• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus Bullit Coupé – V12 en 800 pk

Auteur: ricardo, gepost 3 maart 2012 om 15:14 – 70 Reacties

Brabus Bullit Coupé

U dacht dat een 6.2-liter V8 uit de AMG-gelederen al overdadig was voor een auto als de C-Klasse? Wat te denken van een V12 uit de S-klasse onder het motorkapje, en door Brabus naar 800 pk en 1.420 Nm getild. Batshit verrückt!

Voor dit project van Brabus is een 5.5-liter V12 afkomstig van Mercedes’ vlaggenschip naar een inhoud van 6.2 liter opgeboord. Daaraan werden nog eens twee gigaturbo’s toegevoegd en tadidaa, de sterkste C-Klasse Coupé ter wereld werd een feit. Ja, met zoveel vermogen is de toevoeging ‘bullit’ in de typenaam wel gerechtvaardigd. Het is waarschijnlijk maar goed dat het koppel elektronisch gelimiteerd is op 1.100 Newtonmeters, dit om een permanent bandenrookgordijn te voorkomen.

De matzwarte kogel accelereert in 3,7 tellen naar de honderd km/u. Naar de tweehonderd stoempen moet in 9.8 tellen kunnen, de 300 aantikken gebeurd na 23,8 seconden pedaalvloeren en de topsnelheid ligt uiteindelijk op 370 km/u. In een freakin’ tweedeurs C-Klasse, welteverstaan! We mogen er dus vanuit gaan dat het onderstel, de remmerij en de snelheidsindex van de banden hierop aangepast is.

Meer info daarover in Genève, waar Brabus deze geweldenaar aan het plebs en puissant rijke petrolheadklanten zal tonen. Hij kost -in Duitsland- namelijk €449.820. Slik!

Ook interessant!

  • Brabus 800 Rocket Coupé is niet de coupé die je hoopt
  • Dit is nu de snelste SUV ter wereld!
  • 'Mercedes EQS komt er niet als coupé of cabrio'
  • Mercedes GLC door Manhart maakt zijn voorliggers bang

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, bullit, c-klasse, c63, Coupe, geneve-2012, Mercedes, tuning, V12

Vorig bericht: « Lamborghini Aventador J is eenmalig! #Unica
Volgend bericht: De Ferrari F12berlinetta in de buitenlucht »

Lees Interacties

Reacties

  1. subaru4ever zegt

    3 maart 2012 om 15:15

    Leuk om te leasen :)

    Login om te reageren
  2. dennisr zegt

    3 maart 2012 om 15:18

    F12 killer? :lol: lolled @ 800pk :mrgreen:

    laat zoiets maar aan Brabus over, wat een beest :D

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      3 maart 2012 om 16:37

      @dennisr: Nee. Een sinistere S-Klasse-killer. Letterlijk.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        3 maart 2012 om 16:40

        @ricardo: :lol:

        Login om te reageren
  3. zakar36 zegt

    3 maart 2012 om 15:22

    Dokter Evil brabus :D. Nu maar hopen voor de bandjes dat deze auto niet in handen van Wouter komt :lol:

    Login om te reageren
  4. vale46 zegt

    3 maart 2012 om 15:22

    WTF :D
    De AMG BS had al te veel power, lappen ze dr even nog een paar honderd pk bij!
    Ik zou toch een paar bredere achterbanden laten monteren, de C-klasse is nogal tail-happy van nature.
    Voor die gigatisch hoge prijs zal het hele onderstel wel aangepast zijn, net als de aandrijflijn…

    6.3 V12 Biturbo <3

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      3 maart 2012 om 19:39

      @vale46: Zo goed als alles wat je kunt bedenken, is door Brabus onderdelen vervangen. Zo is het nu eenmaal bij Brabus, achterlijk duur, maar wel het beste materiaal.

      Login om te reageren
  5. bigcar zegt

    3 maart 2012 om 15:22

    hè gatver.. weer een coupe.. waar blijven de sedans?!?! :cry:

    Login om te reageren
    • v8amg zegt

      3 maart 2012 om 15:28

      @bigcar:
      Brabus rocket
      Brabus E v12
      Brabus S 800
      Brabus Bullit
      desnoods een Brabus maybach

      Login om te reageren
    • v8amg zegt

      3 maart 2012 om 15:32

      @bigcar: keuze genoeg lijkt me. waarom zou je perse in dit segment een sedan willen? iedereen die meerijdt is toch in 2 minuten kotsmisselijk.

