• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M550d – 400 pk diesel met AWD en een M badge?

Auteur: robbie, gepost 8 augustus 2011 om 15:09 – 71 Reacties

BMW M550d xDrive


Zit je stevig op je stoel? Hopelijk kan je het volgende verhaal een beetje verwerken. Bovenstaande afbeelding is afkomstig van een doosje remblokken voor een nieuwe 5 Serie en daarop staat dus dat er een 5 Serie komt met een hele sterke diesel die ook nog eens beschikt over xDrive en een M badge heeft. Er gingen al langer geruchten over een dieselmotor met 3 turbo’s evenals over M-modellen met AWD en/of dieselmotoren. En dit lijkt al die geruchten te bevestigen.

De nieuwe 50d motor van BMW zou tijdens de IAA in september onthuld worden en gemonteerd worden in de 5 tm 7 Serie en de X6. Het zou een 3.0 zescilinder zijn met drie turbo’s die zo’n 380-400 pk zal leveren. En blijkbaar zal dit in de 5 Serie een extra sportieve variant worden met een dun M sausje.

Wellicht dat dit een soort voorbereiding is op een “echte” M5 diesel over enkele jaren. De allereerste “M5” heette immers in eerste instantie ook “M535i”. Dat model was leverbaar in de periode 1979 tm 1981 & 1985 tm 1988. Het lijkt er dus op dat BMW met serieus dikke diesels op de markt gaat komen. (via: bimmertoday.de & motor-talk.de)

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW iX M60
    BMW iX M60: is 619 pk té gek?!
  • 600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
    600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
  • Dit is hoe splinternieuwe BMW's gaan heten

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, bmw-m, Diesel, f10, f11, iaa-2011, m550d

Vorig bericht: « Eerste spyshots van de nieuwe Audi A3
Volgend bericht: Rijtest en video: Lamborghini Murcielago LP670-4 SV »

Lees Interacties

Reacties

  1. dresign zegt

    8 augustus 2011 om 15:12

    M5 diesel met 3 liter … geloof ik niets van

    Login om te reageren
  2. BananaFlip zegt

    8 augustus 2011 om 15:13

    Heeft BMW wel een versnellingsbak die zo’n 800 Nm kan hebben?

    Login om te reageren
    • mylvan zegt

      8 augustus 2011 om 15:16

      @BananaFlip: En als die er niet is, kan die toch gekocht of ontwikkeld worden? Vind dit geen argument, sorry.

      Login om te reageren
      • BananaFlip zegt

        8 augustus 2011 om 15:17

        @mylvan: Is ook niet bedoeld als argument. Meer een gedachte.

        Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      8 augustus 2011 om 17:21

      @BananaFlip: zou de V12 bi-turbo uit de 7 serie niet nog mer koppel hebben? de bak die daar in zit kan het zeker aan.

      Login om te reageren
    • adrien zegt

      8 augustus 2011 om 18:15

      @BananaFlip: Voor zover ik weet gebruiken ze bakken van ZF.

      Login om te reageren
    • bigcar zegt

      8 augustus 2011 om 22:32

      @BananaFlip: ze kunnen toch die van audi een “beetje” bekijken..?? die van de q7 v12 tdi kan 1000 nm koppel aan… dus..

      Login om te reageren
  3. robskilov zegt

    8 augustus 2011 om 15:16

    Maar dan zou het dus een M5 diesel station worden.. (F11) dat is vet! Maar waarom zou je hier stevig voor op je stoel moeten zitten? wat is er mis met diesel?

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      8 augustus 2011 om 15:21

      @robskilov: Diesel is goed, maar niet met een M-badge… Al zou het me niets verbazen want de X5M en X6M bewijzen wel dat BMW het niet zo nauw neemt met hun principes.

      Login om te reageren
    • roestvrijstaal zegt

      8 augustus 2011 om 15:24

      @robskilov: Niks mis met diesel, zal vast een heerlijke auto worden voor de sportieve leasers ofzo, maar ik denk dat velen toch het geluid en gebrek aan toeren missen van een V8/V10 benzine.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        8 augustus 2011 om 15:45

        @roestvrijstaal: Tsja, maar dat karakter was toch al aardig verdwenen sinds de M turbo-motoren.

