• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW X5 hybride komt volgend jaar met 14% bijtelling

Auteur: ricardo, gepost 2 oktober 2014 om 11:11 – 8 Reacties

BMW X5 hybride komt volgend jaar met 14% bijtelling


Vers stekkernieuws uit het BMW-kamp.

We hebben in Parijs bevestigd gekregen dat de vorig jaar geïntroduceerde BMW Concept X5 eDrive in 2015 op de markt komt met 14 procent bijtelling – als die bijtellingsklasse dan nog bestaat althans. Onder de kap van de concept ligt een 245 pk sterke viercilinder, voorzien van BMW’s Twinpower-turbotechnologie. De plofmotor wordt geassisteerd door een elektromotor met 95 pk, waarmee het mogelijk is om een afstand tot 30 kilometer elektrisch af te leggen.

14 procent bijtelling

Het is een motoropstelling die alleraardigste waarden op papier weet te krijgen. Zo sprint de kolos in 7 seconden naar de 100 km/u, maar komt de gemiddelde CO2-uitstoot op 90 gram uit. Het productiemodel wordt zelfs nog iets verder uitgeknepen bijgeschaafd, waardoor de CO2-uitstoot onder de 88 gram per kilometer duikt. Waarden die hem een plek in de 14% bijtellingsklasse geven, gezellig naast de Porsche Cayenne S E-Hybrid met 14% bijtelling.


Ook interessant!

  • Hybride BMW X5
    Hybride BMW X5 gaat kopje onder in Schoonebeek
  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, BMW, Hybride, parijs-2014, plug-in, X5

Vorig bericht: « De wulpse bips van de C63 AMG S Estate
Volgend bericht: Honda Civic Type-R Concept II maakt hebberig »

Lees Interacties

Reacties

  1. kahraman11 zegt

    2 oktober 2014 om 11:34

    Is de verbrandingsmotor een benzine of een diesel motor?

    Login om te reageren
    • legoblokje zegt

      2 oktober 2014 om 11:46

      @kahraman11:
      Dat maakt niet uit want voor 2015 is de grens voor beide typen brandstof 82 gram.

      Login om te reageren
    • bennyblisto zegt

      2 oktober 2014 om 11:47

      @kahraman11: lijkt me het 28i blok

      Login om te reageren
  2. henkhupelschoten zegt

    2 oktober 2014 om 11:41

    Valt me eigenlijk nog tegen 14%, in Sindolfingen kunnen ze het beter 7%

    Login om te reageren
  3. parker zegt

    2 oktober 2014 om 12:23

    Fantastisch, hoe meer proletenbakken met zeer lage bijtelling, hoe beter. De rijken worden in dit land al genoeg geplukt. Succes wordt beloond, zo hoort het.

    Login om te reageren
  4. hehe zegt

    2 oktober 2014 om 12:30

    Dus tegenover de Cayenne S E-Hybrid met 416 pk en de XC90 T8 met 400 pk zet BMW een X5 met maximaal 340 pk… Lijkt me dat ze de concurrentie onderschat hebben.

    Login om te reageren
    • dick1980 zegt

      2 oktober 2014 om 17:49

      @hehe: helemaal mee eens. BMW zet zichzelf buitenspel met deze specs. Waar de concurrentie 80+pk levert (en de Volvo zelfs 320pk trekt uit de 4-cilinder en met 60gr/km CO2 een record-verhouding neerzet) rommelt deze X5 wat in de marge, zo van “wij moeten ook wat”… Dat wordt nog even “back to the drawing board!!” voor BMW.

      Login om te reageren
  5. xyrrath zegt

    2 oktober 2014 om 16:21

    Dit laat alleen maar zien hoe krom het systeem wel niet is.

    Maar de vraag is krijgt de X5 ook fiets banden zoals de i3 :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North