      Login om te reageren
  6. gerard1710 zegt

    3 maart 2012 om 15:24

    Ik ben blij dat ze het koppel hebben gelimiteerd op 1100, nog meer en hij gaat driften enzo…

    Login om te reageren
    • akrapovic zegt

      3 maart 2012 om 15:36

      @gerard1710: dat zal die met 1100 Nm nog steeds graag voor je doen als je dat lief vraagt ;)

      echt een monsterlijke auto. Die uitlaten lijken wel vlammenwerpers. Alleen dat voetenstuk in het interieur, waaorm maken ze dat altijd zo lelijk bij Brabus. Het ziet er ook uit alsof iemand wat bizonkit erop gekwakt heeft en die dingen erin gesmeten heeft

      Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    3 maart 2012 om 15:40

    maar goed dat ie “snel” is ..

    want in zo,n ongezellig hok wil je geen seconde te lang zitten ..

    Login om te reageren
    • norge zegt

      3 maart 2012 om 17:07

      @lincoln: Perfect om even snel mee naar de slager te gaan.

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      3 maart 2012 om 19:57

      @lincoln: Snel is relatief: je tank is snel leeg, je banden zijn snel op, je krijgt snel rugpijn van de vering en je staat snel achterstevoren. Maar snel als in sneller dan een GTR geloof ik niet; dit is vooral een speeltje, geen serieuze stuurauto.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        4 maart 2012 om 12:55

        @dawwg: +1. Zwaar op de neus en relatief nog minder gewicht op de achteras. Ongeveer even relevant als stuurauto als een te dik jachtluipaard op het ijs van de Barenszzee…

        Login om te reageren
  8. jordy14 zegt

    3 maart 2012 om 15:42

    Echt wel een vette bak!

    Login om te reageren
  9. Megakix zegt

    3 maart 2012 om 15:44

    Kijk, dan vinden mensen het prima als je een spoilertje op de kofferbak hebt…of zijskirts…of een diffuser! :lol:

    Login om te reageren
    • mout zegt

      3 maart 2012 om 16:04

      @Megakix: Precies – en waarom mag mijn buurvrouw met haar Twingo dat dan niet? Het is niet eerlijk

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        3 maart 2012 om 16:26

        @mout: ik denk niet dat jou buurvrouw ooit 340 zal gaan rijden;)

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        3 maart 2012 om 18:14

        @mout: :lol: … oké, en zij mag het ook ok ?!

        Login om te reageren
  10. house zegt

    3 maart 2012 om 15:52

    O_O Wat een BAAS!!! Audi en BMW suck on this! kom maar op Audi en BMW fanboys :p

    Login om te reageren
    • house zegt

      3 maart 2012 om 15:58

      @house: mijn gezicht is nog steeds zo : :O damn wat een monster, Brabus en Mercedes. Simply the best*

      *mijn mening :)

      Login om te reageren
      • umadbrah zegt

        3 maart 2012 om 18:02

        @house: Mercedes heeft hier niks mee te maken man. Het enige wat ze doen bij brabus, is een C klasse kopen en alles veranderen, gewoon een standaard pauper tuner.

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          3 maart 2012 om 18:14

          @umadbrah: precies, beetje G-Power die BMW’s doet.

          Login om te reageren
          • wobwobgaserop zegt

            3 maart 2012 om 19:18

            @Megakix: jah, G-Pauper dan.. ;)

            Login om te reageren
  11. makzim zegt

    3 maart 2012 om 15:58

    Daar kan AMG niet aan.. Maar AMG moet ook deftig blijven, dit is echt dirty shit!
    Echt een topwagen! (op het zicht dan ;) )

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      3 maart 2012 om 16:10

      @makzim: AMG deftig? Heb je weleens een AMG gezien/gehoord?

      Login om te reageren
      • house zegt

        3 maart 2012 om 16:11

        @meneersander: Vergeleken met Brabus is AMG Inderdaad deftig :p dit is gewoon vulgair oh wat heerlijk vulgair :P

        Login om te reageren
        • meneersander zegt

          3 maart 2012 om 19:00

          @house: ja, vergeleken met Brabus is AmG idd deftig, dat klopt.

