• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Botsmutsfabrikant: “Onze passie komt door Verstappen”

Auteur: jaapiyo, gepost 9 februari 2020 om 19:09 – 22 Reacties

Botsmutsfabrikant: "Onze passie komt door Verstappen"

La passione! Of hoe Max Verstappen wat los maakt met zijn helm

Nu de wereldbevolking uit zijn voegen barst, wordt het steeds moeilijker om je te onderscheiden. Tegelijkertijd wordt het klaarblijkelijk ook steeds belangrijker om je te onderscheiden. Zelfs in het Calvinistische Nederland waar er een stuk of zeven spreekwoorden en gezegden bestaan voor ‘doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’, is iets eigens hebben tegenwoordig van essentieel belang. Een speciaal kleurtje op je auto, gekke sokken onder je uniform, je kent het wel.

Voor een coureur is herkenbaarheid ook belangrijk. Uiteindelijk moet er namelijk wel iemand de rekening betalen en dat is meestal de sponsor en/of het publiek. Als die partijen niet weten hoe je eruitziet, dan wordt het een beetje lastig. Het vervelende is dat coureurs tijdens het belangrijkste deel van hun werk een botsmuts dragen. Daarmee zijn ze in principe zo herkenbaar als de gemiddelde vrouw in het Kalifaat.

Doch gelukkig zijn de helmen zelf nu een substituut geworden voor het eigen uiterlijk. Een beetje fan herkent de helm van zijn favoriet natuurlijk meteen. En waarschijnlijk herken je de andere helmen uit het F1 veld ook wel. Het is dus een belangrijk ding zo’n botsmuts. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat ‘ie je beschermt tegen allerlei hoofdletsels. Dat is toch ook wel een prettige bijkomstigheid.

Geen wonder dus dat er veel te doen was om het feit dat teammaat van Albon, Max Verstappen, zijn Arai aan de wilgen hing en wisselde voor een Schuberth. Dit was hoogst ongebruikelijk, ook al omdat het naar verluidt de aerodynamica van de combinatie Max Verstappen plus RB15 licht veranderde. Maar Max had een goed excuus om over te stappen. Arai slaagde er niet in hem een helm in de juiste maat te geven die voldeed aan alle nieuwe eisen van de FIA.

Helmen moeten volgens die nieuwe regels bijvoorbeeld frontaal bekogeld worden met een object dat reist met een snelheid van 250 km/u. Dit bootst de situatie na die Felipe Massa in 2009 aan den lijve ondervond in Hongarije. De regels werden echter in een vrij krap tijdsframe opgedrongen aan de botsmutsfabrikanten, zo geeft ook Schuberth toe. Dat Arai het nog niet helemaal op orde had voor Max, was in dat opzicht dus niet héél raar.

Schuberth was uiteindelijk stiekem enorm blij met de gang van zaken. Na een ‘snuffelstage’ besloot Max Verstappen namelijk ‘definitief’ de overstap te maken naar het Italiaanse merk. Eindbaas Alberto Dall’Oglio is daar nog steeds enorm mee in zijn nopjes en beschrijft het moment dat hij het goede nieuws hoorde:

Toen ik later aan het hardlopen was belde Verstappens manager mij: ze waren akkoord. Ik kon alleen maar ‘bedankt’ uitbrengen, zowel door het hardlopen als door de grootte van deze deal. Dit was onze beloning voor een jaar van stress en hard werken.

Schuberth levert elk jaar vijftien helmen aan VER, maar de winst van het bedrijf zit ‘m natuurlijk in merchandise. Daarnaast geeft de samenwerking met Max het hele bedrijf een boost volgens Alberto:

Dat we nu werken voor één van de grootste coureurs van dit moment is een enorme bron van motivatie. Iedereen bij Schuberth is net zo gepassioneerd van racen. We willen winnen en zien onszelf als lid van de racewereld. En dat komt door Max.

Waarvan akte. En vergeet vooral niet de moraal van het verhaal: always wear a helmet. Zeker voor je dertigste.

Ook interessant!

  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein
  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk
  • Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Spanje
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Spanje

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, helm, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Volvo: “Waterstof is ruk”
Volgend bericht: Flammkuchen! Nieuwe laffe aanval op Autobahn snelheid »

Lees Interacties

Reacties

  1. marinepower zegt

    9 februari 2020 om 19:29

    Ik las laatst een stuk in een blad over de “schilder” van de helmen. Het schijnt dat Schuberth als een van de eerste Europese fabrikanten helmen kon/mocht beschilderen. Tot die tijd was het stickers plakken en beschilderen nogal lastig Ivm het aantasten van het helmmateriaal. Die beste man die nu o.a. de helm van Max beschildert deed dat eerst voor ene M. Schumacher.

    Login om te reageren
    • Alpinaa zegt

      10 februari 2020 om 09:16

      @marinepower: Jens Münster is de betreffende helmenschilder.

