• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Mercedes EQS komt er niet als coupé of cabrio’

Auteur: machielvdd, gepost 16 april 2021 om 20:02 – 13 Reacties

Mercedes EQS komt er niet als coupé of cabrio

Grote coupés en cabrio’s zijn helaas een beetje uit de mode. Reken daarom dus niet op een Mercedes EQS Coupé of Cabrio.

Gisteren was het eindelijk zo ver: Mercedes trok het doek van de EQS. Deze elektrische limousine nestelt zich meteen aan de bovenkant van de EV-markt. Zowel van binnen als van buiten is het een onconventionele auto, zeker als je het vergelijkt met de redelijk conservatief gelijnde S-klasse.

Het lijkt erop alsof de EQS een relatief lage daklijn heeft, maar dat is vooral gezichtsbedrog. Dat heeft alles te maken met de gestrekte daklijn. In werkelijkheid is de EQS met zijn hoogte van 1.512 mm juist hoger dan een S-klasse.

De EQS zou zich ook wel lenen voor een tweedeurs coupé en cabrio-versie. Dat zou een interessante aanvulling zijn, aangezien elektrische coupés of cabrio’s er eigenlijk nog niet zijn. Zeker niet in dit segment.

Mercedes heeft een lange traditie van grote coupés. Deze linie gaan ze waarschijnlijk niet voortzetten met de nieuwe S-klasse, maar wellicht kunnen ze een elektrisch alternatief bieden op basis van de EQS…?

Autocar sprak met designbaas Gordon Wagener, die daar meteen uitsluitsel over kon geven. Iedereen die hoopte op een EQS Coupé of Cabrio moeten hij helaas teleurstellen. Tenminste, hij zegt niet definitief dat de auto er niet gaat komen, maar hij geeft bijzonder weinig hoop.

Wagener noemt coupés en cabrio’s ‘specialty cars’ die we steeds minder vaak gaan zien. Coupés en cabrio’s in ieder segment (wat Mercedes dus eerst wel deed) gaan ze niet meer doen. Daarnaast verwijst Wagener naar de nieuwe SL, die later dit jaar onthuld wordt.

Conclusie: op een Mercedes EQS Coupé of Cabrio hoeven we dus niet te rekenen. De fraaie W222 S-klasse Coupé en Cabriolet krijgen hoogstwaarschijnlijk evenmin een vervolg. Het lijkt er dus op dat de grote Mercedes coupé daarmee uitgestorven is.

Bron: Autocar

Ook interessant!

  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video: Wouter stelt Mercedes EQS aan je voor
    Video: Wouter stelt Mercedes EQS aan je voor
  • Video: Mercedes EQS voor het eerst rijdend te zien
    Video: Mercedes EQS voor het eerst rijdend te zien
  • Mercedes EQS prijzen bekend en zijn niet mals
    Mercedes EQS prijzen bekend en zijn niet mals

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabriolet, Coupe, Elektrisch, EQS, Mercedes

Vorig bericht: « Dit is het nieuwe vervoer van Alonso en Ocon
Volgend bericht: Wees snel en win deze BMW M5 CS met gouden wielen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Donstil zegt

    16 april 2021 om 20:10

    Dit als Cabrio zou geniaal zijn. Er is (zover ik weet althans) geen serieuze EV cabrio, dat is een markt die nog aangeboord zou kunnen worden.

    Login om te reageren
  2. arias zegt

    16 april 2021 om 22:03

    Ze moeten gwn de C-Klasse Coupé en Cabrioler uitbrengen. Ik snap niet waarom ze dat niet doen. Die twee waren relatief succesvol, en er is echt wel nog een markt vooral onder jongeren voor deze auto’s.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 april 2021 om 23:16

      @arias: jongeren… De 50ers voelen zich gevleid. Maar het is onbegrijpelijk dat Mercedes van de A-klasse een sedan en een CLA maakt (als er eentje zonder typeplaatjes voorbij rijdt kan ik niet zien welke het is, ik neem aan A sedan want je moet wel gek zijn meer te betalen voor hetzelfde) maar dat ze voor een echte coupé (dus met maar twee portieren en net zo krap achterin als die A sedan en CLA) geen markt meer zien.

      Login om te reageren
      • negennegenzest zegt

        17 april 2021 om 16:46

        Ik was 39 toen ik mijn c coupé kreeg… ik heb hem nu twee jaar, dus ik denk dat je je vergist in de doelgroep.

        Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      17 april 2021 om 18:15

      @arias: De meeste jongeren krijgen niet eens een huis gekocht. Laat staan een nieuwe auto.

      Login om te reageren
      • arias zegt

        17 april 2021 om 18:32

        @faalhaas: Het klopt dat voor leeuwendeel van jongeren dat dat het geval is. Maar toch zijn er ook jongere mensen zat die een C Coupé/Cabriolet kunnen veroorloven. En de wereld is groter dan Nederland alleen. In VS & Canada maar ook in Australië heb ik zat jongere mensen gezien in C Coupé/Cabriolets. Ik las ooit ergens in een Franse magazine dat C Coupé/Cabriolet samen goed waren voor ongeveer 30% van de jaarlijkse Franse C klasse verkopen

        Login om te reageren
    • 993carrera4s zegt

      20 april 2021 om 09:03

      @arias: ze hebben gekozen voor de E klasse cabrio. Zat niet veel verschil in afmetingen. Audi en bmw hebben ook geen a6 of 5 serie cabrio’s. Wel kleintjes, MB zou wel de succesvolle A klasse of CLA als cabrio kunnen doen.

      Login om te reageren
  3. Edge zegt

    16 april 2021 om 22:29

    Dat die cabrio er niet komt is ook wel logisch. De EQS is zo revolutionair vanwege z’n lage CW waarde. Dat doe je natuurlijk volledig teniet met een cabrio waar naden in het dak zitten of het dak zelfs enigszins flexibel is wanneer het een stoffen kap wordt.

    Toch lijkt me dat wel wat, een elektrische coupé of elektrische cabrio. Buiten de verbouwde Elise waarmee Tesla begon, zijn die er niet geweest volgens mij. En al helemaal geen praktische, comfortabele coupé waarmee je met twee volwassenen en twee kinderen van A naar B rijdt.

    Login om te reageren
    • wachma zegt

      17 april 2021 om 01:08

      Lelijk hok. Cabrio of coupe zou nog iets goed maken. Ben ik tevreden met mijn v8 amg :d

      Login om te reageren
  4. MarcoM zegt

    17 april 2021 om 13:23

    Mercedes had al veel verder kunnen zijn met EV dan nu het geval is, maar ja, als je blijft hangen aan oude principes, dan mis je helaas de plank helaas. Er wordt jammergenoeg te vaak neerbuigend gedaan naar andere merken, maar die zijn nu fors in opkomst.

    Login om te reageren
    • negennegenzest zegt

      17 april 2021 om 16:47

      Ze hebben het anders nu wel in een keer veel beter gedaan dan die zooi uit de VS.

      Login om te reageren
  5. smex zegt

    17 april 2021 om 16:01

    Idd, zo min mogelijk versies van dit lelijke hok is alleen maar beter.

    Login om te reageren
    • negennegenzest zegt

      17 april 2021 om 16:48

      Precies. Als dit de Tesla’s doet verdwijnen wint iedereen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North