Boze klant sloopt zijn BMW M6 voor ingang IAA

Auteur: , 92 Reacties

Beter goed gejat dan slecht bedacht: een zeer ontevreden BMW-rijder was de ellende met zijn E63 M6 dusdanig zat, dat hij tot drakonische maatregelen overging: voor de deuren van de IAA in Frankfurt ging hij los op zijn V10-Coupé.

De in Italië woonachtige Hadi Pourmohseni zegt niets dan ellende te hebben ondervonden sinds hij in 2008 zijn M6 aanschafte. BMW bood naar zijn mening te weinig de helpende hand, en dus deed hij wat elk weldenkend mens zou doen: hij voorzag zijn bolide van enkele anti-BMW-stickers, pakte een grote hamer en sloeg zijn M6 kort en klein, hierbij geassisteerd door een potige vriend.

Maar hiermee is Pourmohseni nog niet klaar, hij gaat de auto repareren om later in Berlijn voor de Bundestag (het parlement) hetzelfde kunstje te herhalen. Trouwens, een pikhouweel had meer schade aangericht, maar dan wordt reparatie ook wat lastiger.

Foto: screenshot uit onderstaande video, die zo te zien is gemaakt door de protesterende partij.

Met dank aan Henk voor de tip!



92 reacties

-edit: nutteloze bijdrage-
@arieferrari: waarom? Je mag doen met je eigen auto wat je wil
Begrijp dit niet zo, je zelf op kosten jagen.. hopende daar BMW mee te hebben?
@2800cc: Kennelijk denkt de eigenaar dat z’n auto toch al afgeschreven was, gezien de problemen die hij ermee had. De reparatie, tja die is vrij kostbaar inderdaad.
@2800cc: Een klant die zijn grote ontevredenheid duidelijk zichtbaar maakt – dat doet toch echt wel pijn bij BMW, hoor.
En als je auto door garantieperikelen en andere ellende toch niet bruikbaar is, en BMW niet thuis geeft, is dit een manier om in elk geval je ongenoegen lucht te geven.
@mout: Ach joh, morgen rent iedereen weer lachend de showroom in. Hier ligt niemand van wakker.
@2800cc: Hopende? Ooit van slechte pers gehoord?
@euro95: Alle reclame is goeie reclame. Er gaat hierdoor geen BMW minder verkocht worden, integendeel…
De auto eerst helemaal aan bonken slaan en daarna weer repareren om het zelfde te doen :S Heb je dan geld teveel of een vrouw zonder gat in der handen?
@roberto: Beide!
First world problems…
Laat die stomme Italiaanse vetklep in een hoekje huilen ofzo, mafketel. Welke idioot hamert er nou een auto van anderhalf ton kapot, man zonder realiteitszin.
@umadbrah: Ik heb een BMW M6 opgezocht op marktplaats en dat was er een van €33000,- dus dat is bij lange na geen €150000,- meer… Maar dan nog is het belachelijk dit te doen.
@umadbrah: Hoezo als hij het niet doet is hij geen hol waard… deze beelden gaan de hele wereld over… uiteindelijk kost dit BMW meer dan goede garantie zou kosten…

Probleem is meestal dealers en importeurs… zoals TB en PON in mijn geval. :|
En kan meneer ook eens een lijstje van problemen geven? Motorproblemen zijn niet ongewoon bij dat V10 blok, maar dat een M6 een probleembak is verwacht je toch niet voor dat geld?

Ik ben dus wel benieuwd naar wat de beste meneer ermee voorhad…
@technopatat: Dat is anders heel vaak zo bij dat soort dikbakken. Ken iemand met een RS6 V10, ook een en al ellende !
@crackdavid: De turbo’s erdoor na 30.000km? De carbonnen remschijven gespleten na 1 harde noodstop? Ik weet het, kheb er veel van gehoord! Daarom ook dat ze geen hol meer kosten 2ehands!

@Hubert: ik weet het, maar toch vraag ik me af wat hij allemaal voor heeft gehad :)!
@technopatat: kan het mis hebben hoor maar was die v10 niet een natuurlijk aangezogen blok?
@karsvdtuin: de m6 is idd atmosferisch, maar de RS6 v10 heeft ook veel problemen met de V10! De m5/6 ook, de blokken staan erom bekend!

