweil je vloer schrobben klinkt nog mooier! Enfin.. het is wel een bruut snel apparaat, verder vind ik het helemaal niets.. geef mij de E60 maar! :)

      Login om te reageren
    • oski zegt

      10 mei 2012 om 01:11

      @jrmpower24: best traag nog tegen de rs6, met zn 4×4 en veul hogere gewicht. Nu maar roepen dat bmw het slecht gedaan heeft? Net zoals sommige hierboven posten over de panamera vs m5..

      Login om te reageren
  23. madridsta zegt

    9 mei 2012 om 19:19

    jrmpower24

    Wacht maar als de nieuwe audi rs6 er is dan zullen we zien of die bmw m5 f10 nog snel is de huidige rs6 is al weer 4 jaartjes oud en hij deed het niet slecht
    het belooft wat te worden als de audi s8 al sneller op de 100 zit dan de m5

    Login om te reageren
    • akrapovic zegt

      9 mei 2012 om 20:08

      @madridsta: Ik vind het eerder knap dat de nieuwe m5 met minder pk sneller is dan de rs6 met meer pk. Zelfde als met de m3 en rs5. Bij fifth gear heeft een 335i zelfs eens een s5 ingemaakt. En bekijk het filmpje van de s8 hier op autoblog maar eens, die is volgens mij niet zo snel als audi zegt………..

      Login om te reageren
      • zakar36 zegt

        9 mei 2012 om 21:03

        @akrapovic:

        Oooit gehoord van gewicht?? De Oude RS6 is wel kilootje of 300 zwaarder plus het feit dat de F10 M5 een DCT bak heeft. Last but not least: De RS6 stamt alweer uit 2008(uit me hoofd) dus qua techniek is er al genoeg veranderd.

        Login om te reageren
        • akrapovic zegt

          10 mei 2012 om 10:51

          @zakar36: feit is dat audi merc en bmw wilde verslaan door maar wat lompe pk’s in de rs6 te stoppen, maar het lukt ze nie echt.
          De nieuwe rs6 zal zeker snel zijn, op de sprint miss de snelste, maar we weten allemaal waar dat aan ligt.
          In de bochten wint audi nooit. Kijk de spyvids eens, wat een overhang hebben die auto’s zeg. En bovendien biedt audi de minste sensatie in mijn ogen.

          Login om te reageren
  24. madridsta zegt

    9 mei 2012 om 19:26

    http://www.youtube.com/watch?v=mbOPo37tsIc&feature=relmfu

    Login om te reageren
  25. madridsta zegt

    9 mei 2012 om 20:21

    akrapovic

    http://www.youtube.com/watch?v=hPM5OB9QHuY

    dit is ook een video van autoblog en hier doet ie het zogenaamd in 4.0 sec naar de 100
    als het dan waar is dan vind ik het wel knap voor zo een auto met 40 pk minder en wat kilo;s zwaarder

    Login om te reageren
    • akrapovic zegt

      10 mei 2012 om 12:40

      @madridsta: als je nou eens leert tellen zie je dat het 5 sec is. Je snapt toch dat je moet tellen op het moment van gas geven en niet bij het optrekken

      Login om te reageren
  26. jeffreym3 zegt

    9 mei 2012 om 20:22

    Uitslag van de M5 vs Panamera verbaasde me niks. De Porsche is 200 kilo zwaarder! Laat jij je auto ff in met 200kg, kijken hoe je vooruit komt.

    Verschil tussen de jag en de ferrari verbaasde me dan weer wel. De 458 is toch ruim 370kg lichter en meer vermogen. Jag doet het nog aardig netjes!

    Login om te reageren
  27. spylegion zegt

    9 mei 2012 om 21:35

    ZR1 vs. M5f10… Best indrukwekkend vh blauwe beestje..

    Login om te reageren
    • spylegion zegt

      9 mei 2012 om 21:35

      @spylegion:
      http://www.youtube.com/watch?v=a_hLp5q3EbM

      Login om te reageren
    • Jorrit zegt

      9 mei 2012 om 22:03

      @spylegion:
      Da’s een ZO6 met een aftermarket uitlaat. ;-)

      Login om te reageren
  28. autogek123 zegt

    10 mei 2012 om 01:22

    Geef mij maar de Panamera. Hij is gewoon veel beter. Die bestuurder zat gewoon te slapen. De BMW trekt alleen in het eerste stuk eccht weg. Dat komt door de langzame reactie van de Porsche bestuurder. Daarnaast wil ik ze beide wel eens zien rijden op een winterse weg op zulke snelheden ( hallo berm zegt de BMW dan). En wie zou er het snelst bij de 300 km zijn? ;)

    Ik vind de Porsche ook gewoon mooier. Maar dat is persoonlijk. En cijfers en specs zijn en blijven feiten. Dagggggg BMW M5

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      10 mei 2012 om 11:20

      @autogek123: Ja precies en DAAROM is de M5 sneller. Of denk je dat die 200 kilo niks uitmaakt? Dan maakt dat beetje koppel meer echt niks uit hoor. Beide auto’s zullen het in sneeuw slecht doen. Ook de panamera met z’n 2000 kilo.

