• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker SSUV: C12 Peking to Paris

Auteur: autoblogger, gepost 30 mei 2005 om 23:11 – 16 Reacties

Spyker SSUV C12 Peking to Paris


Spyker is bezig een prototype voor een SUV te bouwen, ze noemen het echter een SuperSport Utility Vehicle (oftewel SSUV). De wagen gaat C12 Peking to Paris heten en wordt volgens Spyker-topman Muller een “F16 met terreincapaciteiten”. De wagen zal waarschijnlijk voor het eerst getoond worden op de Autosalon van Genève in 2006.

Michiel van den Brink heeft de bovenstaande digitaal vervaardigde impressie gemaakt voor Autovisie 11, die nu in de winkel ligt.

Spyker baseert de C12 Peking to Paris op de La Turbie. De auto krijgt dezelfde W12 met 500 pk, die net als in de sportwagen nog voor de achteras gemonteerd wordt. De Spyker Super-SUV, zoals Muller het model noemt, moet er in niet veel meer dan 4,5 seconden mee naar de honderd accelereren. De C12 Peking to Paris is vernoemd naar de bekende monsterrally uit 1907 waarin een Spyker wereldfaam verwierf. In 2007 wordt de race opnieuw verreden. Dan wil Spyker uiteraard de productieversie van deze vierpersoons auto op de markt brengen (bron: autovisie.nl).

Ook interessant!

  • Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
    Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

c12, photoshop, Spyker, SUV

Vorig bericht: « Biodiesel rukt op, Bels is na de zomer aan de beurt
Volgend bericht: BMW 335d spyshots »

Lees Interacties

Reacties

  1. autoblogger zegt

    2 juni 2005 om 21:46

    is aangepast, we blijven graag op de hoogte van nieuwe schetsen!

    Login om te reageren
  2. Michiel van den Brink zegt

    2 juni 2005 om 21:52

    Dank je.
    Wel apart om mezelf zo ineens hier tegen te komen.
    Wie zijn “we”?

    Login om te reageren
  3. Michiel van den Brink zegt

    2 juni 2005 om 21:38

    Hoi.
    Ik kwam bij toeval hier terecht en zag mijn naam staan.
    Toen ik daar op klikte kwam ik bij mijn oude weblog terecht.
    Zou je de URL willen veranderen in:
    http://spaces.msn.com/members/michielmobiel/ ?
    Groet, Michiel.

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    3 juni 2005 om 08:32

    Autoblog.nl – weblog met het laatste autonieuws ;)

    Login om te reageren
  5. Michiel van den Brink zegt

    24 augustus 2005 om 00:02

    Nieuwe schetsen zullen enkel verschijnen in Autovisie.
    Ik kan je al wel vertellen dat er weer twee nieuwe impressies gaan verschijnen in het eerstvolgende nummer van AV.
    Schetsen voor mijn andere werkgever zijn uiteraard te allen tijde geheim.

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    24 augustus 2005 om 19:21

    Lijkt me wel lastig, voor de ene werkgever ben je betrokken bij de echte schetsen/productie en voor de andere moet je juist een impressie maken (waarbij deze uiteraard niet te realistisch mag zijn)?

    Login om te reageren
  7. Michiel van den Brink zegt

    24 augustus 2005 om 19:27

    Toen ik die SSUV-impressie maakte werkte ik er nog niet.
    Voor alle andere merken kan ik maken wat ik wil, maar er is vanaf nu dus 1 merk minder om impressies voor te maken.

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    24 augustus 2005 om 23:29

    Ah OK, ik dacht even dat je weer een impressie voor Spyker had gemaakt… Over welke merken gaat het deze keer?

    Login om te reageren
  9. Michiel van den Brink zegt

    24 augustus 2005 om 23:40

    Dat zie je wel in de Autovisie. ;-)
    Als het zover is, wil ik je de plaatjes wel toesturen.

    Login om te reageren
  10. COV zegt

    13 februari 2006 om 15:46

    De SSUV(CC) is al ontworpen (Door Victor himself), de piepschuim versie (gemaakt bij karman) is zelfs al af….. Men is nu bezig om de metalen versie te maken…..Deze wordt getoond in Geneve

    Login om te reageren
  11. autoliefhebber zegt

    13 februari 2006 om 16:27

    COV, als hij wordt zoals de schets hierboven snap ik het ‘utility’ niet van deze SSUV. Het is een aangepaste normale Spyker met vierwielaandrijving.

    Login om te reageren
  12. Alwood zegt

    13 februari 2006 om 17:02

    autoliefhebber, hij is vierdeurs! :-P

    Login om te reageren
  13. Erikspeed zegt

    18 februari 2006 om 01:15

    @COV: Sorry?! Door Victor himself? Wat denk je zelf?

    Login om te reageren
  14. De Autogek zegt

    22 februari 2006 om 22:47

    @COV: Victor Muller ontwerpt helemaal nada, poen misschien maar absoluut geen auto’s.

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    22 februari 2006 om 23:00

    kijk maar eens op de site van Michiel van den Brink, daar kun je lezen dat het zijn kindje is http://spaces.msn.com/members/michielmobiel/

    Login om te reageren
  16. Michiel van den Brink zegt

    1 maart 2006 om 00:11

    Victor Muller is weldegelijk de hoofddesigner van Spyker.
    Ik gun hem dan ook alle eer voor dit model en hoop van harte voor Spyker dat dit model de beloofde successen waar zal gaan maken.

    Dat de auto waar ik, onder regie van Victor Muller, voor getekend heb nu op Genève staat verheugt mij zeer.
    Naar mijn mening hebben de mannen van CPP en Ellermeyer een topjob geleverd wat betreft het interieur.
    Ik ben echter wel bijzonder teleurgesteld over het uiteindelijke resultaat van het exterieur van de Spyker D12 Peking to Paris.

    De overgang van mijn 2D-tekeningen naar 3D-design heb ik niet meer mee mogen maken.
    Een carrosserie met deze proporties is helaas niet wat ik voor ogen had, maar het was op dat moment mijn werk niet meer.

    Het is een conceptcar die onder hoge tijdsdruk is gebouwd, dus waarschijnlijk zal er nog wel het één en ander worden fijngeslepen voor de productieversie.
    Ik wens het team bij Spyker bijzonder veel succes.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North