BMW presenteert M Performance-leuks voor de X6

Auteur: , 23 Reacties

BMW heeft zijn nieuwe X6 (F16) voorzien van goodies uit de M Performancelijn, en maait hiermee het gras voor de voeten van subtiele aftermarket-specialisten weg.

BMW X6 M Performance

De presentatie is in het inmiddels klassieke wit met zwarte accenten, en dekt ongeveer elk aspect van de auto af.

Power Kits – moar performance!

De BMW X6 xDrive30d wordt van zijn standaard 258 pk en 560 Nm geboost naar 277 pk / 585 Nm, wat 0,2 seconden van de stoplichtsprint tot de 100 km/u schaaft. Dat lijkt misschien marginaal, maar de sprint in 6,5 in plaats van 6,7 seconden afleggen betekent het verschil tussen winst en verlies tegen een Golf 7 GTI, best belangrijk als je graag om pink slips racet.

De xDrive35i-benzineinstapper met Power Kit zit dankzij 326 pk/450 Nm (standaard 306/400) zelfs een halve tel rapper op de 100, met onveranderd normverbruik. Bij de kitjes zijn ook grotere (18″) remschijven aan de voorkant inbegrepen.

Wil je nog meer ho-kracht, dan levert de sport brake retrofit kit geventileerde lichtgewicht 19-inch BMW M Performance schijven. Kies wel even een mooie open velg hierbij, anders ziet men je dure blauwe remklauwen met BMW M logo niet zitten aan de voorkant.

Blauwe klauw

Vinnen, flappen, en dikke jetsers

Je zou haast denken dat het hier om een zeezoogdier met een ongezonde obsessie voor plastische chirurge gaat, maar het zijn natuurlijk de sportievere onderdelen die meer dan eens uit carbon zijn opgetrokken. Optioneel 21 inch lichtmetaal is de kers op de prijzige M Performancetaart.

Ook het interieur wordt niet vergeten, met een BMW M Performance Drive Analyser voor mensen met een statistiekfetish, en natuurlijk ook hier veel carbon. Hiervoor verwijzen we je graag naar de gallery.

X6 interieur

De X6M valt buiten de boot, want die heeft met 585 pk al voldoende oempf, en is bovendien van nature al met voldoende atletische elementen gezegend. Voor gewichtsreductie hoeft BMW het evenminn te doen, de anorexia-SUV van M GmbH weegt een karige 2.340 kg (EU-gewicht), dus daar kan geen grammetje meer af.

Nu de X6 ook zijn range aan goodies krijgt, hebben we elke BMW behalve de X1 en de 7 Serie al op M Performancespul gezien. Van de laatste krijgen we volgend jaar een compleet nieuw model, dus wie weet wat ze hiervoor in M√ľnchen in petto hebben




23 reacties

Hoe je het ook wendt of keert het is en blijft een lelijk beest
@henkhupelschoten: en wat vind je dan van de MLC?
@thomcarspotter: Waarschijnlijk erg mooi, onze fanboy kennende.
@thomcarspotter: @berlinetta: Wel wat beter maar heb liever gewoon een echte suv, de aankomende GLE of Jeep grand cherokee
via iPhone app
@henkhupelschoten: ehhh, de MLE en GLE zijn nog niet officieel uitgebracht, en nu weet je al dat ie mooier (minder afstotelijk) is dan de X6. Knap…
@gtwillem: Kijk even naar de laatste spy foto’s dan kun er al gewoon uithalen wat het wordt
via iPhone app
@henkhupelschoten: nog niet echt een goede basis voor een deugdelijk vergelijk. Een ‘coupe’ versie van de ML lijkt net zonwanstaltig te worden (zelfde geld vior de toepasselijk genaamde Q8…)
@henkhupelschoten: bedankt voor de nutteloze bijdrage in dit artikel
Ik begrijp deze auto gewoon niet. Als ik de foto’s zie van de versie met M-Performance goodies denk ik, yikes. Zie ik de fotoserie eronder: fraai interieur (two tone individual leer is erg smakelijk) maar die achterkant. Ik snap niet waarom je een full size SUV wilt waarin je achterin niet kunt zitten. Dan heb ik liever een X5 40d, dat kan ik tenminste nog begrijpen. (alhoewel een X5 op een hogere zitpositie na nergens beter in is dan een 535d Touring…)
Echt vakwerk hoor, dat interieur van de X6 op de onderste foto’s.

Totdat je inzoomt op de vierde foto en ziet hoe slecht het leer erop zit. Ronduit beschamend voor een fabrikant die haar zaakjes doorgaans toch wel op orde heeft.
@moveyourmind: Vilner lost dat wel voor je op. Zetten ze er meteen wat in waar je wel over naar huis kan schrijven.
via iPhone app
@moveyourmind: nu je het zegt! Het zit er een beetje rommelig en losjes uit. Kan niet de bedoeling zijn. Zeker omdat dit het two tone Individual uitgebreide leerpakket is.
Vond de vorige X6 best gaaf maar deze ziet er echt niet uit ..
Nou, er is weer een post over een x6. Iedereen kan weer ecen lekker gaan zeuren. Aanstellers
@reinoutgtr: Nou, er is weer een post over een X6. Iedereen kan weer even lekker gaan zeuren over mensen die over de X6 zeuren. Aanstellers
@reinoutgtr: inderdaad
via iPhone app
@reinoutgtr: hoe bedoel je aanstellers? Het is gewoon een concept dat lastig te ‘vatten’ is.

Op zich was de X6 wel een hele slimme zet geweest van BMW. Een X6 is een stukje duurder dan een bijna identieke X5, terwijl de productiekosten ongeveer even hoog zijn.
De agressieve styling van de eerste X6 kon ik best smaken. Net dat element sprak veel mensen ook aan bij het kopen van deze volstrekt nutteloze SUV.

Generatie twee moest komaf maken met dat agressief uiterlijk. En inderdaad, weg is de “in your face” X6. Wat overblijft is heel veel lelijkheid.
Dat carbon aan de buitenkant maakt het alleen maar chaotischer. Het concept is sowieso al chaotisch, een SUV met Gran Coupe lijnen, die niet offroad kan en waarschijnlijk minder praktisch is dan de X5. Dat carbon moet hem dan weer sportiever laten lijken maar hij weegt nog steeds evenveel als een vliegdekschip.

Om positief te zijn, het M sportstuurtje ziet er wel top uit!
Precies een Mexicaanse snor, die bumper. Er zijn veel mooiere BMW’s.
Altijd een beetje vreemd gevoel bij die Performance spullen.. heel duur en je rijd er geen kilometer sneller door. Ideaal om je 320d als een M3 er uit te laten zien.. Zonde van je geld.
via iPhone app
@schellekens006: voor de Z4 M Coupe, 135i Coupe en E90 M3 hadden ze leuke performance goodies die echt wat toevoegden (lager gewicht, meer vermogen, betere aero etc) maar dit is gewoon een ordinair aanbod aan accessoires.
Doe maar alleen de extra Pferden.

Als ik echte ‘M-power’ wil kies ik wel voor de X6M

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).