• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW X5M en X6M: 550 pk uit twinturbo V8

Auteur: Wouter, gepost 6 maart 2009 om 09:47 – 62 Reacties

BMW X6M Teaser


BMW had zelf al verklapt in een video dat er een X6M (en X5M) aankomen, maar nu lekken ze per ongelukkig (?) een aantal specificaties.

BMW heeft namelijk een minisite gelanceerd om ons alvast een beetje warm te maken voor de Motorsport uitvoeringen van hun SUV’s of SAV’s. Onze vrinden van Jalopnik wierpen een blik in de source code en kwamen daar een aantal interessante trefwoorden tegen:

Crafted at M, SAV, SAC, Sports Activity Vehicle, Sports Activity Coupe, E70 M, E71 M, X5M, X5 M, X6M, X6 M, M GmbH, BMW M, discussion, behind the scenes, news, spyshots, spyshot, prototype, disguise, disguised, testing, Nordschleife, Nürburgring, report, blog entry, image material, press, press release, eight-cylinder engine, V8, Twin Scroll Twin Turbo, 550 bhp, performance, motorsport, sport, dynamics, xDrive, X-Drive, all-wheel, Adaptive Drive, HUD, Head Up Display, dynamic, sophisticated, feedback, gills, lightweight, spaciousness

Begin april, vlak voor de autoshow van New York zal BMW de X5M en X6M officieel onthullen.

Ook interessant!

  • G-Power GX6M bombardeert je netvlies
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Deze BMW X6 M laat 22 inch velgen klein lijken
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, crossover, SUV, x5m, x6m

Vorig bericht: « Gemiddelde auto verbruikt 11% meer dan opgegeven
Volgend bericht: Speeltje: Mercedes McLaren SLR Stirling Moss »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bramzel zegt

    6 maart 2009 om 09:48

    Wel weer wat ongelukkig om een zeecontainer als placeholder te gebruiken voor een SUV :p

    Login om te reageren
  2. JH zegt

    6 maart 2009 om 09:49

    550pk en twinturbo’s moeten garant staan voor een gigantisch koppelverloop

    Login om te reageren
  3. Robbert zegt

    6 maart 2009 om 09:49

    Ik ben erg benieuwd! Wordt tijd dat BMW eens gaat concurreren met de AMG modelletjes van mercedes in het SUV segment.

    Login om te reageren
  4. Plastic zegt

    6 maart 2009 om 09:52

    Een doorsnee “Tuner” perst er meer uit. Goed te horen dat M-devisie wat ruimte overlaat voor hen. XD

    Login om te reageren
  5. Jos zegt

    6 maart 2009 om 09:54

    Dit zijn de META tags keywords, dit zet je er dus niet perongeluk in, dit is puur om zoekmachines naar deze minisite te lokken.
    Wel grappig dat Jalopnik er op zo’n manier achter komt.

    Login om te reageren
  6. k33z zegt

    6 maart 2009 om 09:58

    Begin april, vlak voor de autoshow van New York zal BMW de X5M en X6M officieel onthullen….

    Begin april?

    Login om te reageren
  7. VonStroke zegt

    6 maart 2009 om 09:58

    Heeft niets met M gmbh te maken in mijn ogen.

    Login om te reageren
  8. Robbert zegt

    6 maart 2009 om 10:00

    @VonStrike

    Waarom niet? Dit zullen waarschijnlijk heerlijke felle blokken worden, in de stijl van M.. En ik neem aan dat ook het onderstel e.d. onder handen genomen worden!

    Login om te reageren
  9. C6.R zegt

    6 maart 2009 om 10:03

    Grappig, de X5 en X6 zijn toch SUV’s? Waarom staat er dan ook het woord motorsport tussen?

    Grappig dat ze een zeecontainer gebruiken als synoniem voor deze “auto’s”

    Grappig dat ze denken dat mensen zo gek zijn om 30 dagen naar een container te gaan staren!

    Login om te reageren
  10. tuurlijk zegt

    6 maart 2009 om 10:04

    Leuk gedaan, die microsite.

    Login om te reageren
  11. Hans zegt

    6 maart 2009 om 10:04

    een snelle boeren mest wagen!