      Login om te reageren
      • autogek123 zegt

        10 mei 2012 om 13:35

        @jeffreym3: Panamera 4 wheel drive. BMW achterweil. Dus die schuift veel sneller de berm in. Panamera 3,8 sec 100 top 306 , BMW 4,4. Sec 100 top 250. En dat is incl de 200 extra kilo’s. ;)

        Zo’n filmpje is erg vertekenend. De Porsche driver hoeft maar een seconde later gas te geven ( zoals je duidelijk ziet in het filmpje) en hij haalt de BMW op zo’n kleine afstand niet meer in. Maar dat kan je een BMW Fanboy niet wijs maken. :)

        Login om te reageren
        • jeffreym3 zegt

          10 mei 2012 om 18:57

          @autogek123: OMG ja jij snapt het helemaal.. Die cijfertjes die jij van internet pikt zijn juist erg vertekenend.. Praktijk zegt alles. Bij tussensprints gaat het gewicht meetellen. En in de sneeuw is een panamera ook niet meer leuk te rijden, dus ik snap je punt wat dat betreft..

          En dat de ”porsche driver” de BMW al niet meer bijhoudt omdat hij 1 seconde later reageert zegt toch ook genoeg?

          Trouwens, kijk het filmpje eens goed. Volgens mij is het toch echt de panamera die eerder gas geeft ;)

          Login om te reageren
  29. drivingpleasure zegt

    10 mei 2012 om 11:01

    Doe mij maar de M5 blijft heerlijk!

    Login om te reageren
  30. hylkeafeenstra zegt

    10 mei 2012 om 11:22

    Goed, nog één keer dan.
    Het aantal newtonmeters wat de motor kan leveren doet er he-le-maal niet toe.
    Het gaat om het aantal newtonmeters dat aan de wielen komt.
    Het toerental is daar verantwoordelijk voor.
    We zien dat de M5 met minder newtonmeter koppel 10 pk meer heeft dan de Porsche. Dat wil zeggen dat de M5 bij hoge toeren meer draaimoment (newtonmeter) levert. Immers, een hoger toerental houdt in een kleinere eindoverbrenging. Hoe kleiner de eindoverbrenging hoe meer draaimoment (en dus vermogen) er aan de wielen komt. Ondanks het lagere koppel is het vermogen vrijwel gelijk. Het gewicht en misschien luchtweerstand (?) zal hier bepalend zijn!

    Login om te reageren
  31. jagofiel zegt

    10 mei 2012 om 15:33

    Ik vindt M5board een beetje jammer omdat het altijd om de M5 draait die andere auto’s zoek rijdt (heb zelf ook een bmw maar ben niet zo’n Mpower!! idioot die overal smoesjes op verzint als een bmw een keer langzamer is). Het was dan ook erg leuk om de benz S65 op M5board te zien die min of meer alle m-modellen er uit rijdt. Zou deze S65 dan ook heel graag tegen de nieuwe M5 willen zien.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      10 mei 2012 om 18:58

      @jagofiel: Mag ook wel van die S65.. Ding kost 2x een M5 ofzo?

      Login om te reageren
  32. mikedtm zegt

    10 mei 2012 om 20:18

    M5 e60 is de concurrent van de rs6 en ja de rs6 is sneller. snelste auto die bmw heeft is m5 4.4 sec. audi de R8 v10 3.6 sec. volgend jaar zal de RS6 WEER de M5 verslaan. hier nog mooi filmpje: rs6 vs m5 f10 http://www.youtube.com/watch?v=Q7wAjFPO9pQ en ja rs6 is getuned maar scheelt wel heen veel.

    Login om te reageren
  33. bakkerricardo716 zegt

    19 juni 2012 om 23:06

    Iedereen weet toch dat de panamera sneller is en en boven dien is de panamera an der segment en een prachtige auto en doe 3,8sec van panamera komen door launch control en die kan je niet rijdend gebeuiken gebruiken

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North