• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bouw eens een Kawasaki met 48 cilinders

Auteur: RubenBaeten, gepost 20 juni 2009 om 11:49 – 34 Reacties

Kawasaki 48-cilinder

Gewoon even om je in je luie weekend het idee te geven dat je echt wel iets nuttigs doet met je leven.

Simon Whitlock werkt in de bouw, maar maakt ook thuis graag zijn handen vies. Hij bouwde al eens een Kawasaki H1 met lachgasinjectie en supercharger, maar de drie jaar daarna wijdde hij volledig aan dit bizarre project. Simon creëerde zes acht-in-lijnmotoren uit de cilinders van een stel S1’s en KH250’s, en stapelde ze vervolgens allemaal in één motorfiets. Samen vormen ze een 48-pitter van 4,2 liter groot. Elke achtcilinder heeft zijn eigen krukas en Jaguar E-Type distributeur. De zes motoren hangen allemaal aan één BMW-transmissie. Het vermogen wat op het achterwiel wordt losgelaten is niet bekend.

Los van alle moeilijkheden die erbij komen kijken om zoiets te bouwen, heb je er uiteindelijk niet echt veel aan. Onder het zadel zit een aparte 75cc-motor om het geheel te starten, en rijden gaat niet echt van harte. De motoren en bak wegen samen meer dan een ton, en je knieën moeten behoorlijk vuurvast zijn. Bovendien zal deze fiets wel een aardige slok benzine lusten; en olie, want het is een tweetakt. Zelfs aan de KillaCycle heb je nog meer dan aan deze Kawa. Maar wàt een briljant apparaat. (bron: bigbikeriders, via jalopnik)

Kawasaki 48-cilinder

Ook interessant!

  • Video: motormuizen bepalen de regels
  • Video: ook motorrijders mogen wel opletten
  • Video: politieagent zonder helm maakt wheelie
  • Video: daarom moet je altijd over je schouder kijken

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

motor, motoren, Techniek, Video

Vorig bericht: « No more drama
Volgend bericht: Vaderdagtip: Top Gear V8 puntenslijper »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dan zegt

    20 juni 2009 om 11:51

    Wat een LOZER zeg. Zonde van de bmw, maar vooral E-type onderdelen. En je kan niets met zo’n motor! En het geluid valt mij ook tegen!

    Login om te reageren
  2. sonnyG zegt

    20 juni 2009 om 11:52

    gestoord :D

    Login om te reageren
  3. SHFT zegt

    20 juni 2009 om 11:52

    daar sta je dan met je miezerige 16 cilinders in je Veyron xD

    Login om te reageren
  4. RenJie zegt

    20 juni 2009 om 11:53

    Ik dacht eerst dat het die darter was…

    Trouwens, waar zijn de feitjes?

    Login om te reageren
  5. sebastianchubasco zegt

    20 juni 2009 om 11:56

    mooi vakmanschap…
    makkelijk om vanuit je ransige, luie bureaustoel eventjes te oordelen dat dit een lozer is.

    Login om te reageren
  6. C220AMG zegt

    20 juni 2009 om 11:56

    kijk dan heb je pas een buikschuivertje :D

    Login om te reageren
  7. RubenBaeten zegt

    20 juni 2009 om 11:57

    @RenJie: Vermogen is niet bekend, heb het er maar even bij gezet.

    @sebastianchubasco: En dan bovendien ‘loser’ niet eens kunnen spellen…

    Login om te reageren
  8. WithGolD zegt

    20 juni 2009 om 11:58

    Die zou ik nou serieus wel eens in het echt willen zien, wat een beest xD achjah als je altijd met 2takt hebt gecrost dan weet je het verschil met 4 takt;)

    Login om te reageren
  9. Willem zegt

    20 juni 2009 om 12:11

    Ik vermoed dat het vermogen toch niet optimaal zal zijn. Gezien het een tweetakt is, heeft de uitlaat een grote invloed. Zoals ik het uit de foto en filmpje kan afleiden, zit er een viertaktuitlaat op wat de prestaties (sterk) tegenwerkt.

    Mooi stukje huisvlijt, maar nuttig? Niet echt ;-)

    Login om te reageren
  10. Simpson zegt

    20 juni 2009 om 12:12

    ik dacht eerst dat het een fotosoep was, dat die man bij het stuur kan. (maarja om nou een heel filmpje te fotosoepen)

    Maar wel een leuk initiatief. alleen vervelend als de bougies vervangen moeten worden….

    Login om te reageren
  11. dummy zegt

    20 juni 2009 om 12:24

    Luchtkoeling? Die middelste cilinders zullen snel op temperatuur zijn

    Login om te reageren
  12. mardec zegt

    20 juni 2009 om 12:29

    Waarom, oh waarom op een motor?

    Leg dit blok in een Westfield bouwpakket en je bent de enige man op de aarde die kan zeggen dat hij een rijbare 8inlijn hexamoto in zijn auto heeft :D

    Btw, is een uitlaat nu niet wat weinig voor de gassen van zoveel blok eruit te laten?!

