
Veel bruter dan dit gaat een vierdeurscoupé niet worden.
Brabus werkt al jaren volgens hetzelfde recept en past dat op letterlijk iedere Mercedes toe. En dat zijn er nogal wat. Het is zonder twijfel een van de betere tuners, maar het is op deze manier allemaal wel vrij voorspelbaar. Gelukkig presenteert Brabus zo nu en dan een model waarbij ze echt helemaal los gaan.
Rocket
De Brabus Rocket is zo’n model. In het verleden plakte Brabus dit label onder meer op een CLS, C-klasse en S-klasse. Ze zijn echter zuinig met deze benaming: doorgaans krijgt per keer maar één model in hun line-up de naam Rocket. De meest recente Rocket was op basis van de vorige generatie S-klasse. Het is nu tijd voor een nieuwe Brabus 900 Rocket. Dit keer heeft de tuner weer een ander model als basis genomen: de AMG GT 4-Door.
Cilinderinhoud
Standaard beschikt de AMG GT 63 S al over 639 pk en 900 Nm koppel. We kennen Brabus inmiddels lang genoeg om te weten dat ze dat nog lang niet genoeg vinden. Om het uiterste uit het blok te halen hebben ze onder meer de cilinderinhoud verhoogd van 4,0 liter naar 4,5 liter en twee nieuwe turbochargers geïnstalleerd.
900 pk
Het resultaat liegt er niet om: de AMG GT heeft nu 900 pk en 1.050 Nm koppel. Het koppel is eigenlijk nog hoger, namelijk 1.250 Nm, maar Brabus heeft dit begrensd om zeker te zijn dat de boel heel blijft. Het vierdeurs kanon zit in 2,8 seconden op 100 km/u, in 9,7 seconden op 200 km/u en tot slot in 23,8 seconden op 300 km/u. De topsnelheid is ‘begrensd’ op 330 km/u.
Bruut
De Brabus 900 Rocket doet zijn naam dus eer aan. Daar hoort natuurlijk ook een bruut uiterlijk bij. Brabus stelt wat dat betreft niet teleur. Dankzij de uitgeklopte wielkasten is de auto 7,8 centimeter gegroeid in de breedte. Ook ligt de Brabus 900 Rocket 25 millimeter lager in de Comfort- en Sport-stand. De grotere luchtinlaten in de voorbumper zorgen voor de benodigde extra koeling. Qua downforce kom je ook niets tekort dankzij de forse spoiler.
Monoblock
Wat verder opvalt zijn de velgen, die een Brabus’ eigen interpretatie van de Monoblock-velgen zijn. Dankzij de rvs uitlaatsysteem van Brabus draagt ook het geluid bij aan een extra brute uitstraling. Om te voorkomen dat je straks bij de Rijdende Rechter zit heeft de tuner er ook gezorgd dat er een ‘Coming home’-modus is.
1/10
Brabus wil deze 900 Rocket graag exclusief houden, want er worden niet meer dan tien stuks van gebouwd. Dat zie je uiteraard terug in de prijs. De Brabus 900 Rocket kost exclusief belastingen €427.000.
Bewegende beelden van de Brabus 900 Rocket check je hieronder. Mocht je de dame achter het stuur niet kennen: dat is Sophia Flörsch.


















Prachtige techniek maar doe toch maar een Panamera + een Taycan erbij (of een 911 turbo S).
Zo’n petten-met-geld-bak, vreselijk.
Ach, smaak is niet te koop. Het is ook niet mijn ding maar blijkbaar hebben ze klanten genoeg die het mooi vinden. Al vindt ik het nog altijd beter dan mansory.
Je rijdt toch gewoon voor l#l in een auto van een half miljoen plus en Halfords spoiler. Het zal wel aanslaan in de betere kringen, waarschijnlijk
Wat mooi al die plastic kappen onder de motorkap. Je zou bijna denken dat er een motor in ligt…
Ik dacht eerst even de Honda Civic type R te zien op de header foto.
Reacties over “een vierdeurs coupé bestaat niet” in 3.. 2.. 1..
@F36GC: Je bent toch nog toe de enige!
Alles ook afzonderlijk te bestellen zonder de naam Rocket neem ik aan? De 4.5 in een CLS shooting brake graag.
Een plaatje van een vermogenscurve op de plastic kappen van je motorblok zetten.. Pauper heeft een nieuw niveau gekregen
Wat een gemopper weer. Stiekem zouden de meeste hem zo willen ruilen met hun huidige dinky toy..
Ik moet zeggen dat de widebodykit wel staat bij de auto. In normale trim vindt ik de kont iets te smal, zo komt deze beter uit.
Prima bescheiden auto voor de mensen met centjes.
Je kan er ook mee naar de winkel met z’n vieren.
Ah, ik kan me nog een test herinneren waari de eerste Brabus Rocket maar liefst een topsnelheid van boven de 370 km had. Kun je nagaan, voor een auto van 20 jaar geleden.
Alsook de Bullit. Dat was de coupé. Zelfde cijfers.
Andere spoiler en een andere set velgen en je hebt een ongekend bruut apparaat
Ik lees de reacties en niemand heeft het over de kosten?! 427.000 ex btw? Voor een getunede Mercedes. Koekoek.
Kan er niks aan doen ik vind hem echt vreselijk dik. Wat een geile bak zeg
Spijtig van de M5 voorbumper.
Die velgen hebben wel wat in die zwarte uitvoering icm zwarte lak