• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5

Auteur: robbie, gepost 12 december 2012 om 16:25 – 71 Reacties

Afbeelding BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5Afbeelding BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5Afbeelding BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5Afbeelding BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5Afbeelding BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5Afbeelding BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5Afbeelding BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5Afbeelding BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5Afbeelding BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5Afbeelding BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5Afbeelding BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5Afbeelding BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5Afbeelding BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5Afbeelding BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5Afbeelding BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5Afbeelding BMW M6 Gran Coupe: Sneller dan een M5

BMW M6 Gran Coupe
Geloof het of niet, maar de 4-deurs BMW M6 Gran Coupe is net zo snel als de BMW M6 Coupé. Beide auto’s sprinten namelijk in slechts 4,2 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. Kan je toch mooi je buurman met zijn trage BMW M5 uitlachen.

Ondanks dat de M6 Gran Coupe ten opzichte van de M6 Coupé twee deuren extra heeft, en ook nog eens een 11,3 centimeter langere wielbasis, is hij toch net zo snel. Toch wel apart eigenlijk.

Zoals verwacht ligt onder de motorkap dezelfde 560 pk/680 Nm sterke 4.4-liter V8. En net zoals bij de M6 Coupe beschikt de M6 Gran Coupe ook over een carbonfiber (CFRP) dak. Standaard ligt de topsnelheid op 250 km/u, maar als je kiest voor het optionele M Driver’s Package dan stop je pas met versnellen bij 305 km/u.

Andere unieke details van deze auto zijn de 20 inch velgen, het BMW Individual High-gloss Shadow Line pakket is standaard. In mei 2013 zal deze M6 met vier deuren leverbaar worden en de prijs in Duitsland (incl. BTW) is € 128.800. De Nederlandse prijs is nog niet bekend.

Ook interessant!

  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • Edition Pit Lane is 'racy' BMW M8 Gran Coupé
  • BMW 4-Serie Gran Coupe komt er eindelijk in de versie die je wil

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, BMW, F06, gran-coupe, m6, m6-gran-coupe

Vorig bericht: « In Parijs heeft elke auto deuken. Ook een SLS AMG
Volgend bericht: Audi wil een diesel supercar bouwen met 700+ pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. cassiewollie zegt

    12 december 2012 om 16:27

    wat een knoeperd!!

    Login om te reageren
  2. gforce zegt

    12 december 2012 om 16:30

    Haha laatste foto.. Zit je dan met je benen gespreid met die ventilatie gericht op je zak.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      12 december 2012 om 16:33

      @gforce:
      Nee, je zit in deze vierzits gewoon links af rechts ervan…(tenzij je loops staat…)

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        12 december 2012 om 16:36

        @StijnB: er zijn 3 gordels achterin ;) Volgens BMW kan/moet er dus wel degelijk iemand in het midden zitten :D

        Login om te reageren
        • gforce zegt

          12 december 2012 om 16:38

          @robbie: Dat was eigenlijk precies waar ik op doelde met mijn opmerking. :P

          Login om te reageren
        • StijnB zegt

          12 december 2012 om 16:44

          @robbie:
          Wauw inderdaad, opmerkelijk! Dacht dat ze net als de X6 te werk gingen (initieel met slechts 4 zitplaatsen (maar misschien ook 5 gordels?) leverbaar…

          Login om te reageren
          • abevleeming zegt

            12 december 2012 om 17:17

            @StijnB: in de winter lekker fijn, in de zomer toch wel erg fris met een korte broek…

            Login om te reageren
    • arro zegt

      12 december 2012 om 16:36

      @gforce: misschien is het bedoeld voor in de zomer ofzo

      Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      12 december 2012 om 16:54

      @gforce:
      Of voor na een avondje stappen met 3 chicks, ken je ze alvast opwarmen daar ;-)

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        12 december 2012 om 17:18

        @JamesBond007: of drooggeblazen worden ;)

