• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW’s supermini wordt concreter

Auteur: robbie, gepost 1 augustus 2007 om 18:12 – 28 Reacties

BMW logo

Enkele weken geleden liet Wouter jullie al schrikken met de mededeling dat BMW in 2010 met een FWD stadauto zou komen. BMW fans kunnen opgelucht ademhalen want de kans is heel klein dat de auto op de markt zal komen met een BMW badge. Hoogstwaarschijnlijk zal er een nieuw merk opgericht worden zoals Mercedes dat ook (onsuccesvol) met smart gedaan heeft.

Deze supermini zal er voor moeten zorgen dat de gemiddelde CO2 uitstoot van de BMW modellen onder de 130 g/km uit gaat komen. Als basis voor de auto wordt gedacht aan de volgende generatie MINI of wellicht een samenwerking met Mercedes. Beide merken hebben namelijk last van de steeds scherper wordende CO2-eisen en ze zullen dus allebei een kleine auto moeten hebben om te compenseren. (bron: Financial Times)

Ook interessant!

  • BMW en Mercedes aangeklaagd
    BMW en Mercedes aangeklaagd voor onvoldoende klimaatmaatregelen
  • BMW en Mercedes
    BMW en Mercedes worden nog meer premium!
  • Video: Mercedes drift naar BMW-dealer
  • BMW M4 en AMG C63 driften door de stad
    Video: BMW M4 en Mercedes-AMG C63 driften door de stad

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Mercedes, MINI, Smart

Vorig bericht: « Kiwi tijd bij Citroën
Volgend bericht: In de rebound: Volvo C30 Evolve Edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. 3-serie zegt

    1 augustus 2007 om 18:22

    BMW Z11 anyone?

    Login om te reageren
  2. Paragon zegt

    1 augustus 2007 om 18:24

    Ik word echt zo moe van al dat CO2-gezeik!

    Elke serieuze wetenschapper weet het, maar het is niet bonton om het te zeggen:

    WATERDAMP in de atmosfeer heeft het sterkste broeikaseffect. Maar waterdamp kun niet bestrijden. De oceanen produceren het in onmetelijke hoeveelheden. Dus dan pakken we maar nummer 2. De invloed van CO2 is een aantal keer lager maar voor de algorestemmingmakerijk boeit dat natuurlijk niet. Dat de mens slechts een DEEL verantwoordelijk is voor het CO2 in de atmosfeer boeit natuurlijk helemaal niet!

    Een bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/68339811/_CO2_kleine_rol_bij_broeikaseffect_.html?p=26,2

    Login om te reageren
  3. 3-serie zegt

    1 augustus 2007 om 18:25

    Of Z13?, zie foto:

    Login om te reageren
  4. Coolguy zegt

    1 augustus 2007 om 18:33

    Er beginnen spontaan bloed uit mijn ogen te spuiten na het bezien van deze foto’s…

    Login om te reageren
  5. Coolguy zegt

    1 augustus 2007 om 18:33

    *begint
    Wou er een andere zin van maken maar deze paste er wel heel goed bij.

    Login om te reageren
  6. Ward zegt

    1 augustus 2007 om 18:37

    Er zullen wel meerdere auto’s onder de naam mini uitkomen dan. Kan leuk zijn. Concurrentie voor de 147, wat ook een heel fijne auto is.

    Login om te reageren
  7. Ward zegt

    1 augustus 2007 om 18:37

    en @ paragon

    De telegraaf is echt geen goede bron.

    Login om te reageren
  8. Nick zegt

    1 augustus 2007 om 18:50

    @Paragon: Het kleine beetje methaan of gewoonweg natuurlijk aardgas (CH4) in de lucht heeft een veel grotere impact dan CO².

    Dus dan zou het eerder oorzaak nr. 3 zijn.

    Login om te reageren
  9. Paragon zegt

    1 augustus 2007 om 18:56

    @ Ward:

    De Televaag is een buttkrant… ok. Echter dat waterdamp een veel grotere impact heeft dan CO2 is gewoon een feit (een feit dat niet zo mediageniek is)

    Ik weet niet of ALLES wat de telegraaf schrijft onzin is. Tevens hoor je wetenschappers wel vaker besmuikt toegeven dat waterdamp express buiten de vergelijking wordt gelaten.

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    1 augustus 2007 om 18:58

    Als al die merken met super mini’s komen om hun CO2 gemiddelde te drukken, wie gaat er dan in al die supermini’s rijden? Volgens mij moeten ze bijna gratis gaan weggeven.

    Login om te reageren
  11. JH zegt

    1 augustus 2007 om 19:58

    Hoezo Smart was geen succes? Ze waren redelijk succesvol ware het niet dat de geplande SUV al klaar voor productie was en compleet gestopt werd. Dus wat doe je met alle ontwikkelingskosten en de reclamaties van de toeleveranciers? Juist die schrijf je af op Smart; geen wonder dat ze dan geen winst draaien. De Forfour was te vroeg, net zoals de Roadster die nou als gebruikte auto erg populair is. De SUV zag er echt goed uit en was DE kans om in Amerika de markt te gaan, waarna de ForTwo volgen kon…er is veel politiek gespeeld bij de neersabelen van Smart

    Login om te reageren
  12. GOD zegt

    1 augustus 2007 om 20:02

    ik vind die op de eerste foto best grappig voor een doosje

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    1 augustus 2007 om 20:17

    Mooi, ik zie dat we hier professoren hebben….. Is er ook toevallig hier iemand die weet hoe je lood in goud kan veranderen? Nee? Hmmmm…..

    ik weet wel een leuke mernaam vor die mini BMW; Dinky Toys! Als we dan toch de laatste tijd stof van vergane glorie aan het afstoffen zijn…..