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    6 maart 2009 om 10:08

    “dynamic, sophisticated, feedback, gills, lightweight, spaciousness”
    lightweight??? Ik ben benieuwd (en straks teleurgesteld als ze toch meer dan 2 ton wegen).

    Login om te reageren
  13. Benjamin1 zegt

    6 maart 2009 om 10:09

    LOL @ Hans

    Stom om het zo weg te geven van BMW.

    Login om te reageren
  14. Sorcerer zegt

    6 maart 2009 om 10:12

    Meta-trefwoorden, grappig. Hadden ze waarschijnlijk niet aan gedacht, maar als je direct vindbaar wilt zijn @ google enzo is het wel bijna noodzaak om het al eerder vindbaar te maken.

    Verder klinkt het wel als motoren die precies passen bij de X5 en X6: dat zijn geen echt sportieve auto’s dus die wil je juist uitrusten met een hoog koppen in plaats van dat je ze hoogtoerig maakt. Kleine turbo voor de lage toeren en een grote die het bij de hogere toeren overpakt, klinkt goed in ieder geval!

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    6 maart 2009 om 10:14

    @mashell:dat lightweight slaat natuurlijk niet op de auto, dat gaat over de carbon spiegels dat speelt toch voor zich…..niet?

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    6 maart 2009 om 10:17

    speelt spreekt

    Login om te reageren
  17. Bert zegt

    6 maart 2009 om 10:17

    Ligt het nou alleen aan mij of zijn dit soort berichten zo voorspelbaar als ik weet niet wat geworden?
    Elke dag wordt er wel een BMW, Merc of Audi gelanceerd met 856 PK 1400 nM 45 Turbo’s, ze hebben onderhand meer modellen als dat er per type rondrijden lijkt het wel.

    Login om te reageren
  18. Scorso zegt

    6 maart 2009 om 10:19

    @Robbert:

    Heb je het filmpje niet bekeken?
    Daarin zeggen ze duidelijk dat het Fahrwerk(chassis dus) onder handen is genomen.

    Nu, ik denk dat dit een X6(5) wordt met meer tupperware en wat upgrades van alle mechanische delen. Loop ik niet echt warm van, temeer omdat het al 2 lelijke hokken zijn. Ze worden er zeker niet mooier op met 16 spoilers en luchtinlaten. Daar komt nog bij dat het waarschijnlijk nog eens een veelvoud van de prijs van het origineel zal zijn, wat volledig naar BMW-traditie al hoog ligt. In België kost een X6 normaal gezien ongeveer 60 000€, als het een M wordt zal dat wel ongeveer 132 000 kosten, als je rekent wat de verhouding is van de prijs origineel/ prijs M. Dat zou toch écht wel veel te veel zijn?!

    Login om te reageren
  19. Robbert zegt

    6 maart 2009 om 10:26

    @ Scorso

    Nee, ik zit op mn werk dus ik heb geen filmpje gekeken :P

    Ik verwacht toch een M-rijervaring, ook al is een X5/6 een log hok.

    Maarja, misschien ben ik ook gewoon een BMW fanboy, dus luister niet naar mij!

    Login om te reageren
  20. JH zegt

    6 maart 2009 om 10:29

    De jongens van Autobild hebben al een rondje in de X6M gereden:
    http://www.autobild.de/artikel/fahrbericht-bmw-x6m_822254.html
    En voor 2300kg(!) was de auto zeer goed te sturen…maar ja 2300kg blijft 2300kg ;)

    Login om te reageren
  21. pelezinho zegt

    6 maart 2009 om 10:30

    heb maar 1 ding te zeggen: bye bye ML 63 en cayenne turbo

    Login om te reageren
  22. Scorso zegt

    6 maart 2009 om 10:32

    @ Robbert:

    Dat verklaart veel natuurlijk :D
    Ik vind dat BMW geen slechte auto’s maakt, maar ten eerste overprijzen ze veel te veel. En ten tweede moeten ze de verkopen van hun X6, X5 en X3 stoppen, wat dat zijn gewoon lelijke ondingen, die trouwens totaal niet in de filosofie van BMW passen…

    Login om te reageren
  23. Xmoo zegt

    6 maart 2009 om 10:46

    Dat zijn gewoon zoek tags. Die dingen kunnen ook fake zijn om zo meer mensen naar de pagina te trekken

    Login om te reageren
  24. Dr. S zegt

    6 maart 2009 om 10:49

    @Jos
    en “eight-cylinder engine, V8, Twin Scroll Twin Turbo, 550 bhp” zijn inderdaad misschien woorden waarop mensen zoeken en daarom niet perse de echte specificaties. Let’s hope van wel!

