• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bommetje: Peugeot 207 RC

Auteur: Wouter, gepost 24 maart 2006 om 18:38 – 13 Reacties

Peugeot 207 RC

Michiel van den Brink maakte al eens impressies van de Peugeot 207 RC, maar dit is “the real thing”.

De traditie gaat ver terug, want de 205 GTI is en blijft een icoon. Persoonlijk zou ik graag een goed geconserveerd exemplaar in de garage willen hebben staan. Dan ga ik wel eerst een rijvaardigheidscursus doen, want de 205 GTI staat ook bekend om zijn listige overstuur reacties.


De 207 RC (waarom eigenlijk niet 207 GTI) krijgt een 1.6 motor onder de kap. Maak je geen zorgen over de pk’s, want het blokje krijgt ook een turbo mee. Daarmee komt er 170-180 pk uitrollen, alhoewel de bron van dit bericht ook melding maakt van een 200 pk versie in 2008. Gezien de 200pk die de Clio Sport heeft, lijkt dat niet heel onlogisch. Overigens zal deze motor ook zijn weg vinden naar de MINI Cooper (via autoblog.it).

Ook interessant!

  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet
  • Video - Peugeot komt even binnenvallen

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

205, 207, Peugeot, spyshot

Vorig bericht: « Nothelle geeft Audi A4 2.0 TFSI 310 pk!
Volgend bericht: Evolution IX: koopje van de maand »

Lees Interacties

Reacties

  1. Maartenunplugged zegt

    24 maart 2006 om 19:47

    207 GTI klinktidd beter, maar ik vind dat er dan wel een wat heftigere motor in mag. De 205 had een 1.9 injectie. Vind ik dat hier wel een 2 liter turbootje inmag

    Login om te reageren
  2. Nick zegt

    24 maart 2006 om 20:25

    Hij haalt nu 170 pk uit een 1.6 dat is al meer dan er toentertijd uit een 1.9 blok kwam..

    Niet dat ik tegen extra pk’s ben hoor :) Maar 170 is al behoorlijk voor zo’n auto!

    Login om te reageren
  3. dekster zegt

    24 maart 2006 om 20:44

    nice

    Login om te reageren
  4. Alwood zegt

    24 maart 2006 om 23:06

    ben niet zo’n enorme fan van die nieuwe peugeots, op de 907 en 407 na. vooral met deze 207 zijn ze heel hard fout gegaan vind ik, net als met alle nieuwe kleinere auto’s! de mini is ook veel te groot, de clio ook… alleen een aygo is nog met recht een kleine auto!

    1100kg (wat de 207 weegt) is niet langzaam met 170pk, maar om hem nou de hemel in te prijzen… daar blijft ie véél maar dan ook vééél te zwaar en groot voor! het hele id achter een snelle kleine auto raakt zoek…

    Login om te reageren
  5. JeffreyG zegt

    24 maart 2006 om 23:09

    170pk? dan is hij volgens mij de topper in zijn klasse
    laat maar komen, de uitlaat en velgen zeggen meer dan duizend worden

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    24 maart 2006 om 23:16

    ja id wel jammer van het gewicht. Daardoor is de 170pk naar verhouding helemaal niet zo veel. De originele 130pk 205 1.9GTI ten opzichte van de 207:
    205 1.9 gti kilo’s per pk: 6,564885496
    207 170pk kilo’s per pk: 6,470588235

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    24 maart 2006 om 23:39

    idd W0o0dy, en daarbij telt dat gewicht nog dubbel zo zwaar mee bij bochtenwerk! ;-)

    Login om te reageren
  8. Maartenunplugged zegt

    25 maart 2006 om 00:21

    en tel die duivenvanger voorop erbij op. Ik bedoel zou je , op de 407 Coupe na, nog wel gezien willen worden in een peugeot? De kleine rappe karretjes zijn verdwenen voor lelijke rijdende luchthappers.

    Login om te reageren
  9. de zegt

    25 maart 2006 om 10:30

    ik vind dat peugeot goed is in de 206 en dat zal wel in de 207 ook zijn want de 206 rc gaat op 7.4 sec naar de 100 kmh
    maar de 407 3 liter is wel traag

    Login om te reageren
  10. Jeroen van Steensel zegt

    6 juni 2006 om 20:05

    Kijk voor meer informatie over de 207 op de eerste Peugeot 207 Club

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    12 juli 2006 om 09:59

    Specs van de GT Turbo: een 150 pk/240 Nm (al bij 1400 toeren!!) uit 1.598 cc. Direct ingespoten, met variabele kleptiming (samen met BMW ontwikkeld). BMW zal deze motor gaan gebruiken voor de nieuwe Mini.

    De topsnelheid van de GT Turbo bedraagt 210 km/u en voor de acceleratie naar 100 km/u heeft hij 8,1 seconden nodig. Het verbruik komt uit op 7,0 liter per 100 km (dat is erg zuinig voor zo’n snelle “GTI”

    Login om te reageren
  12. EdPeugeot zegt

    17 april 2007 om 18:33

    Weet je wat het is met Peugeot van nu, ze zijn veel tammer geworden met hun motoren. Dan de eerdere motoren. Peugeot moet op het niveau komen van de duitse autos, is er tenminste want concurentie dan enkel in het land zelf waar ze vandaan komen.

    Login om te reageren
  13. hot hatch zegt

    19 april 2009 om 16:00

    Best leuk om te zien die 207 maar geen partij voor de echte bommetjes. Werd vandaag nog uitgedaagd door de RC. Ik rij zelf in een GolfV GTI. Ik heb het licht uit z’n ogen gereden. Vooral bij een snelle doordraai (bochten bij knp Galder) werd het verschil echt groot. Daar heb je een behoorlijke lastwisseling van rechts naar links. Zegt iets over het onderstel. Tja, hard rechtdoor rijden is zo moeilijk niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North