
Gewoon even om je in je luie weekend het idee te geven dat je echt wel iets nuttigs doet met je leven.
Simon Whitlock werkt in de bouw, maar maakt ook thuis graag zijn handen vies. Hij bouwde al eens een Kawasaki H1 met lachgasinjectie en supercharger, maar de drie jaar daarna wijdde hij volledig aan dit bizarre project. Simon creëerde zes acht-in-lijnmotoren uit de cilinders van een stel S1’s en KH250’s, en stapelde ze vervolgens allemaal in één motorfiets. Samen vormen ze een 48-pitter van 4,2 liter groot. Elke achtcilinder heeft zijn eigen krukas en Jaguar E-Type distributeur. De zes motoren hangen allemaal aan één BMW-transmissie. Het vermogen wat op het achterwiel wordt losgelaten is niet bekend.
Los van alle moeilijkheden die erbij komen kijken om zoiets te bouwen, heb je er uiteindelijk niet echt veel aan. Onder het zadel zit een aparte 75cc-motor om het geheel te starten, en rijden gaat niet echt van harte. De motoren en bak wegen samen meer dan een ton, en je knieën moeten behoorlijk vuurvast zijn. Bovendien zal deze fiets wel een aardige slok benzine lusten; en olie, want het is een tweetakt. Zelfs aan de KillaCycle heb je nog meer dan aan deze Kawa. Maar wàt een briljant apparaat. (bron: bigbikeriders, via jalopnik)
Wat een LOZER zeg. Zonde van de bmw, maar vooral E-type onderdelen. En je kan niets met zo’n motor! En het geluid valt mij ook tegen!
gestoord :D
daar sta je dan met je miezerige 16 cilinders in je Veyron xD
Ik dacht eerst dat het die darter was…
Trouwens, waar zijn de feitjes?
mooi vakmanschap…
makkelijk om vanuit je ransige, luie bureaustoel eventjes te oordelen dat dit een lozer is.
kijk dan heb je pas een buikschuivertje :D
@RenJie: Vermogen is niet bekend, heb het er maar even bij gezet.
@sebastianchubasco: En dan bovendien ‘loser’ niet eens kunnen spellen…
Die zou ik nou serieus wel eens in het echt willen zien, wat een beest xD achjah als je altijd met 2takt hebt gecrost dan weet je het verschil met 4 takt;)
Ik vermoed dat het vermogen toch niet optimaal zal zijn. Gezien het een tweetakt is, heeft de uitlaat een grote invloed. Zoals ik het uit de foto en filmpje kan afleiden, zit er een viertaktuitlaat op wat de prestaties (sterk) tegenwerkt.
Mooi stukje huisvlijt, maar nuttig? Niet echt ;-)
ik dacht eerst dat het een fotosoep was, dat die man bij het stuur kan. (maarja om nou een heel filmpje te fotosoepen)
Maar wel een leuk initiatief. alleen vervelend als de bougies vervangen moeten worden….
Luchtkoeling? Die middelste cilinders zullen snel op temperatuur zijn
Waarom, oh waarom op een motor?
Leg dit blok in een Westfield bouwpakket en je bent de enige man op de aarde die kan zeggen dat hij een rijbare 8inlijn hexamoto in zijn auto heeft :D
Btw, is een uitlaat nu niet wat weinig voor de gassen van zoveel blok eruit te laten?!
Voor de rest, prachtig project, behoorlijk nutteloos, maar dat is kunst ook. :D
@Dan.
Waar slaat dat op?
@ Hummerfreak
Zoiets zegt men als iemand zijn naam van Dan naar Ban wilt veranderen ;-)
Als je goed luistert dan hoor je dat hij maar op 40 poten loopt :D
Bij tweetakt is het de kunst om de uitlaat zo te kiezen dat er een drukgolf voorkomt dat het verse mengsel direct de uitlaat in komt. Volgens mij is er met 48 cillinders hier niks meer van te maken :p
Wat een mietig geluid produceert dat ding zeg! Maar 48 cilinders maken het nog geen auto..
@ hummfreak
Ja, mijn reactie is inderdaad wat overdreven. Vind het gewoon niets.
@ sebastianchubasco en RubenBaeten
Mijn reactie was iets teveel van het goede. Oja, loser is met een S :lol:
Geweldig!
fijntjes!! en euh… stuurt ie gemakkelijk?
geweldig wat die man in elkaar geknutseld heeft van motor, maar verder een lomp geval.
wel lekker voor van de winter .. lekker warm bedoel ik dan ..
Zo Ruben, je bent wel van de technische extremiteiten vandaag zeg!!
Ook deze valt weer in de catagorie ‘waarom?? omdat het kan’…
Leuk!
Dit ‘nieuws’ is anders al jaren oud hoor…
Top gemaakt dat wel ;-)
leuk in elkaar geschroefd. respect. het is niet echt nuttig maar inderdaad “gewoon omdat het kan”
ik had er al eerder dingen van gezien op joetjoep, maar die zaten een stuk minder goed in elkaar dan deze
er zijn mensen die overal een motor op zetten.
ook een v8 kettingzaag:
http://www.youtube.com/watch?v=60Tamp2fHhg
Kansloos project, wel leuk om naar te kijken. Zal wel geen prijzen winnen met het Co gehalte :)
dit ding kan nooit erg veel pk’s hebben per liter aangezien er geen expansie uitlaten op zitten wat ook niet mogelijk is eigenlijk
de 300pk zal ie waarschijnlijk niet eens halen
hou op over peekaas bij zo,n ding ..
20 peekaa is al zat om redelijk vooruit te komen ..
dit ding heeft er met geluk een stuk of 100 ..
om het simpele feit dat het niet af te stellen valt ..
al die bewegende onderdeeltjes bij elkaar plurken is al prestatie genoeg ..
Toch een mooi apparaat, wees blij dat er mensen zijn die dit ondernemen, ik geniet er wel van!!!!!
En volgens mij moet je m conservatief afstellen want als je hier volgas geeft gaat alles naar het hiernamaals!
Wat een ontzettende anti-climax, dat filmpje!
het klinkt niet eens mooi :P
kan je er ook een wheelie mee trekken, en een kneedown maken, en een stoppie? Ik denk het niet he. Gewoon weer leuk voor de highway, of Route 66. Lange rechte stukken waarbij je vooral niet hoeft te sturen.
hij had dit moeten inbouwen in een Boss Hoss. de enige motor met een corvette V8!