    Login om te reageren
  25. SPK zegt

    6 maart 2009 om 10:53

    Porsche gooit een diesel in een Cayenne, waarom dan geen M blok in een X5. En misschien kan je als foute vastgoedhandelaar met een X6M wel ontsnappen aan je belagers.

    Login om te reageren
  26. ruben zegt

    6 maart 2009 om 10:59

    hmmmm lees weinig gezeur over de turbo’s….
    dacht dat iedereen turbo’s zo on-bmw vond

    Login om te reageren
  27. Peter zegt

    6 maart 2009 om 11:07

    @ Scorso

    Ik geloof niet dat BMW een filosofie heeft buiten zoveel mogelijk auto’s verkopen met zoveel mogelijk winst, net zoals iedere frabikant van gelijk wat.

    Login om te reageren
  28. Heyhuub zegt

    6 maart 2009 om 11:07

    @ruben

    Dat is alleen als Audi dat doet.

    Login om te reageren
  29. Nijntje zegt

    6 maart 2009 om 11:08

    @ruben:
    bmw & turbo’s.. waarom niet?
    Maar: BMW ///M & Turbo, das iets heel anders ;)

    Login om te reageren
  30. D zegt

    6 maart 2009 om 11:26

    lol @ SPK :D

    Login om te reageren
  31. Vinny_93 zegt

    6 maart 2009 om 11:32

    Onnodige geldverspilling in een crisis is een reden…

    Login om te reageren
  32. Majinstar zegt

    6 maart 2009 om 11:40

    Tja dat wordt een lastige keuze voor een koper. Beide auto’s koop je alleen voor de snelheid of design. X5M design en X6M snelheid.

    Ik leg me geld wel neer voor een X5M misschien 0.1 seconde langzamer, maar wel een milieu (gezichts ) vriendelijke auto voor op de weg.

    Login om te reageren
  33. Alwood zegt

    6 maart 2009 om 12:02

    zo! fout, maar het kan niet anders dan lekker rijden, alleen de X6 hadden ze nooit moeten introduceren, bahvieslelijk.

    Login om te reageren
  34. John zegt

    6 maart 2009 om 12:10

    Hoezo zit er een Wuppie op het dashboard?

    Login om te reageren
  35. freek zegt

    6 maart 2009 om 12:53

    @Vinny_93: No offence, maar door mensen zoals jij zitten we nog steeds in een crisis. Consumeren moet men, om de economie weer op de been te helpen. Dus al heb je geen financiele problemen en al vind je de X6M of X5M helemaal briljant…KOPEN!!

    Maar ik ben wel benieuwd of het indd wel hoogtoerige blokken zijn. En natuurlijke benieuwd hoe de bodykit er uit ziet ^^
    X6 vind ik persoonlijk wel mooi, maar van dat geld koop ik liever een S6-avant of RS6-avant…

    Login om te reageren
  36. vla zegt

    6 maart 2009 om 13:00

    Na 30 dagen, 11 uren, 27 minuten en 17 seconden staat die container daar doodleuk nog steeds.

    Login om te reageren
  37. Peter zegt

    6 maart 2009 om 13:09

    Dan zitten er wel wielen aan

    Login om te reageren
  38. Philip zegt

    6 maart 2009 om 13:17

    Lekker tunebare motor denk ik. :mrgreen:

    Login om te reageren
  39. M-lover zegt

    6 maart 2009 om 13:33

    @Scorso:
    Heb je al ooit met een ‘jeep’ van bmw gereden? deze rijden naar mijn mening volgens de typische bmw verwachtingen!

    is dit niet een M-afleiding van het 4.4l V8 blok?

