• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 335d spyshots

Auteur: Wouter, gepost 31 mei 2005 om 20:42 – 12 Reacties

" align=

We hadden het al eerder over de mogelijke komst van de BMW 335d, maar nu heeft een Noorse site ook spyshots gemaakt. De 335d wordt met 272pk en 560 nm een beest van een auto. De 535d is al goed voor een sprint naar de 100 in 6,5 seconden en de 335d zal nog een tikkie sneller zijn. De topsnelheid zal naar goede Duitse traditie begrensd zijn op 250 km/u.

Op de spyshots is een subtiel achterspoilertje en uitlaten aan beide zijdes te zien, voor de sportieve looks. Bekijk meer foto’s op deze Noorse site.

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft

Nieuwste artikelen

  • Lamborghini Sesto Elemento kenteken
    Iemand heeft de knotsgekke Sesto Elemento straatlegaal gemaakt
  • Video: niet durven invoegen op de snelweg
  • Zwitserland wil nog meer geld aftroggelen van vakantiegangers op doorreis
  • In 2020 in een leaseauto gestapt? Dan kun je geld terugvragen!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW

Vorig bericht: « Spyker SSUV: C12 Peking to Paris
Volgend bericht: Renault Clio Giacuzzo »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sir Smokalot zegt

    1 juni 2005 om 14:25

    Ik vraag me af waarom de autofabrikanten juist precies die 250 kmh nemen als grens?
    Staat dit wettelijk vast, is het een soort van ongeschreven wet of vinden de Duitsers 250 km/h gewoonweg wel een mooie kruissnelheid?

    Login om te reageren
  2. Nick zegt

    1 juni 2005 om 14:47

    Waarom worden snelle auto’s überhaupt begrensd? Mag er dan geen onderscheid meer zijn? Doet me denken aan een tijd waarin iedereen in hetzelfde pakje naar school moest…

    Login om te reageren
  3. Sir Smokalot zegt

    1 juni 2005 om 14:52

    Valt wel mee Nick, als je wil mag je de begrenzer er uit halen, ik geloof alleen dat dat wat nadelig uitpakt voor je garantie.
    Bovendien, 250 km/h is best een nette snelheid, je kan sowieso op weinig plekken in Duitsland nog echt doorblazen. Op wegen als de A31, die langs het oosten van Nl. loopt kna je nog onbeschaamd doorblazen, maar dan zou ik het met 250 p/u ook wel redden, dan ben je in een minuut of 20 van Oldenzaal naar Nieuweschans…

    Login om te reageren
  4. Sir Smokalot zegt

    1 juni 2005 om 14:53

    ok, ik ben er uit. Het is optie nr.2:

    “250 km/h: Die Begrenzung der Geschwindigkeit wackelt

    Die, bis auf den Autohersteller Porsche, von allen deutschen
    Autobauern akzeptierte freiwillige Geschwindigkeitsbegrenzung wackelt.
    So liefert Volkswagen den Phaeton auf Kundenwunsch auch ohne
    elektronische Geschwindigkeitsbegrenzung aus.
    Ohne die elektronische Geschwindigkeitsbegrenzung erreicht der Phaeton
    eine Endgeschwindigkeit von 285 Stundenkilometern.
    Experten vermuten, dass als naechster deutscher Autohersteller Audi den
    450 PS starken RS 6 ohne elektronische Geschwindigkeitsbegrenzung
    ausliefern wird. Damit soll der RS 6 eine Endgeschwindigkeit von 300
    km/h erreichen.”

    Login om te reageren
  5. Danny zegt

    1 juni 2005 om 15:25

    De 250 kilometer grens is ooit door de Duitse autofabrikanten afgesproken, als ‘beloning’ voor de overheid door het niet in stellen van een maximumsnelheid. Deze grens is een gentlemens agreement, en is dus niet wettelijk vastgelegd.
    De laatste jaren wankelt deze agreement echter, omdat er fabrikanten zijn die hun topmodel, bijvoorbeeld de RS6, boven het maaiveld uit willen laten steken, en hier dus geen begrenzer inbouwen, of de begrenzer op 300 km zetten. Zo val je dus op…

    Hoop dat dit antwoord voldoende is…

    Login om te reageren
  6. Jan zegt

    8 juni 2005 om 10:53

    335d? Wie zegt mij niet dat dit misschien gewoon een tussenmodel is, in afwachting op de M3. We dopen hem 330i? of 335i?

    Aan de foto’s valt m.i. namelijk niet af te zien dat het hier om een diesel gaat… Toch?

    Login om te reageren
  7. Wouter zegt

    8 juni 2005 om 11:02

    :-) Jan, ik was aan het wachten op dit commentaar. De Noren die de foto’s online hebben geplaatst melden wel dat het over de 335d gaat. Van de foto’s kan ik dit ook niet zo afleiden, maar wellicht hebben zij de auto live horen rijden.

    Login om te reageren
  8. Jan zegt

    8 juni 2005 om 11:12

    Wouter,

    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik kan niet wachten op zo’n auto (ik moet begin 2006 een nieuwe en een 33d staat hoog op mijn verlanglijstje), maar nu al een 335d lijkt me wat onwaarschijnlijk. De policy binnen BMW lijkt me: 320d, 330d en dan pas 335d (kijk ook naar de 5).

    Tegelijk met de 330d zou ik dan ook de 130d verwachten.

    Wat mij overigens verbaasd is het volgende: de 335d zal straks gelijke specificaties hebben als de 535d. Dit betekent in de praktijk dat de 335d de betere cijfers op papier en op asfalt gaat neerzetten. Ook dit valt niet geheel binnen de policy van BMW. Het lijkt me dat, mocht de 335d komen, er ook een 540d zal komen.

    Zomaar wat gedachtenspinsels….

    Login om te reageren
  9. Eric zegt

    14 april 2006 om 20:58

    Hmm bmw ferrari wat dan ook mijn motor trekt ze er allemaal dik uit.Hayabusa zeg maar by by bmw die 6,5 sec doet die van mij van stilstand naar dik 200.

    Login om te reageren
  10. Milo zegt

    20 april 2006 om 21:51

    Ik heb me ooit laten vertellen dat ze de grens nemen van 250 voor veiligheids redenen. Op het moment ze de auto sneller laten lopen moeten ze andere remmen, andere schokdempers, andere banden gaan steken. En vergeet ook niet dat winterbanden die hoge snelheden ook niet aankunnen.

    Login om te reageren
  11. C30 CDI AMG zegt

    20 april 2006 om 22:09

    ja milo, mocht je winterbanden er onder hebben… in mijn auto kan je verschillende begrensers er op zetten. 120km/u, 160km/ en nog eentje geloof ik. Dus als je je niet kan beheersen kan je altijd nog dat ding aanzetten!

    En 20 jaar geleden waren de duitse auto’s nog niet zo geavenceerd zoals tegenwoordig het geval is. En banden is het probleem niet, die kunnen tot 350 gaan (zomer banden ja). En remmen moet ook aangepast worden, maar ik mag hopen dat wanneer je een auto koopt die dat nodig heeft, het er ook bijkrijgt wanneer je die besteld…? het kost wel wat meer, maar je bent dan ook niet verplicht het te kopen hehe

    Login om te reageren
  12. jw zegt

    31 augustus 2006 om 19:38

    Sinds kort is er voor winter banden in een aantal maten een W-codering verkrijgbaar waarmee je tot 270 km/ kunt blazen.

    Dus weg met die begrenzer!!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North