        Login om te reageren
  3. HTJ zegt

    12 december 2012 om 16:31

    6 is ook meer dan 5…

    Login om te reageren
  4. kaasboerin zegt

    12 december 2012 om 16:33

    Opmerkingen: Koplampen beginnen een beetje Audi a la led-kermis te lijken, helaas.
    Mag van mij ietsjes lager, maar er zal wel een dergelijke knop voor stuggere ‘sport’ stand zijn? Het zal het model in ieder geval (veel) goeds doen.
    Voor de rest een godsgruwelijke bak natuurlijk, ik denk dat deze er in het echt een stuk bruter en elegant tegelijk uitziet.

    Login om te reageren
    • paulaner zegt

      12 december 2012 om 16:41

      @kaasboerin: Ik vind de nieuwe generatie led anders schitterend.. (a4 a6)

      Login om te reageren
    • bungabungastig zegt

      12 december 2012 om 18:05

      @kaasboerin:
      bruut = grof, barbaars, beestachtig, gewelddadig, onmenselijk.
      elegant = gracieus, sierlijk, stijlvol, verfijnd, geraffineerd.
      Tegenstrijdiger kan het haast niet, lijkt op kakelen als een fankip zonder kop of als een schizofreen die immers per definitie altijd gelijk heeft. Brute kracht in een elegante verpakking?

      BMW M EDC https://www.youtube.com/watch?v=IwY9E6AlrJw
      Komt erop neer dat de dichtheid van de dempervloeistof elektromagnetisch wordt aangepast.

      Login om te reageren
  5. ralf zegt

    12 december 2012 om 16:38

    Je zou als kapitaalkrachtige Nederlandse ingezetene en autoliefhebber, toch spontaan naar DE emigreren als je de prijzen van de duurdere bmw’s in beide landen met elkaar vergelijkt. 1 Europa noemen ze dat in Den Haag.

    Login om te reageren
  6. kaspertje zegt

    12 december 2012 om 16:38

    Had ‘m al eerder gepost m’n nose-job; hierbij nogmaals bij de officiële foto’s:

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      12 december 2012 om 16:42

      @kaspertje: Doet me een beetje denken aan de vorige generatie 7-series, de neus that is.

      Login om te reageren
      • kaspertje zegt

        12 december 2012 om 16:49

        @kaasboerin:
        naar mijn smaak 1 van de mooiere Siebeners. Wil de neus wat meer de haaienneus van de CSI geven, da’s het idee.

        Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      12 december 2012 om 16:48

      @kaspertje: Spleetoog, zal het in China vast goed doen. Misschien een idee voor BMW voor de Chinese markt deze nose-job?

      Login om te reageren
    • ar156sw zegt

      12 december 2012 om 16:51

      @kaspertje: Booskijkers? Zullen we die niet voor oude Golfjes bewaren?

      Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      12 december 2012 om 16:54

      @kaspertje:
      Hij ”kijkt” een beetje alsof hij er geen zin in heeft :p

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 december 2012 om 17:07

      @kaspertje: voor Chinezen een prima uitvoering…spleetoogjes..

      Login om te reageren
    • kickass zegt

      12 december 2012 om 17:54

      @kaspertje: Ik zie nog steeds niet wat er anders aan is…

      Login om te reageren
  7. solmatje zegt

    12 december 2012 om 16:42

    Mooie bak en mooie velgen! Is dit een concurrent van de Panamera Turbo? QP van Maserati? CLS AMG?

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      12 december 2012 om 17:23

      @solmatje: sowieso van de CLS63 AMG en de RS7 die er aan komt.

      Login om te reageren
  8. patrick043 zegt

    12 december 2012 om 16:43

    Echt een zeer dikke bak! Alleen moet die M-badge in de grill weg

    Login om te reageren
  9. Johan-SV zegt

    12 december 2012 om 16:45

    ik zou deze eerder kiezen dan de M5, ivm interieur dat ik mooier vind en dat de styling aan de buitenkant wat chiquer oogt.