    Ik ga het nog eens zeggen… steek dit blok eens in een 3serie (stiekem droomt M-lover nog steeds van een 1M sporthatch), dan heb je een bommetje, de naam supercar zeker waardig

    Login om te reageren
  40. Solstice zegt

    6 maart 2009 om 13:48

    Blijf het M-onwaardig vinden, SUV’s en dan ook nog eens turbo’s? Wat denken ze wel dat ze zijn? AMG? Brabus? Wedden dat ze ook nog ’s alleen met automaat leverbaar worden zometeen? ;)
    Het blijft jammer dat dit toch zal blijken allemaal ten koste te zijn gegaan van de nieuwe Z4M (Coupé) en de M1 (of 135iM, hoe je ‘m ook wilt noemen. Als er één BMW M-waardig is dan is het wel de 1-serie.).

    Login om te reageren
  41. Solstice zegt

    6 maart 2009 om 13:53

    Wel grappig dat ze op de BMW website doorlinken naar allerlei spyshots op andere websites trouwens. :)

    Login om te reageren
  42. M-lover zegt

    6 maart 2009 om 13:58

    @Solstice:
    Schrijven we dan samen een reif naar BMW? :P

    Login om te reageren
  43. M-lover zegt

    6 maart 2009 om 13:58

    oei, wazige tikfout ‘reif’ moet natuurlijk ‘brief’ zijn.

    Login om te reageren
  44. Supreem zegt

    6 maart 2009 om 14:01

    Ik word een beetje misselijk van al dat misplaatst purisme. De X5 en zeker de X6 zijn niet de mooiste BMWs, maar qua tentoonspreiding van techniek zal dit eens te meer kunnen tellen.
    De realiteit verplicht alle merken een zo breed mogelijk spectrum aan modellen op de markt te brengen, en als dat de manier is om een merk gaande te houden, dan is dat maar zo.

    In een wereld vol metallic Golfjes is een X6 een verademing, hoezeer ik ook niet overtuigd ben van zijn uiterlijk. Dus, laat maar komen die handel.

    Login om te reageren
  45. Solstice zegt

    6 maart 2009 om 14:17

    @M-lover:

    zat al aan een autoband te denken.. ;) Misschien zijn er nog meer teleurgestelde liefhebbers van de traditie van de snelste hoofdletter ter wereld?

    Login om te reageren
  46. Benz.. zegt

    6 maart 2009 om 14:38

    Tja, na de Q7 V12 TDI, de Cayenne Turbo S en de ML63 AMG kon Bmw natuurlijk niet achterblijven!

    Login om te reageren
  47. bozewolf zegt

    6 maart 2009 om 14:53

    Tsja….heeft weinig meer met het echte Motorsport karakter te maken…beetje domme proletentanks worden dit dan. Proletentanks met nucleair vermogen. Nou, whooptidoo, BMW, wees er maar trots op.

    *rochelt iets over verloochenen van roots*

    Login om te reageren
  48. M-lover zegt

    6 maart 2009 om 16:20

    @Benz..:
    Idd maken ze zoon dingen niet bij BMW, dan lopen klanten over naar andere merken die hun wel zoon machien aanbieden.

    Ik denk dat veel mensen terugkomen op hun o zo negatieve mening over sport SUV’s eens ze ermee gereden zouden hebben…

    Login om te reageren
  49. ///M zegt

    6 maart 2009 om 17:08

    van mij mag bmw wel een slr killer maken, en dan pas X-///M

    Login om te reageren
  50. wilco zegt

    6 maart 2009 om 17:23

    Die 550 pk is meer dan de M5, wedden dat dit blok in de nieuwe M5 komt?

    Ik denk dat het koppel richting 700 nm zal gaan. Wordt dus serieus spul.

    Wel apart dat ze dit blok in de X modellen introduceren.

    Login om te reageren
  51. GOD zegt

    6 maart 2009 om 20:13

    BMW heeft al eens een 700PK blok in de oude X5 gestopt en reed 7:50 op de nordschleife. verder was ie helemaal std. dus met wat aanpassingen hier en daar en een 550pk twin turbo blok erin moet een tijd onder de 8:20 te halen zijn.

