• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de Lynk & Co 01 zonder abonnement in Nederland

Auteur: machielvdd, gepost 21 oktober 2020 om 15:32 – 20 Reacties

Lynk & Co 01, die binnenkort naar Nederland komt

Toch het liefst een auto die gewoon helemaal van jou is? We weten nu ook wat de Nederlandse prijs is van de Lynk & Co 01 als je hem gewoon koopt.

Het Chinese Lynk & Co betreedt de Nederlandse markt op een bijzondere manier. Het is in de eerste instantie namelijk niet de bedoeling dat je de auto koopt. Ze bieden de auto in abonnementsvorm aan. Als je er echt een op de ouderwetse manier wilt kopen kan dat, maar dat is niet waar het nieuwe Volvo-zusje de nadruk op legt.

De eerste Lynk & Co die we in Nederland krijgen is de 01. Hoe toepasselijk. Bij een Chinese nieuwkomer denk je al snel aan een EV, maar het is een hybride. Naast een reguliere hybride is er ook een plug-in hybride. Beide hebben een 1.5 driecilinder onder de kap. De hybride levert een systeemvermogen van 196 pk, de PHEV 261 pk. Deze laatste heeft een elektrische actieradius van 70 km, wat redelijk netjes is voor een PHEV.

Wat een abonnement moet kosten schreven we vorige maand al. Voor €500 per maand heb je een Lynk & Co 01 onder je kont. Dit abonnement is ook nog eens maandelijks opzegbaar. Ideaal voor mensen met bindingsangst dus.

Voor degenen die daar geen last van hebben is de auto ook gewoon te koop. De prijs van de Lynk & Co 01 was eerst nog niet bekend, maar die kunnen we nu wel mededelen. De 01 kost €39.000. Voor dat bedrag heb je de PHEV. Wat de andere versie kost is nog niet bekend. De Lynk & Co is in ieder geval goedkoper dan de technisch vrijwel identieke Volvo XC40. De Recharge T5 kost namelijk €47.495. Volvo krijgt dus concurrentie uit eigen huis.

  • Lynk & Co 01, die binnenkort naar Nederland komt
  • Lynk & Co 01, die binnenkort naar Nederland komt
  • Lynk & Co 01, die binnenkort naar Nederland komt

Een vooruitstrevend merk als Lynk & Co doet natuurlijk niet aan dealers, dus daar kun je tevergeefs naar zoeken. Wél kun je terecht bij een ‘Club’, waar je de auto kunt bezichtigen. De eerste Lynk & Co Club van Europa heeft vandaag zijn deuren geopend en hij staat in Nederland. Komt dat even mooi uit. De Club is te vinden aan het Rokin in Amsterdam.

Ook interessant!

  • Lynk & Co 02 is hete hatchback met Volvo-techniek
  • Deze dikke sportsedan is helaas geen Volvo
  • Goedkoopste benzine van Nederland
  • Video: niet duurzaam plastic zakje in duurzaam Nederland

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

01, geld, Hybride, Lynk & Co

Vorig bericht: « ‘AMG GT Black Series rijdt Nürburgring-record aan flarden’
Volgend bericht: BMW X5M & X6M First Edition als gelimiteerde tractoren [update] »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    21 oktober 2020 om 15:50

    Ik zal wel een ander volk dan de Chinezen steunen in deze tijden.

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      21 oktober 2020 om 16:31

      @cossiekiller: tja, of je nou deze koopt of een volvo, je steunt ze bij beiden even veel vrees ik.

      Overigens zou ik ook maar niks meer van plastic kopen (inclusief smartphones als b.v. Apple) dat komt ook allemaal uit China

      Login om te reageren
      • rs18011 zegt

        21 oktober 2020 om 17:29

        @tenaci: los van het feit dat in bijna alle grote Duitse concerns chinese investeerders een meerderheidsbelang hebben.

        Login om te reageren
    • goodvibrations zegt

      21 oktober 2020 om 17:18

      @cossiekiller: plus 1 (lukt niet via de app,dus zo ff ?)

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      21 oktober 2020 om 20:13

      @cossiekiller: Wordt gebouwd in België. Steun de Belgen…

      Login om te reageren
  2. rs18011 zegt

    21 oktober 2020 om 15:58

    Ben benieuwd of abonnement ook daadwerkelijk maandelijks opzegbaar is of dat er nog een addertje onder het gras zit.

