• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW Z4M Coupe racing kit

Auteur: autoblogger, gepost 2 maart 2006 om 16:12 – 15 Reacties

BMW Z4M racing kit


BMW liet in Genève ook de BMW Z4 M Coupe racer zien!
Kosten zijn € 250,000 (ex BTW en BPM). Oh yeah…


De Motorsport versie van de BMW Z4M Coupé is het eerste tweezits model van BMW Motorsport wat wordt aangeboden aan teams van klanten. De wagen is ontwikkeld om de Nürburgring’s Nordschleife aan te kunnen en kan door prive teams worden gebruikt om mee te doen aan de 24-uurs race op de Nürburgring.

De krachtbron is een 3.2-liter in-line 6-cylinder van BMW Motorsport, deze geeft ongeveer 400pk (via autoblog.com).

De volledige specs van de BMW Z4 M Coupé Motorsport (in het Engels):
Length: 4415 mm
Width: 1880 mm
Wheelbase: 2493 mm
Front & Rear Overhang: 865 mm/774mm
Rear Wing Width: 1504 mm
Front & Rear Ground Clearance: 80 mm/90 mm
Front & Rear Tyres: Michelin 27/65-18, 28/71-18
Front Brake: Grey cast iron disc dia. 380 mm / 6 pot fixed calliper
Rear Brake: Grey cast iron disc dia. 320 mm / 4 pot fixed calliper
Drive Line: sequential 6-speed gearbox, sintered clutch
Engine Layout: six cylinder in line
Cylinder Capacity: 3246 cc
Bore x Stroke: 87 x 91 mm
Compression Ratio: 12,5:1
Max. Power: approx. 400 PS at 8200 rpm
Max. Torque: approx. 400 Nm at approx. 5750 rpm
Max. Revolutions per minute: 8400 rpm
Cylinder block: one-piece construction
Crankshaft: forged steel part
Piston: forged slipper skirt piston
Con-rod: Steel
Cylinder head: Aluminium, four valves per cylinder
Valve train: Two chain driven overhead camshafts with variable valve timing
Intake System: Six single throttle valves, Carbon fibre Air box with resonance induction optimised inlet pipes
Exhaust System: Multiple pipe manifold with silencer and catalytic converter
Lubricating System: Wet Sump Lubrication
Cooling System: Water / Air cooler
Flywheel: Steel
Fuel System: Inlet-Pipe Injection, one Injector per Cylinder, 5 bar injection pressure
Fuel: 5-star lead-free petrol, ROZ min=98
Fuel Tank Volume: 120 litres
Minimum Weight: 1200 kg in Nürburgring Specification

Engine Management System: BMW Motorsport ECU406 with two powerful microprocessors, Ethernet Interface and four CAN busses; Cylinder selective optimized Injection and Ignition; Pit-Speed-Limiter; Quick-Shift; Engine Log Book; Electronic Throttle Control; VANOS Control; Race ABS; Traction Control.
Energy Management: Distribution and Control of the electric energy through the BMW Motorsport POWER400 Control Unit; Networking of all Sensors and Actuators through a CAN Bus.
Electric loom: Weight optimised

Ignition coils: Six high performance pencil-type ignition coils with integrated ignition driver.

Sparkplugs: NGK high performance Sparkplugs

Instruments: Free programmable LCD Display with integrated shift lights

Steering-wheel: multiple function Steering-wheel with Quick-Release mechanism and display control

Ook interessant!

  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW M4 GT3 speelt buiten zonder camouflage
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, nurburgring, z4

Vorig bericht: « Autoverhuur in Dubai
Volgend bericht: Mazda 3 Facelift »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmw zegt

    2 maart 2006 om 16:28

    oh yeah

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    2 maart 2006 om 16:29

    kan je hiermee op de “gewone” baan rijden?

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    2 maart 2006 om 16:33

    @dekster: denk het niet, dit is echt bedoeld als racer. Je komt geen drempel over: “Front & Rear Ground Clearance: 80 mm/90 mm” dat is nogal weinig.

    Login om te reageren
  4. Christoff zegt

    2 maart 2006 om 16:33

    ik denk het niet. ik denk dat hij niet door de keuring gaat geraken. ik ben benieuwd in welke race we hem zullen zien mss DTM dat zou leuk zijn. in belgie mss tussen de touringwagens. hij is wel heel mooi on naar te kijken en waarschijnlijk ook om te horen.

    Login om te reageren
  5. dekster zegt

    2 maart 2006 om 16:37

    @W0o0dy
    de vering is toch aanpasbaar bij zo wagens?
    dus je kan er een schakelaar die de neus verhoogt (zoals bij de enzo) in monteren
    daar komt nog bij moest ik zo een wagen hebben zou ik mijn leven niet verspillen aan drempels oversteken

    Login om te reageren
  6. JeffreyG zegt

    2 maart 2006 om 16:59

    aboh:-I

    Login om te reageren
  7. Jeremy zegt

    2 maart 2006 om 17:18

    Gewoon perfect voor de Belcar. :-)

    Login om te reageren
  8. Leendert zegt

    2 maart 2006 om 18:59

    Dat ziet er bruut uit

    Login om te reageren
  9. m5 zegt

    2 maart 2006 om 22:22

    echt heel bruut

    Login om te reageren
  10. bmwliefhebber zegt

    3 maart 2006 om 14:44

    das pas een mooie auto!!!
    hoeveel seconden op de honderd???
    ehm….. nog ff sparen!!!!

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    3 maart 2006 om 22:02

    waneer komt de cabrio versie uit?(h)

    Login om te reageren
  12. Z-Rider zegt

    5 maart 2006 om 15:52

    Sweet…… Dit zou ik graag voorbij horen komen!

    Login om te reageren
  13. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    6 maart 2006 om 19:14

    Mooi zeg!!! Duidelijke taal ”read the rear spoiler”

    BMW maakt rijden geweldig.

    Login om te reageren
  14. robin zegt

    7 april 2006 om 23:34

    is dat niet een soort m3 gtr aleen dan van de z4 m coupe??

    Login om te reageren
  15. matti zegt

    17 augustus 2006 om 18:38

    ah daar is ie, kwas mijn juweeltje kwijt, i ll fuck the engine out of it, whooooooooooaaaaaaaaaaaaa, lekker hard!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North