Brabus geeft je de snelste cabrio ter wereld*

Auteur: , 37 Reacties

Gebaseerd op de Mercedes-AMG S65 met V12, dus dat wordt een feestje!

U wenst een cabrio met 900 pk, 1.500 Nm, een topsnelheid van boven de 350 km/u en u hebt geen last van goede smaak of gêne? Zoek niet verder, we hebben ‘m voor je gevonden. De Brabus Rocket 900 Cabrio is een beest van een wagen en zoals gezegd is deze dakloze bruut gebaseerd op de Mercedes-AMG S65 Cabrio.

Het hart van deze auto wordt gevormd door een opgeboorde twin-turbo V12, die nu een cilinderinhoud van 6,3 liter heeft. Ondanks de output van 900 pk @ 5.500 rpm en 1.500 Nm @ 4.200 rpm doet deze cabrio er nog 3,9 tellen over om 100 km/u te halen, maar met een krachtbron als deze geniet je er wel extra van + boven de 100 km/u begint de pret natuurlijk pas. Het koppel werd wel begrensd op 1.200 Nm omdat anders waarschijnlijk de transmissie ontploft.

Voor de finishing touch werd het exterieur rijkelijk voorzien van naakt carbon. De velgen meten 21 inch en vullen de wielkasten perfect op. Als smaak en comfort echt geen rol meer spelen, bestel je gewoon 22 inchers. Overigens werd de cilinderinhoud van de V12 vergroot door de slag langer te maken met een andere krukas. Daarnaast werd de boring vergroot en werden nieuwe drijfstangen ontwikkeld.

Zoals je op de pica’s ziet werd ook het interieur verfraaid op de typische Brabus manier, al lijkt het erop dat de tuner/fabrikant zich behoorlijk heeft ingehouden. Voor wie het wat allemaal wat minder mag: Brabus levert ook een Rocket gebaseerd op de Mercedes-AMG S63 Cabrio, dus met V8.

*Tenminste, dat beweren de boys uit Bottrop zelf.



37 reacties

S65 Oligarch Edition 900, awesome.
buitengewoon chique verschijning
Met 5 man erin, kap open en 350km/h over de autobahn tot Oostenrijk. Mooi toch.
@thomasthomas: Waar moet die 5e man dan zitten?
@berlinetta: trekhaak
Lieve Sint en kerstman, dit jaar hoef ik geen cadeau van jullie elk, maar kunnen jullie de kosten splitten. Deze graag!
“U wenst een cabrio met 900 pk, 1.500 Nm, een topsnelheid van boven de 350 km/u en u hebt geen last van goede smaak of gêne?”

Op de wielen na vind ik ‘m toch best wel netjes gelukt als ik eerlijk mag zijn.
@jack_abarth: eerlijk zijn mag altijd, sterker nog, ik had dezelfde mening!
Had, want de foto’s van het interieur zitten er helaas ook bij….
Nutteloze auto
@alpinafanb10: Ik was mij af aan het vragen hoe ik dit geval zou omschrijven, uw opmerking voldoet mij.
@alpinafanb10: in principe heeft iedereen genoeg aan een aygo om van a naar b te komen. Alles groter en luxer dan dat is overbodig. Laat staan als het bij een tuner is geweest. Zoals Alpina bijvoorbeeld.
@dondeboer: Goed voorbeeld bij een item over Brabus..
@fmgarcia: Ik denk dat je de naam van de persoon waarop ik reageerde hebt gemist? Meneer of mevrouw Alpinafan?
@dondeboer: Helemaal gelijk haha! Mooie opmerking dan!
Kansloos apparaat. 1500Nm (of is het nou toch 1200?) en 900pk maar 0-100 doet een beetje sportwagen van 80 mille net zo snel zo niet sneller.. wheelspin much?
Verder zal het ding flink last hebben van al dat vermogen dus is een cabriolet eigenlijk zo’n beetje het slechtste idee wat je kunt hebben.
Als je dan ook nog bedenkt dat dit de vrijwel zeker ruimschoots boven de 4 ton uitkomt qua prijs (in Duitsland dus hier nog een ton méér?) Dan denk ik dat dit vooral voor het midden Oosten en voor rijke Russen is gedacht. Want meer is daar altijd beter.
Is het ook mogelijk om alleen de motorische wijzigingen aan te schaffen. Ik vind de auto behoorlijk verkracht. Maar de prestaties zijn waanzinnig waardoor toch nog begeerlijk.
@straatzakelijk: Tuurlijk
@phaeton: Oke, zal het doorgeven als ik iemand tegen kom die het kan betalen en het uit pure willekeur aan mij vraagt.
Bekleding van de stoelen vind ik net iets te licht qua kleur maar voor de rest vind ik het een mooi interieur.
De auto zelf is natuurlijk gewoon een belachelijk bakbeest en puur gebouwd omdat het kan, niet omdat het moet. Gewoon even laten zien wat je kan als fabrikant zijnde.
En zoals gebruikelijk… Duitsers met te grote mond. De laFerrari Aperta is natuurlijk sneller. Niet qua topsnelheid maar verder natuurlijk wel op iedere onderdeel.
Snelste 4 Zits cabriolet is dit waarschijnlijk wel.
Ik ga liever voor de Corvette C7 Z06 Convertible, sneller in acceleratie en goedkoper. Maar ieder zijn/haar voorkeur.
@leko: dat is toch meer een targa?
Oh en als we tuner-cars meepakken.. dan is er DIT!
1200 HP tri turbo McLaren 12c spider omgebouwd tot 650s racer looks… bij 270 mph loopt deze in zijn limiter.
https://youtu.be/Arib_ul9tPU
Lekker met 900pk en 40kmh over de boulevard
Ja graag! Maar dan zonder de Brabus stickers alstublieft
3,9 sec naar de 100. Dat valt zwaar tegen
@prop:

Dit is natuurlijk wel een schuit van 2.155kg en ik denk niet dat Brabus ‘m lichter heeft gemaakt.
@jack_abarth: schat 2300kg. Waarvan een groter deel op de niet aangedreven voorwielen ligt. Redelijk onzinnig ding, duur, zwaar, kan vermogen niet neerzetten onder 200km/h en komt in een snelle bocht waarschijnlijk ook snel aan zijn grenzen. Een S500 is waarschijnlijk net even auto in de praktijk.
De natte droom van elke Marokkaanse coffeeshophouder uit Amsterdam
@porsche911991: Ben je niet Nederlander als je uit Amsterdam komt?
“Brabus fine leather”. Dat embleempje is voor mij bewijs dat degenen die dit maken totaal geen smaak hebben. Ongelofelijk goedkoop. Technisch gezien een fantastische auto, dat wel.
* –> Mogen we een La Ferrari Aperta of een Posche 918 Spyder, Pagani Zonda Roadstar, Aventador SV roadstar oid geen cabrio’s noemen dan omdat het 2 zitters zijn? Zijn volgens mij allen sneller alleen allemaal geen 4 zitter..
Maar ok, het is leuk speelgoed, alleen hou ik zelf meer van een wolf in schaapskleren.
@tvr1974: en de bugatti vitesse
Deze cabrio is “in your face” maar wel subtiel, qua prestaties kunnen we weer stellen, dat Brabus opnieuw tot grote hoogtes is geklommen. Petje af hiero!
Overal het sterretje vervangen, behalve op het stuur…. zo cheap
3,9 valt me dan toch een beetje tegen. Mocht toch wel ietsje sneller.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).