    Login om te reageren
    • michaelras zegt

      21 oktober 2020 om 16:16

      @rs18011 Ik gok dat ze dit wel waar gaan maken. Alle auto’s worden eenheidsworst qua kleur en opties, dus ze kunnen hem zo weer ergens anders kwijt. Ze houden het dus wel uniform. De vraag is meer, waarom zou je hem kopen. Want in de basis koop je de grotere versie van een Greenwheels auto…

      Login om te reageren
      • rs18011 zegt

        21 oktober 2020 om 17:28

        @michaelras: mwah, ik vind het een prima ogende auto en 500 euro per maand kan je weinig leuks kiezen naar mijn opzicht. Los van het feit dat maandelijks opzegbaar heel aantrekkelijk is. Wanneer je de auto weinig gebruikt zet je hem terug bij de dealer. We gaan het zien, of het wordt een gigantisch succes of een flop.

        Login om te reageren
      • mpc007 zegt

        24 oktober 2020 om 22:01

        Het abonnement lijkt me een interessante optie. Kopen idd een stuk minder. Maar goed, als ze het aanbieden hebben mensen de keuze, wat ook weer vertrouwen wekt.

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      21 oktober 2020 om 20:22

      Ik zou es proberen om erin te roken, benieuwd of ze hem nog terugwillen, en tegen welke prijs.

      Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    21 oktober 2020 om 16:03

    Midden in 1 vd rottigste steden om te rijden/parkeren van Nederland. Weet niet of dat nou zo positief is

    Login om te reageren
  4. zwepp zegt

    21 oktober 2020 om 16:14

    Heeft de Kia Niro een facelift gehad?

    Login om te reageren
    • akranoplan zegt

      21 oktober 2020 om 16:44

      Ik zag er eerder een Dacia Duster in…

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        22 oktober 2020 om 12:35

        Dit is dan ook het Dacia van Volvo natuurlijk.

        Login om te reageren
  5. goodvibrations zegt

    21 oktober 2020 om 17:22

    Alleen toelaten op de Europese markt als ze hier ook auto’s produceren… Met een Europese mede eigenaar.. EU kom op.. Pak dit een keer aan! Mooie auto hoor. Maar zolang ieder Europees voertuig daar gigantisch wordt belast tenzij het daar wordt geproduceerd zeg ik: deur dicht!

    Login om te reageren
    • ttr6 zegt

      21 oktober 2020 om 18:37

      @goodvibrations: helemaal mee eens. En dan heb ik zelf ook nog eens een fabriek in China dus ben niet bevoordeeld.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      21 oktober 2020 om 20:26

      @goodvibrations: “Met een Europese mede eigenaar”

      Bye bye Ford, Toyota, Mazda, Honda, Subaru, Suzuki, Jaguar, LandRover, Kia, Hyundai, …

      Jij wil alleen nog VAG, Renault, PSA en Fiat – correctie: Stellantis blijkbaar – op onze markt? Wat je voorstelt is hét middel om de Europese autoindustrie kapot te krijgen binnen de 10 jaar…

      Login om te reageren
    • aschja zegt

      22 oktober 2020 om 18:18

      Deze wordt geproduceerd in Belgie dropveter.

      Login om te reageren
  6. thearchitect zegt

    21 oktober 2020 om 17:25

    Ik zie er een iets dikkere VW Tiguan in. Soort van..

    Dat abonnement / leaseconstructie klinkt in principe niet slecht, maar de kleine letters zullen moeten uitwijzen wat de parameters daadwerkelijk zijn.
    Maandelijks opzegbaar klinkt te leuk om waar te zijn. En dan is het meestal niet zo…

    Login om te reageren
    • mpc007 zegt

      24 oktober 2020 om 21:59

      Het is echt zo. Vandaag nagevraagd bij de nieuwe toko in A’dam. Voor dag 21 van de huidige maand opzeggen en de daaropvolgende maand zit je zonder. Dat lijkt me prima. Overigens is het in het echt een behoorlijk fraaie auto, die zeker niet tegenvalt. Ik heb uitvoerig alle panelen afgeklopt en stiknaadjes bekeken, en het is minimaal XC40 niveau. Enige waar ik niks over kan zeggen is infotainment, dat stond gelocked in demo modus.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North