• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In de rebound: Volvo C30 Evolve Edition

Auteur: robbie, gepost 1 augustus 2007 om 19:46 – 51 Reacties

Volvo C30 Evolve Edition


Oktober vorig jaar presenteerden 3 verschillende tuners hun visie op de C30, dit om aan te tonen dat Volvo helemaal niet zo saai is al de meeste mensen denken. Het meest heftige exemplaar was in mijn ogen toch wel de C30 van Evolve. Toen ik dus wat extra beeldmateriaal tegen kwam kon ik het niet laten om dat met jullie te delen.

Volvo C30 Evolve Edition

Volvo C30 Evolve Edition

Volvo C30 Evolve Edition

Volvo C30 Evolve Edition

Volvo C30 Evolve Edition

Volvo C30 Evolve Edition

Volvo C30 Evolve Edition

Volvo C30 Evolve Edition

Volvo C30 Evolve Edition

Volvo C30 Evolve Edition

En de specs:

Engine: 2521cc, DOHC, i-5 with Evolve sequential twin-turbo configuration using barrel valve, Turbosmart wastegate e-boost controller blow-off valve, custom Charge Air Cooler using secondary air-conditioning evaporator assembly built into intake manifold, custom 3″ exhaust system channeled through quarter panels to quad outlets, bigger injectors, Powerchip software

Drivetrain: six-speed manual transmission and all-wheel drive conversion from Volvo S40, custom Haldex software

Brakes: Evolve 14-piston front calipers with individually air-cooled cylinder and piston assemblies, 386mm two-piece fully floating rotors with integrated cooling passages, custom air-cooled six-piston rear calipers 362mm floating rotors, mechanical/hydraulic parking brake transfers cable into hydraulic pressure to activate front calipers

Suspension: Evolve coilovers using fabricated struts with Koni dampers and 500 lb Eibach springs, adjustable for height, rebound, compression, toe, camber and caster, Evolve stabilizer bar and quick-change height adjustment system, Evolve multi-link adjustable ladder bar rear suspension with pushrod-actuated coilovers using Koni struts and 1000 lb Eibach springs, adjustable for height, rebound, compression, rear wheel adjustment for toe, camber and caster, plus quick-change height adjustment

Wheels & Tires: 19×9″ front, 19×13″ rear Evolve F1 multi-piece wheels with single-nut pin-drive locking mechanism, graphite painted centers and brushed aluminum hoops, 265/30-19 front and 355/25-19 rear Pirelli PZero Rosso tires

Exterior: F1-inspired bodywork where sides of car were cut off and reattached with 6″ added at the rear, tapering to stock at the front fender, body terminates at bottom of doors to eliminate side sills, adjustable front splitter mounts to extended nose, twin exhaust tips exit from rear quarter panels with billet aluminum surround, functional rear diffuser, roof spoiler with adjustable wickerbill, car painted BASF/Glasurit Competition yellow with graphite and silver highlights

Interior: Evolve two-tone leather using perforated black and graphite hide, yellow stitching, rollcage

En om het af te maken nog een suf filmpje.

Bron: eurotuner.com

Ook interessant!

  • Dit is de dikste Volvo C30 van Marktplaats
  • Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance
    Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance
  • duurste Volvo C30
    De duurste Volvo C30 van Nederland is lekker dik
  • Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
    Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

c30, tuning, Video, Volvo

Vorig bericht: « BMW’s supermini wordt concreter
Volgend bericht: AC Schnitzer Profile – de overtreffende trap van Z4M »

Lees Interacties

Reacties

  1. TomRS6 zegt

    1 augustus 2007 om 19:52

    Zeer dik!!.. Vooral de uitgang van de uitlaten (I guess) en de cleane look zonder te veel naden.

    Login om te reageren
  2. Roadronner zegt

    1 augustus 2007 om 19:53

    Die BBS-achtige velgen zijn zo lelijk…

    Login om te reageren
  3. Lexus IS zegt

    1 augustus 2007 om 19:59

    Wat een lelijke auto hebben ze ervan gemaakt!
    Te kleine velgen, te lompe spoiler, en de voorkant lijkt alsof hij nog niet af is; om over de uitgekozen plek van de uitlaat nog maar te zwijgen…

    Enne, Robbie, met ‘het meest heftigte exemplaar’ bedoel je neem ik aan niet de mooiste?

    Login om te reageren
  4. jurre zegt

    1 augustus 2007 om 20:00

    vette bakkk

    Login om te reageren
  5. Thomas zegt

    1 augustus 2007 om 20:00

    Oh Oh Oh, wat wou ik dat ik geld had om dit ding te kopen.

