• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW Z4M Carbon Roadster

Auteur: Wouter, gepost 22 juni 2006 om 20:03 – 31 Reacties

BMW Z4 M Carbon Roadster


Nog nooit hadden we gehoord van de tuner TC Kline Racing en da’s zonde. TC Kline doet namelijk hele bijzondere aanpassingen aan BMW’s. In dit geval hebben ze de BMW Z4M onder handen genomen met onder andere heel veel carbonfiber.

Waar reguliere tuners zaken als het dashboardkastklepje (3x woordwaarde) opleuken met “lichtgewicht” carbon stripjes gaat TC Kline duidelijk een stapje verder. Alle plaatdelen werden vervangen door carbon delen, zodat de Z4M Carbon Roadster nog maar 1215 kg weegt, 200 kg minder dan het origineel.

En passant werd ook de styling (& functionaliteit) van de carosserie aangepast: een vette voorspoiler is toegevoegd, evenals een diffusor en sideskirts. De wielkasten zijn breder om ruimte te maken voor dikkere 19″ velgen met 265/30×19 banden voor en 295/25×19 achter. Daarmee zou de 1.06G moeten trekken in het betere bochtenwerk. Ook het onderstel is aangepast met o.a. Koni schokdempers.

Motorisch zijn er kleine wijzigingen zoals een lichter vliegwiel en een aangepast uitlaatsysteem van dunwandig RVS. Daarmee krijgt de Amerikaanse versie 346 pk (13 pk extra).

BMW Z4 M Carbon Roadster.

BMW Z4 M Carbon Roadster

Ook interessant!

  • Dit is de goedkoopste BMW Z4 van Marktplaats
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies
  • BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift
    BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Cabrio, tuning, z4

Vorig bericht: « Uitgelekt: officiële foto’s Mercedes CL
Volgend bericht: Lancia CoupeCabriolet geruchten »

Lees Interacties

Reacties

  1. silasse zegt

    22 juni 2006 om 20:05

    De ultieme driftwagen.

    Login om te reageren
  2. Turbopaultje zegt

    22 juni 2006 om 20:09

    Vette bimmer, nu de Coupe aanpakken. Als ik de staatsloterij win is die dan zeker een van de mogelijk nieuwe speeltjes :-))

    Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    22 juni 2006 om 20:19

    dat vind ik nou echt een heel mooie manier van tunen! vette kar :-P
    het zijn trouwens niet de achterlichten van de M >>> de M wordt v/a de but-lift geleverd en dus met nieuwe achterlicht units (met strepen horizontaal bovenaan enzo)

    Login om te reageren
  4. dekster zegt

    22 juni 2006 om 20:20

    hij is zijn charme kwijt :-(

    Login om te reageren
  5. tw zegt

    22 juni 2006 om 20:20

    schoonste Z4 die ik tot nu toe gezien heb

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    22 juni 2006 om 20:28

    niet verkeerd, eindelijk een lichte sportwagen EN deze Tupperware werkt en het is niet eens lelijk….. Zeldzaam.

    Login om te reageren
  7. Mats zegt

    22 juni 2006 om 20:53

    lelijk

    Login om te reageren
  8. lambo zegt

    22 juni 2006 om 21:12

    wat een mistkraam enige wat mooi is zijn de velge derestkan de fik in gaan

    Login om te reageren
  9. Malone zegt

    22 juni 2006 om 21:18

    achterkant van de Z4 M vind ik toch wel goed geslaagd!

    Login om te reageren
  10. lambo zegt

    22 juni 2006 om 21:20

    Malone, dat is wat de hele auto verpest

    Login om te reageren
  11. Skyline R34 GTR V-Spec II zegt

    22 juni 2006 om 21:28

    Deze hebben ze maar weer mooi uitgebouwd. Hij lijkt een stuk breder dan de normale Z4. Maar de meeste M Series van BMW kunnen mooi uitvallen. Met als uitblinker dus deze slee

    Login om te reageren
  12. Porsche Fan zegt

    22 juni 2006 om 22:14

    Zonde:(

    Login om te reageren
  13. Micha zegt

    22 juni 2006 om 22:19

    Simpelweg prachtig van de zijkant & achterkant ..
    Hoewel ik die diffusor wel in beter licht zou willen zien

    Login om te reageren
  14. AX lover zegt

    22 juni 2006 om 22:40

    Dit is geen Z4 M hoor volgens mij. Het is namelijk een Z4 van vóór de facelift (check achterlichten en koplampen) en voor de facelift was er nog geen M ergo dit kan geen M zijn. Het lijkt me namelijk onlogisch om onderdelen van een oud model te monteren. Mijn gok is dat dit een prototype is van bodykit die gemonteerd is op een pre-facelift 2.5i ofzo…

    Login om te reageren
  15. Wouter zegt

    22 juni 2006 om 22:54

    Oei, scherp. Je hebt gelijk inderdaad.

