• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW X5M & X6M First Edition als gelimiteerde tractoren [update]

Auteur: RubenPriest, gepost 21 oktober 2020 om 15:41 – 25 Reacties

BMW X5 & X6 M First Edition als gelimiteerde tractoren

De BMW X5 M en X6 M Competition krijgen een speciale First Edition. 250 stuks, schoon aan de haak. [Update: nu exclusief met de Nederlandse prijzen]

Het is een trucje dat tegenwoordig gemeengoed is onder de premium autofabrikanten. Met de lancering van een nieuw model komt er ook een First Edition. Eigenlijk is het een variant met wat zaken die normaal gesproken een optie zijn en dan nog wat extra. Het scheelt wat werk in de configurator. Tel daarbij op dat ze in een gelimiteerde vorm op de markt komen en hoppa, de verkooporders worden genoteerd.

In dat kader introduceert BMW vandaag de X5 M en X6 M Competition First Edition. Zoals je al in de intro kon lezen komen er van elk model 250 stuks in deze uitvoering. Om toch nog wat extra’s te bieden ten opzichte van een normaal model, hebben de Duitsers in elk geval voor een lekker kleurtje gekozen. Exclusief voor de First Edition kun je kiezen uit Frozen Dark Silver en Frozen Marina Bay Blue. Twee matte kleuren afkomstig uit de koker van BMW Individual Manufaktur.

Verder kun je een First Edition herkennen aan de M wielen (vóór 21 inch, achter 22 inch), carbon spiegels en de carbon achterspoiler. Werp je een blik onder de motorkap dan zie je dat deze ook van carbon is. In het interieur van de First Edition tref je Individual Merino leder aan in combinatie met de kleurencombinatie Silverstone/Midnight Blue. Daarnaast tref je de opschrift ‘First Edition 1/250’ aan in het interieur.

De nieuwe BMW X5 M & X6 M First Edition kunnen per direct besteld worden. Autoblog kan exclusief melden wat de Nederlandse prijzen zijn. Voor de X5 M heeft het First Edition-pakket een meerprijs van €29.995 en voor de X6 M €31.500. Dat is inclusief btw, maar exclusief eventuele bpm-effecten. Standaard kosten de X5 M en X6 M Competition respectievelijk €204.222 en €201.915.

Ook interessant!

  • BMW M4 Competition klapt op vangrail in Amsterdam
  • G-Power GX6M bombardeert je netvlies
  • The Collectables - BMW M4 DTM Champion Edition
    BMW M4 DTM Champion Edition
  • BMW X7 Nishijin Edition
    BMW X7 Nishijin Edition heeft sixtijnse kapel

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, first-edition, Video, x5m, x5m-competition, x6m, x6m-competition

Vorig bericht: « Dit kost de Lynk & Co 01 zonder abonnement in Nederland
Volgend bericht: Volvo XC60 Recharge T6 rijtest »

Lees Interacties

Reacties

  1. nord zegt

    20 oktober 2020 om 10:06

    4×4 met 21 en 22 inch velgen? ? Kan dat?

    Login om te reageren
    • neymar zegt

      20 oktober 2020 om 10:57

      @nord: grootmacht BMW kan alles

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        20 oktober 2020 om 11:20

        Behalve een lekker geluid uit hun uitlaten persen.

        Login om te reageren
    • torsen zegt

      20 oktober 2020 om 11:01

      @nord: zolang de omtrek van de band maar gelijk is toch?

      Login om te reageren
    • lecomte zegt

      20 oktober 2020 om 11:02

      @nord: Ja hoor, heb zelf 22 inch onder mijn 4×4.

      Login om te reageren
      • ouwedibbes83 zegt

        20 oktober 2020 om 11:07

        @lecomte: hij bedoelt afwijkende velgmaten voor en achter bij vierwielaandrijving. Meestal zijn alle wielen gelijk dan, zodat ze allemaal even snel draaien

        Login om te reageren
        • ecknine zegt

          20 oktober 2020 om 11:47

          Wellicht is de bandenomtrek van de 21″ identiek aan de van de 22″. Iets meer profiel vooraan t.o.v. achteraan dus.

          Login om te reageren
    • Edge zegt

      20 oktober 2020 om 11:50

      @nord: Volgens mij maakt dat hier niet zo heel veel uit. Op de foto’s lijkt het erop dat die groter velgmaat achter gecompenseerd wordt door een minder hoge bandwang waardoor de totale wielmaat voor en achter gelijk blijft.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      20 oktober 2020 om 11:59

      @nord: geen probleem. Als je een systeem ontwikkeld op vier gelijke wielen en je gaat daarna dit soort grapjes doen, dan gaat het niet. Als je echter het systeem er op aanpast is het geen punt. Moet je daarna alleen natuurlijk niet vier gelijke wielen monteren. Met aftermarked setjes of verkeerde bandenmaten gaat het natuurlijk wel fout.

      Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      21 oktober 2020 om 16:19

      net alsof hij schuin achter al een flinke deuk heeft apgelopen.

      Wat een afzichtelijk design heeft BMW toch de laatste paar jaren

      Login om te reageren
    • carspotter-rietdijk zegt

      22 oktober 2020 om 09:06

      @nord: ja hoor, kan Land Rover ook zeker!

      Login om te reageren
  2. tvklarenbosch zegt

    20 oktober 2020 om 11:29

    Het zegt echt iets over je als je een X6 M bestelt.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      20 oktober 2020 om 11:36

      @tvklarenbosch: Je hebt het hoe dan ook goed gefixt voor jezelf. Over smaak valt niet te twisten, en is zeker ook niet te koop.

      Login om te reageren
    • cupsport zegt

      21 oktober 2020 om 09:15

      @tvklarenbosch: nee, deze reactie zegt meer over jou. Lekker leven en laten leven en niet afgunstig doen. Respect als iemand genoeg centjes heeft verdiend om een X6 M te kunnen betalen toch?

      Login om te reageren
      • grasvreter zegt

        21 oktober 2020 om 16:04

        Nee. Het is nog steeds een domme beslissing. Ding is trager dan niet opgehoogde modellen, kan niks off road, en is veel krapper dan de niet aflopende daklijn versie. En lelijker. Qua auto zit je in niemandland. Nergens blinkt het ding in uit, en de x5 heeft exact dezelfde nadelen qua prestaties, maar niet de nadelen qua ruimte en uiterlijk.

        Ja over smaak valt wel te twisten. Brad pitt is een knappere kerel dan jan peter balkenende.

        Login om te reageren
  3. pyrat zegt

    20 oktober 2020 om 11:43

    Beetje een late first edition aangezien ze al een tijdje te koop zijn.

    Ben benieuwd hoe dat zwart met dat blauw combineert in het interieur, die overgang van hemel en deurstijl vloekt nogal op de foto’s. Ook dat zwarte stuur met blauwe dash lijkt een ongelukkige combo.
    En met die matte kleurtjes ben ik onderhand ook wel klaar mee.

    Doe mij maar de gewone.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      20 oktober 2020 om 11:50

      @pyrat: een M versie van een tractor is sowieso al een ongelukkige combo

      Login om te reageren
      • pyrat zegt

        20 oktober 2020 om 11:51

        @lekkerlinksrijden: haha, ja vooral met een X6 heb je geen moeite met vloeken

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    20 oktober 2020 om 12:00

    Tja, als je de aller dikste wilt dan krijg je dit. De aller dikste is overigens niet persé de mooiste. Vraag dat maar aan @willeme.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      20 oktober 2020 om 12:07

      @dutchdriftking:

      Nope, inderdaad. Dat niet alleen, vaak is het ook een vreemde mix van kwaliteiten. Ik zou gewoon voor de X5 xDrive40d gaan. Die gaat al in 5,5 tellen naar de 100 km/u en haalt 250. Doe je een xLine paketje, Tanzanit-Blau met Elfenbeinweis Leer (beide Individual) en 20″ non-Bicolor wielen eronder en tadaah: dan is het concept van een X5 (mijn inziens) een stuk beter uit de verf gekomen. Voor het geld dat je bespaard kun je ALLE opties bestellen en een leuke gebruike Z4 erbij kopen ;-)

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        20 oktober 2020 om 12:30

        @willeme: Precies. Overigens is dit wat je doet wanneer je persé een SUV wilt. Een ruime comfortabele BMW, snel, GT kwaliteiten, mooi en een gaaf label? Ik zou voor een Alpina B7 gaan. Of een D5s, en dan natuurlijk een touring.

        Login om te reageren
  5. escort77 zegt

    20 oktober 2020 om 12:05

    Carbon motorkap. Mooie gewichtsbesparing op een plek hoog in het voertuig, daar ga je veel van merken qua wegligging. Ook gunstig voor het brandstofverbruik.

    Login om te reageren
  6. carpics zegt

    20 oktober 2020 om 12:29

    Boerenmestwagen

    Login om te reageren
  7. RiKe zegt

    20 oktober 2020 om 12:45

    Die X5 kan ik dan nog wel waarderen. De X6 is in elke vorm in mijn ogen echt verschrikkelijk lelijk vanaf de achterdeuren

    Login om te reageren
  8. remarkable zegt

    21 oktober 2020 om 07:30

    Bij die X6 lijkt het wel van achter alsof hij een paaltje heeft meegepakt.

    Lelijke vouwen in het model zoals alleen Aziatische modellen het kunnen bedenken (Yaris Verso had ook zo’n deuk… of alle oudjes rijden op dezelfde plek tegen een lantarenpaal aan)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North