    Login om te reageren
  6. Jonas zegt

    1 augustus 2007 om 20:03

    Wat een gedrocht :|
    Spoiler staat voor geen meter, misplaatste difuser… bah

    Login om te reageren
  7. Bentley zegt

    1 augustus 2007 om 20:05

    Het is misschien mooier dan een platgereden kalkoenkuiken, maar veel scheelt het toch niet.

    Login om te reageren
  8. MichaelNizet zegt

    1 augustus 2007 om 20:07

    Jammer voor de zeer lage ophanging. Ophanging moet een tikkeltje hoger zijn. Wel mooi die uitlaten:O en voor de rest ook bruut getuned.

    Login om te reageren
  9. Thomas zegt

    1 augustus 2007 om 20:09

    Waar heb je deze foto’s eigenlijk vandaan, ik zou deze ook wel willen hebben (hoge resolutie?) Thanks, Thomas

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    1 augustus 2007 om 20:10

    Verhaaltje en filmpje interesseren me niet na het zien van deze foto:

    Want dat ziet er uit als dit:

    En dat kan nooit goed zijn…….

    Login om te reageren
  11. R Smorenburg zegt

    1 augustus 2007 om 20:10

    Helemaal 10x niks, nooit geweest zal het ook nooit worden.

    Login om te reageren
  12. Chief_S5 zegt

    1 augustus 2007 om 20:12

    WOW! Die hebben ze goed verkracht… :P

    Login om te reageren
  13. Quattro zegt

    1 augustus 2007 om 20:12

    Dit is nu het perfecte voorbeeld van hoe je een lelijke wagen naar nog een afschuwelijkere wagen kunt maken :) Volvo is altijd lol, zo’n kut wagens! Maar dat is persoonlijk natuurlijk ;)

    Login om te reageren
  14. Y. zegt

    1 augustus 2007 om 20:21

    Waarom doen die tjoeners altijd zo hun best om hun scheppingen het uiterlijk van een speelgoedauto te geven?

    Login om te reageren
  15. Jochen zegt

    1 augustus 2007 om 20:40

    Dit is wel heel erg extreem niet de goede kant op gegaan.
    De C30 is zeker niet de mooiste ovloV, maar op deze wijze is hij in het geheel niet meer te pruimen naar mijn mening.

    Login om te reageren
  16. ik rol zegt

    1 augustus 2007 om 20:52

    Wat een wangedrocht.
    Kleur is wel leuk voor de C30.
    Zwarte grille is ook wel goed.
    Verder bah.

    @ Quattro, zeker nooit in een andere volvo gereden dan een 240. En alsof audi nou zo toppie is. (z’n vw afstreksel)

    Login om te reageren
  17. Wat_een_gezeik zegt

    1 augustus 2007 om 20:52

    om nou te zeggen dat ie er top uitziet zeker niet. maar de specs zijn wel zeer oke.
    doe nog wat aan de styling of geef m groverre bandjes zodat je m door de modder kan sturen (staat wel erg hoog van de grond af)

    Login om te reageren
  18. Quattro zegt

    1 augustus 2007 om 21:04

    @ ik rol:

    het is daarom dat deze wagen bijna geen positieve reacties krijgt ;)

    en dan bedoel ik niet alleen deze tuning, want die trekt zeker op niets !

    het is over het algemeen geen populaire wagen, en dat kan je mij niet tegenspreken ! hoe komt het anders dat er bijna geen van rondrijden ? ;)

    en dat was nu hetgene wat ik wilde :) iemand die in zijn gat gebeten was omdat ik zo’n reactie poste, en dat is mij nog verdomd goed gelukt ook !

    Login om te reageren
  19. Jeroen zegt

    1 augustus 2007 om 21:16

    gadver wat een k*t model blijft het toch.

    Login om te reageren
  20. tweaker zegt

    1 augustus 2007 om 21:18

    1 woord voor: LELIJK

    aan degenen die dit mooi vinden: op de eerste foto is’t net alsof de voorste bumper er is afgevallen… wat verder zie je dat het gewoon zo lijkt omdat het een gedrocht is
    alle andere aanpassingen zijn onder ’t motto: ‘kijk wat ik allemaal kan’
    maar mooi? forget it… ’t is een misbaksel geworden

    Login om te reageren
  21. tweaker zegt

    1 augustus 2007 om 21:19

    en voor ik het vergeet… volvo is zo al niet mooi… maar blijkbaar kan ’t nog veel erger, zo dus!

    Login om te reageren
  22. tweaker zegt

    1 augustus 2007 om 21:21

    @ Rick dos

    sprekende gelijkenis… zalige reactie, zoals we van jou gewoon zijn

    Login om te reageren
  23. Marc zegt

    1 augustus 2007 om 21:25

    @ Rick dos:

    je reactie is buitengewoon heerlijk droog maar spot niet met de goede oude tijd der TV-series.. Alf, Airwolf en das A-team zijn wel klassiekers.. TV is in de loop der jaren er niet beter op geworden.. >> Gouden Kooi anyone?