          Login om te reageren
    • HDM zegt

      3 maart 2012 om 18:17

      @makzim: ik heb liever de relatief ingetogen looks van een AMG dan de overdone en overpriced Brabussen, kan me niet schelen hoe snel ze gaan :P

      Login om te reageren
  12. mout zegt

    3 maart 2012 om 16:13

    Wat kost dat eigenlijk op NL kenteken?

    Login om te reageren
    • schim zegt

      3 maart 2012 om 16:20

      @mout: Zal tegen de 6 ton aanzitten.

      Login om te reageren
  13. schim zegt

    3 maart 2012 om 16:19

    Met de B van Bruut..

    Login om te reageren
  14. mbevo zegt

    3 maart 2012 om 16:21

    Meneer Brabus deze wil ik wel hebben:)

    Login om te reageren
  15. sanderm3 zegt

    3 maart 2012 om 16:24

    Bij G-Power halen ze 800pk uit een v10 voor een m5/m6 vorige generatie ;) en een heerlijk geluidje :)

    http://www.youtube.com/watch?v=T2cdliYmmKs

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      3 maart 2012 om 18:27

      @sanderm3: die test heb ik al zeker 10 x gezien….en hij blijft leuk :)

      Login om te reageren
  16. Ard zegt

    3 maart 2012 om 16:29

    Die 0 / 300 km-h valt wel een beetje “tegen”, wanneer je het vergelijkt met een Koenigsegg Agera R;

    0 – 300 km/h:
    Koenigsegg Agera R: 14,5 sec
    Brabus Bullit Coupé: 23,8 sec

    Login om te reageren
    • house zegt

      3 maart 2012 om 16:38

      @Ard: Really??? :-/ besef je wel dat een Agera R een hypercar is en in een totaal andere klasse zit?
      Agera R moet je vergelijken met Zenvo ST1, Veyron en dergelijke wagens, de Brabus Bullit kan je beter vergelijken met BMW’s die door G-Power aangepast zijn.

      Login om te reageren
      • Ard zegt

        4 maart 2012 om 12:12

        @house: Ja dat snap ik heus wel… duh. Maar; grote verschil zit hem vooral in de tijden van 200 km/h – 300 km/h. En dat vond ik wel opvallend, ondanks het verschil tussen hypercar en sportcoupe!

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      3 maart 2012 om 16:40

      @Ard:

      idd .. eigenlijk zou iedereen schijt moeten hebben aan natuurwetten ..

      Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      3 maart 2012 om 17:02

      @Ard: eerlijke gelijkenis…………Not

      Login om te reageren
    • ilovecar zegt

      3 maart 2012 om 17:05

      @Ard: 0-100 van de Carlson is 3,6 en deze 3,7 vond ik ook al opvallend
      Waarschijnlijk is het extra vermogen meer een hindernis dan dat het je helpt vanuit staande start

      Login om te reageren
  17. jdmfan zegt

    3 maart 2012 om 16:39

    Tis een bruut ding, maar met een dikke 4 ton kan je ook leuke andere dingen kopen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      3 maart 2012 om 16:41

      @jdmfan:

      heel mooi gesproken ..
      echt nix tegen in te brengen ..

      Login om te reageren
    • house zegt

      3 maart 2012 om 16:47

      @jdmfan: je bekijkt het vanuit een verkeerd oogpunt vind ik, mensen die zulke bedragen uitgeven aan een auto hebben nog miljoenen over om aan andere dingen uit te geven.

      Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        4 maart 2012 om 08:40

        @house: mensen die zulke bedragen uitgeven aan auto’s zouden dat nooit moeten doen aan een c klasse coupe…

        Login om te reageren
  18. Romen zegt

    3 maart 2012 om 16:52

    Bruuut,, alleen die rode stiksels mogen weg blijven

    Login om te reageren
    • house zegt

      3 maart 2012 om 17:05

      @romenkorn: Nu je het zegt inderdaad, ik zou dan liever witte stiksels zien. De kermislichten in de bumper vind ik ook maar 3x niks, de leds die al in de koplampen verwerkt zitten vind ik mooi genoeg en voldoen dan ook wel.

      Login om te reageren
  19. norge zegt

    3 maart 2012 om 17:08

    En de belangrijkste vraag , hoeveel woonwagen kan je er mee trekken?