    Login om te reageren
  14. Y. zegt

    1 augustus 2007 om 20:25

    BMW heeft nog wel wat leuke merknamen liggen, overgebleven van z’n eerste Britse avonturen: Riley, Healey, Morris, Austin, Triumph…

    Login om te reageren
  15. 3-serie zegt

    1 augustus 2007 om 21:17

    @ Coolguy

    Ja schoonheden zijn de BMW’s op deze foto’s niet, maar het zijn geen fotoshops. Het zijn echte BMW conceptcars.

    De Z11 (de eerste foto) was onthuld in 1991. De auto wordt electrisch aangedreven op de achterwielen. Nu dik 15 jaar later weer heel actueel

    De Z13 (de tweede) was onthuld in 1994. De koplamplook hadden ze afgekeken van de Alfa GTV. Ok, bij de Alfa beter gelukt. Maar aan deze auto kleeft een mooi verhaal….

    De layout is van een motor achterin – 4 cilinder K motor uit een BMW motorfiets – en de 3 passagiers zitten als in een MClaren F1.

    Het leuke verhaal is nu dat BMW deze concept had getoond om Mercedes een beetje gek te maken -De duitsers houden elkaar namelijk angsvallig in de gaten- en DAS HAUS besloot dat ze natuurlijk voorop moesten lopen met trends………..de SMART was geboren.

    Login om te reageren
  16. Y. zegt

    1 augustus 2007 om 21:21

    Doe mij die Z11 maar. Elektrische aandrijving is precies wat ik zoek.

    Login om te reageren
  17. sjoerd zegt

    1 augustus 2007 om 21:49

    Weten ze zeker dat het geen luxe golf auto word?

    Login om te reageren
  18. JH zegt

    1 augustus 2007 om 22:08

    @3-serie: het eerste Smart (Swatch Mercedes Art) concept, stamt uit 1991, dus voor de BMW. Eerst werd VW benaderd die hadden geen interesse waarna Mercedes benaderd werd en die hadden interesse. De man achter het technische concept van de Smart is ontwerper Tomforde die in 1992 het project Mercedes City Car (MCC) startte dus ik geloof niet dat BMW ervoor verantwoordelijk is dat de Smart geboren is, ziet er eerder omgekeerd uit…

    Login om te reageren
  19. DAT zegt

    1 augustus 2007 om 22:11

    BMW maakt een kleine auto?

    Slim. Of hoe zal ik het zeggen, Smart?

    Login om te reageren
  20. 3-serie zegt

    1 augustus 2007 om 22:32

    @ JH

    Een mooi verhaal moet je altijd geloven ;-)

    Login om te reageren
  21. JH zegt

    1 augustus 2007 om 22:44

    Jaja voor het slapen gaan ;)

    Login om te reageren
  22. ml zegt

    2 augustus 2007 om 09:25

    @Y
    Ik sluit het niet uit. Maar aangezien dat net als de Mini allemaal ex-Engelse merken zijn denk ik niet dat ze daarvoor gaan kiezen, omdat ze te veel mindshare moeten gaan delen met het merk Mini. Een eventuleel concept onder een dergelijke naam moet toch een vleugje retro hebben, lijkt mij.
    Ik speculeer dus dat ze een merknaam kiezen die modern en milieuvriendelijk overkomt (gezien dit mij logische proposities lijken van deze nieuwe auto). En bij voorkeur wel een lichte band met BMW laat zien.

    Login om te reageren
  23. Klaas zegt

    2 augustus 2007 om 11:13

    Ik zie in lijn van de Mini wel toekomst voor een nieuwe Minor:

    Login om te reageren
  24. mgs013 zegt

    3 augustus 2007 om 14:28

    als je het mij vraagt is deze wel geschikt om nader te bekijken. maak dit platform op mini basis en stop er die peugeot motoren in en ze hebben hun eigen stadsje zo klaar. nu nog een type of naam

    Login om te reageren
  25. mgs013 zegt

    3 augustus 2007 om 14:29

    eu als ze mini al hebben waarom geen mini met bmw niertjes?

    Login om te reageren
  26. George zegt

    4 augustus 2007 om 12:03

    Dit wordt in 2010 de nieuwe BMW Citycar volgens het duitse Bild.

    Login om te reageren
  27. Carlos zegt

    11 augustus 2007 om 01:10

    Paragon: Het onderzoek is wel door belgen gedaan :p

    Login om te reageren
  28. MARK zegt

    4 maart 2008 om 20:33

    ha leuk zo’n fiat punto bovenkant

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North