• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW topman bevestigt M-versie van de 1-serie

Auteur: Dennis, gepost 3 juni 2010 om 14:08 – 43 Reacties

BMW 135is spyshot


Het hoge woord is er uit. Bij monde van BMW topman Dr. Kay Segler is de komst van een M-versie van de BMW 1-serie dan eindelijk bevestigd. Hoe de gepeperde einser gaat heten, wilde hij nog niet kwijt.

Van de uber-einser kwamen al vele namen, video’s en spyshots voorbij, dus een grote verrassing is het niet, maar toen het Duitste Auto News na de 24 uur van de Nürburgring met de zegevierende topman sprak, kwam eindelijk een officiële bekentenis.

Als naam ligt M1 natuurlijk het meest voor de hand, maar die naam is al een keer gebruikt voor een sportwagen die BMW tussen 1978 en 1981 bouwde. Wellicht wordt het de BMW 135i M. Veel informatie wilde Segler niet kwijt, maar wel dat de auto waarschijnlijk een waardevast collectors item zal worden. Dit doordat de huidige generatie 1-serie coupé qua looptijd niet nog een heel leven voor zich heeft en er dus relatief weinig zullen worden gebouwd. Je kunt het natuurlijk ook uitleggen als dat hij verwacht er niet verschrikkelijk veel te zullen verkopen. De stevig geprijsde 135i modellen met een instapprijs van bijna 54K, gaan immers ook niet als de spreekwoordelijke warme broodjes over de toonbank.

Verder werd door Segler nogmaals bevestigd dat de volgende M5 zich zal verplaatsten met de 555 pk sterke geblazen V8 uit de X5M en X6M en dus geen dikke V10 meer. Naar verwachting zal het blok in de M5 nog iets verder worden uitgeknepen (wellicht 580 tot 600 pk) en zullen gewichtsbesparende maatregelen van de M5 weer een zeer potente rakker maken.

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Nieuwe versie BMW 3 Serie maakt 5 Serie onnodig

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 135i, BMW, Kay-Segler, m1, m5

Vorig bericht: « Rijtest & video: Saab 9-5 2.8T V6 Aero XWD
Volgend bericht: Het nieuwe zwartrijden: tolpoortjumping »

Lees Interacties

Reacties

  1. CrazyHenkie zegt

    3 juni 2010 om 14:11

    Wel, we wachten met smart, nietwaar? ;)

    Login om te reageren
  2. SHFT zegt

    3 juni 2010 om 14:16

    Tijd voor een rijtest :p

    Login om te reageren
  3. Mr. V8 zegt

    3 juni 2010 om 14:21

    Ik denk dat ie gewoon 1(serie)M komt te heten.

    Login om te reageren
  4. Laurens zegt

    3 juni 2010 om 14:23

    tii, wel graag met bijbehorend gewicht.

    OT: van mij hoeft dit niet. Te veel rijdende chicanes…

    Login om te reageren
  5. Joost zegt

    3 juni 2010 om 14:25

    @ SHFT ja inderdaad, want hij is er nog niet eens.

    Login om te reageren
  6. laurens324 zegt

    3 juni 2010 om 14:26

    ik heb al eens met een 135i gereden en die heeft meer dan genoeg pks voor zo een klein wagentje

    en als die meer dan 55k gaat kosten koop ik liver een 330i

    Login om te reageren
  7. paulusrx7 zegt

    3 juni 2010 om 14:34

    en dan koop je dit zodat je een grotere 3 serie coupe kan laten staan? klein beetje overbodig maar zal vast een hele goeie auto worden bmw kennende!!

    Login om te reageren
  8. Cantago zegt

    3 juni 2010 om 14:43

    Geen V10? Jammer… Een M1 daarentegen is dan wel weer leuk!! Hebben!

    Login om te reageren
  9. Henkie86 zegt

    3 juni 2010 om 14:44

    Ik gok op M135i

    Net als vroeger de M535i en de M635Csi

    Login om te reageren
  10. mardec zegt

    3 juni 2010 om 14:47

    Of i.p.v. de smurfen 1M te komen, een leuke 335i en eventueel even langsgaan bij de tuner? (om er een M3 slayer van te maken? :D) Donan zeker?

    Login om te reageren
  11. jeanclaude zegt

    3 juni 2010 om 14:48

    kan niet wachten maar dit is inprincipe ook een bevestiging dat er miss een rs3 aankomt

    Login om te reageren
  12. Mert zegt

    3 juni 2010 om 14:48

    Wat raar, ik was gisteren hier in het centrum (Nijmegen) en daar stond een BMW met M1 badge (het was ook een 1 serie) met bestickering van “This Works” (uitzendbureau). Hij was Oranje en had de herkenbare 4 uitlaten aan de achterzijde en de nodige plastic toevoegingen maar zag er wel “af fabriek” uit.
    Waarom heb ik nou geen foto genomen……..