      Login om te reageren
  2. tjorque zegt

    9 februari 2020 om 19:37

    -edit: @tjorque: @onnes: geen idee wat daar gebeurde, scusi-

    Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    9 februari 2020 om 19:45

    @marinepower: Denk, dat er wel meerdere (goede) helmschilderTs zijn. De mijne bijvoorbeeld is in Lijnden vakkundig op smaak gebracht.

    Login om te reageren
    • silenro zegt

      10 februari 2020 om 21:27

      @amghans: @Marinepower heeft gelijk, bestickeren en schilderen vraagt speciale technieken en materialen. Daar word helaas niet altijd overal genoeg aandacht aan gegeven.

      Login om te reageren
  4. cvoo zegt

    9 februari 2020 om 19:50

    Ik snap Max wel. Niks vervelender dan een helm met een pasvorm die niet helemaal lekker is. Van de motorhelmen van Arai is bekend dat ze nogal een ronde pasvorm hebben. Ik gebruik zelf n Shoei (motor)botsmuts, naar volle tevredenheid!

    Login om te reageren
    • marc94 zegt

      9 februari 2020 om 20:21

      @cvoo: ik deel die ervaring. arai is niet voor lange west europese ei hoofden. HJC en shoei zijn daar beter voor geschikt. AGV zit er tussen in.

      Login om te reageren
  5. Edge zegt

    9 februari 2020 om 20:16

    Zou Schuberth dan een bepaald bedrag of percentage krijgen voor alle merchandise waar Verstappen met helm op te zien is? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat enkel die minihelmpjes voor serieuze winst zorgen.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      9 februari 2020 om 20:25

      @Edge: weet je wat die schuberths kosten? Ik had er ook een. Tophelmen zijn het dan weer wel

      Login om te reageren
    • emping zegt

      10 februari 2020 om 01:03

      @Edge: denk dat Schuberth eerder er voor zal betalen.

      Login om te reageren
  6. aikon1694 zegt

    9 februari 2020 om 21:18

    Botsmuts… Doet mij denken aan een onderzoek van een gerenommeerd Belgisch motorblad jaren geleden. Die hadden een aantal top helmen en 1 muts getest. De uitslag was verbazingwekkend.. De muts kwam als beste uit de test!
    Alle helmen en de muts waren van een gebouw van 10 verdiepingen naar beneden gegooid op de straat. Bij inspectie op de grond bleken alle helmen meer of minder beschadigd te zijn. Alleen de muts was nog intact.

    (mand)

    Login om te reageren
    • porker zegt

      9 februari 2020 om 21:26

      @aikon1694: die Belgen ook hè (inkoppertje past in deze wel)

      Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      10 februari 2020 om 09:31

      @aikon1694: waarom denk je dat onze wegen er zo slecht bij liggen? We testen ALLES van op een hoogte. Miele wasmachines, barbecues, betonmixers,… Het is zelfs doorslaggevend om als ‘Beste uit de test’ van Test-Aankoop te komen.

      Login om te reageren
  7. Tonnie zegt

    9 februari 2020 om 21:41

    Haha ik kan zowel een afwijkend kleurtje op m’n auto (geel) als gekke sokken onder m’n pak (heel tread, happy socks ed) afvinken. Grijze muizen zijn er al genoeg.

    Login om te reageren
  8. tjorque zegt

    9 februari 2020 om 22:08

    Ik heb een erg explosieve schubert… de C4.

    Ben je heul heul voorzichtig mee!

    Login om te reageren
  9. VeniVidiVici zegt

    9 februari 2020 om 22:15

    Beter gezegd… En vergeet vooral niet het moraal van het verhaal: Gebruik een condoom tijdens de geslachtsgemeenschap! #botsmuts

    Login om te reageren
  10. supertjeduc zegt

    9 februari 2020 om 22:20

    Wat betreft die aërodynamica
    Ik zou toch denken dat ze redelijk uit de wind zitten
    Ik rij zelf motor en ik kan me niet voorstellen dat ze met 330 km/uur de wind vol op heb snuit hebben
    Vraag me af hoe ze dat regelen

    Login om te reageren
  11. jiltjes zegt

    10 februari 2020 om 07:20

    …iets eigens willen hebben, is dat dan ook zo grappig of kwetsend mogelijk berichten plaatsen onder autoblog posts om zoveel mogelijk likes te krijgen..?!?!

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    10 februari 2020 om 08:45

    Toch fijn als fabrikant, een stukje erkenning van je product.

    Login om te reageren
  13. Alpinaa zegt

    10 februari 2020 om 09:15

    Schuberth is Duits toch, niet Italiaans zoals in de tekst wordt gezegd.

    Login om te reageren
  14. borrelnoot zegt

    10 februari 2020 om 11:16

    Ik meen me te herinneren dat Michael Schumacher ook iets met Schuberth had? En dan bedoel ik iets anders dan dat hij er eentje droeg. Had hij aandelen van dit bedrijf, of hielp hij mee ontwikkelen? Er was iets.

    Login om te reageren
  15. tysson zegt

    10 februari 2020 om 18:46

    Schuberth is naar mijn weten Duits en niet Italiaans

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North