        Login om te reageren
      • robskilov zegt

        8 augustus 2011 om 15:48

        @roestvrijstaal: Ja aan geluid zal je wel inleveren, maarja dat is de keuze die je maakt als je een diesel M5 koopt ipv een benzine. En schijnbaar denkt BMW dat er genoeg mensen zijn die dat niet erg vinden.

        Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    8 augustus 2011 om 15:24

    Ladies and gentleman: This just in, ITS SNOWING IN HELL.
    Nu is het wachten op de eerste voorwielaangedreven diesel M met 14% bijtelling en Accupack. Sorry ben BMW Fan in hart en (BMW)nieren maar dit is gewoon M onwaardig. Wat krijg je na 5 jaar en 250.000km, een zwaar pluimende en ratelende M5. Goed voor de Heritage

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      8 augustus 2011 om 15:38

      @E34M5Touring:
      Dat WAS ik ook.
      Toen ze nog niet braaf waren
      En een klein tikje ordi soms
      Eerste M5 gereden en die was heerlijk (al was het toen een ouwetje die ik had)
      Maar BMW is doorgeBraafd en de ultieme lease auto geworden.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        8 augustus 2011 om 15:40

        @desjonnies: had gehoopt dat dit niet door zou druppelen tot de M-divisie maar helaas……

        Login om te reageren
  5. Orichy zegt

    8 augustus 2011 om 15:25

    Dus een M5D, of een MD5, of DM5, sedan of touring. leuk!

    Login om te reageren
  6. Jantje_555 zegt

    8 augustus 2011 om 15:29

    dikke Duitse diesels, me like! laat die 1000+ NM maar komen!

    Login om te reageren
  7. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    8 augustus 2011 om 15:29

    Lepel dat ding in de 7 serie en dan ben ik blij.

    Login om te reageren
  8. mightymike zegt

    8 augustus 2011 om 15:30

    Waarom zou je een 400pk sterke diesel willen rijden? M badge? Is hier een markt voor? 150.000 eurie diesel ? Hahaha

    Login om te reageren
  9. snelwin zegt

    8 augustus 2011 om 15:32

    Een echte M diesel komt er vast niet. Ga eerder uit van een I8M. Dus een snel blok met hybride die de auto heel zuinig maakt i.v.m concurrentie.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      8 augustus 2011 om 22:35

      @snelwin: dus een kopie van de fransen..?? een diesel hybrid..???

      Login om te reageren
  10. EJS zegt

    8 augustus 2011 om 15:34

    Ik vind het wel een goed idee:) Er is een zwaar gebrek aan snelle en sportieve diesels, en eigenlijk gaat er niks boven diesels met hun enorme koppel in het dagelijkse verkeer.. Ik val niet echt in de salarisgroep die dit soort auto’s koopt, maar anders zou ik ‘m boven praktisch elke andere M/AMG/RS verkiezen!

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      8 augustus 2011 om 16:21

      @EJS:

      Zwaar gebrek aan snelle diesels? Volgens mij heeft elk merk tegenwoordig Diesel met 200pk en meer. De 300pk twinturbo blokken van BMW en de Audi 3L en nu de nieuwe van Audi zijn nou niet echt langzame diesel te noemen.

      Login om te reageren
  11. murdock zegt

    8 augustus 2011 om 15:34

    Van mij mag er een bmw m5 diesel komen, maar dan moet er weer een v10 zonder turbo’s in de gewone m5 komen.
    Kunnen de mensen die zo nodig zuinig willen rijden een diesel kopen! :)

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      8 augustus 2011 om 22:37

      @murdock: zo te horen ben jij tegen diesel..??
      wrm..?? ben je tegen de lage toeren en weinig brandstofverbruik. of houd je ervan om lekker veel fijnstof uit te stoten en in te ademen..??

      als ze het doen prima, niks mis mee…

      Login om te reageren
  12. rechercheur zegt

    8 augustus 2011 om 15:35

    Jajaja, het zelfde setje remblokken zou op een 523i (204pk) als ook op een 550i (407pk) geschroefd worden. Geloof niet dat daar exact dezelfde stopinstallaitie onder zal zitten …

    Login om te reageren
    • roestvrijstaal zegt

      8 augustus 2011 om 15:39

      @rechercheur: alsook*

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        8 augustus 2011 om 15:47

        @roestvrijstaal: seiknied ?

