
Spyker is bezig een prototype voor een SUV te bouwen, ze noemen het echter een SuperSport Utility Vehicle (oftewel SSUV). De wagen gaat C12 Peking to Paris heten en wordt volgens Spyker-topman Muller een “F16 met terreincapaciteiten”. De wagen zal waarschijnlijk voor het eerst getoond worden op de Autosalon van Genève in 2006.
Michiel van den Brink heeft de bovenstaande digitaal vervaardigde impressie gemaakt voor Autovisie 11, die nu in de winkel ligt.
Spyker baseert de C12 Peking to Paris op de La Turbie. De auto krijgt dezelfde W12 met 500 pk, die net als in de sportwagen nog voor de achteras gemonteerd wordt. De Spyker Super-SUV, zoals Muller het model noemt, moet er in niet veel meer dan 4,5 seconden mee naar de honderd accelereren. De C12 Peking to Paris is vernoemd naar de bekende monsterrally uit 1907 waarin een Spyker wereldfaam verwierf. In 2007 wordt de race opnieuw verreden. Dan wil Spyker uiteraard de productieversie van deze vierpersoons auto op de markt brengen (bron: autovisie.nl).
is aangepast, we blijven graag op de hoogte van nieuwe schetsen!
Dank je.
Wel apart om mezelf zo ineens hier tegen te komen.
Wie zijn “we”?
Hoi.
Ik kwam bij toeval hier terecht en zag mijn naam staan.
Toen ik daar op klikte kwam ik bij mijn oude weblog terecht.
Zou je de URL willen veranderen in:
http://spaces.msn.com/members/michielmobiel/ ?
Groet, Michiel.
Autoblog.nl – weblog met het laatste autonieuws ;)
Nieuwe schetsen zullen enkel verschijnen in Autovisie.
Ik kan je al wel vertellen dat er weer twee nieuwe impressies gaan verschijnen in het eerstvolgende nummer van AV.
Schetsen voor mijn andere werkgever zijn uiteraard te allen tijde geheim.
Lijkt me wel lastig, voor de ene werkgever ben je betrokken bij de echte schetsen/productie en voor de andere moet je juist een impressie maken (waarbij deze uiteraard niet te realistisch mag zijn)?
Toen ik die SSUV-impressie maakte werkte ik er nog niet.
Voor alle andere merken kan ik maken wat ik wil, maar er is vanaf nu dus 1 merk minder om impressies voor te maken.
Ah OK, ik dacht even dat je weer een impressie voor Spyker had gemaakt… Over welke merken gaat het deze keer?
Dat zie je wel in de Autovisie. ;-)
Als het zover is, wil ik je de plaatjes wel toesturen.
De SSUV(CC) is al ontworpen (Door Victor himself), de piepschuim versie (gemaakt bij karman) is zelfs al af….. Men is nu bezig om de metalen versie te maken…..Deze wordt getoond in Geneve
COV, als hij wordt zoals de schets hierboven snap ik het ‘utility’ niet van deze SSUV. Het is een aangepaste normale Spyker met vierwielaandrijving.
autoliefhebber, hij is vierdeurs! :-P
@COV: Sorry?! Door Victor himself? Wat denk je zelf?
@COV: Victor Muller ontwerpt helemaal nada, poen misschien maar absoluut geen auto’s.
kijk maar eens op de site van Michiel van den Brink, daar kun je lezen dat het zijn kindje is http://spaces.msn.com/members/michielmobiel/
Victor Muller is weldegelijk de hoofddesigner van Spyker.
Ik gun hem dan ook alle eer voor dit model en hoop van harte voor Spyker dat dit model de beloofde successen waar zal gaan maken.
Dat de auto waar ik, onder regie van Victor Muller, voor getekend heb nu op Genève staat verheugt mij zeer.
Naar mijn mening hebben de mannen van CPP en Ellermeyer een topjob geleverd wat betreft het interieur.
Ik ben echter wel bijzonder teleurgesteld over het uiteindelijke resultaat van het exterieur van de Spyker D12 Peking to Paris.
De overgang van mijn 2D-tekeningen naar 3D-design heb ik niet meer mee mogen maken.
Een carrosserie met deze proporties is helaas niet wat ik voor ogen had, maar het was op dat moment mijn werk niet meer.
Het is een conceptcar die onder hoge tijdsdruk is gebouwd, dus waarschijnlijk zal er nog wel het één en ander worden fijngeslepen voor de productieversie.
Ik wens het team bij Spyker bijzonder veel succes.