Brabus zoekt het opnieuw in de breedte. Voor de GL63 AMG is een nieuw pakket vol bumpers, pk’s en Newtonmeters ontwikkeld.
Naast bumpers met ontzettend aanwezige koelopeningen alsook LED-stroken, is de aandacht bij de Brabus B63 620 Widestar voornamelijk uitgegaan naar het verbreden van de GL-klasse. Nieuwe spatborden geven hem 8 cm extra om over op te scheppen en in de wielkasten worden vervolgens 21, 22 of 23 inch Monoblock-velgen gemonteerd. Aan de achterkant zien we dat er een dakspoiler op de dakspoiler is gemonteerd (yo dawg) en krijgt de SUV een tamelijk nutteloze diffuser aangemeten. Ook komt er een sportuitlaat met vlinderkleppen beschikbaar.
Brabus weet verder het luchtveringssysteem AIRMATIC te hacken en de koets 30 mm lager bij de grond te krijgen. Daarnaast bieden de tuningduitsers een remsysteem aan waarin de voorste klauwen over zes, en de achterste over vier zuigers beschikken om je extra stopkracht te geven.
Het interieur ziet er als volgt uit na de obligate leerbehandeling:
Voor het achtcilinder motorblok biedt Brabus de standaard kit aan voor X63-modellen. Hierbij wort het vermogen van 557 naar 620 pk getild, en het koppel stijgt van naar 760 naar 820 Nm. Hiermee gooi je de kolos in 4,7 tellen naar de honderd en bij 280 km/u houdt hij op met accelereren.
Uiteraard houdt Brabus geheim wat het upgrade/downgrade (kies zelf) moet kosten.
Uiteraard houdt Brabus geheim wat het upgrade/downgrade (kies zelf) moet kosten…Kan niet anders dan te duur zijn.
@norge: Kunst van goeie verkoop… Dusdanig aantrekkelijk maken voor een klant zodat hij/zij het niet af kan slaan :-)
Best subtiel alleen de achterkant vind ik niet geweldig.
Een SUV voor ‘soccer-moms’ met testosteron-overschot. Meer kan ik er niet in zien.
Die vloermat is wel heel lelijk.
Dat poep bruine interieur mag echt ophouden. Maar het exterieur ziet er zeker bruut uit
Super bruut!!
Ik hou niet van getunede auto’s, vooral niet Brabus. Maar deze vind ik echt wel mooi!
Héél fraai. Sportief maar toch zeer ingetogen. Tijdloos elegant zonder opdringerig over te komen.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Zalig… Deze kost wel wat meer als de standaard versie zeker??
@wimrr: ik denk dat zo’n kitje 30 à 40k kost.. persoonlijk zou ik alleen de motorupgrade doen, het uiterlijk is iets té..
@laulau: da van di motor is waar, maar er zijn ook mense di van Gucci houde hoor!!
@wimrr: tuurlijk is er een doelgroep anders zouden de mannen uit bottrop dit niet maken.. en die doelgroep ligt juist in Rusland, Azië & de olielanden.. & laat ze deze meuk maar daar houden :)
@laulau: vandaar de 7 zetels, welk normaal gezin heeft deze allemaal nodig?? Hij blijft er wel stoer uitzien voor een familycar!
@wimrr: Geen poep, Sherlock.
@berlinetta: ooit gehoord van sarcasme?!
@wimrr: Nope, nooit van gehoord. Zal het dadelijk even op zoeken in de dikke Van Dale.
@berlinetta: en euh het valt ni op da ge ne Hollander zijt… Wie zegt er anders ‘poep’!!
@wimrr: typ ff normaal man….
@wimrr: typ even normaal man…..
@keesje1987: zegt ge alles twee keer?
@wimrr: ja en blijkbaar nog niet duidelijk :-)
@wimrr: Uh ja ik ben een Hollander. Autoblog.nl, weet je nog?
@berlinetta: .nl inderdaad haha
280km in zo’n vrachtwagen!
Mooi ding,, Alleen dat brabus logo hahahaha Dat oogt wel heel erg goedkoop!!
@tmenges: zij zijn verplicht de Brabus logo te gebruiken ivm de Tuning Guidelines van Daimler AG voor persberichten en advertenties. Ze mogen alleen de MB ster op het stuur gebruiken ivm airbag (veiligheid)
Reken op ’n kleine € 300.000,-
@bmw335d: denk eerder aan een totaal bedrag aan modificaties rond de 50.000 want ze hebben de motor inhoud (cc) niet verhoogd. De verhoging van de PK’s wordt slechts bereikt middels een performance kit.
Past er wel een trekhaak onder?