        Login om te reageren
    • StijnB zegt

      8 augustus 2011 om 15:46

      @rechercheur:
      M’s hebben ook nooit deftige remmen gehad dusja… De vorige M5 moest het nog stellen met twee zuigers…

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        8 augustus 2011 om 18:42

        @StijnB:

        Een 528i heeft schijven van 348mm, een 550i van 374mm, en een M5 van 400mm. Lijkt me niet dat daar dezelfde blokken op gaan.

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          8 augustus 2011 om 22:39

          @rechercheur: klopt! er komen nog grotere blokken onder!! (om al die koppels in bedwang te houden..)

          Login om te reageren
          • rechercheur zegt

            8 augustus 2011 om 22:51

            @bigcar:

            Dus daarmee betwijfel ik enigszins de ‘echtheid’ van deze foto. Geloof namelijk niet dat al deze verschillende uitvoeringen dezelfde remblokken gebruiken …. ?

            Login om te reageren
            • bohica zegt

              9 augustus 2011 om 15:22

              @rechercheur:
              Nog erger zelfs zit ook in de meeste nieuwe 7 series dezelfde set.
              Deze sticker is alleen van de voorkant en niet van de bovenkant daar staan er nog veel meer.

              Login om te reageren
              • rechercheur zegt

                9 augustus 2011 om 18:48

                @bohica:

                Weet ik, maar onder een 523i zouden -volgens mij- niet dezelfde stoppers zitten als onder een 550i. Dit artikelnummer behoort toe aan een setje remblokken van -35i en -50i (zowel 5, 6 als 7-serie) …

            • vale46 zegt

              9 augustus 2011 om 20:05

              @rechercheur: De helft van de huidige BMW’s kan 250km/h gaan, dus als je een paar stevige remblokken maakt die redelijk universeel zijn, kan je ze onder bijna de hele BMW-stal zetten, op voorwaarde dat het gewicht een beetje hetzelfde is. Massaproductie is kostenbesparend.

              Login om te reageren
  13. drivingpleasure zegt

    8 augustus 2011 om 15:38

    Goed idee, de oude klanten die naar audi zijn gegaan (omdat ze niet kunnen rijden, bang zijn achter het stuur etc etc) een auto geven waar ze wel in kunnen rijden, die voor hun rijd.

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      8 augustus 2011 om 15:53

      @drivingpleasure:

      Lijkt me niet dat veel klanten overstappen van BMW naar Audi, met welke reden? Een merk waar Audi veel klanten heeft weg getrokken is Saab.

      Login om te reageren
    • Merry zegt

      8 augustus 2011 om 16:03

      @drivingpleasure:
      http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/23/80-eigenaren-bmw-1-serie-denkt-in-een-voorwielaandrijver-te-rijden

      Zoveel weten BMW rijders van hun auto.
      Ik sprak eens een man die had een nieuwe 5-serie, ik vroeg wat weegt z’n ding nou.
      Gaf hij als antwoord: “nou in denk z’n 1300 kilo ofzo, BMW’s wegen nooit zo veel”
      Ohh realy???

      Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        8 augustus 2011 om 16:08

        @Merry: het is algemeen bekend dat veel mensen die nu in de RS modellen rijden van een M afkomen, doe je huiswerk goed.

        Login om te reageren
        • Vreddy_B zegt

          8 augustus 2011 om 16:31

          @drivingpleasure:

          M naar RS? Dat lijkt me nou niet een enorme groep.. lekker representatief.

          Login om te reageren
  14. dennisr zegt

    8 augustus 2011 om 15:50

    het zal me allemaal aan m’n achterwerk oxideren.. als het maar een mooie auto word plakken ze om mij het hele alfabet er achter..

    Login om te reageren
  15. janklaassen zegt

    8 augustus 2011 om 15:56

    Wederom Audi achterna.
    Alleen 3 turbo’s is nieuw
    Audi was ook al van plan diesel ‘S-versies’ te maken en hebben altijd al S/RS-versies met 4WD-quattro. Wel vind ik een Goed punt van BMW de achterwielaandrijving.. Voor de rest toch Audi!

    Login om te reageren
  16. Sorcerer zegt

    8 augustus 2011 om 15:58

    Er staat ook een M550dX bij de F10, dus dat klopt alvast niet.