Maar de c6 rs6 kan er echt na 30k zijn turbo’s al doorgeblazen hebben als je er niet voor zorgt! En mensen die auto’s kopen in deze klasse willen meestal dat de auto werkt naar hun zin, niet dat zij rijden naar de auto zijn zin :-)! Dus rijden ze niets niet warm, en dan rijden ze het snel kapot…
@crackdavid: en hoe komt dat? Dit soort blokken zijn gemaakt van lichtmetaal en moeten eerst goed warm gereden worden voordat je echt gas kunt geven. Maar daar hebben dit soort mannetjes vaak geen tijd voor en dan gaat ie kapot. En dan hebben ze ineens wel tijd om actie te voeren.
Dat was vroeger al met Alfa’s. Die hadden een aluminium blok. Er waren verschillende haastige types die deze blokken lieten scheuren. De oplossing toen: een BMW voor doordeweeks en een Alfa voor in het weekend.
@technopatat:
Dat er mankementen zijn is niet het probleem, maar dat BMW je niet serieus neemt is veel erger.
En dan is dit een prima actie.
(plus het zal ook best wel opluchten)
-edit: nutteloze bijdrage-
Kan hem ook gewoon verkopen en een E63 halen?
@civicfk3: in combinatie met chauffeur natuurlijk
@civicfk3: Een echte E63 ja, met ster. Een Mercedes Benz E63 AMG.
Als je zo met je spullen omgaat is het niet zo gek dat de fabrikant je de rug toekeert…
En een echte vent had ook lekker op de A-stijl in staan hakken; dan maak je tenmiste echt dure schades.
Triest figuur. En lekker voorbeeld ook. Hoop niet dat die ooit ontevreden is met zijn vrouw.
@razzie: Waarschijnlijk heeft hij thuis niets te vertellen en reageert hij zijn woede af op een andere manier ;-)
@roberto:
*kuch*..projectie.. *kuch*
De aard van zijn klachten: hij spoort niet.
Mensen… denk nou is na, dit is FAKE en gewoon een reclame stunt.

Wat denk je, dat BMW zich bekommerd om een paar auto’s?
Ze komen wel weer in het nieuws hè.
@lowrider: En die agent is ook een ingehuurde acteur haha
@VeniVidiVici: ik kan niet zeggen dat die agent goed overkomt.. staat me daar een beetje luizig iets op te schrijven terwijl die andere knakker rustig zijn gang kan gaan.

En if so; dat kan BMW wel hebben hoor :p
@lowrider: negatieve publiciteit zou ik niet echt reclame noemen
@henkspank: dat zien grote bedrijven toch anders.

Heel simpel recentelijk voorbeeld: Microsoft VS Apple.
Zitten elkaar constant achter de broek aan en komt altijd in de media, waarom? Publiciteit.
@lowrider: Uhuh, van alle reclamestunts die je kunt doen kiezen ze de meest negatieve…… Aluhoedje.nl
@henkspank: bad publicity is also publicity, al geloof ik niet in dit geval dat het in scene gezet is
@lowrider: Onzin! dit is echt geen publiciteitsstunt van bmw zelf.
@lowrider: die PR heeft BMW echt niet nodig hoor. Ik zie niet waarom deze actie goede publiciteit zou opleveren voor BMW. Je reactie is dus ook een beetje dom.
Goed… en wat voor doel heeft dit nou? BMW lacht hier om en denkt alleen, hey mafkees het is jou portemonnee hoor…
Nu nog een partij boxen tegen Pacman
Word altijd een beetje verdrietig van dit soort figuren. Net een stel verwende koters
Oh oh oh wat een zielig gedrag is dit toch zeg…En dan denken dat je een statement maakt.
Hij heeft er alleen zichzelf mee. Als hij echt een statement wil maken, pak dan een nieuw model welke nog verkocht wordt….Sukkel…
@pajero:

Punt 1…Da’s een misdrijf.
Punt 2…Met een nieuw model moet nog maar blijken of deze problemen zal vertonen?