    ;-)

    Login om te reageren
  24. ik rol zegt

    1 augustus 2007 om 21:33

    @ Quattro,
    Voel me zeker niet in m’n gat gebeten, want tot een 240 was het absoluut niks.
    Tegenwordig rijdt het best goed, tja het is geen bmw.
    C30 verkoopt best goed, in ieder geval niet slechter dan een A3.
    Volvo niet populair? Waar komen dan al die V50 en V70 vandaan?

    Login om te reageren
  25. sjoerd zegt

    1 augustus 2007 om 21:47

    Nee dit is hem niet. Hoewel de uitlaten een erg mooi detai zijn.

    Login om te reageren
  26. Mike C zegt

    1 augustus 2007 om 22:00

    Ik kan mij niet voorstellen dat Volvo zelf deze zogenaamde sportieve auto in produktie gaat nemen.

    Login om te reageren
  27. phantom zegt

    1 augustus 2007 om 22:01

    kunnen ze hem niet beter evolvo noemen in plaats van volvo c30 evolve, dan hoeven we er minder woorden aan vuil te maken :)

    Login om te reageren
  28. tim zegt

    1 augustus 2007 om 22:07

    @ Quattro: Ik zou eerst eens wat ervaringen met Volvo-auto’s over het algemaan opdoen alvorens je een zeer rechtlijnige, domme mening neerplempt zonder deze ook maar enigzinds te onderbouwen.

    In het verleden in het bezit geweest van een 2003 Volvo S60 T5 AWD en tegenwoordig een 2006 Volvo S60 gechipte D5. Kan niet anders zeggen dan dat dit enorm fijne auto’s zijn. Audi is voor mij het merk dat evenaart in zijn geheel hoewel, wanneer de keus, ik toch voor Volvo zou kiezen.

    Login om te reageren
  29. D zegt

    1 augustus 2007 om 23:09

    GAT-VER-DAM-ME

    Login om te reageren
  30. Apache zegt

    1 augustus 2007 om 23:38

    @ Quattro

    Ik lijk nou toch net jou tegenpool te zijn: jij haat Volvo, looft Audi, ik haat Audi, houd van Volvo. Jij gooit ongegronde gedachten in de discussie, ik spreek vanuit ervaring, jij vindt Volvo lelijk en saai, ik vind Audi lelijk en saai.

    Even concreet: Volvo is op vlak van ergonomie en zitcomfort op een niveau waar Audi nooit zal geraken. Ik vind ook dat Volvo een diepgaand en uitstekend bedacht design heeft, en toch in functie van veiligheid, praktisch zijn en technologieën. Ik vind Audi’s design daarentegen zeer commerciëel, en gedoeld op mensen die, met alle respect, een zekere midlifecrisis hebben, of gewoon van auto’s houden die uit Duitsland komen. Nu blijkt dat Audi’s kwaliteit op niks lijkt (verschillende voorbeelden, het ene al wat straffer dan het andere). Afblijven dus van die commerciële bucht.

    – Apache

    Login om te reageren
  31. DRU zegt

    1 augustus 2007 om 23:58

    @Rick Dos – Restecp. You nailed it.

    Login om te reageren
  32. Alwood zegt

    2 augustus 2007 om 00:03

    Alf is coool :D :P

    Login om te reageren
  33. Snuru zegt

    2 augustus 2007 om 02:19

    Hmm ik zou nie klagen met 500 pk in zo’n klein ding :)

    Login om te reageren
  34. JD zegt

    2 augustus 2007 om 08:18

    @ Rick Dos

    Don’t f*ck with the man from melmak haha ;)

    Anyway om terug te komen op die auto, als je hem van de zijkant bekijkt past de voorbumper echt voor geen meter bij de rest van de auto. Vind het er echt niet uit zien. De achterkant en de zijkant zijn wijs maar de voorkant mogen ze van mij wel weer opnieuw doen.

    Login om te reageren
  35. Patrick zegt

    2 augustus 2007 om 09:47

    Het interieur blijft lelijk, de rest ziet er mooi uit!!!

    Login om te reageren
  36. Scar zegt

    2 augustus 2007 om 10:21

    Geef mij de motor maar, de rest mogen ze houden.

    Login om te reageren
  37. ZwerverRoodbaardNL zegt

    2 augustus 2007 om 12:05

    Ik vind hem er strak uitzien zoals alle Evolves :)

    Login om te reageren
  38. Ultimora zegt

    2 augustus 2007 om 12:17

    Design is prut…

    de techniek daarintegen!