    Login om te reageren
  52. w0o0dy zegt

    6 maart 2009 om 21:09

    @GOD: die LeMans was verre van standaard….. en daar was een heleboel meer aangepast dan alleen de motor….
    Ik zie zelfs geen stoelen of bank achterin en ik heb nog nooit een X5 gezien die zo laag over de baan schoof…..

    Login om te reageren
  53. Ivo zegt

    7 maart 2009 om 15:02

    @ Bozewolf:

    Whooptidoo???? WTF!!! Moet je niet naar de Gayparade?

    Dit heeft trouwens niets me verloochenen van je roots te maken, maar met aanpassen aan de huidige markt en bakens verzetten.

    Login om te reageren
  54. Henk zegt

    7 maart 2009 om 20:03

    hebben ze bij bmw geen ”credietscrissis”?

    Login om te reageren
  55. robin zegt

    7 maart 2009 om 20:10

    leuk blokje dat op op je brommer en dan ken je zeggen dat je snel bent

    Login om te reageren
  56. CSL zegt

    7 maart 2009 om 21:22

    zoooo,
    Eindelijk komen er paar echte “is” uitvoeringen dus!
    Niet dat de X5 met zijn 6 sec naar 100 traag te noemen was met zijn 2300kg.

    Deze twee M moddelen zullen de concurenten verpletteren.
    Vooral de X6 zal niets van de “concurenten” over laten.
    Ze sturen al super goed. Nu 550 “BMW” pk’s met zeker wel rond de 800nm zal het erg intressant worden. Ik zou hem ook aanbieden in andere X-modellen.
    Wat zullen de tuners blij worden met deze blok. Ze mogen hem van mij ook in de 765i stoppen!!!

    Login om te reageren
  57. GOD zegt

    8 maart 2009 om 03:24

    @ Woody

    http://www.youtube.com/watch?v=NtuVxi6hMqI&feature=related

    luister maar op het einde zeggen ze dat ie 30mm verlaagd is en verder zo goed als std. is exclusief wat dingetjes hier en daar zoals het blok :P

    Login om te reageren
  58. w0o0dy zegt

    8 maart 2009 om 11:58

    @GOD:gestript interieur, fors verlaagd en andere aerodynamica, extreem brede banden natuurlijk dat zijn een paar kleine dingetjes.
    @csl: je staat goed in je hemd met die opmerking. Jarenlang is iedereen die turbo’s gebruikt een prutser want bmw kan het wel zonder en nu gooit bmw een groot blok met 2turbo’s en helemaal niet zoveel vermogen per liter in een veel te zware suv en dan is het opeens geweldig. oh ja dat komt door het merkje voorop, lol

    Login om te reageren
  59. w0o0dy zegt

    8 maart 2009 om 20:22

    Famous last words….
    CSL schrijft:
    13 October 2007 om 0:05
    Natturlijk komen er geen turbo’s op M-Motoren. Als BMW het wil kunnen ze netzogoed die 580pk uit dezelfde motor halen.

    Login om te reageren
  60. Paolo zegt

    1 april 2009 om 21:16

    Mensen die verstand hebben gaan voor de mercedes die weten wou je een Suv gebruikt Porche en Mercede-benz ofroad alllebij super en waar is de X5 en X6 dan????? ik zie ze niet

    Login om te reageren
  61. manfrednl zegt

    4 april 2009 om 23:20

    Nog even over de wegligging van het “hok” x5. Met adaptive drive en active steering op de X5 kan menig Golf GTI rijder lijdzaam toezien. Het rijdt als een go-kart. Ik ben benieuwd hoe dan een X5M wel niet moet rijden. En…. bij deze blokken gaat het niet om een kleine en grote turbo zoals bij de diesels (registerturbo) maar om 1 turbo per cylinderbank (biturbo). Leuk voor tuners!

    Login om te reageren
  62. w0o0dy zegt

    5 april 2009 om 08:55

    @manfrednl: tuurlijk er is best veel grip….. maar probeer maar eens een GTI (met iemand die weet wat ie doet achter het stuur) te volgen in de heuvels/bergen (bij voorkeur bergaf) en dan kom je erachter dat alle techniek in de wereld het verschil van 1 ton meer gewicht niet kan opheffen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North