    Maargoed, een diesel die 0-100 in minder dan 5 seconden doet klinkt wel heel goed (het lijkt me dat dat wel realistische cijfers zijn, niet? :))

    Login om te reageren
    • robskilov zegt

      8 augustus 2011 om 16:02

      @Sorcerer: station: F11 sedan: F10

      Login om te reageren
      • Sorcerer zegt

        8 augustus 2011 om 16:39

        @robskilov: ooh, ik dacht dat de nieuwe station ook de F10 was en F11 de volgende generatie betroft. Weer wat geleerd!

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 augustus 2011 om 16:06

      @Sorcerer: wat klopt er niet dan? De F10 & F11 zijn allebei 5 Serie’s.

      Login om te reageren
  17. Alexke zegt

    8 augustus 2011 om 16:00

    Welkom in 2011 mensen… De diesels tegenwoordig zijn echt niet meer zo slecht als de meesten denken…
    onlangs onze 530i E61 met 258pk tegen de X5 3.0d gezet met 234pk , en tot 80km/h was de X5 eerst. en tot ongeveer 110km/h kon de 530i pas weg rijden…
    Het koppel van de diesel is niet te vergelijken met de benzine versie ! je hebt het veel vroeger en je krijgt het juist waar je het wilt : vanonder en in het midden van de toerentallen. nu… met 3 turbo’s zal dit nog beter worden.
    Ik zie er al naar uit!
    400pk en 800nm met xdrive en een verbruik onder de 10l per 100km … eerlijk is eerlijk het klinkt goed!
    en Xdrive is echt wel nodig voor zoveel diesel koppel!
    Onze 330D non xdrive heeft toch wel wat last van het overdadige koppel ! En ik herinner mij dat de Xdrive versie sneller is van 0-100km/h 6.4 vs 5.9 geloof ik .
    Xdrive is ook IMO het leukste om met te rijden , het reageert perfect op stuurbewegingen , in de sneeuw voelde ik de X5 alle kracht naar achteren sturen als ik een bocht nam. en als ik mijn stuur terug recht zette , kwamen de voorste terug in actie! dus geen last van onderstuur!

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      8 augustus 2011 om 16:13

      @Alexke: volgens mij zijn de diesels (wel standaard auto’s) bij audi al een tijdje sneller dan de benzine motoren, of zie ik dat verkeerd?

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        8 augustus 2011 om 22:43

        @drivingpleasure: klopt, je ziet het goed… indrukwekkend of niet. dit is gewoon wat ze kunnen doen met 2 turbo’s (een kleine en een grote)(kleine voor de lage toeren, grote voor de hoge toerentallen…. wacht maar tot er 3 turbo’s komen…kijken wat er dan gebeurt)..

        Login om te reageren
  18. Simpson zegt

    8 augustus 2011 om 16:20

    ik lach me te barsten als het modelnummer van de remblokken M550dX blijkt te zijn…

    Login om te reageren
  19. Hubert zegt

    8 augustus 2011 om 16:24

    Hier ook nog een overzichtje van de diverse BMW-codes :
    http://www.bmwarchiv.de/e-code/

    Login om te reageren
  20. KaCh1ng zegt

    8 augustus 2011 om 16:24

    hoe machinaal(dialect voor overdreven geweldig) klinkt het als je zegt dat je in een M550dX rijdt

    Login om te reageren
  21. bempie zegt

    8 augustus 2011 om 16:54

    en ik maar denken dat de M badge wordt toebedeeld aan de krachtigste beemers…. maar als ik het hier lees mag deze enkel op een beemer komen die een hoop lawaai maakt en op benzine loopt. Blijkbaar toch lastig om mee te gaan met de tijd…..

    #iklachmeluluitmebroekmetme335d

    Login om te reageren
  22. bpc zegt

    8 augustus 2011 om 16:55

    normaal ben ik niet zo voor drastische wijzigingen in de hirarchie in de autowereld , een gevaarlijk snelle diesel ,electrische ,of hybride wagen gaat gewoon niet , maar ik hoop stiekem al jaren op de eerste serieuze diesel supercar, dit is de eerste stap daarheen.
    eigenlijk vind ik het stiekem wel leuk…
    krijg ik nu een ip ban :p

    Login om te reageren
  23. norge zegt

    8 augustus 2011 om 17:01

    Komen er nu eindelijk M versies die bruikbaar zijn in landen met een winter die 6/7 maanden duurt?