    Login om te reageren
  10. jrk68 zegt

    12 december 2012 om 16:47

    Gelukkig hebben ze er geen opzichtig ordinair hok van gemaakt. Mijn complimenten dus….
    Ik hoef gelukkig nooit mijn schoonmoeder te vervoeren en heb hem dus niet nodig maar mooi vind ik hem wel.

    Login om te reageren
  11. Jaws149 zegt

    12 december 2012 om 16:52

    In het officiële bericht vandaag eerder op autoblog stond toch echt een 4.4 naar de honderd op gegeven (http://www.autoblog.nl/bmw-m6-gran-coupe-eerste-officiele-fotos) Gaat hard met die BMW’s joh, alweer een aanpassing dus!! :O

    Login om te reageren
    • Jaws149 zegt

      12 december 2012 om 16:53

      @Jaws149: oh nee laat ook maar haha :P

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        12 december 2012 om 16:56

        @Jaws149: beter lezen vriend ;)

        Login om te reageren
  12. ar156sw zegt

    12 december 2012 om 16:55

    Hele mooie auto! Maar iets anders: dat “herenakkoord” tussen de grote duitsers (niet harder dan 250km/u), ooit begonnen als “zelf opgelegde veiligheidsrichtlijn” en langzaam maar zeker getransformeerd tot marketingtrucje om duizenden euro’s te kunnen vragen om géén begrenzer te installeren. Well played Germans, well played…

    Login om te reageren
    • toroloco zegt

      12 december 2012 om 17:05

      @ar156sw: BMW is een geld machine, net zoals de staat een geld machine is! Wat had je gehoopt, Sinterklaas bestaat niet.

      Login om te reageren
  13. Pordon zegt

    12 december 2012 om 17:04

    Ook op de 6-serie ben ik geen fan van het M-tupperware. Zal vast een heerlijke auto zijn maar zonder vind ik de auto meer uitstraling hebben

    Login om te reageren
  14. pier zegt

    12 december 2012 om 17:08

    Wow, de motor ligt echt ver naar achter! Dak is supergaaf, mooie wielen en de details kloppen :D zoals de stikels in het stuur en ook het stuurtje zelf. Laat die 5de gordel maar weg dat is jammer, en de remklauwen…acht hij kan het hebben. Ik ben fan!

    Login om te reageren
  15. Megakix zegt

    12 december 2012 om 17:08

    Deze grancoupe is ook mooier dan een M5…zou er absoluut eerder voor gaan.

    Login om te reageren
  16. pinokotsbeer zegt

    12 december 2012 om 17:09

    Hatsikidee, broem broem!

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    12 december 2012 om 17:09

    *Not bad face opzet*

    Login om te reageren
  18. bmwpowerm5 zegt

    12 december 2012 om 17:16

    prachtige auto alleen het Michelin logo op de banden moet even blauw wit ingekleurd worden
    staat altijd super mooi bij een BMW

    Login om te reageren
  19. meneersander zegt

    12 december 2012 om 17:20

    Als hij in Duitsland al bijna 130 ruggen kost, dan is voor Nederland 2ton het instappertje?

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      12 december 2012 om 18:00

      @meneersander: De normale M6 is 164k, dus 2 ton lijkt me wat veel.

      Login om te reageren
  20. jrmpower24 zegt

    12 december 2012 om 17:30

    Net als de normale M6 en de M5: PRACHTIGE auto!
    heerlijke velgen maar kleur is beetje saai.

    Login om te reageren
  21. RuVi zegt

    12 december 2012 om 17:46

    29k duurder dan een M5 (in DE). Ik zou toch liever een m5 willen, is mooier

    Login om te reageren
  22. undifined1 zegt

    12 december 2012 om 18:16

    Is net zoals in de jaren 80, toen was de e28 m5 ook lichter dan de e24 m635csi, met dezelfde motor en bak. Maar op papier, was de m635csi sneller, wat natuurlijk helemaal niet kan. Ik vermoed dat de m5 in werkelijkheid sneller was.

