• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes SL: Brabus SV12 S Biturbo Roadster

Auteur: autoblogger, gepost 1 augustus 2006 om 19:45 – 23 Reacties

Mercedes SL-klasse Brabus SV12 S Biturbo roadster


Brabus heeft volgens eigen zeggen weer een nieuwe titel te pakken. Deze keer gaat het om de SL600 met BRABUS SV12 S Biturbo twaalfcilinder twin-turbo, een motor met 730 pk en 1320 Nm! Hiermee is het de meest krachtigste roadster ter wereld.

Het max koppel is overigens begrensd op 1100 Nm, zelfs 1320 was voor de jongens van Brabus misschien iets teveel van het goede. De specs liegen er echter niet om: Het sprintje van de 0 naar de 100 km/u kost slechts 4 seconden, en een snelheid van 200 km/u is mogelijk binnen 10,9 seconden. De topsnelheid van de roadster is 350 km/u.

Andere hoogtepunten uit het persbericht:

The displacement of the twelve-cylinder three-valve engine is increased from 5.5 to 6.3 liters with the help of a billet steel crankshaft, larger cylinder bore, special pistons and piston rods. The conversion also includes re-machining the cylinder heads and fitting them with special camshafts.
…
The BRABUS rocker panels smooth the airstream between the wheel arches and come with a useful extra feature: Pushing a button on the keyless-entry remote or pulling on an inside door handle activates four LED entrance lights on either side of the car. They illuminate the ground next to the vehicle and help to avoid unfortunate missteps in the dark.
…
Just as important for a customized look are one-piece or multi-piece BRABUS Monoblock light-alloy wheels that can be mounted on the two-seater in various designs and diameters ranging from 17 to 20 inches.

Mercedes SL-klasse Brabus SV12 S Biturbo roadster
Mercedes SL-klasse Brabus SV12 S Biturbo roadster
Mercedes SL-klasse Brabus SV12 S Biturbo roadster
Mercedes SL-klasse Brabus SV12 S Biturbo roadster
Mercedes SL-klasse Brabus SV12 S Biturbo roadster
Mercedes SL-klasse Brabus SV12 S Biturbo roadster

Ook interessant!

  • Mercedes SL gaat AMG GT Roadster vervangen
  • Onthulling nieuwe Mercedes SL
    Onthulling nieuwe Mercedes SL uitgesteld
  • Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
    Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
  • Nieuwe SL betekent NIET het einde van de AMG GT

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, Cabrio, Mercedes, SL, tuning

Vorig bericht: « Auto van het Jaar 2007 kandidaten
Volgend bericht: Hulme F1 auto voor de straat »

Lees Interacties

Reacties

  1. SimonMc zegt

    1 augustus 2006 om 19:55

    Waarom is deze van 0-100 nog steeds niet sneller als de SLR mclaren?
    Akkoord, hij weegt ook wel ongeveer 350 kg meer, maar hij heeft ook wel meer dan 100 pk meer, en ook een heel pak meer koppel !

    Vind het trouwens ook wel vreemd dat hij maar 0.2 seconden sneller is dan de SL65 AMG terwijl deze ook wel 115 pk ongeveer meer heeft en ook weer wat meer koppel?

    Login om te reageren
  2. navarone zegt

    1 augustus 2006 om 20:00

    Speciefiek vermogen valt me eerlijk gezegd wat tegen…

    Login om te reageren
  3. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    1 augustus 2006 om 20:02

    Hé als je het dak dicht doet, heeft hij ook opeens andere velgen!!
    Wat gaaf :d ;)

    Login om te reageren
  4. Wouter zegt

    1 augustus 2006 om 20:02

    @Simon: gewicht helpt niet mee voor een leuke acceleratie. En dat de SL65 AMG niet zo heel veel langzamer is, heeft alles met tractie te maken. Of liever gebrek daaraan, dit soort vermogens krijg je amper goed op de weg.

    Login om te reageren
  5. dekster zegt

    1 augustus 2006 om 20:03

    @Simon MC
    tractie bij de start

    Login om te reageren
  6. g-nvd zegt

    1 augustus 2006 om 20:05

    snelste roadster ? volges mij kan je het dak van een koenigsegg er nog altijd afhalen hoor..

    Login om te reageren
  7. esteban zegt

    1 augustus 2006 om 20:13

    Het is gewoon altijd het zelfde met brabus.
    Ze lepelen hun zwaartse motor erin en gaan dan voor een recordpoging.
    Ze steken er een nieuwe gearbox in en een nieuwe vering
    dan nog wat aan het uiterlijk werken en ze zijn klaar.
    Het zijn gewoon allemaal dezelfde autos met een ander formaat en gewicht.(mss dan ook een iets ndere wegligging :P)

    Niks dat ik er iets op tege heb, zou nooit nee zegge tegen zoiets :D

    Login om te reageren
  8. Franqie zegt

    1 augustus 2006 om 20:18

    Ik ben het idd helemaal met Esteban eens. Ze nemen gewoon elk Mercedes model en gooien daar die 6.3 liter V12 in (of iets gelijksoortigs). Leuke spoilertjes en skirts erop om hem een beetje op de weg te houden en n beetje met de ophanging kloten en weer een ‘record’…

    Login om te reageren
  9. Rick zegt

    1 augustus 2006 om 20:22

    Nou knap hoor, met een V12 Biturbo kan elke leek tuner dit halen. Wanneer komt EEN tuner nou eens met iets innoverends, nooit maar dan ook echt nooit. Ik bedoel de mens rijdt nu al een eeuw auto en we rijden nog steeds met benzine motoren die nou wat zal het zijn zoals deze 1 op 3 rijden ofzo..?!