    Login om te reageren
    • integraturbo zegt

      3 maart 2012 om 17:58

      @norge: whah, I lol’d. Met Frans Bauer muziek op de achtergrond?! :)

      Login om te reageren
      • norge zegt

        3 maart 2012 om 18:11

        @integraturbo: Tuurlijk ,wel het pakketje met roestvrije luidsprekers bestellen.

        Login om te reageren
  20. garagewinters zegt

    3 maart 2012 om 17:26

    Langs welke gaten in de motorkap zuigen die filters lucht?

    Login om te reageren
    • integraturbo zegt

      3 maart 2012 om 18:17

      @garagewinters:

      Login om te reageren
  21. audirs3 zegt

    3 maart 2012 om 17:38

    Jammer dat ze die motor niet in de estate hebben gelepeld, beetje ordinair dit, en dat is een understatement

    Login om te reageren
  22. Homer55 zegt

    3 maart 2012 om 17:49

    Tegenwoordig een beetje diesel heeft al 420Nm. Deze heeft er ook nog een 1 ervoor staan. Permanent bandenrook gordijn lukt met 1100Nm ook wel hoor..

    Login om te reageren
  23. umadbrah zegt

    3 maart 2012 om 18:00

    Waarom zou je in Godsnaam zo’n ding willen. Niet comfortabel, lelijk en elke dag nieuwe banden. Paupermobiel. Gewone 320 coupé vele malen beter.

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      3 maart 2012 om 18:21

      @umadbrah: veel succes met het vinden van een C320 in het huidige aanbod. Er zijn iets makkelijker C350’s te krijgen.

      Login om te reageren
  24. gerard1710 zegt

    3 maart 2012 om 18:02

    Volgens mij issie uit Transformers…

    Login om te reageren
  25. ts46 zegt

    3 maart 2012 om 18:10

    Als ik het geld had hing ik nu al met de dealer aan de telefoon, wat een geweldig mooie auto en wat een motorblok!

    Login om te reageren
  26. syliaca zegt

    3 maart 2012 om 18:48

    Wat een beest!

    Login om te reageren
  27. CL65 zegt

    3 maart 2012 om 19:22

    Brute bak, alleen prijskaartje is wel erg hoog. Tenzij het een gelimiteerd aantal betreft…

    Login om te reageren
  28. wobwobgaserop zegt

    3 maart 2012 om 19:24

    Bizar apparaat. Niet iets om ff stoer mee te doen met nat weer (wtf ook met droog weer) als je niet heel erg goed weet waar je mee bezig bent. Dwingt respect af zo’n Autobahnblaffer…

    Login om te reageren
  29. jawi94 zegt

    3 maart 2012 om 22:30

    Wat een ding zeg!! Echt superdik. 800 pk en 12 cilinders. En zoiezo de c coupe is al een mooi ding

    Login om te reageren
  30. gekkegerrit0314 zegt

    3 maart 2012 om 22:40

    Petje af hoor, prachtig ding!!
    Brabus flikt het em weer hoor, jammer dat je ze nooit in real life ziet:(

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      4 maart 2012 om 08:42

      @gekkegerrit0314: ik zou hier, hoe flauw ook, juist zeggen petje op :)…

      Login om te reageren
  31. twentyeight zegt

    4 maart 2012 om 12:54

    Vroeger kon ik Brabus wel waarderen. Tegenwoordig zijn ze net zo smakeloos als hun Russische/Arabische klantenkring…

    En die prijs, haha! 4,5 ton voor een veredelde C-Klasse :lol:

    Geef mij maar gewoon AMG.

    Login om te reageren
  32. Tonnie zegt

    4 maart 2012 om 13:01

    Whaa wat dik :D dat is bij de bandenboer wegrijden met een drift, omdraaien en nieuwe bandjes halen met dat koppel :P

    Login om te reageren
  33. bmulsanne zegt

    4 maart 2012 om 18:18

    Appeltaart:
    -appeltjes
    -suiker
    -beetje melk
    -deeg
    -een omaatje die het wil bakken

    Login om te reageren
  34. rijbewijzer zegt

    4 maart 2012 om 22:16

    Extreem! kan me goed voorstellen dat als je je financiële zaakjes goed voor elkaar hebt dat je deze auto gewoon koopt omdat het kan, ik zou ’t wel doen iig

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North