    Er.wordt gezegd dat BMW dat heeft gedaan om de forse meerprijs van de m635csi te rechtvaardigen. Ik vermoed dat dat hier ook het geval is, en dat de m6 GC in werkelijkheid trager is dan de m5

    Login om te reageren
  23. E34M5Touring zegt

    12 december 2012 om 18:20

    Even een off topic vraagje, heeft iemand hier ervaring met Nitto Invo banden met a symetrisch profiel? Of met a symetrisch profiel? Is dat wat?

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      12 december 2012 om 18:28

      @E34M5Touring
      http://www.1010tires.com › … › Tire Reviews › Nitto

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 december 2012 om 18:34

        @9000cse: Tnxs, heb net ff gekeken. Gaat hem niet worden dus. Goede site trouwens!

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          12 december 2012 om 18:42

          @E34M5Touring: falken fk452! ;D

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            12 december 2012 om 18:49

            @kaasboerin:
            En bevallen ze een beetje?
            Het is immers niet de meest logische keuze, maar dat hoeft niet te betekenen dat het niet goed is.
            Zelf heb ik nu naast de bij mij gebruikelijke Toyo T1R een auto op Maxxis Maz1 staan en dat bevalt tot nu toe goed.

            Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            12 december 2012 om 18:51

            @kaasboerin: Ja werd mij dus hard afgeraden. Moet nwe sloffen voor de Camaro dus moet wel fatsoenlijk rubber hebben.

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              12 december 2012 om 19:06

              @E34M5Touring: nu ja, de reviews zijn (zeer) positief.
              @Jrk68: Was er eerst aardig sceptisch over want falken is een redelijk onbekend merk, maar bevalt me zeker! De prijs-kwaliteit is (nog steeds) goed.
              Maarrrrrrrr, to be honest, voor 600pk RWD, koop lekkere P zero’s o.i.d.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                12 december 2012 om 19:14

                @kaasboerin: No offense bud, maar de man waar mijn broertje stond raadde ze af, nogal met nadruk als ik mijn broertje mag geloven. Ik had Falkens onder de M5 toen ie afgeleverd werd en die gingen er redelijk vlot door met 340pk laat staan met 600. Pirelli komt voor die auto steeds als beste uit de bus. Dus denk dat ik die maar weer doe maar ze maken behoorlijk wat geluid. Die Nitto werd ons aangeraden maar die blijken volgens de reviews juist weer erg veel geluid te maken (go figure).

              • kaasboerin zegt

                12 december 2012 om 22:10

                @E34M5Touring: ah dat kan!
                Slijtage heb ik niet echt specifiek op gelet bij aankoop, geef ik toe.

              • jrk68 zegt

                12 december 2012 om 19:24

                @kaasboerin:
                Die MaZ1’s zitten onder de Roadster, 765kg en slechts 100pk op de achterwielen, dus slijten zal dat niet zo hard.
                P Zero’s heb ik onder de Lotus gehad en dan is het echt een rampenband, 2 druppels water en je had het idee dat je op ijs reed.
                Zo zie je maar wat onder 1 auto perfect werkt hoeft dat niet persee ook onder een andere auto te doen.

              • kaasboerin zegt

                12 december 2012 om 22:11

                @jrk68: dat herken ik wel hoor, van die P-zero’s.

        • 9000cse zegt

          12 december 2012 om 19:43

          @E34M5Touring:
          Welke bandenmaat zoek je?