    Slechte zaak!!

    Login om te reageren
  10. GeeJee zegt

    1 augustus 2006 om 20:51

    Nou, ik zou Brabus niet zomaar EEN tuner willen noemen. Zij bouwen klant-specifieke auto’s. Er zijn Brabussen met meer dan een miljoen kilometer op de teller, zonder dat de motor o.i.d. vervangen is… dat zie ik nog niet gebeuren als een bedrijf als Hartge (zijstraatje, niets tegen Hartge) een auto zou ombouwen/tunen, denk bijvoorbeeld aan de Hartge H50 (zie post van 3 juli 2006). Brabus bouwt voor lifetime, vandaar ook een specifiek vermogen van ‘slechts’ 115 pk/l. Een SLR McLaren ‘doet’ trouwens ook ‘maar’ 115 pk/l, om maar eens een andere grote motor met drukvulling te noemen.

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    1 augustus 2006 om 21:01

    @rick
    heb een leuke website voor jou, http://www.groen!.be en http://www.spa.be en http://www.spirit.be en http://www.ikbenmilieuactivistengametdefietsnaarhetwerk.nl

    Login om te reageren
  12. luwek zegt

    1 augustus 2006 om 21:08

    hahahaha:P…jaah rick, als je snel wil denk je niet aan ’t milieu…maar opsig hep je ook wel gelijk, ’t zou mooi/knap zijn als er eens iemand komt met een bv 500pk sterke motor met een gemiddeld verbruik van 6 liter per 100 km ofzo

    Login om te reageren
  13. Markus zegt

    1 augustus 2006 om 21:47

    Wat een mooie wagen. De Mercedessen van Brabus zijn zeker de mooiste – fraaier dan de fabrieks en die van AMG. Die donkere velgen vind ik ook errug mooi, ze lijken op de velgen die ze onder een Brabus G ook monteren.

    Login om te reageren
  14. Robin zegt

    1 augustus 2006 om 22:29

    @rick, Abt heeft iets cools uitgevonden, het motormanagement van de auto past zich aan, aan het type brandstof dat erin zit… wordt het geheel ook zuiniger van, althans bij hetzelfde gewicht rechtervoet

    Login om te reageren
  15. christoff zegt

    1 augustus 2006 om 22:36

    hele mooie wagen. zeker die zwarte velgen op een zwarte auto. ik vraag mij alleen af als je 350km/h rijdt dan moet er toch een spoiler op de koffer voor meer neerwaarse druk. anders begint die vanachteren toch te slingeren?

    Login om te reageren
  16. sacha zegt

    1 augustus 2006 om 23:16

    @Robin: Heeft elke auto dat niet tegenwoordig? Dat het motormanagement zich afstemt op de kwaliteit brandstof die erin zit?

    Login om te reageren
  17. SummerSky zegt

    1 augustus 2006 om 23:40

    Dit is een geweldige bak met de motor van de Rocket! Vraag me wel af wat ie zal kosten, gezien de CLS Rocket al zo’n 400.000 euris doet – in Duitsland welteverstaan…

    Login om te reageren
  18. JW zegt

    2 augustus 2006 om 10:41

    Gooi daar dan nog maar zo’n anderhalve ton bij op voor in duitsland en dan nog eens anderhalf tonnetje BPM en voila ongeveer 700.000 ofzo

    Login om te reageren
  19. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    2 augustus 2006 om 12:58

    De snelste roadster is toch de Pagani Zonda?????

    Login om te reageren
  20. Rick zegt

    2 augustus 2006 om 13:52

    @ Dekster

    Doe niet zo gierig :p je snapt best wat ik bedoel! Natuurlijk ben ik auto liefhebber en hou ik van lekker trappen, maar je mist mijn punt. Robin en Luwek zien wel waar ik naartoe wil, niet meteen zo’n primair-ondoordachte reactie aub :D

    Login om te reageren
  21. Robin zegt

    2 augustus 2006 om 14:04

    @sacha, weet ik niet… het viel me bij abt alleen op, dat daar echt vermogens verschillen van 40 pk meer of minder bereikt werden.

    http://www.abt-sportsline.de/intelligent-Sport.412.0.html?&L=1

    Login om te reageren
  22. Bellaroussi zegt

    16 augustus 2006 om 14:29

    Junior (BMW Liefhebber

    Pagani Zonda is ook motorisch onderhanden genomen door Mercedes-Benz er zit namelijk een AMG blok in ;)

    Login om te reageren
  23. Cosmo zegt

    30 augustus 2006 om 10:33

    Magnifique wagen, vooral die foto met de zwarte velgen,
    STOER!! En dan nog de motor… Ik ben verkocht! :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North