    Voor de rest, prachtig project, behoorlijk nutteloos, maar dat is kunst ook. :D

    Login om te reageren
  13. HUMMFREAK zegt

    20 juni 2009 om 12:43

    @Dan.
    Waar slaat dat op?

    Login om te reageren
  14. mardec zegt

    20 juni 2009 om 12:48

    @ Hummerfreak

    Zoiets zegt men als iemand zijn naam van Dan naar Ban wilt veranderen ;-)

    Login om te reageren
  15. Gaithy zegt

    20 juni 2009 om 12:49

    Als je goed luistert dan hoor je dat hij maar op 40 poten loopt :D

    Login om te reageren
  16. Martijn zegt

    20 juni 2009 om 13:14

    Bij tweetakt is het de kunst om de uitlaat zo te kiezen dat er een drukgolf voorkomt dat het verse mengsel direct de uitlaat in komt. Volgens mij is er met 48 cillinders hier niks meer van te maken :p

    Login om te reageren
  17. Bugger zegt

    20 juni 2009 om 13:24

    Wat een mietig geluid produceert dat ding zeg! Maar 48 cilinders maken het nog geen auto..

    Login om te reageren
  18. Dan zegt

    20 juni 2009 om 13:24

    @ hummfreak
    Ja, mijn reactie is inderdaad wat overdreven. Vind het gewoon niets.
    @ sebastianchubasco en RubenBaeten
    Mijn reactie was iets teveel van het goede. Oja, loser is met een S :lol:

    Login om te reageren
  19. MrShifra zegt

    20 juni 2009 om 14:23

    Geweldig!

    Login om te reageren
  20. Rsimon zegt

    20 juni 2009 om 15:26

    fijntjes!! en euh… stuurt ie gemakkelijk?

    Login om te reageren
  21. M-lover zegt

    20 juni 2009 om 15:52

    geweldig wat die man in elkaar geknutseld heeft van motor, maar verder een lomp geval.

    Login om te reageren
  22. lincoln zegt

    20 juni 2009 om 15:55

    wel lekker voor van de winter .. lekker warm bedoel ik dan ..

    Login om te reageren
  23. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    20 juni 2009 om 16:03

    Zo Ruben, je bent wel van de technische extremiteiten vandaag zeg!!
    Ook deze valt weer in de catagorie ‘waarom?? omdat het kan’…
    Leuk!

    Login om te reageren
  24. clubbtraxx zegt

    20 juni 2009 om 16:09

    Dit ‘nieuws’ is anders al jaren oud hoor…
    Top gemaakt dat wel ;-)

    Login om te reageren
  25. timberleek zegt

    20 juni 2009 om 16:23

    leuk in elkaar geschroefd. respect. het is niet echt nuttig maar inderdaad “gewoon omdat het kan”

    ik had er al eerder dingen van gezien op joetjoep, maar die zaten een stuk minder goed in elkaar dan deze

    er zijn mensen die overal een motor op zetten.
    ook een v8 kettingzaag:
    http://www.youtube.com/watch?v=60Tamp2fHhg

    Login om te reageren
  26. clijde zegt

    20 juni 2009 om 16:37

    Kansloos project, wel leuk om naar te kijken. Zal wel geen prijzen winnen met het Co gehalte :)

    Login om te reageren
  27. geitema zegt

    20 juni 2009 om 17:20

    dit ding kan nooit erg veel pk’s hebben per liter aangezien er geen expansie uitlaten op zitten wat ook niet mogelijk is eigenlijk

    de 300pk zal ie waarschijnlijk niet eens halen

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    20 juni 2009 om 19:19

    hou op over peekaas bij zo,n ding ..
    20 peekaa is al zat om redelijk vooruit te komen ..

    dit ding heeft er met geluk een stuk of 100 ..
    om het simpele feit dat het niet af te stellen valt ..

    al die bewegende onderdeeltjes bij elkaar plurken is al prestatie genoeg ..

    Login om te reageren
  29. Benno zegt

    20 juni 2009 om 19:59

    Toch een mooi apparaat, wees blij dat er mensen zijn die dit ondernemen, ik geniet er wel van!!!!!

    Login om te reageren
  30. Benno zegt

    20 juni 2009 om 20:01

    En volgens mij moet je m conservatief afstellen want als je hier volgas geeft gaat alles naar het hiernamaals!

    Login om te reageren
  31. Jochempie zegt

    21 juni 2009 om 15:51

    Wat een ontzettende anti-climax, dat filmpje!

    Login om te reageren
  32. EnzoR zegt

    21 juni 2009 om 18:19

    het klinkt niet eens mooi :P

    Login om te reageren
  33. AMG Powerrr zegt

    22 juni 2009 om 22:44

    kan je er ook een wheelie mee trekken, en een kneedown maken, en een stoppie? Ik denk het niet he. Gewoon weer leuk voor de highway, of Route 66. Lange rechte stukken waarbij je vooral niet hoeft te sturen.

    Login om te reageren
  34. rider zegt

    28 juni 2010 om 16:06

    hij had dit moeten inbouwen in een Boss Hoss. de enige motor met een corvette V8!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North