    – ooit zulke remmen gezien???
    – kleine en grote turbo dr op gemonteerd door een tuner?
    – 4wd….

    dat vind ik toch zeker knap.

    Login om te reageren
  39. bmwF zegt

    2 augustus 2007 om 12:48

    geef mij maar wat onder die motorkap zit, kan ik wel gebruiken.

    Login om te reageren
  40. Kennie zegt

    2 augustus 2007 om 14:06

    @ Quattro: Volvo kutwagens ? Daarom dat ze met alle safetyprijzen gaan lopen. En qua design zijn ze enorm verbeterd! Ik denk dan aan de nieuwe S80 en C70.

    Onze vorige wagen was een S80, nog die van de vorige generatie (iets lomper qua uitzicht geen ik toe, maar qua comfort niks op aan te merken). Nu rijden we wel rond met een Audi A6 (zul je mss graag horen). Maar na 3 volvo’s op een rij was er eens tijd voor verandering ;).

    Login om te reageren
  41. Kennie zegt

    2 augustus 2007 om 14:06

    en ‘geen’ moest dus ‘geef’ zijn..

    Login om te reageren
  42. Frostbite zegt

    2 augustus 2007 om 14:31

    hahaha, the cheese wedge is back!

    Hij is zo oerlelijk, maar vast gruwelijk op het circuit, en dat is duidelijk de intentie geweest. Zie ook het hondslelijke, maar zeer zichtbare geel.

    Bijna Offtopic — En Volvo als merk maakt nog steeds heerlijke auto’s, al vind ik wel dat ze niet alleen moeten proberen een ‘premium’ merk te zijn maar ook weer eens goede, degelijke autootjes moeten maken voor de onderkant van de markt, net als de 300 en 400 serie waren…. ik mis die blikjes :(

    Login om te reageren
  43. Tinos zegt

    2 augustus 2007 om 15:50

    Het is net een modelauto, radiografisch bestuurbaar of zo. Ziet er heel erg plastic uit.

    Login om te reageren
  44. vØlvØ frǽk  zegt

    2 augustus 2007 om 18:58

    afschuwelijk dit!
    ik ben het helemaal met de reactie van ‘Lexus IS’ eens!
    ik zou gewoon het orginele spoilerset van Volvo nemen, en alleen de motor upgrade van Evolve! :-D

    Login om te reageren
  45. Mark zegt

    2 augustus 2007 om 22:18

    Lijkt wel een schaalmodel met extra afwerking…

    Login om te reageren
  46. leonardo zegt

    5 augustus 2007 om 11:40

    ik vind de volvo c30 een mooie auto. strak disign interieur terwijl mijn vrouw het te “sober”vindt. ik heb proefgereden in de volco c30. helaas de wegligging is slecht, zeker op een straat met stenen. het proefmodel was helaas uitgerust met een sportonderstel en zeer brede [dus platte] banden. de slechte wegligging is de reden dat ik een andere auto gekocht heb.

    Login om te reageren
  47. Ray zegt

    5 augustus 2007 om 12:46

    JaJa, laat men zich toch weer verleiden, Volvo staat voor kwaliteit, dit is leuk voor het oog dat moeten vooral de subaru’s,Audi’s en andere PVC consept cars doen Volvo niet!
    Wat goed is komt UIT zweden!!!
    Trouwens Audi fanaat doe er nog effe een litertje olie bij!Je weet het Audi’s helpen shell en andere olie maatschappijen aan winst cijfers.

    Login om te reageren
  48. Rolf zegt

    5 augustus 2007 om 12:51

    Zeker, eens een Audi gehad met de nadruk op gehad……

    Login om te reageren
  49. Dj Damn zegt

    5 augustus 2007 om 17:19

    Enige mooie zijn de uitlaten naast de achterlichten, maar als je ook maar iets teveel rook ontwikkeling heb zie je er ook niks meer van en diegene achter je zal er denk ik ook niet zo blij mee zijn….. voor de rest is ie idd onafgemaakt kijk de voorkant het is net of de voorbumper mist en moet dat zwarte ding achter zijn DIFUSSOR zijn??? Pfff…. haha maja ieder zijn smaak… toch zal ik dan liever een kuiken of een kanarie kopen alledrie even geel

    Login om te reageren
  50. Gijsso zegt

    5 augustus 2007 om 18:36

    Vette bak jammer van die kleine velgjes. Ik heb tog liever een Clio V6

    Login om te reageren
  51. kristian zegt

    22 augustus 2007 om 15:59

    hahahahaha, check die bandenmaat: 355 Rear, alsjeblieft doe normaal. Je zet toch geen lamborghini banden onder een volvo..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North