    Login om te reageren
  13. NLBUURMAN zegt

    3 juni 2010 om 15:01

    ik gok op 1M, maar ja, hij krijgt wss sowieso meer vermogen dan de 135i, die al 306 pk heeft, als bmw tactisch is proppen ze er 360 in, wel onder die M3 blijven…

    Login om te reageren
  14. Benz.. zegt

    3 juni 2010 om 15:04

    Tja, de naam “M1” is al vergeven. Zo ook de naam “MX5”..

    Kan een leuk bommetje worden. Heeft BMW ook weer een geschikte concurrent voor de Focus RS.

    Login om te reageren
  15. lamborgfan zegt

    3 juni 2010 om 15:04

    wordt vast duur….. Alleen hele snelle kappers gaan ‘m vast kopen.

    Login om te reageren
  16. M-lover zegt

    3 juni 2010 om 15:10

    @nlbuurman:
    ja, sneller dan de M3 zal hij niet worden, dat zou ingaan tegen de cultuur van het modellengamma van BMW. Langs de ene kant jammer, langs de andere kant ook logisch.

    Even mijn verlanglijstje:
    -maak zeker ook een sporthatch-M!
    -ofwel opgevoerde 35i (die kan dat zeker wel aan) ofwel een csl-M3-blok uit de e46! spaart je ontwikkelingskosten… en die vallen van 360 naar 380 pk te chippen ;)
    -maak er net als de csl een ‘kale’ versie van die lichter is, het moet geen sjonniebak worden (tja, die klootzakken van mensen met geld willen nu eenmaal ook luxe in hun sportwagen, die verkoop je een M, dus moet het erin… jammer voor de M!!) op die manier wordt het een auto voor de echte liefhebber!

    dit kan een ‘wanted object’ worden voor mij :p

    Login om te reageren
  17. As_long_as_it_is_fast zegt

    3 juni 2010 om 15:35

    Moet wel leuk zijn. Klein bakske, lekker dynamisch. Zet dat maar naast de Golf GTI waarschijnlijk..

    Login om te reageren
  18. CSL zegt

    3 juni 2010 om 15:36

    he he eindelijk, dat werd’s tijd.
    ALs ze hem gaan baseren op de Performance-lijn, dan gaan we heel veel Carbon zien!
    de M135i wordt een heeeeerlijke auto.

    Login om te reageren
  19. CSL zegt

    3 juni 2010 om 15:39

    )
    )

    Login om te reageren
  20. 3er Reihe zegt

    3 juni 2010 om 15:42

    Ik ben helemaal weg van de 135i maar die is zooooo F…ng duur :( veel geld voor een niet functionele auto :( (2 zitter)

    Login om te reageren
  21. 3er Reihe zegt

    3 juni 2010 om 15:46

    @ CSL

    Dit is ‘M….über auto ;)

    Het is niet zooo erg dat ze de V10 technologie in de archieven plaatsen, zolang ze de 6 cylinder NOOIT wegdoen NOOOOOIT

    Login om te reageren
  22. Deveon zegt

    3 juni 2010 om 16:12

    @M-lover
    Gok maar niet op een M van de hatchback, de 135i is alleen in cabrio en coupe (zover ik weet).

    Login om te reageren
  23. 3er Reihe zegt

    3 juni 2010 om 16:19

    @ M-lover

    Als je nu de huidige 135i chipt dan is de M3 te zien in je M-spiegels ;)

    Dus sta er maar niet van te kijken als de M135i sneller is dan de huidige M3 ;)

    Login om te reageren
  24. ColinZ3 zegt

    3 juni 2010 om 16:27

    Hoe snel zal de volgende serie M3’s worden? :P

    Login om te reageren
  25. Mr. V8 zegt

    3 juni 2010 om 16:31

    @ M-Lover: “die klootzakken van mensen met geld?” Dankzij die mensen hebben auto’s als deze bestaansrecht. Ei.

    Login om te reageren
  26. AudiQuatro zegt

    3 juni 2010 om 16:46

    Vandaag nog een rijtest!!

    Login om te reageren
  27. ///M3 EVO zegt

    3 juni 2010 om 17:00

    @3er Reihe

    een M3 sedan wordt door BMW al gepositioneerd als “langzamer” dan een M3 Coupe dus denk niet dat ze dan een M135i gaan bouwen die sneller is.. niet in een rechte lijn in ieder geval..

    Als ze ‘m pak ‘m beet 100kg lichter maken dan een 135i, met een vermogen waarvan ik denk dat ie rond de 345 pk uitkomt, wordt ’t denk ik wel leuk om te kijken hoe die ’t doet ten op zichte van de M3 op een kronkelig stuk asfalt..

    Login om te reageren
  28. Bennink zegt

    3 juni 2010 om 17:08

    Ik denk dat ‘ie BMW 135i MDrive gaat heten. Laat maar komen! Ben erg benieuwd.