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            12 december 2012 om 19:49

            @9000cse: 275/35/20 achter en 245/35/20 voor. Bij die site die je me door gaf kwam hij als beste uit de bus. Ze zitten er nu ook onder maar maken erg veel lawaai. Ze krijgen aardig wat pk te verwerken dus moeten wel een beetje kwaliteit zijn.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              12 december 2012 om 19:54

              @E34M5Touring: Sorry 35 moet 45 zijn achter en 40 voor.

              Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            12 december 2012 om 19:51

            @9000cse: Dit zijn de picks van die site. http://www.1010tires.com/Tires/SearchByVehicle

            Login om te reageren
            • 9000cse zegt

              12 december 2012 om 20:08

              @E34M5Touring:
              Misschien kun je hier je voordeel mee doen:
              Kijk eens op: http://www.reifen.com
              Niet alleen qua prijs, maar ook de keuzemogelijkheden. Kijk ook niet alleen naar de maten, maar tik ook verschillende merken aan in de zoekopdracht, zoals bijv. Continental of Michelin.
              Ik hoop je misschien een beetje op weg te kunnen helpen.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                12 december 2012 om 20:21

                @9000cse: Ik kan inderdaad ff reviewen daar. Moet alleen even kijken of ze ook in de US verkrijgbaar zijn. Ze worden daar gemonteerd namelijk. Maar bedankt! Kan ik weer even verder mee!

    • undifined1 zegt

      12 december 2012 om 20:30

      @E34M5Touring:
      Ik hoor altijd van mensen “Als je geen gedonder wilt met je banden, moet je gewoon Mischelin kopen” Zou best een kunnen kloppen, was bij de Oldtimer grand prix dit jaar en er stonden 5 m5’en van bmw zelf (e28, e34 e39 e60 en f10) en behalve de e39 stonden ze allemaal op michelins volgens mij, de e28 op premacy hp en de rest dacht ik allemaal op pilot sports

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 december 2012 om 20:40

        @undifined1: Ja, die hadden we ook in gedachten (BMW monteert ze standaard onder de E34) maar ze kunnen de achterbanden niet krijgen in die maat in Michelin. Dus het worden denk ik weer Pirelli’s

        Login om te reageren
  24. kaasboerin zegt

    12 december 2012 om 18:27

    @bungabungastig:
    @AB: Ik zal maar niet op kinderachtige posts ingaan, kan ik weer edits verwachten cker.

    Login om te reageren
  25. voytekbe zegt

    12 december 2012 om 18:53

    Die velgen zouden niet misstaan onder de mijne… Individual prijs per velg zonder band zal wel rond de 900 zitten denk ik.

    Login om te reageren
  26. MLTB zegt

    12 december 2012 om 19:23

    Nou nou wat een nieuws!

    Nogmaals; met een beetje bestuurder ( of wat ervoor nodig is ) is ook een M5 op 4.0s te klokken. Lekker belangrijk dus.

    Ontopic: Wijs ding, alleen jammer van geen V10 :)

    Login om te reageren
  27. ronin1130 zegt

    12 december 2012 om 20:02

    Zoals steeds zullen die Duitsers wel weer overdrijven met hun opgegeven prestatiecijfers…

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      12 december 2012 om 20:30

      @ronin1130: ja, maar daardoor wel lekker 14% bijtelling met een M6 :-)

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      12 december 2012 om 22:09

      @ronin1130: helaas, kant noch wal. :)
      De M5 (bijvoorbeeld) lukt het zelfs in 3.8secondjes naar de 100, ipv de opgegeven 4.4.
      En dat is zeker niet de enige.

      Login om te reageren
      • ronin1130 zegt

        13 december 2012 om 15:58

        @kaasboerin: het zou niet de eerste keer zijn dat er autos aan de pers worden gegeven die méér vermogen leveren dan opgegeven, om toch maar de snelste te zijn in prestatiemetingen. En dan heb ik het over de gewone modellen, niet de ultrasportieve.

        Login om te reageren
  28. KeesB zegt

    13 december 2012 om 19:47

    Betere “foto’s”

    Mooi hè! :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North