Nadenken is ook een vak tegenwoordig?
Hij heeft zelfs een bezem meegenomen om de troep ook weer op te ruimen, daarom toch een plusje voor deze kerel.
Het schijnt te maken hebben met elektrische storingen. 9 van de 10 keer heeft dit te maken met slecht contact/kabelbreuk oid. In plaats van zo’n actie had ik de de auto tot op het laatste schroefje uit elkaar gedraaid, hopende iets tegen te komen wat jou in het gelijk kan stellen in een proces tegen BMW.
@towi1989: als je een m6 kan betalen ga je niet 3000 uur bezig zijn om de auto geheel uit elkaar te halen om dan wie weet een rechtzaak te kunnen beginnen omdat je misschien wel hard bewijs heb gevonden
@arashrsf: je kent het woord personeel?
@arashrsf: 3000 uur… Je kunt ook overdrijven hoor, zo ingewikkeld is een auto niet. Alleen ervoor zorgen dat alles goed met elkaar samenwerkt is ingewikkeld.
Wat een sukkel tog. Die schade wat hij nu moet laten maken kost al behoorlijk veel. voordat geld laat je auto maken of verkoop het en koop iets anders. hier schiet je niet mee op
@r32turbo: Schrijf tog voortaan bij voorkeur met ch (dus ‘toch’), scheelt een hoop ergernis voor sommigen hier ;)
Nu is het wachten op de eerste boze Veyron rijder…
@papa: Een Veyron heeft geen oliezuipende BMW V10…
@papa:
Een Roemeense Maybach-rijder is al eens langsgeweest.
@Hubert: Ja, maar die was z’n sleutel kwijt.
gedwongenleaser
Wat een veroordelingen hier allemaal zeg. Ik wil het opmerkelijke gedrag van de beste heer in kwestie niet goedpraten maar er worden hier wel heel kort door de bocht conclusies getrokken. Alsof BMW zo’n heilig boontje is en de man per definitie knetter gek. Wellicht heeft deze man al jaren niets anders dan ellende met zijn auto en wordt hij constant van kastje naar de muur gestuurd en dat bij een auto van rond/boven de 100k? Dan zou ik ook uitermate gefrustreerd raken, niet dat je eigen auto vertimmeren dan de beste oplossing is…
Hadi in z’n bmw met grote wielen. Daar kots ik normaliter al van. Blijven aandachtshoeren…
Goede reclame dit.. Ik mag die Pourmohseni wel!
Tja vast een gevalletje altijd maar trappen met die dikke M6 zonder verstand, en dan maar klagen dat ze je niet willen helpen. Ik heb jaren diverse bmw’s gehad en hun service is naar mijn mening absoluut goed!
Zit vast een sticker achterop: My other car is a Maserati!
Toen wij rond half vijf de IAA verlieten afgelopen zaterdag stond die M6 er nog (ik heb geen idee hoe laat hij hem in elkaar beukte) maar toen regende het ondertussen. Niet gewoon regen maar een stortbui. En water in je interieur is nooit goed, haha, het zal dus iets meer schade zijn dan alleen wat panelen vervangen. Ik vind het wel een toffe actie, ben je ontevreden, beuk hem gewoon in elkaar op een plek waar tienduizenden autoliefhebbers langskomen, is BMW echt niet blij mee… Eerlijk is eerlijk, grote merken (of vertegenwoordigers van die merken bij de plaatselijke dealer) kunnen aardig arrogant doen ten opzichte van klanten, terecht dat je daar als klant op gegeven moment wat tegenover wil zetten.
Goed zo weer een lelijke M6 minder BMW is ook grote troep
@mbevo: Je kunt zeggen over BMW wat je wilt, maar een M6 is alles behalve een lelijke auto.
@stekel01: Smaken verschillen. Er zijn zelfs mensen die een Fiat Multipla een allesbehalve lelijke auto vinden. Dus als iemand een M6 lelijk vind, heeft-ie groot gelijk. En iemand die hem prachtig vind heeft net zo goed gelijk.
@stekel01:

Smaken verschillen dan toch want ik vind het echt een gedrocht.
@Hupke: Smaken verschillen inderdaad, blijkt nu weer :)
@stekel01: Die van het artikel vind ik een hele lelijke generatie.

De nieuwe is al veel beter, al heb ik dan liever de ‘normale’ 650i. Veel chiquer en zijdezachte cruisen. Hmmmm….
Volgens mij is er maar één methode, om dit soort problemen op te lossen en die gaat als volgt.
Je hebt een auto gekocht, merk is onbelangrijk en als die problemen vertoont, dan ga je terug naar de dealer, om hem te laten repareren en dit net zo lang doen, totdat men er ook ziek van is. Eventueel de auto net zo lang laten staan, totdat hij gemaakt is, of het probleem op enige andere manier opgelost is, in een financiële compensatie, of een andere auto. Ook wel het bewijs eisen, dat de auto volledig goed functioneerd, dit ook laten controleren door een onafhankelijk inspecteur.
Mocht dit niet helpen, dan de importeur inlichten via een brief, met enig bewijsmateriaal en stukken die er betrekking op hebben.
Als laatste de dealer en de importeur, via een advocaat dagvaarden voor de rechtbank en eisen om tot handelen, of compensatie over te gaan.
Daar komt dan vanzelf een uitspraak uit, hoe lang het ook duurt.

Ontevreden kun je zijn, maar je moet iedereen de kans geven het op te lossen. Je auto slopen op deze wijze, of enige andere wijze, door hem bijvoorbeeld op een ochtend, heel vroeg, de pui van de dealer in te rijden en hem daar te laten staan, is nooit echt een oplossing, het geeft je zelf meer rust, door je frustraties te bot vieren, maar het kost uiteindelijk veel meer geld dan nodig.
Met dat geld had je dan wel een auto kunnen kopen, waar je tevreden over bent.
@Orichy:

Die lachen je gewoon uit. Kan die garagist overigens niets aan doen. Een garage is geen liefdadigheids instelling en als BMW niet wil betalen voor de herstellingen die nodig zijn om je wagen terug bruikbaar te maken (onder garantie) dan gaat die dat niet uit eigen zak betalen.