    Login om te reageren
  29. rover zegt

    3 juni 2010 om 17:10

    het zou juist mooi zijn als ze er een 400-420 pk monstertje van gaan maken. uit een atmosferische 4.0 v-6 in lijn..hijg… Dan gaat het hardcore werk naar de 1-serie en het gladde kijk mijn verlengstuk blijft dan bij de 3-coupe. Het is onzin om vanwille gekozen marketing in het verleden je product niet optimaal te ontwikkelen zoals porsche doet met zijn cayman( de 911 `moet` sneller blijven) en audi met de r8 (de gallardo `moet`sneller blijven). Bmw staat voor optimale prestaties van motoren en techniek en niet voor design en marketing voor alles…hoop ik nog steeds

    Login om te reageren
  30. lambo4all zegt

    3 juni 2010 om 17:14

    hoihoi! mijn dag is weer goed:)

    Login om te reageren
  31. Nijntje_ zegt

    3 juni 2010 om 17:36

    de 6 cylinder evt vergroten naar 3.2 liter, iets meer turbodruk, voila, 380pk, gaan!

    Login om te reageren
  32. Rhyo zegt

    3 juni 2010 om 17:50

    Ach..

    Ik bezit de 135i en me broer de M3e92. Stock was er amper verschil, maar nu die 135i klein beetje is aangepast is die een stuk sneller… Deze M1 kan dan echt een beest worden!

    Login om te reageren
  33. CrazyHenkie zegt

    3 juni 2010 om 18:11

    @ Rover

    Een 4.0 V6-in lijn, als ik jou was zou ik maar snel patent aanvragen! ;)

    Login om te reageren
  34. HDM zegt

    3 juni 2010 om 18:35

    Dus AMG, jullie weten wat jullie te wachten staat:

    A32 K AMG!!! :D 354pk V6 in een A-Klasse, euw yehh.

    Login om te reageren
  35. freude am fahren zegt

    3 juni 2010 om 19:09

    de 135i tii is eigenlijk al de über 1.
    De 135i M wordt zeker en vast een ongelooflijk leuke auto. Ben benieuwd of hij sneller zal zijn dan een M3 (op circuit, met veel bochten) ;)

    Login om te reageren
  36. Rhyo zegt

    3 juni 2010 om 19:40

    LOL @ HDM

    En dan checken hoe die wegligging zal zijn, haha

    Login om te reageren
  37. vpower zegt

    3 juni 2010 om 20:49

    Leuk speelgoed. :-)
    Ik denk dat hij ongeveer 360 PK meekrijgt, net boven de Audi TT RS en boven de Ford focus RS500.

    Login om te reageren
  38. HDM zegt

    3 juni 2010 om 20:53

    @Rhyo: over dat hoofdstuk willen ze het liever niet hebben :P

    Mocht je het btw niet doorhebben, dat ding is echt gebouwd, A32 K AMG:
    http://www.hwaag.com/showroom_cklasse_w204.html

    Er staat C-klasse w204, waarom weet ik niet, maar op die link staat de A32 K AMG :)

    Login om te reageren
  39. Dimglor zegt

    3 juni 2010 om 21:06

    Mja het werd wel tijd.. Want de huidige 1 zal waarschijnlijk niet zo lang meer gebouwd worden… Maar zal hoogstwaarschijnlijk wel een klein beest worden deze wagen…

    Login om te reageren
  40. M-lover zegt

    3 juni 2010 om 21:17

    hmm,ik ben in’t verkeerde land geboren… ik verhuis naar duitsland, daar mag je tenminste je auto VERBETEREN qua performance en veiligheid! kom in belgië maar eens met een paar leuke remklauwen op je bolide op de keuring, kun je ze erafhalen…omdat ze niet veilig zijn :s

    Login om te reageren
  41. bpc zegt

    3 juni 2010 om 21:34

    ik gok op 1M en ik zou trouwens liever voor dit gaan dan voor een minder krachtige 3 serie oke hij is niet zo mooi maar who cares als je er in zit genietend van het weggedrag met een smile tot achter je oren de 3 serie dat je hebt laten staan inhalen…

    Login om te reageren
  42. 940 zegt

    3 juni 2010 om 21:42

    @Crazyhenkie

    Misschien moeten de ‘v’ en de ‘6’ wel omgedraaid worden?

    Login om te reageren
  43. Megakix zegt

    3 juni 2010 om 23:19

    Het zal toch zeker niet de 1M gaan heten….dan heb ik het gevoel met formaldehyde-gele-plakstickertjes van een bepaald merk te leuren (3M)…zal dus M135i worden, dezelfde motor als de 335si (340Pk) en een paar kilo’s lichter dan de 135i…betere luchtinlaat, uitlaat en onderstel. De 135i is overigens net zo snel als een M3 op de eerste mijl…vervolgens gaat de M3 er licht vandoor. De M135i zal dus werkelijk sneller worden !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North