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    22 juni 2006 om 23:02

    gejat van hun site (tis dus wel een M3 motorblok)

    The Carbon Roadster weights 2,680 lbs., has 346 hp and corners with 1.06G grip. Take a minute to soak that in. The CR weighs 150 lbs. less than a Honda S2000, has the HP of a Porsche 911, and has wider wheels and tires than a Ferrari F430. Incredibly, the CR weighs 700 lbs. less than a BMW M3 while maintaining the same power.

    The Drive Train: On the 25th of October, 2005, BMW AG introduced the Z4 M Roadster. The Z4 M Roadster incorporates the E46 M3 Drive train. The TC Kline CR is based on that car and shares its 3.2 liter motor, 6 Speed Transmission and M Lock Differential. TC Kline upgrades the drive train with an Aluminum flywheel for quicker throttle response, improved acceleration and lighter weight. TC Kline has also developed a thin wall stainless steel exhaust system for the CR. This exhaust system is significantly lighter than the stock system, improves horse power by 13 and has the outlet in the center of the rear bumper between the two Carbon Fiber Diffusers.

    Login om te reageren
  17. Mpower zegt

    23 juni 2006 om 00:01

    Dit is pas hardcore tunen, prachtig resultaat. Hij ziet er ook nog super stoer uit zeg. Silasse ik denk niet dat dit de ultime driftwagen is, 1.06G is nogal wat, je zou moeite moeten doen om de kont uit te laten breken. Grip, grip en grip!

    Login om te reageren
  18. silasse zegt

    23 juni 2006 om 12:40

    @Mpower
    geef hem maar aan mij over en je zal wel zien…

    Login om te reageren
  19. Jan zegt

    23 juni 2006 om 12:42

    lijkt precies wel een reclame voor de komende Need For Speed: Carbon

    Login om te reageren
  20. Mpower zegt

    23 juni 2006 om 12:43

    @silasse
    Als ik hem zou hebben silasse zou ik hem aan niemand geven, en dan vooral niet laten driften hahahahaha.

    Login om te reageren
  21. silasse zegt

    23 juni 2006 om 12:56

    daar heb je me tuk!
    maar jah wie weet ooit heb ik er wel een…
    en kan ik mijn dromen waar laten maken. (al heb ik het voor een deel gedaan)

    Login om te reageren
  22. Bas zegt

    23 juni 2006 om 13:18

    Ziet er echt super indrukwekkend uit… Zal de presaties duidelijk ten goede doen, ik gok 0-100: 4.5 sec!
    Iemand enig id hoeveel deze grap kost?

    Login om te reageren
  23. JeffreyG zegt

    23 juni 2006 om 14:06

    woow echt mooi :D
    kan er niks verder over zeggen ;)

    Login om te reageren
  24. Kevin_BMW zegt

    23 juni 2006 om 14:37

    heeft de amerikaanse versie geen 343 pk dan

    Login om te reageren
  25. dekster zegt

    23 juni 2006 om 15:35

    maar de prestaties mogen wel zo goed zijn ik vind dat de charme ervan is.

    Login om te reageren
  26. Bauer24 zegt

    26 juni 2006 om 23:59

    zeker wel een hele lijpe auto

    Login om te reageren
  27. Dr.BAS zegt

    1 juli 2006 om 12:37

    super! de mooist z4 ide ik ken vooral me die verbredingskit en die velghe

    Login om te reageren
  28. Mondey zegt

    3 juli 2006 om 14:09

    idd, met een M4 breek je echt niet uit…idd grip, grip en nog ééns grip !!!

    Login om te reageren
  29. liefje zegt

    8 augustus 2006 om 10:39

    de mooiste auto ter wereld vindt ik zelf

    Login om te reageren
  30. CSL zegt

    3 september 2006 om 01:16

    Die velgen zou ik ook onder m’n M3 willen:P

    Login om te reageren
  31. CSL zegt

    3 september 2006 om 01:26

    hier nog een paar foto’s
    http://www.tcklineracing.com/CarbonRoadsterLR.jpg
    http://www.tcklineracing.com/CarbonRoadsterRear.jpg
    http://www.tcklineracing.com/CarbonRoadsterFront.jpg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North