    Login om te reageren
  24. the-budel-guy zegt

    8 augustus 2011 om 17:08

    spoel die M dan maar door de plee.

    Login om te reageren
  25. zounds010 zegt

    8 augustus 2011 om 17:13

    In 1985-88 werd de M535i naast de M5 geleverd. Ik denk dan ook niet dat dit een opmaat is naar een M5d.

    Login om te reageren
  26. baap zegt

    8 augustus 2011 om 17:30

    uit bevestigde bron: 3.0 6-in-lijn, 3 turbo’s, 415 pk, 875 Nm koppel!!

    De bevestigde bron ben ik, want ik hou van zwetsen!!

    Login om te reageren
  27. towi1989 zegt

    8 augustus 2011 om 17:31

    Ik snap niet zo wat het probleem is met diesels? Ze hebben zich toch ook wel bewezen in de Le Mans of niet?!

    Ik kijk er op zich wel naar uit :D

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      8 augustus 2011 om 22:44

      @towi1989: +1

      Login om te reageren
  28. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    8 augustus 2011 om 20:18

    De reden om geen diesel in een sportieve auto ‘mocht’, was dat je toeren moet maken met een ‘echte sportauto’… Met de huidige Turbomotoren doe je dat toch al niet meer, dus dat argument is weg!

    Login om te reageren
  29. GOD zegt

    8 augustus 2011 om 21:26

    Tussen M550dx en M5dx zit een groot verschil.
    Zal wel gewoon een MTech uitvoering zijn.

    Login om te reageren
  30. desoper zegt

    8 augustus 2011 om 22:22

    Een diesel M-uitvoering! Net zo kansloos als een M-badge op je 316i

    Login om te reageren
  31. Tommy2 zegt

    8 augustus 2011 om 22:46

    Door 1 extra turbo op dat blok krijg je niet ineens 100 pk extra, hoogstens 50. Verder zie ik 3 turbo’s niet bepaald zitten, hoe zit het met de koeling en al het leidingwerk? Wordt een loeizware bak, zeker met vierwielaandrijving.

    Denk ook niet dat M zichzelf nog meer te grabbel gooit na de SUV en turbo nederlagen afgelopen tijd.

    Login om te reageren
  32. racerx zegt

    9 augustus 2011 om 00:04

    Beter bouwen ze weer een V8 diesel…

    Login om te reageren
  33. 850t5r zegt

    9 augustus 2011 om 09:36

    BMW diesel is niks mis mee… Voor m’n 850 een 524TD gehad en die liep snel genoeg naar mijn mening en klinkt best lekker, laat maar komen die M!

    Login om te reageren
  34. slickrick zegt

    9 augustus 2011 om 23:16

    Fantastisch dat er een M diesel komt. Rij zelf in een 535d die getuned is naar 350pk, heerlijk kan menig Porsche bijhouden met een top van 295km/h en ook met accelereren. En hoef niet elke dag aan de pomp te staan. Heb al een V10 diesel gehad in een touareg maar SUV’s vind ik groot en lomp. Een M diesel lijkt me daarom een ideale auto!

    Login om te reageren
    • baap zegt

      10 augustus 2011 om 10:23

      @slickrick: Yeah right…

      Login om te reageren
  35. undifined1 zegt

    10 augustus 2011 om 20:01

    “De allereerste “M5? heette immers in eerste instantie ook “M535i”. Dat model was leverbaar in de periode 1979 tm 1981 & 1985 tm 1988”

    die 85 tot 99 was gewoon een 535i met spoilerpakket, in tegenstelling toto de eerste echte m5 die vanaf 1985 tot 1987 in europa en tot 88 in usa geleverd werdt, die had een m1 motor

    Login om te reageren
  36. Catch2 zegt

    12 augustus 2011 om 15:48

    Niet zo’n gek idee hoor. Als je naar de specs van de huidige 535d kijkt dan zit die al niet zo heel ver van de M5 af

    http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=62638&id2=62686

    -=edit: kuch! Hoest! Ratel! Daar hebben we autowiki voor, he?=-

    Login om te reageren
  37. shafqat_ahmed zegt

    16 november 2017 om 11:29

    Nou mensen, de M550D is er! En hij rijd heerlijk! Of die bak de koppel aan kan? Zeker weten!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North