Het enige wat je kan doen is wagen bekijken als een verlies of er een advocaat op zetten maar dat kost je ook weer eens geld en je hebt geen zekerheid dat het werkt. Wat deze man heeft gedaan lucht in alle geval goed op.
Volgens mij wil deze meneer heel graag volslagen genegeerd worden door BMW. Zou ik tenminste doen. Want hoe BMW ook reageert, ze zullen het nooit goed doen.
Wanne gek zeg… Eigenlijk geen aandacht aanbesteden aan zon figuren.
Als het aan de motor ligt, is het eigenlijk een heel logisch probleem, BMW staat voor Bayerische Motor Werke, dus daar moet nog wat aangedaan worden.
Onbegrijpelijk dit. Iemand met een te hoge bloeddruk en te weinig geduld. Als je de klacht goed omschrijft, kan het probleem altijd gevonden worden. maar bij dit soort complexe auto’s kan dat wel eens een stappenplan opleveren. En dat kost tijd. Hij had hem beter bij een specialistische garage kunnen achterlaten voor reparatie. Dan kost het een paar centen, maar dat had hij wellicht via een juridische procedure weer kunnen proberen te vorderen van BMW.
Maar nee, het zal wel weer zo’n heetgebakerde te rijke schreeuwer zijn die verwacht dat als hij roept dat er iets trilt, men meteen schaarknippend gaat rondrennen.
Coulance is een FRANS woord.

Duitsers verwarren dat woord altijd met FACTURE, weten zij veel.
@desjonnies:
Humor, en helaas maar al te waar.
Als iemand dit wil doen om te laten zien dan BMW troep is dan doet hij dat toch
De kracht van dit soort filmpjes is dat het de hele wereld over gaat. Het kan BMW (op wereldniveau) zomaar 10 stuks M6-jes en/of M5-jes kostten. Als ik twijfelde tussen deze auto en een goede concurrent dan zou ik na het zien van zo’n filmpje best kunnen switchen.

De vraag is dan ook of je als fabrikant dit soort mensen tevreden moet stellen. Geef desnoods tegen een geringe bijbetaling (25K ofzo) een nieuwe M6… ik denk dat de productiekosten niet veel hoger zullen zijn. Dit kost altijd minder dan imago-schade.
Beamerbeul
Nou, nou, nou…Niet meer klagen dat chinezen alleen maar kopiëren…hahahaha! Die Hadi Pourmohseni heeft alle gelijk van de wereld om die bak voor de deur van de IAA te slopen!

En reken maar dat het pijn doet bij BMW. Niet voor niets wilden de fabrikanten niet dat de modellen in GT (de game/simulator, voor de n00bs) realistische schademodellen konden (ver)vormen…

Imago, baby!
Remmen onklaar maken en bij een bmw-vestiging naar binnen rossen. Stapel auto’s Vd voorraad stuk, pand stuk, Pers erbij en jij claimt simpelweg dat de remmen weigerden…. volgt er misschien ook nog een leuke terugroep actie.
Wel triest dat je zover moet gaan voordat er iemand serieus oog heeft voor de shit. Heel erg premium kun je de service niet noemen.
Met zo’n stropdas verdien je deze BMW ook niet, gewoon zielig.
Freude am fahren?
HELD !!!
Bevriende aannemer parkeerde zijn Vito vlakbij bij de dealer langs een doorgaande weg met alle problemen die hij met het busje had gehad op een groot plakaat bovenop de auto..
Koop werd na drie maanden opgeheven en alle uren die de aannemer verloren had met de problemen kreeg hij betaald.
Dit terwijl de dealer voor dit antireclame geintje van niks wilde weten.
Waar zitten de Audi haters?
Was dit niet eerder gebeurt..?
Wat een mongool.
Hoor die v10 huilen….
Zal wel een AUDI stunt zijn geweest. Die beide merken proberen elkaar al jaren op deze manier af te zeiken. Morgen iemand van BMW die z’n audi in de fik zet?
Het is de combinatie BMW en Italië. BMW Italië zuigt vreselijk. Heb zelf pech gehad met een BMW in Italië. Auto heeft vijf dagen bij een dealer gestaan en die kreeg het niet voor elkaar. Auto op transport naar NL en mijn eigen dealer had hem in 20 minuten weer lopend en klaar.
Het valt mij steeds meer op
Dat domme mensen altijd te veel geld hebben.
Zucht……….zouden de problemen ook niet een klein beetje door mijnheer zelf zijn gecreëerd?
Goede actie. BMW maakt meuk, klopt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).